abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136074940
Eens kijken of hier iemand er verstand van heeft, sinds 13 Januari ben ik aan het verhuizen, inmiddels is de huurwoning helemaal leeg, morgen nog even poetsen en dan staat hij klaar.
Uiteraard worden ook dingen uit de tuin meegenomen, mijn 4 bouwhekken staan al klaar, zodat we een hondenkennel kunnen bouwen, de kersenboom staat hier al in een mooie bak in de tuin, en de kleine metalen hekjes hangen hier al onder de overkapping.
Maar nu de grote vraag, verleden jaar heb ik met de buurvrouw een schutting gezet, nu wil ik mijn planken meenemen, kan dit?
O ja overleggen met de buurvrouw is er niet bij, wij kunnen elkaars bloed wel drinken.
pi_136075391
Nee, als je toen in overleg de schutting samen op de erfscheiding geplaatst hebt, kan je niet nu op eigen houtje de helft van de planken meenemen en zo de schutting vernielen.

Je kunt wel nagaan dat de buurvrouw niet akkoord gaat met een halve schutting, dus zelfs als er overleg mogelijk zou zijn, zal dat je niet veel verder helpen..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_136075412
:') whut
pi_136075553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:38 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, als je toen in overleg de schutting samen op de erfscheiding geplaatst hebt, kan je niet nu op eigen houtje de helft van de planken meenemen en zo de schutting vernielen.

Je kunt wel nagaan dat de buurvrouw niet akkoord gaat met een halve schutting, dus zelfs als er overleg mogelijk zou zijn, zal dat je niet veel verder helpen..
Er word niets vernield, gewoon keurig de planken los gehaald
pi_136075632
nee de schutting is eigendom van beiden, staat immers op de erfscheiding. Stond ie op eigen grond dan mag je hem ook niet meenemen want dan geldt dat ie aard en nagelvast gemonteerd is.
pi_136075683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:40 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Er word niets vernield, gewoon keurig de planken los gehaald
Dan hou je toch een halve schutting over? En een halve schutting is toch geen schutting?

Ik ga er vanuit dat de schutting op de erfgrens staat. Je spreekt dan officieel niet meer over een schutting, maar over een scheidsmuur. En deze scheidsmuur is gezamenlijk eigendom van jullie buurvrouw en jullie. Er is dus niet meer zoiets als "jouw planken".
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_136075726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:41 schreef El_Maestro het volgende:
nee de schutting is eigendom van beiden, staat immers op de erfscheiding. Stond ie op eigen grond dan mag je hem ook niet meenemen want dan geldt dat ie aard en nagelvast gemonteerd is.
Dat klopt, niet want mocht gewoon mijn andere hekken meenemen, die staan al klaar voor verhuizing
pi_136075735
srsly :')
I want some NASTY !!!
pi_136075804
dan heeft de buurvrouw een schutting met gaten?

ik vind dit eigenlijk eerder lachwekkend.. ik zie me zo die schutting al voor me _O-

volgens mij mag dat gewoon niet als het een grensafscheiding is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:46:04 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136075904
Binnenkort maakt TS haar TV debuut. :)

Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_136075928
ik ben nu de rijdende rechter aan het kijken, past deze vraag prima in.

vooral het gedeelte: "O ja overleggen met de buurvrouw is er niet bij, wij kunnen elkaars bloed wel drinken." is een terugkerende motivatie voor dit soort third world problems
pi_136075961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:44 schreef blikzem het volgende:
dan heeft de buurvrouw een schutting met gaten?

ik vind dit eigenlijk eerder lachwekkend.. ik zie me zo die schutting al voor me _O-

volgens mij mag dat gewoon niet als het een grensafscheiding is.
Geloof me heb er alles voor over om dat verzuurde gezicht te zien als ze de schutting zo ziet, tja mijn andere grens afscheidingen kon ik gewoon meenemen, de verhuurder knikte alleen van ja wat jij wil
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:47:39 #13
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136075996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Binnenkort maakt TS haar TV debuut. :)

[ afbeelding ]
Jaja, voor dit soort kwesties is Mr. Visser uitermate geschikt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136076067
Die TS _O- ...wel netjes om en om een plank losmaken hè anders gaat zo schutting zo onstabiel worden. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136076084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Geloof me heb er alles voor over om dat verzuurde gezicht te zien als ze de schutting zo ziet, tja mijn andere grens afscheidingen kon ik gewoon meenemen, de verhuurde knikte alleen van ja wat jij wil
dat gezicht zou ik dan ook wel voor me willen zien... owh verzuurde buurvrouw.. ik heb er al 2 voorbij zien komen in de rijdende rechter..

als je het wil doen neem je ze toch mee.. moet je het alleen doen als ze natuurlijk niet thuis is..

blijven erdan gaten in de schutting, is zeker geen dubbele planken rij..

neem je dan ook de helft van de palen mee waar de planken aan hangen.. en de helft van de schroeven? O~) O~)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:49:59 #16
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_136076098
Wat was je eigenlijk van plan om te doen met een halve schutting?
Ok stelletje hokboeren
pi_136076163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:49 schreef padlarf het volgende:
Wat was je eigenlijk van plan om te doen met een halve schutting?
Het zijn alleen de planken, die worden hier weer gebruikt voor bij de overkapping
pi_136076227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:43 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat klopt, niet want mocht gewoon mijn andere hekken meenemen, die staan al klaar voor verhuizing
Het is belangrijk of de erfgrens grenst aan een ander erf (zoals dat van de buurvrouw) of aan de openbare weg. Als de hekken op de erfgrens stonden tussen jullie en je buren, had je ze niet zonder overleg met die buren mee mogen nemen. Ik betwijfel of de mening van de verhuurder daar een rol in speelt.

Je komt ermee weg als de buurvrouw niet klaagt, maar het is vernielen van gezamenlijk eigendom. Als de buurvrouw na het verwijderen van de planken de schutting in originele staat laat herstellen, staat ze volledig in haar recht om de gemaakte kosten op jullie te verhalen. En ik vrees dat het niet de buurvrouw is die dan een verzuurde kop trekt.
pi_136076241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:49 schreef blikzem het volgende:

[..]

dat gezicht zou ik dan ook wel voor me willen zien... owh verzuurde buurvrouw.. ik heb er al 2 voorbij zien komen in de rijdende rechter..

als je het wil doen neem je ze toch mee.. moet je het alleen doen als ze natuurlijk niet thuis is..

blijven erdan gaten in de schutting, is zeker geen dubbele planken rij..

neem je dan ook de helft van de palen mee waar de planken aan hangen.. en de helft van de schroeven? O~) O~)
Nee alleen mijn planken de rest is van haar de schroefjes doe ik keurig in een zakje en in haar brievenbus,
pi_136076298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:52 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee alleen mijn planken de rest is van haar de schroefjes doe ik keurig in een zakje en in haar brievenbus,
De hele schutting is dus van jullie beiden en je hebt niet het recht om eigenhandig "jouw" helft te verwijderen.
pi_136076306
haha, omdat je die weer kan gebruiken voor de overkapping, ..

wil je hier een foto neerzetten als je het daadwerkelijk gaat doen van die schutting.. hilarisch!
pi_136076379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben nu de rijdende rechter aan het kijken, past deze vraag prima in.

vooral het gedeelte: "O ja overleggen met de buurvrouw is er niet bij, wij kunnen elkaars bloed wel drinken." is een terugkerende motivatie voor dit soort third world problems
Maken ze in Afrika dan ook ruzie over recht van overpad? Hoe zou dat gaan? Stamhoofd vs stamhoofd? :o

Verder idd gewoon doen TS en foto's van de halve schutting aub. *O*

:')
Hallon!
pi_136076436
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Maken ze in Afrika dan ook ruzie over recht van overpad? Hoe zou dat gaan? Stamhoofd vs stamhoofd? :o
kalasjnikov vs kalasjnikov :{
pi_136076475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Geloof me heb er alles voor over om dat verzuurde gezicht te zien als ze de schutting zo ziet, tja mijn andere grens afscheidingen kon ik gewoon meenemen, de verhuurder knikte alleen van ja wat jij wil
Dan is er toch geen probleem?
gewoon eraf schroeven en afwachten wat er gaat gebeuren. Het kan je wat gezeur en kosten opleveren, maar het is het blijkbaar waard. In het ergste geval zal jij er wel voor moeten zorgen dat daar een fatsoenlijke schutting staat
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:57:52 #25
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136076493
Maar even serieus:

Je mag zonder toestemming van de buren niets veranderen aan de schutting, zoek maar eens op mandeligheid.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:57:58 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_136076500
Jammer dat er geen muurtje stond. Dan had TS al haar stenen mee kunnen nemen en de restjes cement bij de buurvrouw door de brievenbus kunnen doen.
Ok stelletje hokboeren
pi_136076543
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Verder idd gewoon doen TS en foto's van de halve schutting aub. *O*

scherp
pi_136076572
Zoals al heel vaak gezegd in dit topic is de schutting van jullie beiden en dus heb je toestemming van je buurvrouw nodig om de schutting of een deel er van weg te halen.
pi_136076577
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:57 schreef padlarf het volgende:
Jammer dat er geen muurtje stond. Dan had TS al haar stenen mee kunnen nemen en de restjes cement bij de buurvrouw door de brievenbus kunnen doen.
_O_

Maar het is natuurlijk te kinderachtig voor woorden die OP. :')
Optimist tot in de kist
pi_136076630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:53 schreef blikzem het volgende:

wil je hier een foto neerzetten als je het daadwerkelijk gaat doen van die schutting.. hilarisch!
ik vind het echt een sneue tokkie mentaliteit van TS
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:00:36 #31
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136076642
quote:
Titel 5. Mandeligheid
Artikel 60

Mandeligheid ontstaat, wanneer een onroerende zaak gemeenschappelijk eigendom is van de eigenaars van twee of meer erven en door hen tot gemeenschappelijk nut van die erven wordt bestemd bij een tussen hun opgemaakte notariële akte, gevolgd door inschrijving daarvan in de openbare registers.
Artikel 61

1. Mandeligheid die is ontstaan ingevolge het vorige artikel, eindigt:

a. wanneer de gemeenschap eindigt;

b. wanneer de bestemming van de zaak tot gemeenschappelijk nut van de erven wordt opgeheven bij een tussen de mede-eigenaars opgemaakte notariële akte, gevolgd door inschrijving daarvan in de openbare registers;

c. zodra het nut van de zaak voor elk van de erven is geëindigd.

2. Het feit dat het nut van de zaak voor elk van de erven is geëindigd, kan in de openbare registers worden ingeschreven.

Artikel 62

1. Een vrijstaande scheidsmuur, een hek of een heg is gemeenschappelijk eigendom en mandelig, indien de grens van twee erven die aan verschillende eigenaars toebehoren, er in de lengterichting onderdoor loopt.

2. De scheidsmuur die twee gebouwen of werken, welke aan verschillende eigenaars toebehoren, gemeen hebben, is eveneens gemeenschappelijk eigendom en mandelig.

Artikel 63

1. Het recht op een mandelige zaak kan niet worden gescheiden van de eigendom der erven.

2. Een vordering tot verdeling van een mandelige zaak is uitgesloten.

Artikel 64

Mandeligheid brengt mede dat ieder mede-eigenaar aan de overige mede-eigenaars toegang tot de mandelige zaak moet geven.
Artikel 65

Mandelige zaken moeten op kosten van alle mede-eigenaars worden onderhouden, gereinigd en, indien nodig, vernieuwd.
Artikel 66

1. Een mede-eigenaar van een mandelige zaak kan zijn aandeel in die zaak ook afzonderlijk van zijn erf aan de overige mede-eigenaars overdragen.

2. Indien een mede-eigenaar hiertoe op zijn kosten wil overgaan uit hoofde van de lasten van onderhoud, reiniging en vernieuwing in de toekomst, zijn de overige mede-eigenaars gehouden tot die overdracht mede te werken, mits hij hun zo nodig een recht van opstal of erfdienstbaarheid verleent, waardoor zij met betrekking tot de zaak hun rechten kunnen blijven uitoefenen.

3. De vorige leden zijn niet van toepassing op een muur die twee gebouwen of werken gemeen hebben, noch op een muur, hek of heg waardoor twee erven in een aaneengebouwd gedeelte van een gemeente van elkaar worden gescheiden.

Artikel 67

1. Iedere mede-eigenaar mag tegen de mandelige scheidsmuur aanbouwen en daarin tot op de helft der dikte balken, ribben, ankers en andere werken aanbrengen, mits hij aan de muur en aan de door de muur bevoegdelijk daarmee verbonden werken geen nadeel toebrengt.

2. Behalve in noodgevallen kan een mede-eigenaar vorderen dat, vóór de andere mede-eigenaar begint met aanbrengen van het werk, deskundigen zullen vaststellen op welke wijze dit kan geschieden zonder nadeel voor de muur of voor bevoegd aangebrachte werken van de eerst vermelde eigenaar.

Artikel 68

Iedere mede-eigenaar mag op de mandelige scheidsmuur tot op de helft der dikte een goot aanleggen, mits het water niet op het erf van de andere mede-eigenaar uitloost.
Artikel 69

De artikelen 64, 65, 66 lid 2, 67 en 68 vinden geen toepassing voorzover een overeenkomstig artikel 168 van boek 3 getroffen regeling anders bepaalt.
pi_136076648
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:59 schreef Tchock het volgende:
Zoals al heel vaak gezegd in dit topic is de schutting van jullie beiden en dus heb je toestemming van je buurvrouw nodig om de schutting of een deel er van weg te halen.
maar met toestemming is de motivatie voor TS er snel af.
Wat moet TS met een stapeltje planken zonder dat haar zure buurvrouw er problemen mee heeft?
pi_136076726
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

ze heeft het nog niet gedaan. ik denk niet dat het inderdaad dat iedereen dit op prijs stelt. ik kan er zo de lol er nog wel van inzien.
pi_136076796
Ach zolang TS niet mijn buurvrouw is kan ik er wel mee lachen.
Hallon!
pi_136076833
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

Geloof mij, ik heb mij maanden heel rustig gehouden, heb de modderklodders bij mij tegen het raam, vond het vuilnis over mijn auto en ik heb niets gedaan, heb zelfs politie bij mij voor de deur gehad vanwege enorme klachten van de buurvrouw, was gezellig hoor, die vroegen zich namelijk ook al af wat ze kwamen doen.
pi_136076864
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:04 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Geloof mij, ik heb mij maanden heel rustig gehouden, heb de modderklodders bij mij tegen het raam, vond het vuilnis over mijn auto en ik heb niets gedaan, heb zelfs politie bij mij voor de deur gehad vanwege enorme klachten van de buurvrouw, was gezellig hoor, die vroegen zich namelijk ook al af wat ze kwamen doen.
Ik denk dat het beter is als je je burenruzie hier buiten houdt als je niet wil dat het topic over vanalles gaat behalve je schutting.
pi_136076869
quote:

[..]

En dan gooi jij op het laatste moment nog even olie op het vuur, handig hoor. :')
Optimist tot in de kist
pi_136077063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:05 schreef trovey het volgende:

[..]

En dan gooi jij op het laatste moment nog even olie op het vuur, handig hoor. :')
Ze gaat toch weg dus dan maakt het niks meer uit. *O*
Hallon!
pi_136077080
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:09 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ze gaat toch weg dus dan maakt het niks meer uit. *O*
Behalve als ze een dikke rekening krijgt na afloop. :P
Optimist tot in de kist
pi_136077218
quote:

[..]

kijk dan wel uit dat ze je nieuwe adres niet hebben vind je nog de rommel over je auto..
pi_136077249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:10 schreef trovey het volgende:

[..]

Behalve als ze een dikke rekening krijgt na afloop. :P
Dan krijgen we weer 'n topic hier + misschien wel 'n RRaflevering hoewel ik nog wacht op FusionFreaks eerste optreden bij dat programma. *O*
Hallon!
pi_136077270
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:13 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dan krijgen we weer 'n topic hier + misschien wel 'n RRaflevering hoewel ik nog wacht op FusionFreaks eerste optreden bij dat programma. *O*
Optimist tot in de kist
pi_136077549
quote:

[..]

Dan is het fijn voor je dat je gaat verhuizen.

Verandert echter niets aan jouw rechten mbt de schutting. Je zal een andere manier moeten zoeken om je buuv terug te pakken. Of de mogelijke gevolgen voor lief nemen, maar dat is gewoon dom.

Niet naïef...

Dom.
pi_136077571
Dit moet een troll zijn. Toch? Niemand is toch zó debiel kansloos.. Toch?
Ja doei.
pi_136077864
Je gaat toch geen halve schutting meenemen, dit lijkt wel verdorie een kleuter in de poppenhoek die de blokkentoren van d'r buurman omschopt omdat zij er niet mee mocht spelen :')
Mokkel met stuntstok
pi_136077896
Het mag niet, maar waarschijnlijk is buuf allang blij dat je weg bent (al dan niet terecht)..
pi_136077933
Willen jullie TS niet op andere gedachten brengen aub , ik wil graag een foto na afloop zien :(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 23:28:29 #48
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_136077940
TS is hopi gierig. :')

Verder hebben een aantal users in dit topic al haarfijn uitgelegd dat je toestemming aan je buurvrouw moet vragen.
pi_136078185
ik vind het hilarisch, en wacht ook de foto af.

maar ik denk niet dat de buurvrouw het opprijs stelt, en dat dit vaak gebeurd omdat met de planken willen gebruiken.. eerder om de buurvrouw nog ff een loer te draaien.
pi_136078384
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:34 schreef blikzem het volgende:
ik vind het hilarisch, en wacht ook de foto af.

maar ik denk niet dat de buurvrouw het opprijs stelt, en dat dit vaak gebeurd omdat met de planken willen gebruiken.. eerder om de buurvrouw nog ff een loer te draaien.
Tja die planken hebben we gewoon nodig, maar dat ik haar daarmee nog een loer kan draaien, ja hoor, zal morgen de verhuurder eens bellen, zal dat eens tactisch brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')