abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 februari 2014 @ 07:26:54 #226
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136537401
Hoewel in GB, is het ook bekend dat in NL sprake is van fraude met voeding.
Dáár verdien ik indirect een belangrijk deel van mijn inkomen aan: ontwikkeling van manieren om aan te tonen wát er in voeding zit, hoe veilig het is, etc.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 10 februari 2014 @ 07:46:09 #227
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136537484
Ik kwam deze tegen: http://www.scientias.nl/n(...)erapie-op-maat/97018

quote:
De strijd tegen kanker is al jaren gaande, maar neemt als het aan onderzoekers van onder meer de universiteit Twente ligt, een nieuwe wending. Zij hopen met nieuwe technieken de weg vrij te maken voor persoonlijke kankertherapie.

Wanneer mensen vandaag de dag te horen krijgen dat ze kanker hebben, volgen meestal agressieve behandelmethodes, waarvan chemotherapieën misschien wel de bekendste zijn. Gelukkig slaan die therapieën in veel gevallen aan. Maar ze maken ook veel kapot. “Ik vergelijk die therapieën wel eens met een gigantische moker die gebruikt wordt om een vlieg dood te slaan,” vertelt onderzoeker Ivan Stojanović, als promovendus bij de vakgroep Medical Cell BioPhysics verbonden aan de universiteit Twente. “Nu is het misschien wat zachtzinnig om kanker met een vlieg te vergelijken, maar je snapt het idee wel: een moker maakt ook veel dingen rondom de vlieg kapot.” Steeds meer onderzoeken tonen dat op tragisch wijze aan. “Er zijn studies waaruit blijkt dat mensen uiteindelijk aan chemotherapie en dus niet aan de kanker sterven. Mensen overlijden dus door toedoen van het middel in plaats van aan de kwaal.”

Gerichter
Een gerichtere therapie is dan ook zeer gewenst. Maar tot op de dag van vandaag is die helaas niet voorhanden. “Er zijn wel verschillende therapieroutes,” nuanceert Stojanović, maar er is niet echt een heel specifiek middel dat bij een specifiek type kanker hoort. In veel gevallen krijgen mensen gewoon een cocktail aan therapieën.” Dat er op dit moment geen gerichtere behandeling voorhanden is, komt voornamelijk doordat de moderne techniek tekortschiet. “Er zijn twee manieren om kankercellen te onderzoeken. Dat kan in vivo, dus in levende organismen (denk aan mensen of proefdieren) en in vitro (buiten het lichaam). Dat laatste is gemakkelijker, mede doordat je meer kunt experimenteren. Maar helaas zijn er maar weinig technieken om kankercellen buiten het lichaam om tijdens experimenten in leven te houden en in realtime te volgen.” En dus is ook heel lastig te achterhalen wat heel specifieke behandelingen met een kankercel doen.

De techniek
En daar hopen Stojanović en zijn collega’s in de toekomst verandering in te kunnen brengen. En wel door te zorgen dat de techniek die aan een persoonlijke kankertherapie ten grondslag ligt, er is. Ze borduren daartoe voort op een techniek die bekend staat als Surface Plasmon Resonance Imaging (SPRI). Heel concreet beschikt de onderzoeksgroep waar Stojanović deel van uitmaakt over een apparaat waarin kankercellen enkele dagen in leven kunnen worden gehouden en waarin die kankercellen (en hun reacties op therapeutische antilichamen) in realtime gevolgd kunnen worden. “Dit platform bestaat al een tijdje en wordt reeds verkocht. Alleen niet met de applicatie om kankercellen op te sporen en te testen. Die applicatie ontwikkelen wij nu.” Het onderzoek van Stojanović bestaat eigenlijk uit twee delen. “We gebruiken het apparaat om kankercellen aan de hand van bepaalde markers te identificeren. En we bestuderen hun respons op bepaalde stoffen.”

Sensor
Maar hoe kan de ontwikkeling van deze techniek nu precies leiden tot een veel persoonlijkere behandeling van kanker? “Het idee is om een sensor met daarop allerlei therapeutische alternatieven in contact te brengen met kankercellen en vervolgens te kijken hoe die kankercellen op al die verschillende stoffen reageren. Uiteindelijk hopen we zo te kunnen achterhalen welke behandeling het best bij een bepaalde soort kanker en de manier waarop deze kanker zich bij een specifieke patiënt manifesteert, past.”

Voordelen
Een dergelijke persoonlijke kankertherapie heeft overduidelijk voordelen. “Het grootste voordeel is wel dat therapieën die nu gebruikt worden en ook gezonde cellen aantasten hopelijk overbodig worden. Daarnaast kan ik me voorstellen dat een gerichtere therapie effectiever en uiteindelijk ook goedkoper is.”

Farmacie
Farmaceutische bedrijven zijn nu al geïnteresseerd in de toepassing waar Stojanović met zijn collega’s aan werkt. Zij zien de mogelijkheden om de cel analyse te gebruiken om hun medicijnen te testen en in realtime te zien wat er gebeurt. “Bindt het middel aan de cel, hoe lang duurt dat dan en wat gebeurt er vervolgens met de kankercel?” Stojanović somt zomaar enkele belangrijke vragen op die een farmaceutisch bedrijf kan hebben en die dankzij het werk van deze onderzoekers straks binnen enkele minuten beantwoord zal worden.

Geduld
Maar ook voor deze toepassing in ontwikkeling geldt dat we geduld en veel geld moeten hebben. Zelfs als de toepassing straks perfect werkt kan het nog wel tien jaar duren voor deze klaar is om de markt te bestormen. “Met name de klinische validatie neemt veel tijd en geld in beslag.” Hoewel het dus nog wel even duurt is het het wachten meer dan waard. “Het onderzoek naar persoonlijke kankertherapie is onder te verdelen in twee onderzoeksvelden, enerzijds de technieken en applicaties die nodig zijn om kankercellen te bestuderen en anderzijds de farmaceutische onderzoeken die leiden tot therapieën. Als die twee uitontwikkeld en gevalideerd zijn is er geen argument meer tegen persoonlijke kankertherapie te bedenken.”

Zal persoonlijke kankertherapie het beslissende wapen in de reeds jaren woedende strijd tegen kanker blijken te zijn? Stojanović is voorzichtig. Eerst zal in klinische testen bewezen moeten worden dat de cel analyse toegepast kan worden op patiënten. “We kunnen nu al specifiek kankercellen detecteren en onderscheiden van elkaar en daarnaast ook in de tijd volgen, maar als straks deze cel applicatie richting de klinische validatie gaat dan wordt deze naar verwachting de standaard voor het screenen van medicijnen met kankercellen van patiënten,” zo voorspelt hij. En misschien blijkt het dan wel de methode te zijn om kanker terug te dringen of zelfs uit te roeien.
Goede ontwikkeling.
En goh, het komt aardig overeen met wat er in dit topic al tijden geroepen wordt: chemotherapie is troep maar vaak het enige alternatief, en het wachten is op verdere ontwikkeling.

BadPharma, hoor.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_136537554
Precies, Lambiekje doet net alsof oncologen lopen te strooien met cytostatica alsof het niets is. Hun hoef je echt niet uit te leggen dat het merendeel rommel is.

Maar dat houdt niet in dat ze niet werken. Aardig wat mensen die volledig genezen van een maligne B-cel lymfoom onder R-CHOP kuren. Of mensen die kankervrij blijven door middel van adjuvante therapie, of neo-adjuvant om vervolgens te opereren.

Het zal wel niet door de medisch ethische commissie komen, maar als je een 3-arms studie zou opzetten: chemotherapie vs. knoflookpillen vs. placebo, dan weet ik wel wie de beste prognose hebben...
I feel kinda Locrian today
  maandag 10 februari 2014 @ 08:10:30 #229
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_136537608
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 20:05 schreef theguyver het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)its-voedsel-nep.html

Na het paardenvleesschandaal wacht het Verenigd Koninkrijk nu ook een nepvoedselschandaal.

Uit een grootschalige laboratoriumtest blijkt dat zeker een derde van de voedselproducten in de winkel niet bevat wat wordt beweerd of foutief is geëtiketteerd. Dat meldt The Guardian zaterdag.
is het zo verrassend?
het labelen van een product mag je vanalles opzetten zonder controle.

dacht zelfs dat er producten zijn waar maar maximaal 15% van de inhoud vermeld staat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 10 februari 2014 @ 08:11:04 #230
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_136537612
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 07:59 schreef starla het volgende:
Precies, Lambiekje doet net alsof oncologen lopen te strooien met cytostatica alsof het niets is. Hun hoef je echt niet uit te leggen dat het merendeel rommel is.

Maar dat houdt niet in dat ze niet werken. Aardig wat mensen die volledig genezen van een maligne B-cel lymfoom onder R-CHOP kuren. Of mensen die kankervrij blijven door middel van adjuvante therapie, of neo-adjuvant om vervolgens te opereren.

Het zal wel niet door de medisch ethische commissie komen, maar als je een 3-arms studie zou opzetten: chemotherapie vs. knoflookpillen vs. placebo, dan weet ik wel wie de beste prognose hebben...
placebo!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 10 februari 2014 @ 08:50:18 #231
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136537961
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 10-02-2014 12:00:43 (niet schelden) ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:00:34 #232
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_136538090
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:12:00 #233
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136538216
Een linkdump van een linkdump _O-
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:44:46 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136538665
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

is het zo verrassend?
het labelen van een product mag je vanalles opzetten zonder controle.

dacht zelfs dat er producten zijn waar maar maximaal 15% van de inhoud vermeld staat.
Ja best wel, aangezien je als je veel dingen wat ik hier tegen kom.
Dit niet zou verwachten in de normale media, maar meer op vage websites.
Mja, het betekend wel dat ze er daar iets aan gaan doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_136539595
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 08:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

placebo!
U vraagt, wij draaien:

  dinsdag 11 februari 2014 @ 12:39:16 #236
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_136582976

When it comes to our health, it always helps to be in the know. With so many "facts", it's hard to distinguish which ones are correct and which ones are not and with all the talk about health tips, good information is bound to get distorted over time. In 25 health myths that need to be debunked once and for all, we shed light on the supposed "medical facts" that we constantly run into.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_136598284
Waar blijft Lambiekje met:

'Elke arts verdient 3 jaar celstraf!!!'

?
I feel kinda Locrian today
pi_136617281
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja jij meent het allemaal echt he.

Maar heb je mijn post gelezen over het kuurtje norfloxacine? En hoe blij ik daar mee ben?
Natuurlijk ben je daar blij mee. Maar je kunt je ook afvragen waar die ontsteking vandaan is gekomen. Een gezond lichaam loopt niet zo maar een ontsteking op.

Mijn klacht tegenover Big Pharma en Big Healthcare (want dat is me toch een industrie), is dat ze over problemen heen plamuren, en dat ze de daadwerkelijke oorzaken niet aanpakken.

Dat laatste is ook niet zo gemakkelijk, omdat het lichaam zo verdomd complex in elkaar zit. In mijn eigen onderzoek (oogonderzoek) kom ik dat iedere dag tegen. Het is daarnaast ook logisch dat een arts die met een patiënt zit opgescheept als eerste denkt aan het helpen van die patiënt. Daar wordt de arts ook voor betaald. Maar zouden we een deel van die miljarden die we jaarlijks aan het plamuren besteden, besteden aan onderzoek naar de oorzaken van een ziekte (zoals ze dat wel in bijvoorbeeld de VS doen), dan kunnen we mensen echt beter maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136617483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Natuurlijk ben je daar blij mee. Maar je kunt je ook afvragen waar die ontsteking vandaan is gekomen. Een gezond lichaam loopt niet zo maar een ontsteking op.

Mijn klacht tegenover Big Pharma en Big Healthcare (want dat is me toch een industrie), is dat ze over problemen heen plamuren, en dat ze de daadwerkelijke oorzaken niet aanpakken.

Dat laatste is ook niet zo gemakkelijk, omdat het lichaam zo verdomd complex in elkaar zit. In mijn eigen onderzoek (oogonderzoek) kom ik dat iedere dag tegen. Het is daarnaast ook logisch dat een arts die met een patiënt zit opgescheept als eerste denkt aan het helpen van die patiënt. Daar wordt de arts ook voor betaald. Maar zouden we een deel van die miljarden die we jaarlijks aan het plamuren besteden, besteden aan onderzoek naar de oorzaken van een ziekte (zoals ze dat wel in bijvoorbeeld de VS doen), dan kunnen we mensen echt beter maken.
Nonsens, het meest gezonde lichaam ter wereld kan zo een ontsteking oplopen.
En buiten de VS doet men geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes?
pi_136617538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:12 schreef .SP. het volgende:

[..]

Nonsens, het meest gezonde lichaam ter wereld kan zo een ontsteking oplopen.
Bron?

quote:
En buiten de VS doet men geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes?
Te weinig. Als percentage van het BNP wordt er in Europa bijvoorbeeld veel te weinig geld aan R&D besteed.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136619313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Te weinig. Als percentage van het BNP wordt er in Europa bijvoorbeeld veel te weinig geld aan R&D besteed.
Bron, kom jij maar met een bron die zegt dat gezonde mensen geen ontstekingen oplopen.

Wat betreft R&D, jij stelt dat er geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes buiten de VS wordt gedaan, wat totale onzin is. Dat er meer geld aan R&D moet worden uitgegeven is absoluut waar, maar jij had het over het type onderzoek, niet de getallen.
pi_136620029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:16 schreef .SP. het volgende:

[..]

Bron, kom jij maar met een bron die zegt dat gezonde mensen geen ontstekingen oplopen.
Waar het mij om gaat is dat je niet zo maar een ontsteking oploopt, als je gezond bent. Een gezonde duursporter bijvoorbeeld kan inderdaad een ontstoken knie of achillespees oplopen, als er te veel getraind wordt. Maar onder normale omstandigheden gebeurt dat niet.

quote:
Wat betreft R&D, jij stelt dat er geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes buiten de VS wordt gedaan, wat totale onzin is. Dat er meer geld aan R&D moet worden uitgegeven is absoluut waar, maar jij had het over het type onderzoek, niet de getallen.
Lees m'n vorige post nog eens. Die ene die begint met "te weinig". Als je dat gedaan hebt, en als je de regeltjes voor begrijpend lezen van de lagere school weer kunt herinneren, dan zul je begrijpen dat ik niet stel dat "er geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes buiten de VS wordt gedaan".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136620169
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat je niet zo maar een ontsteking oploopt, als je gezond bent. Een gezonde duursporter bijvoorbeeld kan inderdaad een ontstoken knie of achillespees oplopen, als er te veel getraind wordt. Maar onder normale omstandigheden gebeurt dat niet.

[..]

Lees m'n vorige post nog eens. Die ene die begint met "te weinig". Als je dat gedaan hebt, en als je de regeltjes voor begrijpend lezen van de lagere school weer kunt herinneren, dan zul je begrijpen dat ik niet stel dat "er geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes buiten de VS wordt gedaan".
Zucht, jouw eerdere post:

"Maar zouden we een deel van die miljarden die we jaarlijks aan het plamuren besteden, besteden aan onderzoek naar de oorzaken van een ziekte (zoals ze dat wel in bijvoorbeeld de VS doen), dan kunnen we mensen echt beter maken."

Daarmee suggereer je dat er buiten de VS geen onderzoek "naar de oorzaken van een ziekte" wordt gedaan.
Je stukje over begrijpend leren lezen, lagere school is derhalve een beetje sneu en misplaatst.
pi_136620216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:44 schreef .SP. het volgende:

[..]

Zucht, jouw eerdere post:

"Maar zouden we een deel van die miljarden die we jaarlijks aan het plamuren besteden, besteden aan onderzoek naar de oorzaken van een ziekte (zoals ze dat wel in bijvoorbeeld de VS doen), dan kunnen we mensen echt beter maken."

Daarmee suggereer je dat er buiten de VS geen onderzoek "naar de oorzaken van een ziekte" wordt gedaan.
Je stukje over begrijpend leren lezen, lagere school is derhalve een beetje sneu en misplaatst.
Mja, waarom denk je dat ik een tweede post plaats?

-edit-

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 12-02-2014 12:13:30 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136620792
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar het mij om gaat is dat je niet zo maar een ontsteking oploopt, als je gezond bent. Een gezonde duursporter bijvoorbeeld kan inderdaad een ontstoken knie of achillespees oplopen, als er te veel getraind wordt. Maar onder normale omstandigheden gebeurt dat niet.

[..]

Lees m'n vorige post nog eens. Die ene die begint met "te weinig". Als je dat gedaan hebt, en als je de regeltjes voor begrijpend lezen van de lagere school weer kunt herinneren, dan zul je begrijpen dat ik niet stel dat "er geen onderzoek naar de oorzaak van ziektes buiten de VS wordt gedaan".
Dat eerste is niet helemaal waar. Een gezond mens kan zomaar bv. een infectie oplopen, met een ontstekingsreactie als gevolg. Je hoeft alleen maar een ziekteverwekker tegen het lijf te lopen die je lichaam niet kent..
pi_136621447
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Natuurlijk ben je daar blij mee. Maar je kunt je ook afvragen waar die ontsteking vandaan is gekomen. Een gezond lichaam loopt niet zo maar een ontsteking op.

Mijn klacht tegenover Big Pharma en Big Healthcare (want dat is me toch een industrie), is dat ze over problemen heen plamuren, en dat ze de daadwerkelijke oorzaken niet aanpakken.

Dat laatste is ook niet zo gemakkelijk, omdat het lichaam zo verdomd complex in elkaar zit. In mijn eigen onderzoek (oogonderzoek) kom ik dat iedere dag tegen. Het is daarnaast ook logisch dat een arts die met een patiënt zit opgescheept als eerste denkt aan het helpen van die patiënt. Daar wordt de arts ook voor betaald. Maar zouden we een deel van die miljarden die we jaarlijks aan het plamuren besteden, besteden aan onderzoek naar de oorzaken van een ziekte (zoals ze dat wel in bijvoorbeeld de VS doen), dan kunnen we mensen echt beter maken.
Daar kan ik een eind in meegaan. Inderdaad is de reguliere geneeskunde iets teveel gericht op het bestrijden van symptomen. Iets meer persoonlijke aandacht voor de mens als geheel om een eventuele diepere oorzaak van een ziekte te achterhalen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.
Ik vind het altijd jammer dat de reguliere zorg daarom vaak zo afgeserveerd wordt. Alsof we niet heel veel te danken hebben aan moderne inzichten en dingen als anti-biotica.
Ik zou althans echt niet in de middeleeuwen willen leven en last krijgen van de blinde darm ofzo, of de pokken oplopen, of TBC, of zelfs maar kiespijn krijgen..
pi_136622306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar kan ik een eind in meegaan. Inderdaad is de reguliere geneeskunde iets teveel gericht op het bestrijden van symptomen. Iets meer persoonlijke aandacht voor de mens als geheel om een eventuele diepere oorzaak van een ziekte te achterhalen hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.
Ik vind het altijd jammer dat de reguliere zorg daarom vaak zo afgeserveerd wordt. Alsof we niet heel veel te danken hebben aan moderne inzichten en dingen als anti-biotica.
Ik zou althans echt niet in de middeleeuwen willen leven en last krijgen van de blinde darm ofzo, of de pokken oplopen, of TBC, of zelfs maar kiespijn krijgen..
Absoluut, er moet een betere balans gevonden worden.
Echter stellen dat gezond-levende mensen niet ziek worden of geen ontstekingen krijgen is pertinent niet waar en geeft een vals gevoel van zekerheid. Gezond leven zal veel meer invloed hebben op aandoeningen als kanker, diabetes, leverziektes etc.
pi_136625487
In het kader van waar we het nu over hebben is dit wel een leuk artikel

http://www.kennislink.nl/(...)-zijn-onvermijdelijk
pi_136627652
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:58 schreef .SP. het volgende:

[..]

Absoluut, er moet een betere balans gevonden worden.
Echter stellen dat gezond-levende mensen niet ziek worden of geen ontstekingen krijgen is pertinent niet waar en geeft een vals gevoel van zekerheid. Gezond leven zal veel meer invloed hebben op aandoeningen als kanker, diabetes, leverziektes etc.
Ik denk ook dat Lyrebird dat laatste bedoelt: ben je gezond, dan ben je minder gevoelig voor infecties en zg. welvaartskwalen.
Iedereen kan uiteraard altijd wat overkomen..
pi_136634367
Geweldige ontwikkeling:

Dankzij een nieuwe techniek kan kanker in een eerder stadium worden ontdekt.

Met behulp van nanovloeistof kunnen uitzaaiingen vanaf twee millimeter groot in lymfeklieren zichtbaar worden gemaakt. In het prostaatcentrum van het Radboudumc in Nijmegen is voor het eerst een patiënt met deze techniek behandeld.

Het ziekenhuis bezit alle rechten van de vloeistof en kan twaalf patiënten per maand behandelen. Voor artsen van andere ziekenhuizen wordt een opleidingsprogramma opgesteld.

De nanovloeistof zorgt ervoor dat uitzaaiingen oplichten op een scan. Daardoor kunnen artsen kanker gerichter behandelen. Dit bespaart patiënten operaties en geeft ze betere genezingskansen, zegt onderzoeker en radioloog Jelle Barentsz op de site van het ziekenhuis.

http://www.nu.nl/algemeen(...)stof-radboudumc.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')