abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 14:02:57 #51
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_136092886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:59 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval erg weinig te maken met 'aanstellers' en 'hypochonders'. Dat is een fabeltje. Op het totaal is dat vrijwel noppes.
Wordt tijd dat jij eens met bronnen komt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_136092997
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:19 schreef 3-voud het volgende:
Wat cijfertjes erbij voor de miereneukers die tendens negeren om een discussie te willen winnen:

http://www.nu.nl/gezondhe(...)-niets-huisarts.html
Meh een bericht van 3 jaar geleden en bovendien gaat dit alleen over de huisarts. Overdrijf je nu niet wat?
blablablabla
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 14:06:03 #53
341203 3-voud
pi_136093029
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Meh een bericht van 3 jaar geleden en bovendien gaat dit alleen over de huisarts. Overdrijf je nu niet wat?
Neuh. Mijn tweede link bevestigde het.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:07:54 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136093106
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:41 schreef Greyson het volgende:
Amerikaanse taferelen zo. Straks niet schrikken als de zorg onbetaalbaar wordt.
Behalve voor mensen die coke eten, energy drinks drinken en crack roken om rijk te worden, mensen die ziek worden door armoede sterven maar af, bovenstaand heeft zich over hun lijken verrijkt en kan de gevolgen laten behandelen.

deze wereld heeft een hardnekkige kanker en die moet op een gegeven moment met geweld gechemoed worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136093124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh. Mijn tweede link bevestigde het.
Geloof er geen bal van.
Het werkelijke hogere kostenplaatje komt natuurlijk gewoon door de vergrijzing en de extra medische kosten die daarbij horen.
Werkt ook niet mee dat mensen steeds maar ouder en ouder worden.
blablablabla
pi_136093147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:42 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat heeft inflatie met stijgende zorgkosten te maken?
Zolang het met de inflatie meestijgt is het nog prima op te brengen, maar aangezien het alleen maar duurder wordt komt er een moment dat de boel niet meer te betalen is.

Of zie ik dat verkeerd?
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:11:16 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136093230
Hoho, dit zijn berekeningen van lobbygroepen. Niet zomaar voor waar aannemen.

Dat de zorg op de langere termijn onbetaalbaar wordt lijkt me evident, maar daar heeft dit niet zo veel mee te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 14:13:35 #58
341203 3-voud
pi_136093330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Geloof er geen bal van.
Het werkelijke hogere kostenplaatje komt natuurlijk gewoon door de vergrijzing en de extra medische kosten die daarbij horen.
Werkt ook niet mee dat mensen steeds maar ouder en ouder worden.
Nee. Dat heeft Igen al weersproken.
Maar goed, met wat geloven en niet geloven komen we er niet.
pi_136093379
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar het is niet waar. Of tenminste, het is maar een kwart van het hele verhaal.

[..]

In jouw verhaal gaat het over waar de grootste/meeste groei plaats vindt in de kosten. Ik had het over de grootste kostenpost. Als bijvoorbeeld innovatie met 20% stijgt, dan zegt dat an sich nog weinig over waar de meeste kosten gemaakt worden.
pi_136093415
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee. Dat heeft Igen al weersproken.
Maar goed, met wat geloven en niet geloven komen we er niet.
Ok ik citeer nu even uit jouw bron:

quote:
Huisartsen in Nederland zijn één uur per dag bezig met kleine kwalen die door de patiënt zelf opgelost hadden kunnen worden.
In alle redelijkheid: denk je nu werkelijk dat er een strop van tientallen miljarden ontstaat door dit gegeven?
blablablabla
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 14:16:27 #61
341203 3-voud
pi_136093457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok ik citeer nu even uit jouw bron:

[..]

In alle redelijkheid: denk je nu werkelijk dat er een strop van tientallen miljarden ontstaat door dit gegeven?
Zeg ik. De tweede bron voorziet wat meer in cijfertjes en kosten.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:16:33 #62
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136093462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Beetje onzinnige opmerking. Kunnen we evengoed iedereen met een eenmalige belasting van 10.000 euro aanslaan. Zijn we ook met de begroting boven Jan.
Het was als een flauw grapje bedoeld, maar er blijkt wel een kern van waarheid in te zitten. De AWBZ-premie is blijkbaar al jaren niet meer kostendekkend:

quote:
Van Rijn: ‘Premie AWBZ gaat niet omlaag’

De premie voor de bijzondere ziektekosten gaat niet omlaag. Ook niet als grote delen van de zorg worden overgeheveld naar gemeenten en burgers of de zorgverzekeringswet.

Dat zegt staatssecretaris Martin van Rijn (VWS) in het oktobernummer van Skipr magazine tegen Willem Wansink.Van Rijn: “Het is al mooi als we de AWBZ-premie gelijk houden. Want die is niet kostendekkend. We moeten veel geld uit de rijksbijdragen overhevelen naar de AWBZ. Als we erin slagen de groei wat af te remmen, wordt de premie hoogstens iets kostendekkender.”

Belangen patiënt
Het kabinet-Rutte bezuinigt op de langdurige zorg. Daardoor moeten sommige verzorgingshuizen sluiten. Van Rijn: “Het beleid is er niet op gericht dat instellingen failliet gaan. Tegelijkertijd kun je dat niet vermijden. We proberen met elkaar een zachte landing te maken. Daarbij staat de continuïteit van zorg centraal, dus het belang van de patiënt. En niet noodzakelijkerwijs de continuïteit van de instelling.”

Kern-AWBZ
De zogeheten kern-AWBZ geldt straks voor pakweg 200.000 mensen. “Zij hebben geen zelfregie meer, hun zorg moet permanent oproepbaar zijn, en er is constant toezicht nodig.” Volgens de staatssecretaris hoeft die zorg hoe niet altijd in een verpleeghuis te worden verleend. “Denk aan een volledig pakket thuis of persoonsgebonden budgetten. Sommige instellingen hebben het zo geregeld dat mensen wel zelfstandig wonen maar tegelijkertijd heel intensieve zorg krijgen. Prima om het daarover te hebben.”

Van Rijn wijst ongebreidelde plannenmakerij voor de zorg aan huis af. “Gemeenten kunnen niet steeds het wiel uitvinden. Leer van anderen, ga niet op eigen houtje experimenteren.” Daarnaast bepleit hij nieuwe verhoudingen tussen het Rijk en de gemeenten. “Het kan niet zo zijn dat de staatssecretaris een wet voor de langdurige zorg maakt die hij hopelijk door Kamer krijgt, waarna een gemeente zegt: ‘Alles wat wij zelf doen, is goed’.”
http://www.skipr.nl/actue(...)aat-niet-omlaag.html
pi_136093477
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In jouw verhaal gaat het over waar de grootste/meeste groei plaats vindt in de kosten. Ik had het over de grootste kostenpost. Als bijvoorbeeld innovatie met 20% stijgt, dan zegt dat an sich nog weinig over waar de meeste kosten gemaakt worden.
Het beschrijft niet om welke kostenpost ten opzichte van zichzelf het hardste stijgt, maar welke kostenpost welk aandeel in de totale kostenstijging heeft. Dat lijkt me zeer relevant in een discussie over stijgende zorgpremies.
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 14:18:23 #64
341203 3-voud
pi_136093539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:16 schreef freako het volgende:

[..]

Het was als een flauw grapje bedoeld, maar er blijkt wel een kern van waarheid in te zitten. De AWBZ-premie is blijkbaar al jaren niet meer kostendekkend:

[..]

http://www.skipr.nl/actue(...)aat-niet-omlaag.html
Het verzand in een discussie op de kleine details.
Punt volgens mij blijft het volgende:

We hebben een probleem en dat kost geld. We zoeken de oplossing enkel in het "geld" en niet in de oorzaken van het probleem.
pi_136095936
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:09 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Zolang het met de inflatie meestijgt is het nog prima op te brengen, maar aangezien het alleen maar duurder wordt komt er een moment dat de boel niet meer te betalen is.

Of zie ik dat verkeerd?
Als zorgkosten niet meer te betalen zijn zal de vraag naar beneden moeten. Dat heeft verder niet met inflatie te maken.
pi_136096178
Mooi, jongeren krom laten liggen voor de allerrijkste groep van Nederland die een nieuw paar steunkousen nodig heeft! Mooi man.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 15:25:56 ]
pi_136096274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:25 schreef Nielsch het volgende:
Mooi, jongeren krom laten liggen voor de allerrijkste groep van Nederland die een nieuw paar steunkousen nodig heeft! Mooi man.
Niet alleen ouderen maken gebruik van zorg en/of AWBZ zorg hoor. :')

Was het maar zo dat de 'allerrijkste groep van Nederland' betaalde voor de zorg in Nederland, dan hadden we allang een inkomensafhankelijke zorgpremie gehad (en dan bedoel ik niet zo'n achterlijk voorstel van de PvdA).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:32:58 #68
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136096471
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De zorg in UK is wel bagger schijnt.
Zeker niet slechter dan in NL. Ik zou zeggen equivalent of zelfs beter.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:29:46 #69
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_136101308
De zogenaamd scherp inkopende zorgverzekeraars laten nog 8,5 miljard euro liggen:

http://www.healthpowerhou(...)ehci-2013-report.pdf
pagina 7:
Dutch healthcare costs are ~73 billion Euros (2010, WHO World Health Statistics 2013). The
Swedish in-patient share of total healthcare costs is 18 % less than that of the NL. If The
Netherlands would have the same in-patient share of healthcare costs as Sweden, the potential
saving could be 2/3 * 0.18 * GEUR 73 = 8½ billion euros/year!

Maar ja, wij mogen het weer doen met een mislukt marktwerkingexperiment dat in 2006 begon, terwijl ze in Zweden nog lekker profiteren van een ziekenfonds.
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:10:05 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_136102864
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:22 schreef Galantfan het volgende:
Inderdaad!Ik zorg niet voor de kostenstijging van de zorg.Misschien dat ik eens in de 5 jaar naar de huisarts ga,als het niet minder is.. Maar wel steeds meer betalen.. :{
Aanbod creert de vraag hé. En omdat het gros van de inkomens gecompenseerd wordt want zielig, komt de last bij een relatief kleine groep te liggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:13:45 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136103039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:32 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Zeker niet slechter dan in NL. Ik zou zeggen equivalent of zelfs beter.
Zelfs de NHS? Volgens mij is dat al jaren een gebed zonder eind.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136103367
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:19 schreef 3-voud het volgende:
Sja, dat krijg je met die verwijfde cultuur die we opgebouwd hebben. Voor elk wissewasje naar de dokter of ziekenhuis. To be sure wat rontgenfotootjes maken, bloedonderzoekje, de hele bende ophouden met je 2 uur noodzakelijke aandacht...

Ondertussen zijn de pharma- en ziektekostenboys zo gecultiveerd van dit alles, waar oplopende kosten omhooghalende schouders opleverden de afgelopen jaren, dat die ook de goudpot aan het einde van de regenboog zien liggen. Omhoog met hun winsten.
De hele uitkeringsmachine die "zorg" heet zit zo verwikkeld in elkaar dat niemand de vingers durft te branden en alles braaf geslikt wordt.

En ondertussen ben je als burger een raar buitenbeentje als je niet onder minimaal jaarlijkse controle staat met de nodige medicijnen en geen kinderen hebt die een stempel op de kop hebben van ADHD, DDR, VOSP, of KUT. Je bent dan niet van deze tijd.
Het verzuurde manwijf van FOK! doet hier even een verwoede, doch wanhopige poging om te bewijzen dat-ie wèl ballen heeft.
pi_136104629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Aanbod creert de vraag hé. En omdat het gros van de inkomens gecompenseerd wordt want zielig, komt de last bij een relatief kleine groep te liggen.
Normale modellen van vraag en aanbod lijken me op ons huidige zorgsysteem niet echt van toepassing?
"Pools are perfect for holding water"
pi_136104708
Hopelijk komt er ook meer ruimte om vrijwillig eigen risico te verhogen.
pi_136105263
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het verzuurde manwijf van FOK! doet hier even een verwoede, doch wanhopige poging om te bewijzen dat-ie wèl ballen heeft.
En dat doe je door 3-voud te citeren? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')