Nee als je die huurakte ondertekent moet je maandelijks 29,50 euro betalen 2 jaar lang.quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:45 schreef No.name.for.me het volgende:
Die 29,50 zijn gewoon inschrijfkosten.
Dan maar hopen dat ze je er niet met een domme reden uitzetten.......quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee als je die huurakte ondertekent moet je maandelijks 29,50 euro betalen 2 jaar lang.
Nou...quote:Op woensdag 29 januari 2014 20:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee als je die huurakte ondertekent moet je maandelijks 29,50 euro betalen 2 jaar lang.
Blijkbaar betaal je dat voor hun begeleiding maar dat staat dus verder los van het betalen zelf.quote:Voor cliënten die liever gespreid betalen hebben we het begeleidingsabonnement geïntroduceerd. Voor slechts ¤ 29,50 per maand bieden wij u volledige juridische begeleiding zodat u zo snel en voordelig mogelijk in aanmerking kunt komen voor de geschikte woonruimte. Onze abonnementen zullen na de wettelijk termijn van 24 maanden niet stilzwijgend verlengd worden.
Laten we eens wat verzinnen en wat denk je het is nog goedkoper ook....quote:In dit rekenvoorbeeld gaan we uit van een gemiddelde looptijd van 36 maanden van de huurovereenkomst welke gebruikelijk is in de particuliere huursector.
De verstrekte huurkorting door de verhuurder is slechts ¤ 50,- per maand. De huurprijs per maand is ¤ 600,-
Om in aanmerking te kunnen komen voor deze woonruimte zou u zonder huurakte een jaarinkomen moeten overleggen van minimaal ¤ 42.000,-
De kosten van de huurakte zijn eenmalig ¤ 395,- en de jaarlijkse beheerskosten ¤ 95,-
Alle vermelde bedragen zijn inclusief BTW.
Huren zonder huurakte
Totale huurkosten 36 maanden ¤ 21.600,-
Huren met huurakte
Totale huurkosten 36 maanden ¤ 21.600,- (36 x ¤ 600,-)
Kosten huurakte eenmalig ¤ 395,-
Beheerskosten ¤ 285,- (3 x ¤ 95,-)
Huurkorting ¤ 1.800,- (36 x ¤ 50,-)
Totale huurkosten 36 maanden ¤ 20.480,-
U bespaart met de huurakte in dit rekenvoorbeeld ¤ 1.120,-
Dus voordat er een huurovereenkomst gesloten wordt, dient de verhuurder een inkomensverklaring op te vragen waaruit blijkt dat de uiteindelijke maandhuur voldaan kan worden met het netto salaris.quote:Hieronder wordt in vijf stappen beschreven wat de werkwijze is die huurakte hanteert.
1.U bent (dringend) op zoek naar woonruimte en heeft een woning op het oog.
2.Wij nemen contact met u op om uw gegevens te controleren en kijken welke inkomensverstrekker er voor u borg wilt staan.
3.Na de telefonische inventarisatie maken wij voor u, indien mogelijk, de huurakte op welke u per email ontvangt. Samen met u wordt de huurakte doorgenomen en na akkoord kunt u deze digitaal ondertekenen.
4.Nadat de huurakte opgemaakt is, maar voordat er een huurovereenkomst gesloten wordt, dient de verhuurder een inkomensverklaring op te vragen waaruit blijkt dat de uiteindelijke maandhuur voldaan kan worden met het netto salaris. Zo kan de inkomensverstrekker, bij een huurachterstand, borg staan voor de huurpenningen.
5.Na controle wordt de borgstelling, op uw verzoek, overlegd aan de verhuurder zodat u in aanmerking kunt komen voor woonruimte.
nee. Hoe ik het lees geef je de verhuurder toestemming om de huursom direct bij de werkgever te halen wanneer je als huurder niet kan betalen. Maak ik op uit punt 4quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus voordat er een huurovereenkomst gesloten wordt, dient de verhuurder een inkomensverklaring op te vragen waaruit blijkt dat de uiteindelijke maandhuur voldaan kan worden met het netto salaris.
Je krijgt dus een mooi document waar je niets aan hebt.
Dit klopt inderdaad, dat vertelde hij me aan de telefoon.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:25 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
nee. Hoe ik het lees geef je de verhuurder toestemming om de huursom direct bij de werkgever te halen wanneer je als huurder niet kan betalen. Maak ik op uit punt 4
Dat zou ik ook denken, maar aan de telefoon zei hij dat als ik zelf ergens een woning zie waar ik interesse heb, kan ik die doorsturen naar hen en dan gaan zijn bemiddelen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:24 schreef No.name.for.me het volgende:
In wezen krijg je een woning waarvan de huur zogenaamd duurder is en dan met een mooi contract ineens goedkoper.
Toch?
Welke regio zoek je?quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:42 schreef Luxuria het volgende:
Maar het is inderdaad wel duidelijk dat ik hier niet aan mee ga doen.
Was benieuwd of iemand hier ook al eens mee in aanraking is geweest.
Ik betwijfel of je dat moet willen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:40 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad, dat vertelde hij me aan de telefoon.
