abonnement Unibet Coolblue
pi_136278866
Hallo! Ik en vriendin zitten te denken om in oktober/november een rondreis te doen. Naast Zuid-Afrika is ook ons ook gevallen op Namibie. (http://www.sawadee.nl/afr(...)oute/#beste-reistijd)

Nu heb ik zelf nooit een groepsrondreis gedaan en is ook Afrika voor mij een onbekend gebied. Ik hoor van anderen dat Namibie mooier zou zijn dan bijv. Z-A en dat dat dus een betere bestemming zou zijn.

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_136279208
Ik weet niet hoe 'Westers' men in Namibië is (ik durf een gokje te wagen :)), maar ik zou vooral proberen uit te zoeken hoe veilig het daar is om rond te reizen. In Afrika ben en blijf je toch een wandelende portemonnee waar een spotlight op staat. En ik heb zo het idee dat het daar anders is dan in Zuid-Afrika, waar je ook al op moet passen.

Zelf ben ik in Kenia geweest en achteraf gezien toch wat te naïef geweest. En dat terwijl het te boek staat als een van de veiligere landen. Je bent echt aan de gratie Gods overgeleverd op bepaalde plekken.

Dat wil niet zeggen dat het niet een van de mooiste reizen ooit was, maar het vergt m.i. wat serieuzere planning en nadenken.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_136280123
Het zou overigens een groepsreis worden. Niet echt gemeld zie ik nu
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_136281675
Mooier is altijd een relatief woord, anders is in deze zeker gepast. Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden om een dergelijke 'overlandtour' te maken, denk ook aan een combinatie tussen genoemde (of meer) landen. Z-A is naar NL begrippen - uitgezonderd een aantal steden - dunbevolkt, in Namibië zijn er nog veel meer gebieden waar weinig (menselijk) leven is.

Zoals gezegd, de landen zijn vooral anders. De landschappen in Namibië zijn uitzonderlijker in vergelijking met die van Z-A. Als ik het zou moeten samenvatten zou ik zeggen dat er in Z-A meer te doen is op gebieden als cultuur, historie en de mogelijkheden op het gebied van eten is veel groter. Vergeleken bij Namibië is Z-A erg toeristisch ingesteld. Namibië heeft meer bijzondere landschappen en is in zijn geheel meer ongerept. Het is meer back to basic.

Groepsreizen zijn een avontuur apart. Mocht je zelf Namibië ingaan is een uitvoerige voorbereiding noodzakelijk. Denk aan wegen van honderden km waar één auto per dag rijdt. Bij pech (en temperaturen richting de 40 graden) heb je ook echt pech. Een georganiseerde reis is instappen en je laten rondrijden, al is dat comfortabeler gesteld dan het daadwerkelijk is. Vaak is het grote afstanden afleggen en veel in de truck zitten. Iets te lezen / muziek luisteren meenemen is een aanrader, al verveelt naar buiten kijken mij niet zo gauw. Je moet wel enige mazzel hebben met de gidsen en groep, in drie weken kun je elkaar helemaal zat raken. Je zit immers bijna continue op elkaars lip. Of je maakt dikke vrienden. Mijn tip is in iedere geval je open op te stellen (als stel niet alleen met elkaar bezig zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door -Wil- op 03-02-2014 13:29:43 ]
pi_136289852
Geen ervaringen met Namibië, wel met Sawadee - prima organisatie. :)
pi_136295582
Ik ben zelf naar Namibië geweest, en ik moet zeggen, het is een van mijn favoriete landen in de Wereld. Zoals al hier boven geschreven ,zeer diverse fotogenieke locaties. Mensen zijn vriendelijk , grappig samen spel van Engels, Zuid Afrikaanse en Duitse cultuur, als een apfelstrudel bakker , midden in de woestijn.
Ik heb er alleen maar mooi camp sites gezien.

Volgens mij is dat een fijne reis route, ik heb wel het idee dat het best wel lang is
Etosha is prachtig, sososvlei is eigenlijk gewoon irreëel mooi.

Zelf ben ik op het moment nog het twijfelen, of ik georganiseerd die kant op ga ( waarschijnlijk niet de oost kust ) of net alleen een 4x4 huren, en er in Namibië 2 weken gaan rond toeren.
pi_138535692
Ik dacht laat ik eens googelen of er op FOK! een topic over Namibië is, kom ik deze tegen _O- :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_138561248
Enige wat ik weet is dat het best een duur land is, aardig Europees prijsniveau, wel iets om rekening mee te houden :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_138563864
Ik ben hen helemaal met -Wil- eens. Namibië is fantastisch qua landschap en natuur. Een van de meest indrukwekkende landen die ik heb bezocht, redelijk veilig ook. Ik vond het mooier dan Zuid-Afrika, wat overigens ook mooi is en qua cultuur meer te bieden heeft. Prijzen geen idee van, heb ik niet zo op gelet.
pi_138652605
Ik vond Namibie geweldig. Maar ik vind Zuid Afrika ook adembenemend. Ik vind deze 2 landen totaal niet met elkaar te vergelijken. Zuid Afrika is veel groener en toeristischer.

