abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136120465
Wat een fucking troosteloos idee dat er ooit soortgenoten gaan zijn die echt de laatste zijn. Misschien weten ze het niet omdat we verspreid zitten over miljarden kilometers, maar het moment gaat ooit komen. Hebben wij het maar makkelijk.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_136120569
Lol, alsof de mensheid zelfvoorzienende koloniën heeft voor de grondstoffen op zijn.
pi_136120614
Is vast wel een groepje dat het weet te halen hoor, maak ik me geen zorgen over.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_136120642
Zolang ik maar in dat fucking Elysium
zit.
pi_136120697
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:09 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Omdat de belangrijkste filosofen na hem dat zo zagen? Dat is leidend als we naar de invloed van een filosoof kijken.

[..]

Dat begrip van kwaad varieert tussen maatschappijen ontkent niemand. Maar als je kijkt naar de populairste klassieke en moderne definities is het:

Jezelf of een ander bewust schade toebrengen

Of

Jezelf of een ander schade toebrengen of laten toebrengen die je had kunnen voorkomen

Dat is in mijn ogen kwaad. De eerste definitie is makkelijk, door iets te jatten of iemand dood te steken maak je iemand dood.

Een voorbeeld van kwaad volgens de tweede definitie: Duitse soldaten in WWII die zich niet tegen de regering verzetten. Mensen die niet ingrijpen als er iemand in elkaar wordt getrapt.

Ik chargeer even, maar dat zijn duidelijke voorbeelden.

Een dertienjarig meisje kinderen laten baren doet haar zeer zeker schade toe. Ten eerste emotioneel: we hebben het over een moeilijke zwangerschap door een lichaam dat hier nog niet helemaal klaar voor is gevolgd door een bevalling van uuuuren tot dagen).

Vervolgens de lichamelijke schade: als de penetratie zelf niet al tot schade, verwondingen en ontstekingen leidt, dan is haar schaamstreek na de bevalling toch zeker wel een slagveld. De kans dat ze 100% hersteld lijkt mij nihil. Heupen die dertien jaar op deze planeet lopen horen nog niet te baren, no way.

[..]

Ontken ik niet. Kinneging ook niet. Sterker nog, Kinneging is christelijk opgevoed maar liet dat als tiener vallen, werd later anti-theist, kwam daar op terug maar is nog steeds atheïst. Hij ziet de bijbel dan ook niet als waarheid, maar wél als een bron van wijsheid vergelijkbaar met Socrates, Aristoteles en wie al niet meer.
In jou ogen ja, maar vele Duitsers waren dusdanig geïndoctrineerd dat een jood doodmaken niet eens meer gelijk stond aan een mens doodmaken. Joden waren geen mensen. Die zien dat zelf niet als kwaad.

Jezelf of een ander bewust schade toebrengen Als definitie lijkt duidelijk. Maar in de middeleeuwen was het normaal dat de persoon die iets stal daar zijn hand voor verliest. Dat is ook bewust schade maar dat wordt als gerechtigheid gezien.

Dat is meer mijn punt, kwaad is te gevarieerd en je bekijkt het vanuit een beperkte blik. Wat we nu als kwaad zien was dat vroeger niet en er zijn ongetwijfeld dingen die we nu goed vinden maar die we later als kwaad zullen zien.
pi_136120758
Het kwaad van de hebzucht steekt daar wel een stokje voor.

Elke milligram platinum en goud in je iphone kan niet meer worden hergebruikt voor een ruimteraket of een satelliet die bewoonbare planeten moet vinden. Elke liter afval die we de grond in pompen zorgt ervoor dat een vierkante meter landbouwland vijftig jaar niet meer gebruikt kan worden.

Van de dertig voetbalvelden aan oerwoud die vandaag in Brazilië legaal en illegaal werden omgehakt werd er maar een half voetbalveld nieuw geplant.
pi_136120863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Het kwaad van de hebzucht steekt daar wel een stokje voor.

Elke milligram platinum en goud in je iphone kan niet meer worden hergebruikt voor een ruimteraket of een satelliet die bewoonbare planeten moet vinden. Elke liter afval die we de grond in pompen zorgt ervoor dat een vierkante meter landbouwland vijftig jaar niet meer gebruikt kan worden.

Van de dertig voetbalvelden aan oerwoud die vandaag in Brazilië legaal en illegaal werden omgehakt werd er maar een half voetbalveld nieuw geplant.
We hebben nog zat planeten en manen in ons zonnestelsel met grondstoffen. Komt wel goed joh.
pi_136120876
Komt altijd een moment dat de mensen die het hoofd altijd koel houden opstaan en zichzelf redden. Of dat nou een eilandje in de pacific is of een sterrenstelsel verderop, ik geloof niet dat innovatie uitblijft wanneer het echt nodig is.
pi_136121171
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:21 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

In jou ogen ja, maar vele Duitsers waren dusdanig geïndoctrineerd dat een jood doodmaken niet eens meer gelijk stond aan een mens doodmaken. Joden waren geen mensen. Die zien dat zelf niet als kwaad.
Ik zei al dat ik chargeer, voor dit voorbeeld zijn er tientallen anderen te noemen die beter opgaan. Columbus' stuurman en kameraden bijvoorbeeld, die hem niet tegenhielden toen hij barbaarse slachtingen aanrichtte, kinderen liet doodsteken, vrouwen misbruikte en zijn vrienden met zijn goedkeuring meisjes van elf verkrachtten. Dat is gedocumenteerde shit. Die mannen deden niets, terwijl ze allemaal wisten dat het hier om MENSEN ging, niet om minderwaardige schepsels. Vergeet niet, rassenleer was toen nog geen ding.
quote:
Jezelf of een ander bewust schade toebrengen Als definitie lijkt duidelijk. Maar in de middeleeuwen was het normaal dat de persoon die iets stal daar zijn hand voor verliest. Dat is ook bewust schade maar dat wordt als gerechtigheid gezien.
Tuurlijk, daar gaat hij ook verder op in. Het boek is 700 bladzijden ofzo, als het onderwerp je interesse heeft kan ik het je aanraden. Kun je volgens mij ook via het uitleensysteem van je uni krijgen, wss heb en ze zelf ook wel een paar exemplaren.
quote:
Dat is meer mijn punt, kwaad is te gevarieerd en je bekijkt het vanuit een beperkte blik. Wat we nu als kwaad zien was dat vroeger niet en er zijn ongetwijfeld dingen die we nu goed vinden maar die we later als kwaad zullen zien.
Daar ben ik het dus tegelijk wel en niet helemaal mee eens. Er zijn veel verschillende waarheden, maar in dezen kies ik toch de kant van de conservatieven.

Dat is ook het punt, deze discussie kan niet 'gewonnen' worden. Wij discussiëren standpunten en meningen, geen feiten.
pi_136121201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:25 schreef TJV het volgende:
Komt altijd een moment dat de mensen die het hoofd altijd koel houden opstaan en zichzelf redden. Of dat nou een eilandje in de pacific is of een sterrenstelsel verderop, ik geloof niet dat innovatie uitblijft wanneer het echt nodig is.
Fuck jou en je verlichte denken.
pi_136121241
Busted.
pi_136121384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ik zei al dat ik chargeer, voor dit voorbeeld zijn er tientallen anderen te noemen die beter opgaan. Columbus' stuurman en kameraden bijvoorbeeld, die hem niet tegenhielden toen hij barbaarse slachtingen aanrichtte, kinderen liet doodsteken, vrouwen misbruikte en zijn vrienden met zijn goedkeuring meisjes van elf verkrachtten. Dat is gedocumenteerde shit. Die mannen deden niets, terwijl ze allemaal wisten dat het hier om MENSEN ging, niet om minderwaardige schepsels. Vergeet niet, rassenleer was toen nog geen ding.

[..]

Tuurlijk, daar gaat hij ook verder op in. Het boek is 700 bladzijden ofzo, als het onderwerp je interesse heeft kan ik het je aanraden. Kun je volgens mij ook via het uitleensysteem van je uni krijgen, wss heb en ze zelf ook wel een paar exemplaren.

[..]

Daar ben ik het dus tegelijk wel en niet helemaal mee eens. Er zijn veel verschillende waarheden, maar in dezen kies ik toch de kant van de conservatieven.

Dat is ook het punt, deze discussie kan niet 'gewonnen' worden. Wij discussiëren standpunten en meningen, geen feiten.
Vind het wel leuk om er over te discussiëren maar vind de boeken erover doorgaans erg langdradig.
:P
pi_136121553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:38 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Vind het wel leuk om er over te discussiëren maar vind de boeken erover doorgaans erg langdradig.
:P
IS DAT EVEN GRAPPIG, DE DERDE OORZAAK VAN KWAAD IS NAMELIJK LUIHEID

Nah, het is best interessant maar het moet wel echt je ding zijn :P

Probleem is wel dat de argumentatie van hem sluitend is, terwijl die van mij veel gaten kent. Maar 700 pagina's kun je moeilijk samenvatten op fok
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:43:18 #114
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_136121602
Vandaag met de afdeling logistiek mee geweest, een slag Groningen-Drachten-Emmeloord, wat is die laatste trouwens een troosteloze bende....
pi_136121673
quote:
8s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

IS DAT EVEN GRAPPIG, DE DERDE OORZAAK VAN KWAAD IS NAMELIJK LUIHEID

Nah, het is best interessant maar het moet wel echt je ding zijn :P

Probleem is wel dat de argumentatie van hem sluitend is, terwijl die van mij veel gaten kent. Maar 700 pagina's kun je moeilijk samenvatten op fok
Ik heb het niet zo op filosofen, heeft niets met luiheid te maken. Heb mijn filosofie dan ook net aan gehaald. Zaten zeker interessante dingen tussen, maar ze gaan er net even te lang op door.
pi_136121707
quote:
15s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:43 schreef Flodder450 het volgende:
Vandaag met de afdeling logistiek mee geweest, een slag Groningen-Drachten-Emmeloord, wat is die laatste trouwens een troosteloze bende....
Eens. Eet daar trouwens niet bij de turkse zaken, bij de één hebben ze sperma in de saus gevonden en de kerel die dat deed kreeg later een baan bij de andere turk.
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:47:16 #117
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_136121770
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Eens. Eet daar trouwens niet bij de turkse zaken, bij de één hebben ze sperma in de saus gevonden en de kerel die dat deed kreeg later een baan bij de andere turk.
Dat is dus een Broodje Kebab met éxtra proteïne
pi_136122675
Vosss ofzo had ook zo'n topic gemaakt.
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:48:56 #120
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_136123574
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:14 schreef TJV het volgende:

[..]

Ik ook, zelfs als het de reflectie in zijn tanden is.
kiek em shinen
pi_136125149
Goedemorgen
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:30:58 #122
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136125371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:20 schreef TJV het volgende:
Zolang ik maar in dat fucking Elysium
zit.
stukje rijden naar Bleijswijk.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136126108
Morge
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:31:55 #124
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136126263
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136126575
quote:
Vage russische muziek
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:54:02 #126
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136126730
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:45 schreef shaderon het volgende:

[..]

Vage russische muziek
spotify nummers die nog nooit zijn gedraaid. Vond ik wel cool. :)
pi_136129468
Ik heb "de drie kritieken" hier liggen, jelly
http://www.bol.com/nl/p/de-drie-kritieken/1001004001573741/

Naar mijn mening is filosofie belangrijk als het gaat over dingen die op dat moment nog niet wetenschappelijk te onderbouwen zijn. Naar mijn mening kan de wetenschap filosofie soort van inhalen.

Ik ben van mening dat mensen veel minder controle over zichzelf hebben dan men zelf denkt. Milgram experiment is daarvan nog steeds een van de beste voorbeelden.

[ Bericht 56% gewijzigd door Ame_thyst op 30-01-2014 11:59:02 ]
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_136130128
Denk ook dat kwaad doen of goed doen een sterk verband heeft met wat je ervoor terug krijgt.

Neem illegaal games downloaden, het mag niet maar het bespaard geld dus maakt je een keus.
Doe je iets wat niet mag maar je bespaard geld en je wordt er toch niet voor gestraft
Of geef je het geld wel uit, ondersteun je de studio en wordt je ook niet gestraft.

En soms gaat kwaad doen ook per ongeluk, vergeet je een postzegel op een kaart te plakken bvb.
pi_136130629
Dat laatste schaar ik persoonlijk onder de hoofdzonden.
pi_136132761
Maar tbh, als ik een game pirate is de kans dat ik 'm ooit zou hebben gekocht vrij klein. (als in, enkel voor 1 euro tijdens een steamsale) Zelfde gaat op voor films en series.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_136133392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:05 schreef Ame_thyst het volgende:
Denk ook dat kwaad doen of goed doen een sterk verband heeft met wat je ervoor terug krijgt.

Neem illegaal games downloaden, het mag niet maar het bespaard geld dus maakt je een keus.
Doe je iets wat niet mag maar je bespaard geld en je wordt er toch niet voor gestraft
Of geef je het geld wel uit, ondersteun je de studio en wordt je ook niet gestraft.

En soms gaat kwaad doen ook per ongeluk, vergeet je een postzegel op een kaart te plakken bvb.
Als dit al kwaad doen is. :D
pi_136136844
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:31 schreef Curlbrah het volgende:
Maar tbh, als ik een game pirate is de kans dat ik 'm ooit zou hebben gekocht vrij klein. (als in, enkel voor 1 euro tijdens een steamsale) Zelfde gaat op voor films en series.
True, is ook maar een voorbeeld kan er nog wel wat verzinnen :P
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:50 schreef TJV het volgende:

[..]

Als dit al kwaad doen is. :D
Je overtreed wetten dus ja in die zin wel.
Maar dat is dus ook mijn hele punt, iedereen zal voor zich zelf bepalen hoe zwaar hij bepaalde 'regels' opneemt. Voor een serialkiller zullen de nadelen van moorden plegen minder zwaar wegen dan de voordelen die de moordenaar ervaart met de moorden.
pi_136143578
Ze moeten legaal downloaden makkelijker maken dan illegaal downloaden. Werkt prima als je naar Netflix en Spotify kijkt..
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:17:40 #134
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136144526
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:56 schreef Curlbrah het volgende:
Ze moeten legaal downloaden makkelijker maken dan illegaal downloaden. Werkt prima als je naar Netflix en Spotify kijkt..
heb het allebei. Dl een stuk minder. Alleen wat flac en alac zo nu en dan. Of een serie die niet hier te krijgen is, of een bluray.
pi_136148514
Iemand zin om Helms Deep l4d2 te doen? Hebben al 2 mensen.
pi_136152392
Guild Wars 2 :') Denk log weer eens in krijg je de boodschap dat je via een nieuw IP inlogged dus moet je via mail aangeven dat jij het bent. Schijnen ze te denken dat ik in Nijmegen zit. :')
pi_136153646
Bah, kut alles enzo. Heb je de tig gigabyte aan updates gedownload en je log in locatie geverifieerd, want je woont schijnbaar in Nijmegen, log je in krijg je de boodschap dat je wachtwoord niet meer voldoet aan hun policy.
Uiteraard weet je het wachtwoord niet want dat onthield de launcher voor je. Dus hop naar forgot my password. Error keer op keer want dat systeem werkt niet. Nu weer customer support ticket maken.

Wil gewoon gvd inloggen, doe toch niet zo kut allemaal.
pi_136154587
pi_136155017
quote:
Waarom post je dit, het is nieteens een beetje grappig
pi_136156025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:57 schreef kensei het volgende:

[..]

Waarom post je dit, het is nieteens een beetje grappig
Appel fanboy spotted.
pi_136156155
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:16 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Appel fanboy spotted.
Nope, android fanboy van het eerste uur
pi_136158041
fanboys :')
pi_136158159
quote:
Anime :')
pi_136158258
Als je er verstand van hebt, that is.
pi_136158265
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:14 schreef kensei het volgende:

[..]

Anime :')
Hoor hem dan met zijn Adventure Time UI
pi_136158517
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:18 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Hoor hem dan met zijn Adventure Time UI
Ik heb ook die airbender zooi gekeken :@
pi_136158615
lol

pi_136159095
  vrijdag 31 januari 2014 @ 08:17:05 #150
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136161153
quote:
Je kan beter gaan boogschieten imho. Ga je meer plezier mee beleven denk ik, leuke vereniging zoeken. Meedoen met animal rounds overal door Nederland, Engeland, Duitsland. Waar je maar wil.
In Nederland is jagen toch een beetje ondergeschoven kindje. Beetje duf struinen over zo'n weiland. (hehe).

Hier komt toch even meer kunde bij kijken.
Compound:

Recurve:

Longbow: hoewel je hier pittig kracht voor moet meenemen.

Maar goed, je moet het zelf weten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')