Lijkt mij niet want die inkomensverstrekker is niet de werkgever als ik de site lees, punt 2.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:25 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
nee. Hoe ik het lees geef je de verhuurder toestemming om de huursom direct bij de werkgever te halen wanneer je als huurder niet kan betalen. Maak ik op uit punt 4
waarom zou inkomensverstrekker niet de werkgever kunnen zijn?quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij niet want die inkomensverstrekker is niet de werkgever als ik de site lees, punt 2.
"en kijken welke inkomensverstrekker er voor u borg wilt staan."
Men gaat van dat geld iemand zoeken die borg kan staan maar feitelijk staat die helemaal niet borg want dat kan ik helemaal nergens lezen. Er staat wel dat het kan bij punt 4 maar niet zo dat het is. Werkgever staat er buiten met dien verstande dat er een inkomensverklaring nodig is maar die staat zeker niet borg.
Nou dat kan natuurlijk wel maar het kan ook jan met de korte achternaam zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:08 schreef Holenbeer het volgende:
waarom zou inkomensverstrekker niet de werkgever kunnen zijn?
Vreemde zaak.quote:Onlangs werd ik door mijn werkgever gebeld dat Huurakte.nl geld in wilde houden van mijn salaris. ¤490 wel te verstaan, dit is borgstelling.
Volgens hun heb ik digitaal een handtekening gezet, maar ik weet van niks en heb ook nooit zoals hun beweren een of andere bevestiging gehad.
Is er iets wat ik kan doen om hier vanaf te komen?
Volgens iemand op opgelicht (tros) zijn het een en dezelfde.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:15 schreef Luxuria het volgende:
Echt schandalig dat ze je gewoon opbellen en dat ze via een website schijnbaar mijn gegevens gekregen hebben omdat ik op zoek ben naar een huurwoning en dan hun smerige praktijken proberen aan te smeren.
Wel gek dat ik hier verder zeer weinig over kan vinden op internet, zoals ervaringen van andere mensen.
Toevallig lag er vandaag een brief in de bus over een appartement waar ik eind december op gereageerd had, maar die al aan iemand anders toegewezen was.quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:29 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Volgens iemand op opgelicht (tros) zijn het een en dezelfde.
Zorg dat mensen in jouw omgeving weten dat je iets zoekt. Er zijn genoeg particulieren die nog wel verhuren zonder tussenpersoon. Zo ben ik uiteindelijk ook aan mijn huisje gekomen.
Fokkers.......Venlo
quote:1. Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen te allen tijde (tussentijds) de overeenkomst opzeggen zonder inachtneming van een opzegtermijn. Indien de overeenkomst eindigt voordat de Opdracht is voltooid, is Opdrachtgever het honorarium verschuldigd overeenkomstig de door Opdrachtnemer opgegeven uren voor Werkzaamheden die ten behoeve van Opdrachtgever zijn verricht. Opdrachtnemer heeft een wettelijke annuleringstermijn van 8 dagen.
En het contact adres door google is ook humorquote:1. Indien Opdrachtnemer op locatie van Opdrachtgever Werkzaamheden verricht, draagt Opdrachtgever zorg voor een geschikte werkplek, die voldoet aan de wettelijk gestelde ARBO-normen en aan andere toepasselijke regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat Opdrachtnemer in dat geval wordt voorzien van kantoorruimte en overige faciliteiten die naar het oordeel van Opdrachtnemer noodzakelijk of nuttig zijn om de Overeenkomst uit te voeren en die voldoen aan alle daaraan te stellen (wettelijke) vereisten. Met betrekking tot beschikbaar gestelde (computer)faciliteiten is Opdrachtgever verplicht voor continuïteit zorg te dragen onder meer door middel van afdoende back-up, veiligheid en viruscontrole procedures. Opdrachtnemer zal viruscontrole procedures toepassen wanneer Opdrachtnemer van de faciliteiten van Opdrachtgever gebruik maakt.
2. Opdrachtgever zal geen bij de uitvoering van de Werkzaamheden betrokken Medewerkers aannemen of benaderen om bij Opdrachtgever, al dan niet tijdelijk, direct of indirect in dienst te treden, dan wel direct of indirect ten behoeve van Opdrachtgever, al dan niet in loondienst, werkzaamheden te verrichten gedurende de looptijd van de Overeenkomst of enige verlenging daarvan en gedurende de 12 maanden daarna.
Zonder met privégegevens kan je hier toch de constructie uitleggen? Dan weten we allemaal wat het over gaat en hoe het werktquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:48 schreef woondirect het volgende:
Geachte klanten,
Wij betreuren het dat u een negatieve ervaring heeft gehad met ons bedrijf.
Wij willen u dan ook verzoeken om uw klacht via www.klacht.nl in te dienen zodat wij hier inhoudelijk op kunnen reageren en tot een oplossing kunnen komen.
Daarom zullen wij uit privacyoverwegingen dan ook niet inhoudelijk ingaan op klachten welke vermeld staan op dit forum.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Woondirect B.V.
Dit inderdaadquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef elby1988 het volgende:
Dit topic kicken is alleen maar slechter voor je imago dan een excuusbericht..
En dan ook nog zo'n kulargument noemenquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef elby1988 het volgende:
Dit topic kicken is alleen maar slechter voor je imago dan een excuusbericht..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |