het is nog steeds geschreven door onder andere de weduwe van Carl Sagan (zij heeft ook meegeschreven aan de originele Cosmos), Seth is erbij gekomen om onder andere de deuren open te maken bij fox/national geographic omdat hij fan was van het origineel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:13 schreef man1986 het volgende:
Cosmos: A Spacetime Odyssey staat bij mij hoog aangeschreven wat wetenschap betreft. Ik vraag me wel af of het filosofisch wel in orde is, aangezien de producer op naam staat van Seth MacFarlane.
En hij doet de stem(men) van ge-animeerde personages. (Bruno in de eerste aflevering)quote:Op vrijdag 14 maart 2014 03:04 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
het is nog steeds geschreven door onder andere de weduwe van Carl Sagan (zij heeft ook meegeschreven aan de originele Cosmos), Seth is erbij gekomen om onder andere de deuren open te maken bij fox/national geographic omdat hij fan was van het origineel.
executive producer kan daarnaast ook simpelweg iemand zijn die bereid is zijn naam te verbinden aan iets zonder iets gedaan te hebben.
Yup, echt een inspirerende verhalenverteller in de traditie van Sagan. Grote onderwerpen in begrijpelijke woorden.quote:
Het was op 4 zenders...quote:Op zondag 16 maart 2014 22:14 schreef Kwaliteit het volgende:
welke zender loopt voorop? eerste stukje gemist. NGC of FOX? Ze zenden het beide uit
edit: NGC loopt paar minuten voorop.
Het enige waar ik me aan stoorde... Was het overvloedige gebruik van het flare effect.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:53 schreef Mystikvm het volgende:
Net de eerste aflevering gezien. Erg tof, doet recht aan de eerste reeks met Carl Sagan. Het wordt begrijpelijk gebracht en is rijkelijk geanimeerd. Dat spreekt wel tot de verbeelding van leken. Ik hoop dat dit meer mensen enthousiast maakt voor wetenschap, en alles wat buiten onze aarde ligt.
Ja, dat is wel erg jammer. Ik hoop dat het op scholen nog eens vertoond gaat worden.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het enige waar ik me aan stoorde... Was het overvloedige gebruik van het flare effect.
Jammer dat het op een "laat" tijdstip komt voor de jeugd.
Je hebt niet veel gemistquote:Op zondag 23 maart 2014 22:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
eerste 5 minuten gemist
Nu weer heerlijk genieten, ik heb m aanstaan en word er gewoon vrolijk van
ok, had niet veel uitgemaakt, in de komende week zal ik toch vast nog een keer of 2 de herhaling kijkenquote:
Ik vind het (tot nu toe) maar een slechte kopiequote:Op zondag 23 maart 2014 22:15 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Back in the spaceship of the imagination
Same here!quote:Op zondag 23 maart 2014 22:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Nu weer heerlijk genieten, ik heb m aanstaan en word er gewoon vrolijk van
quote:
Ja special effects... leuk gemaakt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
ik vind het net zo interessant, ondanks dat de info niks nieuws is. Het ziet er wel allemaal gelikter uit en Neil Degrasse Tyson is dé terechte 'opvolger' van Sagan.
Voor de nieuwelingen is het idd een goede seriequote:Er komt veel herhaling in voor natuurlijk, je bereikt altijd een publiek waar mensen bijzitten die niks van wetenschap weten of evolutie, enz.en nooit de Cosmos van Carl hebben gezien.
Neil stelde zelf ook in de eerste aflevering dat de Cosmos vab Carl in zijn tijd van enorm belang was, en dat hij hier 'de reis' van Carl wil voortzetten. Sindsdien zijn we natuurlijk ook een hoop meer te weten gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |