Dan moet ik nog even wachten, hij is pas eind dit jaar klaar. De palen zitten net in de grond.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:59 schreef hottentot het volgende:
Waarom ga je niet gewoon bij die woning langs, dan neem je een partner/vriend mee, je belt even bij de buren aan en probeert wat dingen uit. Hard praten, Toilet doorspoelen, Even met je vuist op een traptrede slaan.
Die tabellen dat is allemaal voor de gemiddelde ideale situatie. Als je het echt wilt weten kom je daar alleen in de praktijk achter.
Ah ik had even gemist dat hij nog gebouwd moet worden.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:02 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Dan moet ik nog even wachten, hij is pas eind dit jaar klaar. De palen zitten net in de grond.![]()
Verder zou het wel ideaal zijn en bij bestaande bouw zou ik dat ook zeker doen. Weet je ook direct wat voor buren je hebt.
Maar zo werkt het in NL. De aannemer kijkt hoeveel hij in welke tijd maximaal kan verdienen door te gaan buigen aan oplossingen zodat ze net binnen de norm vallen. Nu is het met de normen in Nederland toch al niet zo best maar die normen die er dan zijn daar voldoen ze net aan.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:16 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen, koop je een nieuwe huis kun je meteen voorzetwandjes gaan plaatsen, nou dan hoeft het voor mij al niet meer.
Ik heb gezien dat mensen gewoon het standaard sanitair lieten plaatsen en dat op de dat van oplevering het nieuwe spul eruit gesloopt werd omdat dat goedkoper was dan aan laten passen door de aannemer.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:11 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Maar zo werkt het in NL. De aannemer kijkt hoeveel hij in welke tijd maximaal kan verdienen door te gaan buigen aan oplossingen zodat ze net binnen de norm vallen. Nu is het met de normen in Nederland toch al niet zo best maar die normen die er dan zijn daar voldoen ze net aan.
Voor de rest leggen ze verdere problemen bij de consument neer wat inhoud dat jij de dure ondervloer moet nemen ( vaak ook nog opgelegt door de VVE).
In Duitsland bijv. word uit hele andere vaatjes getapt met de normen en is er ook voor elk ding wat je kan bedenken een norm waar de aannemer zich graag aan houd, want anders krijgt ie gewoon niet betaald.
Yep, ook een van de arroganste dingen die de NL aannemerij rijk is. Seriematig bouwen werkt dit gedrag ook in de hand doordat er prijsafspraken gemaakt zijn met subondernemers en leveranciers.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:15 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat mensen gewoon het standaard sanitair lieten plaatsen en dat op de dat van oplevering het nieuwe spul eruit gesloopt werd omdat dat goedkoper was dan aan laten passen door de aannemer.
Onvoorstelbaar op een gegeven moment lagen er zeker 30 nieuwe wasbakken buiten.
Mwah overdrijf je nu niet een beetje? Ik heb het idee dat het in Nederland best okee zit met bouwnormen. Duitsland en de Scandinavische landen hebben misschien strengere normen, maar in veel andere landen zijn de huizen toch wel een stuk slechter geïsoleerd (geluid en warmte) dan hier lijkt me. Het ook een tijdje in de VS en dat was niet best, dat waren ook vrij nieuwe appartementen.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:11 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Maar zo werkt het in NL. De aannemer kijkt hoeveel hij in welke tijd maximaal kan verdienen door te gaan buigen aan oplossingen zodat ze net binnen de norm vallen. Nu is het met de normen in Nederland toch al niet zo best maar die normen die er dan zijn daar voldoen ze net aan.
Voor de rest leggen ze verdere problemen bij de consument neer wat inhoud dat jij de dure ondervloer moet nemen ( vaak ook nog opgelegt door de VVE).
In Duitsland bijv. word uit hele andere vaatjes getapt met de normen en is er ook voor elk ding wat je kan bedenken een norm waar de aannemer zich graag aan houd, want anders krijgt ie gewoon niet betaald.
Klopt te duur want meerwerk.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:15 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat mensen gewoon het standaard sanitair lieten plaatsen en dat op de dat van oplevering het nieuwe spul eruit gesloopt werd omdat dat goedkoper was dan aan laten passen door de aannemer.
Onvoorstelbaar op een gegeven moment lagen er zeker 30 nieuwe wasbakken buiten.
Mijn ervaring met huizen > 1995 zijn ook goed. Alleen het afwerken van waanden (binnen) en schilderwerk (buiten) was dramatisch slecht. Hele blokken stonden na 5 jaar in de steigers om alles opnieuw - en dan goed - te schilderen. Dat verbaasde me, ook voor het schilderwerk zijn er toch normen?quote:Op zondag 2 februari 2014 14:24 schreef OngeschiktX het volgende:
De woningen die ik ken, de nieuwere van na 1985, zijn best prima.
Dat is de aard van de NL'er. Voldoen aan de wettelijke minimale eisen en vooral alle gaatjes en kiertjes opzoeken om er onderuit te komen. En vooral de ander te naaien.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:11 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Die "dikke rubberen rups" is waarschijnlijk kit in de dilatatievoeg http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/dilatatie.htmquote:Op zondag 2 februari 2014 09:50 schreef blomke het volgende:
Voor zover ik weet, hebben de meeste woningen een spouw tussen 2 tussenwoningen. Vaak zelfs zo ontkoppeld dat de verbinding uit een dikke ruberen rups bestaat die je aan de buitenzijde ziet lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |