Het is dan wel alsof je jaren 60 star trek vergelijkt met star trek voyager.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:51 schreef -CRASH- het volgende:
Maar ik vind het zo(te)veel op de ouwe serie lijken.
Zeker, en Star Talk,...quote:Op zondag 23 maart 2014 23:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
De eerste keer dat hij me opviel was toen iemand me deze aanvaring tussen Dawkins en Tyson linkte:
Nieuwsgierig geworden ben ik gaan zoeken wat nu precies de achtergrond hiervan was (dat bleek Beyond Belief 2006 te zijn), en heb ik ook de lezing die Tyson daar gaf gezien:
Ik was daarna helemaal verkocht.
Heb je ook de serie Nova ScienceNow met Neil deGrasse Tyson gevolgd? Ook leuke populair-wetenschappelijke serie.
quote:Op zondag 23 maart 2014 23:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is dan wel alsof je jaren 60 star trek vergelijkt met star trek voyager.
Sagan ten spijt vind ik de eerste serie toch bijna niet meer om aan te zien.
Bekijk de schepen eens.....quote:Op zondag 23 maart 2014 23:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is dan wel alsof je jaren 60 star trek vergelijkt met star trek voyager.
Tja... Wat zullen ze over 30 jaar zeggen van deze serie.quote:Sagan ten spijt vind ik de eerste serie toch bijna niet meer om aan te zien.
Sam here, ik was ingedut.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Wederom het begin gemist
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sam here, ik was ingedut.
Op schema tv kijken is echt niks voor mij.
Count me in!quote:Op zondag 30 maart 2014 22:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Als ze binnenkort op dvd worden uitgebracht kunnen we Cosmos marathon houden
Wetenschappers waren natuurlijk altijd concurrentie voor profeten.. soms met gevaar voor eigen leven.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:48 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Halley vs de profeten: 1-0
Die van Carl duurt ook 20 minuten langer per aflevering (60 minuten vs 42 minuten)quote:Op zondag 30 maart 2014 23:01 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
ja
en blijkbaar is de oude Cosmos van Carl nog altijf duurder dan die van Neil
http://www.amazon.com/Cos(...)lu-ray/dp/B00IWULSTC
Cosmos: A Spacetime Odyssey [Blu-ray] Blu-ray $53.98
Cosmos: Carl Sagan ~ Carl Sagan DVD $63.20
Beter het begin missenquote:Op zondag 30 maart 2014 22:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sam here, ik was ingedut.
Op schema tv kijken is echt niks voor mij.
Jullie hebben nog steeds een raar idee over de wetenschap en religie he? Vandaar ook met je kippenvel. En 1-0 voor de wetenschappers....quote:Op zondag 30 maart 2014 22:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wetenschappers waren natuurlijk altijd concurrentie voor profeten.. soms met gevaar voor eigen leven.
Ik begrijp de wrok van wetenschappers wel.
Enig idee trouwens wanneer deze serie op dvd uit komt?
Kennelijk vind jij dat.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:52 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Jullie hebben nog steeds een raar idee over de wetenschap en religie he?
Als dat zo was zou wetenschap een religie zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:52 schreef BerjanII het volgende:
Hoe kun je hier nou kippenvel door krijgen? Enkel omdat mensen wat zeggen wat jij en anderen graag willen horen?
Ja, wetenschap gaat over mensen naar de mond praten. Scherpe observatie.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:52 schreef BerjanII het volgende:
Hoe kun je hier nou kippenvel door krijgen? Enkel omdat mensen wat zeggen wat jij en anderen graag willen horen?
Je doet alsof er vroeger echte wetenschappers waren, en die waren er niet. De rol die wetenschap nu heeft hadden profeten vroeger. Plus het feit dat de belangrijke mannen van de religies (of ze profeet waren weet ik niet) slimmer waren en meer verstand van zaken dan wat nu wordt gezegd... Er waren veel analfabeten en daar waren de mensen van de religie niet bij kan ik jou vertellen.quote:
Dat is het dan ook, want veel mensen tegenwoordig betreft. Als een wetenschapper iets zegt moet het wel waar zijn. Wat natuurlijk onzin is. Maar waarom heb je kippenvel bij dit soort dingen. Dan neig ik ook al naar religieuze gevoelens omtrent wetenschap.quote:Als dat zo was zou wetenschap een religie zijn.Stroman fail.
Hint: Doordat mensen zich perse aan de mainstream moeten houden of anders worden ze geridiculiseerd krijg je jouw eenheid van kijken wel. Dus dat telt niet. Of iets dan waarheid is weet je dan niet...quote:Hint: wat wetenschappelijk wel of niet waar is varieert niet van persoon tot persoon en van cultuur tot cultuur, en is dus ook niet afhankelijk van wat men graag hoort. (Anders zou die variatie wel moeten bestaan.) Waarom leg ik dit eigenlijk nog uit?![]()
Ja, ik had het tegen Molurus. Scherpe observatie...quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, wetenschap gaat over mensen naar de mond praten. Scherpe observatie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |