abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136310949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:23 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

Weet jij ook op welke minuut dit te zien is?
Volgens mij zie je dat inderdaad niet in de aflevering, vanaf 18.00 zie je Peter wel op Facebook, maar het zou heel goed kunnen dat hij daar niet chat met de bedreiger.

Het is eigenlijk vooral Peter die rond 36:50 het volgende zegt:

quote:
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Emmelie naast mij bij de computer zit, dat er iemand tegen mij zit te lullen op Facebook, en die zit bij wijze van spreken met de handen op de rug naast mij.
Op zich een aardig argument natuurlijk. Alleen valt dit niet na te trekken, of ze daadwerkelijk naast hem heeft gezeten terwijl hij chatte met de bedreiger. Peter beschouw ik als een niet al te snuggere vent, hij zou zich kunnen vergissen dat zij naast hem zat.

EDIT: Overigens zit die Emmelie wel vaak op de bank of op haar kamer, terwijl Peter aan het chatten is met de bedreiger. In dat rijtje argumenten wat ik heb gepost kan je nalezen dat de bedreiger volgens Peter op een gegeven moment online was en zéér actief. Als Emmelie het volgende shot vervolgens tegenover Brenno zit, is er sprake dat de bedreiger net offline is gegaan, of niets meer van zich laat horen. Er zijn ook wel argumenten in dit topic genoemd dat Emmelie allerlei dingen zou doorgeven aan iemand anders, die wel met Peter zit te chatten.
pi_136311040
Vragen die ik zeker nog wil toevoegen:
- Waarom wordt Jari gebombardeerd tot hulpje van Alberto, wat hij naar eigen zeggen ook graag doet, maar zien we hem vervolgens niet meer terug in de uitzending? Daar moet een reden voor zijn.
- Waarom is Alberto zo opvallend mild naar de familie en met name Emmilie toe? Het is weliswaar geen 100% sluitend bewijs, maar hij heeft wel eens mensen voor minder beschuldigd.
pi_136311204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Vragen die ik zeker nog wil toevoegen:
- Waarom wordt Jari gebombardeerd tot hulpje van Alberto, wat hij naar eigen zeggen ook graag doet, maar zien we hem vervolgens niet meer terug in de uitzending?
Waarschijnlijk omdat Alberto toch al vrij snel merkt dat er voornamelijk rare kantjes aan het verhaal zitten bij Emmelien, en niet bij Jari. Wellicht hebben ze ook een draaidag gehad bij Jari, maar kwamen daar geen interessante dingen uit voort. Het zou best goed kunnen dat FOX-IT ook Jari's computer ondersteboven hebben gecontroleerd, maar dat er geen bewijs gevonden is. Zelf zie ik niet zoveel in die Jari.

quote:
- Waarom is Alberto zo opvallend mild naar de familie en met name Emmilie toe? Het is weliswaar geen 100% sluitend bewijs, maar hij heeft wel eens mensen voor minder beschuldigd.
Achja, hoe oud is die meid? 15? Ik snap op zich Alberto wel dat hij zich redelijk kalm heeft gedragen. Toch vind ik hem wel naïef overkomen aan het einde van het programma, en ik hoop dat hij de commentaren leest.

Alberto had ook het programma anders kunnen monteren, en ons meer de indruk geven dat Emmelie er veel meer bij betrokken is. Echter, als hij dat had gedaan, dan was deze uitzending toch wel onsmakelijk geweest. Waarom moet dit uitgezonden worden op TV! Waarom wordt zo'n psychisch gestoord meisje op primetime uitgezonden? Kinderen moet je in bescherming nemen! Alsnog is dat effect ontstaan op internet door het op een meer objectievere manier uit te zenden. Zelf zou ik deze aflevering ook niet hebben uitgezonden.
pi_136311216
Misschien omdat Emily daarna opgepakt wordt door de politie en het voor Jari daarmee een opgeloste zaak is..
pi_136311278
Alles is in scene gezet :)
Al dit soort programma's zijn in scene gezet, ze laten erg weinig informatie los, in kanten en dat soort nieuws pagina's zie ik dit soort zaken nooit verschijnen.

Laat ze maar eens wat meer informatie los, dus de verslagen en achternamen en adressen politiegegevens enz.
Interessant he ?
pi_136311294
Even een ander theorietje droppen:

Al vrij snel in het onderzoek komt, mede door geluiden vanuit justitie, naar boven dat Emmelie er mee te maken heeft. Resultaat: nauwelijks materiaal voor een goede uitzending, sponsors (camera's e.d.) niet blij, SBS niet blij.
Oplossing: Alberto en zijn productiemaatschappij gooien het op een akkoordje met de familie. De familie werkt mee aan het maken van een volwaardige uitzending en Alberto is mild voor de familie. Jari wordt gewieberd of nokt er zelf mee. Eindresultaat: familie komt er redelijk goed af door het gecreëerde "open" einde. Alberto heeft z'n uitzending met geweldige plotwending en ideale teaser voor z'n nieuwe serie 'gestalkt'. Iedereen blij. En er zal dan ook geen vervolgaflevering komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door TerroRobbie op 04-02-2014 01:39:07 ]
pi_136311461
Plot twist: Emmelie valt op vrouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Generaalneushaar op 04-02-2014 01:01:41 (Spelling) ]
"If you don't know where you're going, any road will take you there."
pi_136311681
quote:
6s.gif [b]Op dinsdag 4 februari 2014 00:45 schreef greenhouselimbisquet

Achja, hoe oud is die meid? 15? Ik snap op zich Alberto wel dat hij zich redelijk kalm heeft gedragen. Toch vind ik hem wel naïef overkomen aan het einde van het programma, en ik hoop dat hij de commentaren leest.

Alberto had ook het programma anders kunnen monteren, en ons meer de indruk geven dat Emmelie er veel meer bij betrokken is. Echter, als hij dat had gedaan, dan was deze uitzending toch wel onsmakelijk geweest. Waarom moet dit uitgezonden worden op TV! Waarom wordt zo'n psychisch gestoord meisje op primetime uitgezonden? Kinderen moet je in bescherming nemen! Alsnog is dat effect ontstaan op internet door het op een meer objectievere manier uit te zenden. Zelf zou ik deze aflevering ook niet hebben uitgezonden.
Ben het met je eens dat het plegen van karaktermoord op een 16 jarig labiel kind op nationale televisie moreel verwerpelijk is. Maar een dergelijk programma moet naar mijn mening wel om waarheidsvinding gaan. Als je dan tot deze conclusie komt kun je beter stoppen. Kan me nu niet aan de indruk onttrekken dat hij de verdenking van Emmelie juist probeert af te zwakken en bewust bepaalde dingen onderbelicht laat. Dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me.
pi_136311840
Mensen die niet geloven dat iemand van 16 dit zelf kan verzinnen :') !

Ik heb dit soort dingen ook wel eens gedaan vroeger. Niet zo erg als zij en ook niet tegen mezelf gericht, maar ik nam regelmatig mensen via internet in de maling. Het posten onder verschillende namen, beheren van diverse accounts op bijvoorbeeld profielensites en zelfs het complete overnemen van de identiteit van een ander (door bijvoorbeeld foto's via msn en het maken van dezelfde domme schrijf- en spelfouten) waren daarbij geen uitzondering. Waarom ik dat deed? Gewoon omdat het kon, en omdat de meeste mensen nou eenmaal niet slim genoeg zijn om het te doorzien. Easy, ook voor een meisje van 16 ;)
  PR en moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 01:43:41 #85
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136311860
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:08 schreef Devz het volgende:
Fascinerend verhaal. Ik kan ook alleen maar de conclusie trekken dat zij er zelf achter zit. Eventueel met hulp van die Jari, maar ik kan geen reden bedenken waarom hij haar zou helpen.

Dit heeft haar vader overigens op GoT in een topic gepost, staat nog wat nieuwe informatie in:

[..]

Die gozer heeft echt een enorm bord voor z'n kop :')
Zielig eigenlijk.
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 01:54:51 #86
288245 crew  Moira
pi_136311934
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:11 schreef greenhouselimbisquet het volgende:

[..]

Ik ben bezig met een grote analyse, en ik denk een daaruit voortkomende conclusie :)!
Held _O_
Als die conclusie is dat Emmelie een pathologische leugenaar is en vader Peter een bord voor z'n kop, dan voel ik mij weer tevree vanachter mijn laptopje :7

edit: oh, de conclusie was al af :') ff lezen :P
Fuck the EBU.
  PR en moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 02:19:52 #87
288245 crew  Moira
pi_136312090
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:22 schreef Wishful-Thinking het volgende:
Ik denk dat Tygo de mol is.

O wacht, verkeerde topic ;-).
Hehe, wij hadden het hier ook al over dat die vader gewoon last van tunnelvisie heeft en niet wil zien dat het eigenlijk gewoon Jan-Willem is :(
Fuck the EBU.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 02:55:19 #88
391606 AF_
AltijdKapot
pi_136312318
Weer bijgelezen. Interessante argumenten hier en wil er toch wel wat meer van weten dan nu bekend is. Bij die plottwist merkte je in de tvSC wel een piek _O-
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 03:03:21 #89
391606 AF_
AltijdKapot
pi_136312384
Overigena had Alberto beter FOK! in kunnen schakelen. Veel goedkoper dan FOX IT :P
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
pi_136313291
Ik heb de aflevering nog een keer teruggekeken.

Ook zo opvallend hoe Emmelie steeds reageert op alles, dus als Alberto een best wel bedreigende brief voorleest, reageert ze niet geschrokken of emotioneel, maar zie je haar vooral lachen en trots kijken.

Verder denk ik dat niet alle resultaten en onderzoeken van Fox IT genoemd zullen worden. Zij weten waarschijnlijk meer dan dat ze verteld hebben op tv. Zo zouden ze bv ook sporen gevonden kunnen hebben van bezoeken van sms websites, waaruit blijkt dat ze de sms'jes zelf verstuurd heeft.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_136313468
KLein probleempje met het analyseren van de uitzending is wel dat niet alle beelden in chronologische volgorde zijn gemonteerd. Zo zie je al voordat de vader naar buiten gaat en zijn magnifieke middelvingers opsteekt een shot waarin de stalker vraagt waarom de webcam is afgeplakt. Begrijpelijk omdat de camera's natuurlijk niet continue de juiste shots draaien en er dus soms wat ander gedraaid materiaal gebruikt moet worden. Hiermee is dus niet met zekerheid te zeggen dat de plaats waar iedereen zich bevindt en de reacties die betrokkenen geven op dat moment zijn als het fragment laat zien
pi_136314114
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 00:32 schreef greenhouselimbisquet het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dat inderdaad niet in de aflevering, vanaf 18.00 zie je Peter wel op Facebook, maar het zou heel goed kunnen dat hij daar niet chat met de bedreiger.

Het is eigenlijk vooral Peter die rond 36:50 het volgende zegt:

[..]

Op zich een aardig argument natuurlijk. Alleen valt dit niet na te trekken, of ze daadwerkelijk naast hem heeft gezeten terwijl hij chatte met de bedreiger. Peter beschouw ik als een niet al te snuggere vent, hij zou zich kunnen vergissen dat zij naast hem zat.

EDIT: Overigens zit die Emmelie wel vaak op de bank of op haar kamer, terwijl Peter aan het chatten is met de bedreiger. In dat rijtje argumenten wat ik heb gepost kan je nalezen dat de bedreiger volgens Peter op een gegeven moment online was en zéér actief. Als Emmelie het volgende shot vervolgens tegenover Brenno zit, is er sprake dat de bedreiger net offline is gegaan, of niets meer van zich laat horen. Er zijn ook wel argumenten in dit topic genoemd dat Emmelie allerlei dingen zou doorgeven aan iemand anders, die wel met Peter zit te chatten.
Die quote van 36:50:

'Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Emmelie naast mij bij de computer zit, dat er iemand tegen mij zit te lullen op Facebook, en die zit bij wijze van spreken met de handen op de rug naast mij.''

Op dat moment ligt Emmelie languit op de bank. Dit was wel te zien in de aflevering, dus hij kan dat argument helemaal niet gebruiken.
pi_136314264
De enige die ik geloof, is de moeder.
Moeder heeft weinig gezegd, alleen nadat Alberto met het rapport kwam, was zij degene die tegen Emmelie zei: 'Héb jij het gedaan?'
Dus zij ging er niet zomaar vanuit dat zij het niet gedaan kan hebben.
[ afbeelding ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:35:56 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_136314301
Topic wordt steeds mooier ^O^
Hopelijk wordt deze zaak opgelost door FOK!
pi_136314327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:35 schreef Mubassie het volgende:
Topic wordt steeds mooier ^O^
Hopelijk wordt deze zaak opgelost door FOK!
Is het nog niet opgelost door Fok! dan? :P
[ afbeelding ]
pi_136314404
Iedereen behalve haar vader weet dat het Emmelie zelf was. Hup naar een psycholoog en hup een slotje *O*
pi_136314596
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:12 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En wie zegt dat die camera's niet te bekijken zijn? Zo te zien is er iig een Digital Video Recording systeem op hun interne netwerk aangesloten, heel even zie je de webinterface van de router en daar zie je duidelijk DVR staan. Toegang tot het interne netwerk is toegang tot deze DVR (als daar dan niet weer een goed password op zit die niemand weet..)

[ afbeelding ]
Zie ook dat windows live messenger geopend is.
Die doet het toch al een tijd niet meer?
pi_136314603
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 03:03 schreef AF_ het volgende:
Overigena had Alberto beter FOK! in kunnen schakelen. Veel goedkoper dan FOX IT :P
_O-

Ik ben nu weer bijgelezen, wat een werk elke dag!!
pi_136314643
Oh trouwens, super post van Greenhouse _O_

Ik zag dat niemand dit nog genoemd had:

Als die meid slim genoeg is om die programmas te gebruiken en accounts te beheren (en daar ga ik van uit) is ze dus heel sluw. Die vader is de slimste niet, dus dan moet het voor haar een eitje zijn die vader te manipuleren en naar haar hand te zetten. Nep tranen, zogenaamd waterdichte argumenten, via de nepaccount inspelen op zijn zwakke plekken etc.

Moeder is verder nieteens in b eeld, dus daar zou ik wel eens wat meer over willen weten!
pi_136314667
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:21 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ben jij Jari of familie van Jari?

laatste bezoek: 3 uur, 37 minuten geleden.
aantal posts: 5 (gemiddeld 5 per dag)
Nee ik ben jari niet en ook geen familie ervan.
Hoezo denk je dat? Omdat ik velle kritiek heb op Verhey?
Dat komt omdat ik zelf ook iets als dit meegemaakt heb 6 jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')