Met een 4x4 door Namibie rijden blijft 1 van de meest bijzondere dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt. En ja veilig, maar inderdaad je komt soms uren geen andere auto tegen dus bereid je goed voor stel dat je pech krijgt.

Wij hebben voornamelijk op onze 4x4 geslapen in zo'n tent, geweldig! Campings stellen er niet zoveel voor en dat maakt het nog toffer. Douchen onder een waterstraal die warm gestookt is door hout met alleen maar licht door kaarsen. Een toilet inlopen en een stokstaartjes familie aantreffen. Je auto in willen stappen en even moeten 'rennen' omdat er een boze impala op je afkomt. Vol op je rem moeten voor overstekend wild. In slaap vallen bij het geluid van huilende hyena's. Pfff ik wil terug.

Lees het boek Solitaire, die omschrijft Namibie goed en vermakelijk.

Ik ben zelf niet van de groepsreizen, maar die Overland trips zien er wel gaaf uit op de websites. Al denk ik dat ze overal wel erg snel doorheen rijden. Vooral in Etosha hebben wij uren doorgebracht bij 1 waterhole.

Overigens waren wij er in de Europese zomer en erg blij met onze extra dikke slaapzakken, het koelde enorm af 's avonds en 's nachts.
pi_138669847
Helemaal eens met je, Exode. Ik ben er met een overland truck geweest, en Namibië wil ik perse nog een keer doen, maar absoluut niet meer met een reisgezelschap.
pi_173273385
Even een kick bij gebrek aan een ander relevant topic over Namibië. Zelf wil ik komende maand gaan rondreizen in Namibië/Botswana en ik twijfel nog over een klein stukje route. Van Seisriem naar Swakopmund kun je vanaf Solitaire de korte route pakken richting Kuiseb of je pakt de 'toeristische' route via Spreetshoogtepas en Gamsbergpas.

Nou lijkt mij de toeristische route heel gaaf, maar filmpjes van met name de Gamsbergpas zien er op z'n zachtst gezegd uitdagend uit :P

Hier mensen met ervaringen met die twee bergpassen?
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:21:53 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_173291943
Windhoek is vrij westers en 'veilig', in andere stadjes word je wel lastiggevallen door mensen die iets van je willen, je bent een beetje een attractie als toerist. In Etosha bijvoorbeeld zit je gewoon op een afgesloten park met enkel toeristen en personeel van het park.
Mooi is het allemaal wel, olifanten, giraffes en neushoorns zie je sowieso wel daar. Leeuwen zijn wat zeldzamer en voor luipaarden moet je meer geluk hebben.
pi_173353086
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:21 schreef BasEnAad het volgende:
Windhoek is vrij westers en 'veilig', in andere stadjes word je wel lastiggevallen door mensen die iets van je willen, je bent een beetje een attractie als toerist. In Etosha bijvoorbeeld zit je gewoon op een afgesloten park met enkel toeristen en personeel van het park.
Mooi is het allemaal wel, olifanten, giraffes en neushoorns zie je sowieso wel daar. Leeuwen zijn wat zeldzamer en voor luipaarden moet je meer geluk hebben.
Vrijwel niks van gemerkt in andere stadjes. De meesten steden/dorpen zijn gewend aan toeristen op dorpen in Kaokoveld na misschien.
pi_173353139
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:40 schreef spiritusbus het volgende:
Even een kick bij gebrek aan een ander relevant topic over Namibië. Zelf wil ik komende maand gaan rondreizen in Namibië/Botswana en ik twijfel nog over een klein stukje route. Van Seisriem naar Swakopmund kun je vanaf Solitaire de korte route pakken richting Kuiseb of je pakt de 'toeristische' route via Spreetshoogtepas en Gamsbergpas.

Nou lijkt mij de toeristische route heel gaaf, maar filmpjes van met name de Gamsbergpas zien er op z'n zachtst gezegd uitdagend uit :P

Hier mensen met ervaringen met die twee bergpassen?
Spreetshoogtepas gereden. Leuke route en goed te doen. Met 4x4 gedaan maar zonder zou ook goed moeten lukken.

De standaard route van Sesriem naar Swakopmund via de C14 is erg saai dus als je de tijd hebt voor een andere route zou ik dat aanraden. Naar mijn idee is de weg via de Spreetshoogtepas echter wel erg om (wij hebben deze gereden van Windhoek naar Sesriem).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')