abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:22:21 #51
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136411268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja goed in elkaar over hoe dat nou precies in elkaar zat, en goed gebracht hij is een beetje bagger kwaliteit maar het idee alleen al.
zo gaat het nu ook in Noord Korea
Concept is goed, maar naar verluid was het een [low] budget en Duitsland moet zich nog wel wat volwassener worden in de film industrie.
  donderdag 6 februari 2014 @ 19:32:07 #52
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136411684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:22 schreef aequus het volgende:

[..]

Concept is goed, maar naar verluid was het een [low] budget en Duitsland moet zich nog wel wat volwassener worden in de film industrie.
Eh nee hoor, dit was een britse versie meen ik.
en misschien ook een aanrader voor Tingo Unsere Mütter, unsere Väter, over hoe het in duitsland aan toe ging tijdens de 2e wereld oorlog, Ik geloof niet dat hij dat besef heeft.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1386765
staat trouwens ook op youtube, Duitsland kan goeie films maken hoor.

Maar goed weer even verder on Topic.
Horten Ho 229 - het eerste straalvliegtuig volgens het vliegende vleugel-concept en tevens de eerste stealthbommenwerper.
De Amerikaanse B-2 Spirit is op dit vliegtuig gebaseerd.
De B2 kwam pas 1989 voor het eerst in de lucht, dus even voor de duidelijkheid, ja de duitsers lagen echt wel een heel stuk voor.
Nou kan je de 2 toetsellen kwa techniek niet echt met elkaar vergelijken maar meer de vorm en wedbaarheid is van de Ho229 afgeleid pas 40 jaar naar dato kreeg de VS pas een toestel met die vorm in de lucht.

en mooie docu voor de liefhebbers
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:46:19 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136418430

hele mooie docu over de eerste stealth fighter, de voorganger van de B2 kwa design ding heeft ook echt gevlogen, en het 2e model is in Amerikaanse handen gekomen.
De opvolger die door dezelfde makers kwam zien we terug in 2 films.

Indiana Jones raiders of the lost ark

En in captain America.

deze was nog niet ontwikkeld ook de Triebflugel X-plane komt in de film naarvoren.

Voor overige rare modellen klik
pi_136418475
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 19:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eh nee hoor, dit was een britse versie meen ik.
en misschien ook een aanrader voor Tingo Unsere Mütter, unsere Väter, over hoe het in duitsland aan toe ging tijdens de 2e wereld oorlog, Ik geloof niet dat hij dat besef heeft.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1386765
staat trouwens ook op youtube, Duitsland kan goeie films maken hoor.

Maar goed weer even verder on Topic.
Horten Ho 229 - het eerste straalvliegtuig volgens het vliegende vleugel-concept en tevens de eerste stealthbommenwerper.
De Amerikaanse B-2 Spirit is op dit vliegtuig gebaseerd.
De B2 kwam pas 1989 voor het eerst in de lucht, dus even voor de duidelijkheid, ja de duitsers lagen echt wel een heel stuk voor.
Nou kan je de 2 toetsellen kwa techniek niet echt met elkaar vergelijken maar meer de vorm en wedbaarheid is van de Ho229 afgeleid pas 40 jaar naar dato kreeg de VS pas een toestel met die vorm in de lucht.
Sorry maar nee. Jack Northrop was al met vliegende vleugels bezig tijdens de 30-er jaren. Hij had zijn eerste model in 1941 in de lucht (de N-1M als ik me niet vergis, linkje) en in 1942 de N-9M (linkje), de HO 229 vloog voor het eerst in 1944.

De voorlopers van de B-2 Spirit waren de YB-35 en de YB-49.

YB-35
YB-49
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:52:35 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136418816
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:47 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Sorry maar nee. Jack Northrop was al met vliegende vleugels bezig tijdens de 30-er jaren. Hij had zijn eerste model in 1941 in de lucht (de N-1M als ik me niet vergis, linkje) en in 1942 de N-9M (linkje), de HO 229 vloog voor het eerst in 1944.

De voorlopers van de B-2 Spirit waren de YB-35 en de YB-49.

YB-35
YB-49
Klopt maar geen Jet maar met propellors, als je het design vergelijkt van het duitse model en de B2 zie je veel gelijkenissen.
Misschien hebben ze het later over genomen.
Wikipedia meld dit in ieder geval wel.

Since the appearance of the B-2 Spirit flying wing stealth bomber in the 1990s, its similarities in role and shape to the Ho 229 has led many to retrospectively describe the Ho 229 as "the first stealth bomber".A static reproduction of the only surviving Ho 229 prototype, the Ho 229 V3, in American hands since the end of World War II was later tested by the U.S. military who found the basic shape and paint composition of the mock copy would provide for 37% reduction in detection range against the Chain Home radar of the 1940s, but no significant stealth benefit against most other contemporary radar systems.
pi_136419757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

Klopt maar geen Jet maar met propellors, als je het design vergelijkt van het duitse model en de B2 zie je veel gelijkenissen.
Het zijn allebei vliegende vleugels, natuurlijk zijn er gelijkenissen.

quote:
Misschien hebben ze het later over genomen.
Wikipedia meld dit in ieder geval wel.

Since the appearance of the B-2 Spirit flying wing stealth bomber in the 1990s, its similarities in role and shape to the Ho 229 has led many to retrospectively describe the Ho 229 as "the first stealth bomber".A static reproduction of the only surviving Ho 229 prototype, the Ho 229 V3, in American hands since the end of World War II was later tested by the U.S. military who found the basic shape and paint composition of the mock copy would provide for 37% reduction in detection range against the Chain Home radar of the 1940s, but no significant stealth benefit against most other contemporary radar systems.
Een stukje zonder een referentie of bron. En als je het vetgedrukte stuk leest dan is het ook niet zo een efficient stealthtoestel.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:23:58 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136420892
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:06 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het zijn allebei vliegende vleugels, natuurlijk zijn er gelijkenissen.

[..]

Een stukje zonder een referentie of bron. En als je het vetgedrukte stuk leest dan is het ook niet zo een efficient stealthtoestel.
1944 he en de duitsers hadden geen radar en konden dit ook niet uit testen, of het nu wel of niet effectief was, ze hebben het later wel getest zie filmpje iets hierboven.
en het scheelde wel degelijk doordat het een straalmotor had en minder snel gedetecteerd werd door de rardar uit die tijd.
Effectief toen , ja tegenwoordig nee niet echt meer, tijd ver vooruit ja dat zeker.

bron wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229
pi_136427992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

1944 he en de duitsers hadden geen radar en konden dit ook niet uit testen, of het nu wel of niet effectief was, ze hebben het later wel getest zie filmpje iets hierboven.
De Duitsers hadden geen radar? Even snel twee voorbeelden uit de hoge hoed:
Seetakt voor de Kriegsmarine
Freya voor de Luftwaffe.

En er zijn meer voorbeelden te vinden.

quote:
en het scheelde wel degelijk doordat het een straalmotor had en minder snel gedetecteerd werd door de rardar uit die tijd.
Effectief toen , ja tegenwoordig nee niet echt meer, tijd ver vooruit ja dat zeker.

Even voor de beeldvorming, waarom was het zijn tijd ver vooruit? Omdat het een vliegende vleugel was, of omdat het straalmotoren had?
pi_136429703
WOW - I bet them nice nazis who worked in concentration camps during the war and were later given US citizenship and well paid jobs at NASA and the CIA could do really clever things like send people to the moon!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:45:31 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_136429758
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:00 schreef aequus het volgende:

[..]

Was dat trouwens niet ook dat gebeuren waar Goebbels mee bezig was? met dat kasteel van hem enzo?
Dat was trouwens Heinrich Himmler hoofd van de SS.
http://www.wewelsburg.de/(...)chichte-der-burg.php
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:57:31 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136429991
Als ik Wikipedia mag geloven is de enige authentieke bron volgens Igor Witkowski de transscripties van de verhoren van Jakob Sporrenberg..
Waar zijn die?
En daarbij Jakob Sporrenberg zat tot 43 in Polen, ging daarna Partizanen bestrijden en daarna werd hij naar Noorwegen verplaatst, en hij zou de bron zijn voor een project in Tsjechië?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:05:23 #62
45206 Pietverdriet
pi_136430146
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

De Duitsers hadden zeer geavanceerde radar, sterker nog, ze hadden als eerste passieve radar
lees
Most Secret War. British Scientific Intelligence 1939-1945 door R.V.Jones:
Meneer Jones was de baas van de Wetenschappelijke inlichtingendienst van de Britten tijdens de oorlog, dit boek gaat vooral over de "battle of the waves" in hoe de Duitsers en Britten elkaar aftroefden in radar en radar verstoring.
Verder was de Brit Frank Whittle uitvinder van de straalmotor
pi_136430373
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 06:05 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

De Duitsers hadden geen radar? Even snel twee voorbeelden uit de hoge hoed:
Seetakt voor de Kriegsmarine
Freya voor de Luftwaffe.

En er zijn meer voorbeelden te vinden.

[..]

Even voor de beeldvorming, waarom was het zijn tijd ver vooruit? Omdat het een vliegende vleugel was, of omdat het straalmotoren had?
Duitsland was zijn tijd helemaal niet zo ver vooruit als we graag willen geloven. Zowel de Engelsen, Amerikanen en de Italianen experimenteerden met straalmotoren voor en tijdens de tweede wereldoorlog en hadden prototypes vliegen. De Britten hadden de Gloster Meteor operationeel een paar maanden na de ME262. De Amerikanen volgden in 1945 met operationele straaljagers. De Russen, Japanners en Italianen hadden verschillende prototypes. Zo vloog de Italiaanse Caproni Campini N1 in 1940.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:23:40 #64
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136430555
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:15 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Duitsland was zijn tijd helemaal niet zo ver vooruit als we graag willen geloven. Zowel de Engelsen, Amerikanen en de Italianen experimenteerden met straalmotoren voor en tijdens de tweede wereldoorlog en hadden prototypes vliegen. De Britten hadden de Gloster Meteor operationeel een paar maanden na de ME262. De Amerikanen volgden in 1945 met operationele straaljagers. De Russen, Japanners en Italianen hadden verschillende prototypes. Zo vloog de Italiaanse Caproni Campini N1 in 1940.
de caproni was een prototype, en de me262/straalmotoren waren al voor de oorlog in ontwikkelde in Nazi Duitsland.
Dus ze waren allemaal rond dezelfde tijd, maar om nou alles af te rekenen op 1 ding.. er waren meerdere dingen waarvan het lot van de oorlog afhangt
pi_136430840
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef aequus het volgende:

[..]

de caproni was een prototype, en de me262/straalmotoren waren al voor de oorlog in ontwikkelde in Nazi Duitsland.
Dus ze waren allemaal rond dezelfde tijd, maar om nou alles af te rekenen op 1 ding.. er waren meerdere dingen waarvan het lot van de oorlog afhangt
Het is ook meer een voorbeeld. Mensen doen alsof de Duitsers 20 jaar voorliepen op hun tegenstanders maar dat is dus absoluut niet het geval.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:39:36 #66
45206 Pietverdriet
pi_136430916
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef aequus het volgende:

[..]

De Britse ook, eerste prototype liep in 1937
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:28:53 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136432233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Duitsers hadden zeer geavanceerde radar, sterker nog, ze hadden als eerste passieve radar
lees
Most Secret War. British Scientific Intelligence 1939-1945 door R.V.Jones:
Meneer Jones was de baas van de Wetenschappelijke inlichtingendienst van de Britten tijdens de oorlog, dit boek gaat vooral over de "battle of the waves" in hoe de Duitsers en Britten elkaar aftroefden in radar en radar verstoring.
Verder was de Brit Frank Whittle uitvinder van de straalmotor
klopt maar de Engelsen hadden de radar installaties opgesteld en de duitsers maakten ze meer voor hun vliegtuigen, de Amerikanen later ook toen ze de informatie van GB kregen.

Frank white had in de jaren dertig al de straalmotor bedacht maar kreeg weinig financiering waardoor het niet zo goed van de grond kwam als in duitsland.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:30:58 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136432296
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:36 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het is ook meer een voorbeeld. Mensen doen alsof de Duitsers 20 jaar voorliepen op hun tegenstanders maar dat is dus absoluut niet het geval.
Ik dulde meer op het feit dat duitse wetenschappers min of meer gedwongen werden tot de ontwikkeling en dat de andere landen veel minder actief er mee bezig waren.
daarom werden de meeste uitvinders ook geplaatst bij werk kampen zodat ze ook voldoende mankracht hadden,
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:33:39 #69
45206 Pietverdriet
pi_136432371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

klopt maar de Engelsen hadden de radar installaties opgesteld en de duitsers maakten ze meer voor hun vliegtuigen, de Amerikanen later ook toen ze de informatie van GB kregen.

Nee, dat is niet correct, de Duitsers gebruikten ze ook voor luchtverdediging, niet vooral voor vliegtuigen. De nachtjagers werden met grond gebaseerde radar naar hun doel geleid.
Duitse radar was zeer geavanceerd. Net als hun afluisterinstallaties trouwens, men kon in Berlijn de net in GB opgestegen bommenwerpers al traceren door het verkeer tussen de vliegtuigen en de toren af te luisteren. Radiostilte handhaven was een grote uitdaging voor de bommenwerper bemanningen.
pi_136432855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Frank white had in de jaren dertig al de straalmotor bedacht maar kreeg weinig financiering waardoor het niet zo goed van de grond kwam als in duitsland.
Wie Is Frank White?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:50:58 #71
45206 Pietverdriet
pi_136432900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wie Is Frank White?
Denk dat hij Frank Whittle bedoeld
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:51:52 #72
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136432939
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 11:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wie Is Frank White?
sorry typfout
Frank Whittle

Zijn ontwerpen werden lange tijd niet serieus genomen en tot in de Tweede Wereldoorlog werd er door het Britse ministerie van defensie (DoD) geen prioriteit aan zijn ideeën toegekend (de Britse industrie en luchtmacht hadden aan het begin van de oorlog alle beperkt beschikbare middelen nodig om voldoende vliegtuigen in te kunnen zetten tegen de asmogendheden)

en frank white voor jou

en de duitste radar kwam pas ten tijde van WW2 van de grond dit zelfde gebeurde in de VS toen ze veel informatie van GB kregen.
De VS vroeg om deze informatie in ruil voor steun materiaal en geld.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 12:43:29 #73
45206 Pietverdriet
pi_136434436
Niet alleen de geallieerden (Britten) hechten te weinig prioriteit aan de straaljager. De Me 262 had dik een jaar, wellicht nog eerder, operatief kunnen zijn als de snor niet was blijven zeuren dat hij hem als bommenwerper had willen hebben.
Een gebrek aan visie of verkeerde prioriteiten.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:00:27 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136434945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet alleen de geallieerden (Britten) hechten te weinig prioriteit aan de straaljager. De Me 262 had dik een jaar, wellicht nog eerder, operatief kunnen zijn als de snor niet was blijven zeuren dat hij hem als bommenwerper had willen hebben.
Een gebrek aan visie of verkeerde prioriteiten.
Meen dat Goering die dikke verslaafde dat juist voor groot gedeelte in de hand had, die wou een lange afstandsbommenwerper zoals de Junkers Ju 390 en de Messerschmitt Me 264, maar toen het eindelijk een beetje op gang kwam kregen andere projecten voorrang zoals de ME 262.
Dit kwam omdat Duitsland zelf door bombardementen onder vuur kwam.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:07:39 #75
45206 Pietverdriet
pi_136435140
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Meen dat Goering die dikke verslaafde dat juist voor groot gedeelte in de hand had, die wou een lange afstandsbommenwerper zoals de Junkers Ju 390 en de Messerschmitt Me 264, maar toen het eindelijk een beetje op gang kwam kregen andere projecten voorrang zoals de ME 262.
Dit kwam omdat Duitsland zelf door bombardementen onder vuur kwam.

Nee, de snor wilde een aanvalsbommenwerper,

quote:
Die Kontroverse, ob die Me 262 als Jagdbomber oder Jäger zu konzipieren sei, hielt an. Alle Versuche, Hitler dazu zu überreden, der Jägerversion den Vorrang zu geben, scheiterten. Die Auseinandersetzung über die Verwendung der Me 262 gipfelten in einem Zerwürfnis Hitlers mit der Luftwaffenführung. Dem Befehl Hitlers, die Me 262 als Jagdbomber einzusetzen, setzte Generalfeldmarschall Erhard Milch angeblich entgegen:

„Mein Führer, das sieht doch jedes Kind, dass dies kein Bomber, sondern ein Jäger ist!“

http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')