ja ik had nog wat andere dingen in de koelkast staan, ik zal morgen nog eens goed ruiken.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:11 schreef Kowloon het volgende:
Kan het niet een geur van iets anders in de koelkast overgenomen hebben?
Dan ruikt het toch al behoorlijk sterk? Vies laagje over je kip en zoquote:Op zondag 2 februari 2014 02:18 schreef fespo het volgende:
[..]
ja ik had nog wat andere dingen in de koelkast staan, ik zal morgen nog eens goed ruiken.
maar ik begin nu ook veel te lezen dat je kipfilet max 2 dagen kan bewaren.
morgen is het al 5 dagen geleden dat ik heb heb gekocht.
(maar het ligt er toch ook aan hoe lang het bij de slager ligt)
anyway is 5 dagen sowieso echt te lang?
Veel gifstoffen denatureren denk ik als je ze lang genoeg verhit.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:18 schreef RobinOok het volgende:
Moeilijk. Je kunt het erop wagen. Vooral met een stoofpotje, als je dat lang genoeg goed verhit. Eventuele bacterieën (zoals salmonella) krijg je wel dood, maar ja, als die al gifstoffen gemaakt hadden, die kook je er niet uit. Je moet toch echt zelf die afweging maken....
is die 2 dagen rauw in koelkast bewaren echt zo streng?quote:Op zondag 2 februari 2014 02:18 schreef RobinOok het volgende:
Moeilijk. Je kunt het erop wagen. Vooral met een stoofpotje, als je dat lang genoeg goed verhit. Eventuele bacterieën (zoals salmonella) krijg je wel dood, maar ja, als die al gifstoffen gemaakt hadden, die kook je er niet uit. Je moet toch echt zelf die afweging maken....
5 dagen is wel lang vind ik. Ik vries het altijd gelijk in als ik het niet binnen een dag gebruik.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:18 schreef fespo het volgende:
morgen is het al 5 dagen geleden dat ik heb heb gekocht.
(maar het ligt er toch ook aan hoe lang het bij de slager ligt)
anyway is 5 dagen sowieso echt te lang?
Het verbaasde mij iig hoe snel het slecht wasquote:Op zondag 2 februari 2014 02:21 schreef fespo het volgende:
[..]
is die 2 dagen rauw in koelkast bewaren echt zo streng?
indien ja dan gooi ik het weg.
Die Turken hebben vaak een heel trouwe maar kritische klanten kring. Mijn idee is dat Turken over het algemeen met meer passie met eten bezig zijn dan NLquote:Op zondag 2 februari 2014 02:29 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind 5 dagen vrij lang. Zeker als het van de Turk komt, omdat je dan niet weet of hij het net geleverd heeft gekregen of al een tijdje in zijn vitrine lag. Wat dat betreft vind ik voorverpakt toch wel fijner hoor. Dat er gewoon een datum op staat.
Je had beter die stoofpot gisteren of eergisteren kunnen maken. Dan begint de houdbaarheid weer overnieuw...
Plus dat sudder/stoofgerechten na een paar dagen staan nog lekkerder zijn.quote:Op zondag 2 februari 2014 02:29 schreef RobinOok het volgende:
Je had beter die stoofpot gisteren of eergisteren kunnen maken. Dan begint de houdbaarheid weer overnieuw...
Handen over roestvaststaal wrijven.quote:Op zondag 2 februari 2014 04:13 schreef fespo het volgende:
maar het lijkt erop dat die stank aan mijn hand o.i.d. is blijven hangen. ik had het met mijn handen vast gepakt.
ik heb die lucht nu nog om mij heen hangen.
met zeep gaat het niet weg.
Wat Piet zegt. Zeker bij kip: twijfelen is niet doen.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij twijfel, weggooien, je wilt geen tubgirl worden.
Wow, jij denkt dat kip maar 6 dagen goed blijft?quote:Op zondag 2 februari 2014 03:45 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Die Turken hebben vaak een heel trouwe maar kritische klanten kring. Mijn idee is dat Turken over het algemeen met meer passie met eten bezig zijn dan NL
Overigens hoe kan het dat het vlees van AH een route van 3 dagen maakt van slacht naar de winkel en dan nog 3? Dagen houdbaar is. Lekker hoor voorverpakt..
Brrrr.quote:Op zondag 2 februari 2014 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij twijfel, weggooien, je wilt geen tubgirl worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |