Concept is goed, maar naar verluid was het een [low] budget en Duitsland moet zich nog wel wat volwassener worden in de film industrie.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja goed in elkaar over hoe dat nou precies in elkaar zat, en goed gebracht hij is een beetje bagger kwaliteit maar het idee alleen al.
zo gaat het nu ook in Noord Korea
Eh nee hoor, dit was een britse versie meen ik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:22 schreef aequus het volgende:
[..]
Concept is goed, maar naar verluid was het een [low] budget en Duitsland moet zich nog wel wat volwassener worden in de film industrie.
Sorry maar nee. Jack Northrop was al met vliegende vleugels bezig tijdens de 30-er jaren. Hij had zijn eerste model in 1941 in de lucht (de N-1M als ik me niet vergis, linkje) en in 1942 de N-9M (linkje), de HO 229 vloog voor het eerst in 1944.quote:Op donderdag 6 februari 2014 19:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh nee hoor, dit was een britse versie meen ik.
en misschien ook een aanrader voor Tingo Unsere Mütter, unsere Väter, over hoe het in duitsland aan toe ging tijdens de 2e wereld oorlog, Ik geloof niet dat hij dat besef heeft.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1386765
staat trouwens ook op youtube, Duitsland kan goeie films maken hoor.
Maar goed weer even verder on Topic.
Horten Ho 229 - het eerste straalvliegtuig volgens het vliegende vleugel-concept en tevens de eerste stealthbommenwerper.
De Amerikaanse B-2 Spirit is op dit vliegtuig gebaseerd.
De B2 kwam pas 1989 voor het eerst in de lucht, dus even voor de duidelijkheid, ja de duitsers lagen echt wel een heel stuk voor.
Nou kan je de 2 toetsellen kwa techniek niet echt met elkaar vergelijken maar meer de vorm en wedbaarheid is van de Ho229 afgeleid pas 40 jaar naar dato kreeg de VS pas een toestel met die vorm in de lucht.
Klopt maar geen Jet maar met propellors, als je het design vergelijkt van het duitse model en de B2 zie je veel gelijkenissen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Sorry maar nee. Jack Northrop was al met vliegende vleugels bezig tijdens de 30-er jaren. Hij had zijn eerste model in 1941 in de lucht (de N-1M als ik me niet vergis, linkje) en in 1942 de N-9M (linkje), de HO 229 vloog voor het eerst in 1944.
De voorlopers van de B-2 Spirit waren de YB-35 en de YB-49.
YB-35
YB-49
Het zijn allebei vliegende vleugels, natuurlijk zijn er gelijkenissen.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt maar geen Jet maar met propellors, als je het design vergelijkt van het duitse model en de B2 zie je veel gelijkenissen.
Een stukje zonder een referentie of bron. En als je het vetgedrukte stuk leest dan is het ook niet zo een efficient stealthtoestel.quote:Misschien hebben ze het later over genomen.
Wikipedia meld dit in ieder geval wel.
Since the appearance of the B-2 Spirit flying wing stealth bomber in the 1990s, its similarities in role and shape to the Ho 229 has led many to retrospectively describe the Ho 229 as "the first stealth bomber".A static reproduction of the only surviving Ho 229 prototype, the Ho 229 V3, in American hands since the end of World War II was later tested by the U.S. military who found the basic shape and paint composition of the mock copy would provide for 37% reduction in detection range against the Chain Home radar of the 1940s, but no significant stealth benefit against most other contemporary radar systems.
1944 he en de duitsers hadden geen radar en konden dit ook niet uit testen, of het nu wel of niet effectief was, ze hebben het later wel getest zie filmpje iets hierboven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:06 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het zijn allebei vliegende vleugels, natuurlijk zijn er gelijkenissen.
[..]
Een stukje zonder een referentie of bron. En als je het vetgedrukte stuk leest dan is het ook niet zo een efficient stealthtoestel.
De Duitsers hadden geen radar? Even snel twee voorbeelden uit de hoge hoed:quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
1944 he en de duitsers hadden geen radar en konden dit ook niet uit testen, of het nu wel of niet effectief was, ze hebben het later wel getest zie filmpje iets hierboven.
Even voor de beeldvorming, waarom was het zijn tijd ver vooruit? Omdat het een vliegende vleugel was, of omdat het straalmotoren had?quote:en het scheelde wel degelijk doordat het een straalmotor had en minder snel gedetecteerd werd door de rardar uit die tijd.
Effectief toen , ja tegenwoordig nee niet echt meer, tijd ver vooruit ja dat zeker.
bron wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229
Dat was trouwens Heinrich Himmler hoofd van de SS.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:00 schreef aequus het volgende:
[..]
Was dat trouwens niet ook dat gebeuren waar Goebbels mee bezig was? met dat kasteel van hem enzo?
De Duitsers hadden zeer geavanceerde radar, sterker nog, ze hadden als eerste passieve radarquote:Op donderdag 6 februari 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
1944 he en de duitsers hadden geen radar en konden dit ook niet uit testen, of het nu wel of niet effectief was, ze hebben het later wel getest zie filmpje iets hierboven.
en het scheelde wel degelijk doordat het een straalmotor had en minder snel gedetecteerd werd door de rardar uit die tijd.
Effectief toen , ja tegenwoordig nee niet echt meer, tijd ver vooruit ja dat zeker.
bron wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_Ho_229
Duitsland was zijn tijd helemaal niet zo ver vooruit als we graag willen geloven. Zowel de Engelsen, Amerikanen en de Italianen experimenteerden met straalmotoren voor en tijdens de tweede wereldoorlog en hadden prototypes vliegen. De Britten hadden de Gloster Meteor operationeel een paar maanden na de ME262. De Amerikanen volgden in 1945 met operationele straaljagers. De Russen, Japanners en Italianen hadden verschillende prototypes. Zo vloog de Italiaanse Caproni Campini N1 in 1940.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 06:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
De Duitsers hadden geen radar? Even snel twee voorbeelden uit de hoge hoed:
Seetakt voor de Kriegsmarine
Freya voor de Luftwaffe.
En er zijn meer voorbeelden te vinden.
[..]
Even voor de beeldvorming, waarom was het zijn tijd ver vooruit? Omdat het een vliegende vleugel was, of omdat het straalmotoren had?
de caproni was een prototype, en de me262/straalmotoren waren al voor de oorlog in ontwikkelde in Nazi Duitsland.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:15 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Duitsland was zijn tijd helemaal niet zo ver vooruit als we graag willen geloven. Zowel de Engelsen, Amerikanen en de Italianen experimenteerden met straalmotoren voor en tijdens de tweede wereldoorlog en hadden prototypes vliegen. De Britten hadden de Gloster Meteor operationeel een paar maanden na de ME262. De Amerikanen volgden in 1945 met operationele straaljagers. De Russen, Japanners en Italianen hadden verschillende prototypes. Zo vloog de Italiaanse Caproni Campini N1 in 1940.
Het is ook meer een voorbeeld. Mensen doen alsof de Duitsers 20 jaar voorliepen op hun tegenstanders maar dat is dus absoluut niet het geval.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef aequus het volgende:
[..]
de caproni was een prototype, en de me262/straalmotoren waren al voor de oorlog in ontwikkelde in Nazi Duitsland.
Dus ze waren allemaal rond dezelfde tijd, maar om nou alles af te rekenen op 1 ding.. er waren meerdere dingen waarvan het lot van de oorlog afhangt
De Britse ook, eerste prototype liep in 1937quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef aequus het volgende:
[..]
de caproni was een prototype, en de me262/straalmotoren waren al voor de oorlog in ontwikkelde in Nazi Duitsland.
klopt maar de Engelsen hadden de radar installaties opgesteld en de duitsers maakten ze meer voor hun vliegtuigen, de Amerikanen later ook toen ze de informatie van GB kregen.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Duitsers hadden zeer geavanceerde radar, sterker nog, ze hadden als eerste passieve radar
lees
Most Secret War. British Scientific Intelligence 1939-1945 door R.V.Jones:
Meneer Jones was de baas van de Wetenschappelijke inlichtingendienst van de Britten tijdens de oorlog, dit boek gaat vooral over de "battle of the waves" in hoe de Duitsers en Britten elkaar aftroefden in radar en radar verstoring.
Verder was de Brit Frank Whittle uitvinder van de straalmotor
Ik dulde meer op het feit dat duitse wetenschappers min of meer gedwongen werden tot de ontwikkeling en dat de andere landen veel minder actief er mee bezig waren.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 10:36 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het is ook meer een voorbeeld. Mensen doen alsof de Duitsers 20 jaar voorliepen op hun tegenstanders maar dat is dus absoluut niet het geval.
Nee, dat is niet correct, de Duitsers gebruikten ze ook voor luchtverdediging, niet vooral voor vliegtuigen. De nachtjagers werden met grond gebaseerde radar naar hun doel geleid.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt maar de Engelsen hadden de radar installaties opgesteld en de duitsers maakten ze meer voor hun vliegtuigen, de Amerikanen later ook toen ze de informatie van GB kregen.
Wie Is Frank White?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt maar de Engelsen hadden de radar installaties opgesteld en de duitsers maakten ze meer voor hun vliegtuigen, de Amerikanen later ook toen ze de informatie van GB kregen.
Frank white had in de jaren dertig al de straalmotor bedacht maar kreeg weinig financiering waardoor het niet zo goed van de grond kwam als in duitsland.
Denk dat hij Frank Whittle bedoeldquote:
sorry typfoutquote:
Meen dat Goering die dikke verslaafde dat juist voor groot gedeelte in de hand had, die wou een lange afstandsbommenwerper zoals de Junkers Ju 390 en de Messerschmitt Me 264, maar toen het eindelijk een beetje op gang kwam kregen andere projecten voorrang zoals de ME 262.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet alleen de geallieerden (Britten) hechten te weinig prioriteit aan de straaljager. De Me 262 had dik een jaar, wellicht nog eerder, operatief kunnen zijn als de snor niet was blijven zeuren dat hij hem als bommenwerper had willen hebben.
Een gebrek aan visie of verkeerde prioriteiten.
Nee, de snor wilde een aanvalsbommenwerper,quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:00 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meen dat Goering die dikke verslaafde dat juist voor groot gedeelte in de hand had, die wou een lange afstandsbommenwerper zoals de Junkers Ju 390 en de Messerschmitt Me 264, maar toen het eindelijk een beetje op gang kwam kregen andere projecten voorrang zoals de ME 262.
Dit kwam omdat Duitsland zelf door bombardementen onder vuur kwam.
http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262quote:Die Kontroverse, ob die Me 262 als Jagdbomber oder Jäger zu konzipieren sei, hielt an. Alle Versuche, Hitler dazu zu überreden, der Jägerversion den Vorrang zu geben, scheiterten. Die Auseinandersetzung über die Verwendung der Me 262 gipfelten in einem Zerwürfnis Hitlers mit der Luftwaffenführung. Dem Befehl Hitlers, die Me 262 als Jagdbomber einzusetzen, setzte Generalfeldmarschall Erhard Milch angeblich entgegen:
„Mein Führer, das sieht doch jedes Kind, dass dies kein Bomber, sondern ein Jäger ist!“
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |