Nee. En ik las dat die maar tijdelijk werkt?quote:Op zondag 2 februari 2014 13:01 schreef hottentot het volgende:
Niemand meer die de ouderwetse ontstopper gebruikt?
[ afbeelding ]
Omdat je het hebt over flink verstopt, met die ontstopper krijg je dikste brij zo weg.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:04 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee. En ik las dat die maar tijdelijk werkt?
Soda opgelost in kokend water is een goed idee, dat ga ik nu proberen
Het hangt een beetje van het probleem af, maar vaak verplaats je de blokkade alleen maar tijdelijk, of vervorm je deze wat. Het water kan er dan even langs, maar de blokkade veert weer terug, of groeit weer aan. In de douche is de blokkade gewoonlijk een mengsel van haren en uitgeharde zeepresten, in de keuken is uitgehard vet gewoonlijk de oorzaak.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:04 schreef _Dido_ het volgende:
Nee. En ik las dat die maar tijdelijk werkt?
oftewel caustic soda. Dit werkt overigens alleen als er nog wel wat doorstroming is. Bij een volledige verstopping zul je toch met een ontstoppingsveer aan te slag moeten om alles los te maken.quote:
Dat is inderdaad een klein risico als je teveel caustic soda gebruikt of afvoerleidingen die gevoelig zijn voor hitte/natronloog.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:18 schreef hoas het volgende:
Jongens stop met dat geklooi, enig idee wat het kost als je complete badkamervloer onder de beitel moet? Ik heb het bij een kennis zien gebeuren.
Wat doe je dan moeilijk... Gewoon bellen en diezelfde dag wordt het voor je ontstopt.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:30 schreef _Dido_ het volgende:
Nou ja, soda opgelost in kokend water zit erin. Maar eens afwachten wat er gebeurt. Als er niks gebeurt, haal ik er wel een loodgieter bij. Zie ook niks in het putje zitten namelijk, geen haren ofzo. Dit is de eerste keer in 1,5 jaar dat dit gebeurt, huurappartementje trouwens.
Geen sociale huur, maar particuliere huurquote:Op zondag 2 februari 2014 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat doe je dan moeilijk... Gewoon bellen en diezelfde dag wordt het voor je ontstopt.
Huh waar betaal'je dan huur voor?quote:Op zondag 2 februari 2014 13:36 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Geen sociale huur, maar particuliere huurDingen in huis moet ik zelf fixen.
Voor de vele ruimte ruimte en fantastische locatie. En het is een koopjequote:
Dat wordt ouderwetsch raggen met een hogedrukspuit.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:11 schreef _Dido_ het volgende:
Gewone soda lijkt vooralsnog niet geholpen te hebben. Wel komt er prut omhoog als ik er water in giet. Lekker!
Nee, dat wordt een loodgieter bellen, vrees ik. Ik heb helemaal geen ontstoppingsmeuk in huis.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:12 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat wordt ouderwetsch raggen met een hogedrukspuit.
Helaas, maandag maar ff bellen dan.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:13 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, dat wordt een loodgieter bellen, vrees ik. Ik heb helemaal geen ontstoppingsmeuk in huis.
Les voor de volgende: altijd zorgen dat er ergens een fles van dat spul door het huis zwerft. Ook al heb je nooit ergens last van gehad.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:13 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, dat wordt een loodgieter bellen, vrees ik. Ik heb helemaal geen ontstoppingsmeuk in huis.
Idd, door schade en schande wijs worden hč?quote:Op zondag 2 februari 2014 17:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
Les voor de volgende: altijd zorgen dat er ergens een fles van dat spul door het huis zwerft. Ook al heb je nooit ergens last van gehad.
Zo heb ik gisteren ook maar een ontstoppingsveer bij de Aldi gekocht, over die ¤4,- ga ik niet moeilijk doen. En ik heb het voorgevoel dat binnenkort 1 van mijn buren voor de deur staat of ik zo'n veer heb, dat soort dingen heb ik altijd
Behandeling herhalen. Het lijkt erop dat er vuil oplost, maar nog niet in voldoende mate.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:11 schreef _Dido_ het volgende:
Gewone soda lijkt vooralsnog niet geholpen te hebben. Wel komt er prut omhoog als ik er water in giet. Lekker!
Weer heet sodawater.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:10 schreef _Dido_ het volgende:
Vandaag een plopper gekocht en aan het ploppen geweest. Of het helemaal opgelost is, durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, maar de paar glazen water die ik erin gooide gingen al een stuk sneller erdoorheen dan gisteren. Dus ik heb goede hoop
Thanks voor de tip. Is dat dat Mr. Muscle spul van TV???quote:Op maandag 3 februari 2014 19:46 schreef CafeRoker het volgende:
Of muscle. Werkt echt geweldig, ik krijg er meer mee open dan met soda.
quote:Op maandag 3 februari 2014 19:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Is dat dat Mr. Muscle spul van TV???
Ja hoor, een modernere versie van de Action. Die trekt moeiteloos plukken haar eruitquote:Op zondag 2 februari 2014 13:01 schreef hottentot het volgende:
Niemand meer die de ouderwetse ontstopper gebruikt?
[ afbeelding ]
Zyclon B?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:18 schreef superbly het volgende:
Soda erin,daarna schoonmaakazijn en een flinke scheut chloor/dikke bleek.
nachtje laten trekken en dan kokend heet water
opgelost!!!!
NIET DOEN, je krijgt namelijk chloorgas als je chloorbleek en azijn samen gebruikt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:18 schreef superbly het volgende:
Soda erin,daarna schoonmaakazijn en een flinke scheut chloor/dikke bleek.
nachtje laten trekken en dan kokend heet water
opgelost!!!!
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:53 schreef Lienekien het volgende:
Nee, die troep kun je niet oplossen en doorspoelen, die moet terug naar boven via het putje.
Ik heb ooit eens de loodgieter laten komen en die loste het heel snel op met mijn eigen plopper.
Nee, gewoon die ontstoppers gebruiken van HG. De ene is goedkoop, en als die niet werkt de dure 2componentenversie. En als dat niet werkt nog een keertje de dure en dan is het wek. tenzij er echt iets van metaal of beton zitquote:Op zondag 2 februari 2014 12:47 schreef _Dido_ het volgende:
Mijn doucheputje is flink verstopt en ik had op internet gelezen dat ik het kan ontstoppen met soda. Ik heb echter geen idee wat vervolgens de juiste werkwijze is. Op internet staan allemaal verschillende dingen: laten inwerken, meteen wegspoelen met kokend water, eerst azijn erbij gooien etc.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel een paar schroevendraaiers maar niet eentje die op dit doucheputje past.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:38 schreef lyolyrc het volgende:
Een simpel setje schroevendraaiers vind ik wel tot de basisuitrusting behoren die iedereen in huis zou moeten hebben. Het gemakkelijkste is misschien nog om een gereedschapset (hamer, schroevendraaiers eventueel met bits, steeksleutels, ratel+doppen en wat tangen) van een paar tientjes te kopen, zodat je met de meeste basisklussen vooruit kan. Ik heb dat jaren terug ook gedaan, omdat mijn ouders ook nauwelijks gereedschap hadden liggen. Die simpele set heeft zich tientallen keren terugverdiend door uitgespaarde kosten voor allerhande monteurs.
Als je die schroevendraaier heel hard nodig hebt, kun je natuurlijk beter even de buren vragen of je er een kan lenen.
Die moet je inderdaad hebben.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:31 schreef thabit het volgende:
Zo'n ding werkt ook goed:
[ afbeelding ]
Ook niet met een veer denk ik? Het is een hard stukje plastic.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Die moet je inderdaad hebben.
En inderdaad, een flesje ontstopper kun je proberen, maar plastic zal je niet kwijtraken met dit soort chemicalien.
Kan je dat niet met een punttangetje/pincet eruit halen? Het is nl. wel de bottleneck.quote:Op woensdag 5 februari 2014 07:48 schreef _Dido_ het volgende:
Ook niet met een veer denk ik? Het is een hard stukje plastic.
Nee, ik heb het zien zitten en nu is de hele bende verder de afvoer in gespoeld.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je dat niet met een punttangetje/pincet eruit halen? Het is nl. wel de bottleneck.
gewoon keihard raggen, dan duw en trek je die verstopping wat heen en weer zodra het los kan komenquote:Op maandag 3 februari 2014 22:40 schreef _Dido_ het volgende:
Helaas, te vroeg gejuicht. Ik zag wat rommel zitten en hoopte t met ijzerdraad los te wrikken. Nu zie ik het niet meer maar zit de boel nog wel verstopt.
Er zit haar in en ook een stukje plastic van een scheermesje. Reageert zoiets wel op soda?
Ik vraag me ook af of ik die plopper wel goed gebruik. Moet ik hem vacuüm zuigen?
Ik raad dit af. Bij mij kwam dat ding vast te zitten door keihard raggen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon keihard raggen, dan duw en trek je die verstopping wat heen en weer zodra het los kan komen
Ja maar dan is het wel opgelost.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:30 schreef _Dido_ het volgende:
Ja maar dat is duuuuuuuuuuuuurEn ik ga helemaal huilen als hij het in een paar tellen oplost.
Volgend topic van TS is waarom er af en toe water uit het plafond drupt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon keihard raggen, dan duw en trek je die verstopping wat heen en weer zodra het los kan komen
dat gaat mn huisbaas dan vragen want die heeft zn kantoor onder mn badkamerquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Volgend topic van TS is waarom er af en toe water uit het plafond drupt.
Snap niet waarom bijna niemand meer de traditionele rubberen ontstopper gebruikt.
Haren uit het putje halen en 1x per jaar even wat zooi erin om de aanslag weg te spoelenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:22 schreef _Dido_ het volgende:
ik ga natuurlijk vragen wat ik kan doen om herhaling te voorkomen.
defineer zooi.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Haren uit het putje halen en 1x per jaar even wat zooi erin om de aanslag weg te spoelen
Hoe denk je dat doucheputjes verstopt raken met haar?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
defineer zooi.
Verder heb ik nooit haren in mn putje, die spoelen direct door.
Zooi als in één van de vele middelen van ouderwets tot blitse felgekleurde verpakkingen uit de supermarkt om aanslag los te krijgen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
defineer zooi.
Ehm...quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:26 schreef _Dido_ het volgende:
In ben gewend aan haren die in het doucheputje blijven hangen ipv erdoorheen gaanquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ehm...
Het is sowieso verstandig om het putje goed te onderhouden (lees: zeker één keer per maand de prut eruit vissen, schoonmaken en hete soda o.i.d. erin), juist om te vóórkomen dat het opnieuw verstopt raakt.
Veel mensen onderschatten enorm het aantal haren wat je dagelijks verliest: dat zijn er namelijk gemiddeld zo'n 100 (!). Dus voor iedere haar die nog aan het doucheputje blijft hangen, zijn er wellicht zo'n 50 doorgespoeld...quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:40 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
In ben gewend aan haren die in het doucheputje blijven hangen ipv erdoorheen gaanheb er dus niet bij stilgestaan dat dit een verstopping kon veroorzaken.
Oeps ja.quote:
Ik vind het erg prettig om te weten dat ik niet de enige ben die dit met een oude vork doet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen prettig klusje, maar ik zit toch zeker iedere drie maanden of zo met een ouwe vork de prut uit mijn putje te prutsen
Ja, erg hč, maar het werkt toch echt het beste voor mij.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vind het erg prettig om te weten dat ik niet de enige ben die dit met een oude vork doet.
de popper?quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik raad dit af. Bij mij kwam dat ding vast te zitten door keihard raggen.
Yesch! Even lekker ploppen en hengelen maar.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, erg hč, maar het werkt toch echt het beste voor mij.![]()
Voor jou kennelijk ook?
quote:
sinds mijn vriendin hier douchet mag ze ook het putje schoonmaken :xquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Veel mensen onderschatten enorm het aantal haren wat je dagelijks verliest: dat zijn er namelijk gemiddeld zo'n 100 (!). Dus voor iedere haar die nog aan het doucheputje blijft hangen, zijn er wellicht zo'n 50 doorgespoeld...
Ik vind het ook geen prettig klusje, maar ik zit toch zeker iedere drie maanden of zo met een ouwe vork de prut uit mijn putje te prutsen (goor klusje) - maar de boel is bij mij in twintig jaar tijd ook maar één keer verstopt geraakt.
En uiteraard zoiets als Lienekien gepost heeft, als dat tenminste mogelijk is. Met een drain gaat zoiets helaas niet werken.
Ik hoop voor je dat de loodgieter het e.e.a. weet te repareren en natuurlijk ook voor een vriendelijke prijs.
heb ik niet eensquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:53 schreef Messina het volgende:
[..]
Yesch! Even lekker ploppen en hengelen maar.
[..]De trekveer!
Want?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:16 schreef _Dido_ het volgende:
Nou, ik geloof dat ik de loodgieter weer kan afzeggen.
Oh ik vind het helemaal geen probleem om vieze klusjes aan te pakken hoor (gisteren nog het filter van m'n wasmachine schoongemaakt, weet je wel hoe ranzig dat is?quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Veel mensen onderschatten enorm het aantal haren wat je dagelijks verliest: dat zijn er namelijk gemiddeld zo'n 100 (!). Dus voor iedere haar die nog aan het doucheputje blijft hangen, zijn er wellicht zo'n 50 doorgespoeld...
Ik vind het ook geen prettig klusje, maar ik zit toch zeker iedere drie maanden of zo met een ouwe vork de prut uit mijn putje te prutsen (goor klusje) - maar de boel is bij mij in twintig jaar tijd ook maar één keer verstopt geraakt.
En uiteraard zoiets als Lienekien gepost heeft, als dat tenminste mogelijk is. Met een drain gaat zoiets helaas niet werken.
Ik hoop voor je dat de loodgieter het e.e.a. weet te repareren en natuurlijk ook voor een vriendelijke prijs.
Omdat ik net gedoucht heb en het water na even stijgen ineens soepel wegliep. Blijkbaar heb ik toch iets teweeggebracht met die veer?quote:
Wat bedoel je met drain? Bedoel je dat de Lienekienoplossing in mijn geval niet werkt? Ik ga wel even een schroevendraaier regelen waarmee ik het putje kan losschroeven, zodat ik veel dieper kan komen. Ga ik ook met een vork poerenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat denken veel mensen, tot het mis gaat...quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:17 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Oh ik vind het helemaal geen probleem om vieze klusjes aan te pakken hoor (gisteren nog het filter van m'n wasmachine schoongemaakt, weet je wel hoe ranzig dat is?). Ik ben alleen van: ik zie het niet, dus het is er niet. Ik heb zelfs nooit haren zien hangen in het doucheputje. Nu ga ik er uiteraard wel beter op letten en regelmatig een soda-oplossing erdoorheen gooien om de boel te reinigen.
Altijd verstandig om ook dit putje in de gaten te houden, maar zolang je niet of nauwelijks vet door de gootsteen spoelt, gaat het wel goed. En koop zo'n rond zeefje voor op de afvoer bij de blokker of zo.quote:Misschien moet ik dat met de gootsteen in de keuken ook doen?
Geen enkel risico, tenzij je je plee tevens gebruikt om zo af en toe een pan frituurvet in weg te spoelen...quote:En het toilet?
Ik bedoel zo'n moderne-inloop-douche-afvoer, zoiets als dit dus:quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:21 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Wat bedoel je met drain? Bedoel je dat de Lienekienoplossing in mijn geval niet werkt? Ik ga wel even een schroevendraaier regelen waarmee ik het putje kan losschroeven, zodat ik veel dieper kan komen. Ga ik ook met een vork poeren.
Dan is die 'Lienekienoplossing' uiteraard prima geschikt!quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:26 schreef _Dido_ het volgende:
Ik woon in een jaren dertighuis met zo'n heel ouderwetse afvoer (gootsteenbak met zwart/wit geblokte tegeltjes en een afvoer waar je niet eens iets in kúnt doorspoelen, al wil je dat).
Hoe heet zoiets dan en waar ik vind ik dat?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dan is die 'Lienekienoplossing' uiteraard prima geschikt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |