abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136074940
Eens kijken of hier iemand er verstand van heeft, sinds 13 Januari ben ik aan het verhuizen, inmiddels is de huurwoning helemaal leeg, morgen nog even poetsen en dan staat hij klaar.
Uiteraard worden ook dingen uit de tuin meegenomen, mijn 4 bouwhekken staan al klaar, zodat we een hondenkennel kunnen bouwen, de kersenboom staat hier al in een mooie bak in de tuin, en de kleine metalen hekjes hangen hier al onder de overkapping.
Maar nu de grote vraag, verleden jaar heb ik met de buurvrouw een schutting gezet, nu wil ik mijn planken meenemen, kan dit?
O ja overleggen met de buurvrouw is er niet bij, wij kunnen elkaars bloed wel drinken.
pi_136075391
Nee, als je toen in overleg de schutting samen op de erfscheiding geplaatst hebt, kan je niet nu op eigen houtje de helft van de planken meenemen en zo de schutting vernielen.

Je kunt wel nagaan dat de buurvrouw niet akkoord gaat met een halve schutting, dus zelfs als er overleg mogelijk zou zijn, zal dat je niet veel verder helpen..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_136075412
:') whut
pi_136075553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:38 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, als je toen in overleg de schutting samen op de erfscheiding geplaatst hebt, kan je niet nu op eigen houtje de helft van de planken meenemen en zo de schutting vernielen.

Je kunt wel nagaan dat de buurvrouw niet akkoord gaat met een halve schutting, dus zelfs als er overleg mogelijk zou zijn, zal dat je niet veel verder helpen..
Er word niets vernield, gewoon keurig de planken los gehaald
pi_136075632
nee de schutting is eigendom van beiden, staat immers op de erfscheiding. Stond ie op eigen grond dan mag je hem ook niet meenemen want dan geldt dat ie aard en nagelvast gemonteerd is.
pi_136075683
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:40 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Er word niets vernield, gewoon keurig de planken los gehaald
Dan hou je toch een halve schutting over? En een halve schutting is toch geen schutting?

Ik ga er vanuit dat de schutting op de erfgrens staat. Je spreekt dan officieel niet meer over een schutting, maar over een scheidsmuur. En deze scheidsmuur is gezamenlijk eigendom van jullie buurvrouw en jullie. Er is dus niet meer zoiets als "jouw planken".
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_136075726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:41 schreef El_Maestro het volgende:
nee de schutting is eigendom van beiden, staat immers op de erfscheiding. Stond ie op eigen grond dan mag je hem ook niet meenemen want dan geldt dat ie aard en nagelvast gemonteerd is.
Dat klopt, niet want mocht gewoon mijn andere hekken meenemen, die staan al klaar voor verhuizing
pi_136075735
srsly :')
I want some NASTY !!!
pi_136075804
dan heeft de buurvrouw een schutting met gaten?

ik vind dit eigenlijk eerder lachwekkend.. ik zie me zo die schutting al voor me _O-

volgens mij mag dat gewoon niet als het een grensafscheiding is.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:46:04 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136075904
Binnenkort maakt TS haar TV debuut. :)

Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_136075928
ik ben nu de rijdende rechter aan het kijken, past deze vraag prima in.

vooral het gedeelte: "O ja overleggen met de buurvrouw is er niet bij, wij kunnen elkaars bloed wel drinken." is een terugkerende motivatie voor dit soort third world problems
pi_136075961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:44 schreef blikzem het volgende:
dan heeft de buurvrouw een schutting met gaten?

ik vind dit eigenlijk eerder lachwekkend.. ik zie me zo die schutting al voor me _O-

volgens mij mag dat gewoon niet als het een grensafscheiding is.
Geloof me heb er alles voor over om dat verzuurde gezicht te zien als ze de schutting zo ziet, tja mijn andere grens afscheidingen kon ik gewoon meenemen, de verhuurder knikte alleen van ja wat jij wil
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:47:39 #13
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_136075996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Binnenkort maakt TS haar TV debuut. :)

[ afbeelding ]
Jaja, voor dit soort kwesties is Mr. Visser uitermate geschikt.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_136076067
Die TS _O- ...wel netjes om en om een plank losmaken hè anders gaat zo schutting zo onstabiel worden. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136076084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Geloof me heb er alles voor over om dat verzuurde gezicht te zien als ze de schutting zo ziet, tja mijn andere grens afscheidingen kon ik gewoon meenemen, de verhuurde knikte alleen van ja wat jij wil
dat gezicht zou ik dan ook wel voor me willen zien... owh verzuurde buurvrouw.. ik heb er al 2 voorbij zien komen in de rijdende rechter..

als je het wil doen neem je ze toch mee.. moet je het alleen doen als ze natuurlijk niet thuis is..

blijven erdan gaten in de schutting, is zeker geen dubbele planken rij..

neem je dan ook de helft van de palen mee waar de planken aan hangen.. en de helft van de schroeven? O~) O~)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:49:59 #16
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_136076098
Wat was je eigenlijk van plan om te doen met een halve schutting?
Ok stelletje hokboeren
pi_136076163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:49 schreef padlarf het volgende:
Wat was je eigenlijk van plan om te doen met een halve schutting?
Het zijn alleen de planken, die worden hier weer gebruikt voor bij de overkapping
pi_136076227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:43 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat klopt, niet want mocht gewoon mijn andere hekken meenemen, die staan al klaar voor verhuizing
Het is belangrijk of de erfgrens grenst aan een ander erf (zoals dat van de buurvrouw) of aan de openbare weg. Als de hekken op de erfgrens stonden tussen jullie en je buren, had je ze niet zonder overleg met die buren mee mogen nemen. Ik betwijfel of de mening van de verhuurder daar een rol in speelt.

Je komt ermee weg als de buurvrouw niet klaagt, maar het is vernielen van gezamenlijk eigendom. Als de buurvrouw na het verwijderen van de planken de schutting in originele staat laat herstellen, staat ze volledig in haar recht om de gemaakte kosten op jullie te verhalen. En ik vrees dat het niet de buurvrouw is die dan een verzuurde kop trekt.
pi_136076241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:49 schreef blikzem het volgende:

[..]

dat gezicht zou ik dan ook wel voor me willen zien... owh verzuurde buurvrouw.. ik heb er al 2 voorbij zien komen in de rijdende rechter..

als je het wil doen neem je ze toch mee.. moet je het alleen doen als ze natuurlijk niet thuis is..

blijven erdan gaten in de schutting, is zeker geen dubbele planken rij..

neem je dan ook de helft van de palen mee waar de planken aan hangen.. en de helft van de schroeven? O~) O~)
Nee alleen mijn planken de rest is van haar de schroefjes doe ik keurig in een zakje en in haar brievenbus,
pi_136076298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:52 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee alleen mijn planken de rest is van haar de schroefjes doe ik keurig in een zakje en in haar brievenbus,
De hele schutting is dus van jullie beiden en je hebt niet het recht om eigenhandig "jouw" helft te verwijderen.
pi_136076306
haha, omdat je die weer kan gebruiken voor de overkapping, ..

wil je hier een foto neerzetten als je het daadwerkelijk gaat doen van die schutting.. hilarisch!
pi_136076379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben nu de rijdende rechter aan het kijken, past deze vraag prima in.

vooral het gedeelte: "O ja overleggen met de buurvrouw is er niet bij, wij kunnen elkaars bloed wel drinken." is een terugkerende motivatie voor dit soort third world problems
Maken ze in Afrika dan ook ruzie over recht van overpad? Hoe zou dat gaan? Stamhoofd vs stamhoofd? :o

Verder idd gewoon doen TS en foto's van de halve schutting aub. *O*

:')
Hallon!
pi_136076436
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Maken ze in Afrika dan ook ruzie over recht van overpad? Hoe zou dat gaan? Stamhoofd vs stamhoofd? :o
kalasjnikov vs kalasjnikov :{
pi_136076475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:46 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Geloof me heb er alles voor over om dat verzuurde gezicht te zien als ze de schutting zo ziet, tja mijn andere grens afscheidingen kon ik gewoon meenemen, de verhuurder knikte alleen van ja wat jij wil
Dan is er toch geen probleem?
gewoon eraf schroeven en afwachten wat er gaat gebeuren. Het kan je wat gezeur en kosten opleveren, maar het is het blijkbaar waard. In het ergste geval zal jij er wel voor moeten zorgen dat daar een fatsoenlijke schutting staat
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:57:52 #25
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136076493
Maar even serieus:

Je mag zonder toestemming van de buren niets veranderen aan de schutting, zoek maar eens op mandeligheid.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')