abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136056387
Hallo,
Wij zijn 2 Bourgondiërs, eten alles wat los en vast zit.. Dat is leuk, als je daarnaast van sporten houdt, maar helaas die combinatie lukte me niet.

Dus wij zijn beide allebei te zwaar, we zijn dus aan het afvallen/gezonder eten. We aten wel gezond, maar daarnaast veel te veel vlees en koolhydraten. Pasta en aardappels. Daar zijn we nu mee aan het minderen. Maar ik loop wel tegen dingen aan. laatst had ik een heerlijke gezonden pasta saus gemaakt, met veel groente, redelijk weinig vlees, en een klein beetje pasta. Dat was toch jammer, want halverwege zaten we pasta saus te eten, zonder pasta.

Wat zijn nu lekkere gerechten, waarbij je of de koolhydraten vervangt, of waar je ze niet nodig hebt.

Ik dacht vandaag 2 paprika's te vullen, maar waarmee dan precies.
pi_136056471
Gezond eten én gezond bewegen lukt niet? Hoezo? Heb je geen benen meer en maar één misvormde arm?
Ja doei.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:26:58 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136056521
Probeer vooral minder brood te eten. Bij het avondeten wat koolhydraten is echt niet erg, de hele dag door wel.
pi_136056623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Gezond eten én gezond bewegen lukt niet? Hoezo? Heb je geen benen meer en maar één misvormde arm?
Staat lukte... geen woorden omdraaien, zodat je iemand daarmee belachelijk kan maken!
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2014 @ 16:29:55 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136056624
Paprika's kun je vullen met mager gehakt, uitje erdoor, beetje rijst, stukjes tomaat, en natuurlijk een (dun!!!) laagje gerapste kaas bovenop, en dan éven onder de grill .... :Y)
pi_136056647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:29 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Staat lukte... geen woorden omdraaien, zodat je iemand daarmee belachelijk kan maken!
Dus het lukt nu wel? Het blijft toch echt de preferabele combinatie.
Ja doei.
pi_136056661
En verder dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
Probeer vooral minder brood te eten. Bij het avondeten wat koolhydraten is echt niet erg, de hele dag door wel.
Zeker als je ook nog gaat sporten! ^O^
Ja doei.
pi_136056722
En er is niet zoveel mis met vlees, zéker niet als je de KHs terug brengt. Oh, en dingen als 'vet' zijn ook niet 'eng'. Noten, avocado, vette vis, allemaal goed voor je.
Ja doei.
pi_136056744
quote:
Lijkt mij toch juist dat als je overdag koolhydraten eet je die wel weer weg beweegt, terwijl je na het eten juist niet meer zoveel doet.. Ik ben over de hele dag geminderd met koolhydraten. Ik eet er nog wel wat, zeg 2 boterhammen, en voor de rest veel fruit yoghurt, rijsttafels etc. Maar het is een zoektocht naar wat lekker is, wat gezond is.. Het gaat niet om 5 kilo wat er af moet, dus ik ben van mening dat ik beter iets langzamer kan afvallen en dat lang kan volhouden dan nu in een paar maanden 20 of 30 kilo kwijt zijn zonder mijn eetpatroon echt te hebben gematigd..
pi_136056808
Je lichaam werkt niet op een klok die denkt "Oh, deze KHs waren van gisteren, dus die verbrand ik mooi niet meer, ga geen overuren draaien!".
Ja doei.
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2014 @ 16:35:24 #11
197773 crew  maily
pi_136056814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Lijkt mij toch juist dat als je overdag koolhydraten eet je die wel weer weg beweegt, terwijl je na het eten juist niet meer zoveel doet.. Ik ben over de hele dag geminderd met koolhydraten. Ik eet er nog wel wat, zeg 2 boterhammen, en voor de rest veel fruit yoghurt, rijsttafels etc. Maar het is een zoektocht naar wat lekker is, wat gezond is.. Het gaat niet om 5 kilo wat er af moet, dus ik ben van mening dat ik beter iets langzamer kan afvallen en dat lang kan volhouden dan nu in een paar maanden 20 of 30 kilo kwijt zijn zonder mijn eetpatroon echt te hebben gematigd..
Dat gaat je dus niet lukken he :D
pi_136056827
Ghehe.
Ja doei.
pi_136056850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
En er is niet zoveel mis met vlees, zéker niet als je de KHs terug brengt. Oh, en dingen als 'vet' zijn ook niet 'eng'. Noten, avocado, vette vis, allemaal goed voor je.
Zeker nu aan het sporten, en idd koolhydraten met maten aan het vervangen voor eiwitten, maar dan nog is teveel vlees, behalve onzin ook niet zo gezond, we aten echt wel veel, nu proberen we gewoon op de 100gram uit te komen, en dat is best schrikken hoeveel (of weinig dat eigenlijk is).

het sporten staat nu even stil, want heb waarschijnlijk weer een longontsteking, dus daar gaat mijn sporten weer voor 2 weken denk ik.
pi_136056854
LIF / [Dieetclub] #586

Kijk ook eens hier.
Ja doei.
pi_136056872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:29 schreef maily het volgende:
Paprika's kun je vullen met mager gehakt, uitje erdoor, beetje rijst, stukjes tomaat, en natuurlijk een (dun!!!) laagje gerapste kaas bovenop, en dan éven onder de grill .... :Y)
Maar daar zit dan alleen wat ui en tomaat in, de rest is niet echt een vitamine bom te noemen.
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2014 @ 16:36:56 #16
197773 crew  maily
pi_136056886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Maar daar zit dan alleen wat ui en tomaat in, de rest is niet echt een vitamine bom te noemen.
De paprika zelf ook nog he....
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:36:56 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_136056887
Ontbijt is het beste door yoghurt te nemen met beetje musli erin.. musli is goor.. ik weet het.. maar het vult wel.. Geen Crusli want daar zit tyfusveel suiker in.
Als je dan toch graag brood blijft eten.. eet dan speltbrood..
Je moet het lef hebben om het volgende met jezelf af te spreken:
-of ik eet een beetje brood (3 sneetjes max) of ik eet pasta vandaag
-Gehakt is op zich niet echt een dikmaker mits je het bakt in olijfolie (en het uitlekt)
-Snoep gezond eet een appel moet je ook niet teveel waarde aan hechten.. want in fruit zit veel suikers)
-Ook geen LIGHT frisdrank.. van zoetstoffen worden in je lichaam omgezet naar koolhydraten
frisdrank is het beste door spa rood te maken met een citroen erdoor of gewoon thee en koffie.
-Wijn is ook best gezond voor je.. dus neem een wijntje ipv bier
-Als je dit volhoudt ben je een kei.. en mag je jezelf in het weekend belonen met een ranzige snack menu bij de febo of mac.... het mooie is dan dat je er ook veel meer zin in hebt.. omdat je je erop gaat verheugen
dus met jezelf afspraken maken.. zuinig eten door de week, en rijk in het weekend
Maak een agenda op en wees eerlijk naar jezelf

Probeer toch ook te bewegen. minimaal 30 minuten lopen per dag (7 dagen per week) is ook erg gezond voor je
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2014 @ 16:38:06 #18
197773 crew  maily
pi_136056954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Onnoman het volgende:
Ontbijt is het beste door yoghurt te nemen met beetje musli erin.. musli is goor.. ik weet het.. maar het vult wel.. Geen Crusli want daar zit tyfusveel suiker in.
-Gehakt is op zich niet echt een dikmaker mits je het bakt in olijfolie (en het uitlekt)
-Snoep gezond eet een appel moet je ook niet teveel waarde aan hechten.. want in fruit zit veel suikers)
-Ook geen LIGHT frisdrank.. van zoetstoffen worden in je lichaam omgezet naar koolhydraten
frisdrank is het beste door spa rood te maken met een citroen erdoor of gewoon thee en koffie.
-Als je dit volhoudt ben je een kei.. en mag je jezelf in het weekend belonen met een ranzige snack menu bij de febo of mac.... het mooie is dan dat je er ook veel meer zin in hebt.. omdat je je erop gaat verheugen
dus met jezelf afspraken maken.. zuinig eten door de week, en rijk in het weekend

Probeer toch ook te bewegen. minimaal 30 minuten lopen per dag (7 dagen per week) is ook erg gezond voor je
Je hoeft gehakt niet in (olijf-)olie te bakken; je kan het zo ook rul bakken ....
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:38:35 #19
242879 Onnoman
The On And Only
pi_136056974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:38 schreef maily het volgende:

[..]

Je hoeft gehakt niet in (olijf-)olie te bakken; je kan het zo ook rul bakken ....
ok baas
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_136057017
Het kan ook gewoon in (échte) boter.

Ook zoiets: in roomboter, en dus niet die vieze gore stinkmargarine, zitten ook nuttige vetten. Moet je geen pakje per dag verbruiken, natuurlijk, maar liever een goede verse boterham met een laag roomboter dan een met margarine en een zuinig laagje 'light smeerkaas' ofzo.
Ja doei.
pi_136057084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:35 schreef maily het volgende:

[..]

Dat gaat je dus niet lukken he :D
whahahah autocorrectie, ik zag het hem doen.. ik eet dus 3 rijsttafels per dag.. is dat niet goed doen?? daarnaast ook nog wat rijstwafels!

Mijn punt is dat ik mijn dieet zo min mogelijk als opgave wil zien, dat is het wel, want ben gek op fastfood ed.. Maar als ik die behoefte nu kan onderdrukken met rijstwafels, of heel lekker maar gezond eten.

Zo probeer ik mijn normale gerechten te maken, maar dan met net iets minder ongezonden dingen..
voorbeeld daarvan is de wraps die ik graag eet, daar zat altijd ca 400 gram rundergehakt in, tomaatje, bonen etc. daar kwam dan 1 zak tortilla chips bij, taco saus, 2 avocado's 1,5 bakje crème fraiche etc etc.. Wat blijkt, als je 150 gram gehakt neemt en 400 gram italiaanse roerbak groente, zakje kruiden er door. is dat net zo lekker, geen tortilla's er bij.. en 1 avocado, met 2 eetlepels demi crème fraiche, is ook net zo lekker..
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2014 @ 16:42:36 #22
197773 crew  maily
pi_136057175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:40 schreef Nico987 het volgende:

[..]

whahahah autocorrectie, ik zag het hem doen.. ik eet dus 3 rijsttafels per dag.. is dat niet goed doen?? daarnaast ook nog wat rijstwafels!

Mijn punt is dat ik mijn dieet zo min mogelijk als opgave wil zien, dat is het wel, want ben gek op fastfood ed.. Maar als ik die behoefte nu kan onderdrukken met rijstwafels, of heel lekker maar gezond eten.

Zo probeer ik mijn normale gerechten te maken, maar dan met net iets minder ongezonden dingen..
voorbeeld daarvan is de wraps die ik graag eet, daar zat altijd ca 400 gram rundergehakt in, tomaatje, bonen etc. daar kwam dan 1 zak tortilla chips bij, taco saus, 2 avocado's 1,5 bakje crème fraiche etc etc.. Wat blijkt, als je 150 gram gehakt neemt en 400 gram italiaanse roerbak groente, zakje kruiden er door. is dat net zo lekker, geen tortilla's er bij.. en 1 avocado, met 2 eetlepels demi crème fraiche, is ook net zo lekker..
Zie; je bent al op de goeie weg! Punt is dat je jezelf ook af en toe iets lekkers moet gunnen .... dan hou je het ook langer vol!
pi_136057263
In rijstwafels zit alleen echt NIETS nuttigs, maar dan ook helemaal niets. Zorg dan dat wát je binnenkrijgt op z'n minst nog wat goed voor je doet. Ze zijn wel lekker makkelijk en blijven lang goed (en van tijd tot tijd ook wel lekker), maar zorg dat je genoeg binnenkrijgt op een dag wat ook echt wat bijdraagt aan een gezonde leefstijl.

Er zijn vast ook wel dingen als speltcrackers te krijgen en dergelijken: kun je beter dat doen met wat kaas dan rijstwafels :)

Kern: blijf weg van het 'dieetvoer', eet normale/gezonde dingen met mate/gewoon en beweeg.
Ja doei.
pi_136057265
Gewoon van je luie reet afkomen en gaan sporten. Als je dat niet doet en je vreet constant (te)veel zal je ook nooit afvallen.
blablablabla
pi_136057519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Onnoman het volgende:

Ik denk dat dit redelijk is wat ik doe..
De slechtte dingen voor het weekend. Belangrijk vind ik dat het een levensstijl moet worden, het is nu soms even doorbijten, maar ik wil eigenlijk over 2 jaar nog zo eten.. misschien dan iets meer, maar het moet geen dieet zijn dat zodra ik mijn streef gewicht heb gehaald ik klaar ben..
Ik heb overigens geen streef gewicht, ik heb geen last van mijn overgewicht en het zal mijn aan mijn reet roesten wat een ander daar van vind.. Ik merk vooral dat ik lichamelijke klachten krijg, daar wil ik vanaf, als ik dan wat zwaarder ben dan precies goed zou zijn prima. Een deel van die klachten wordt minder door te sporten, andere door wat af te vallen.. dus ik wil vooral gezonder worden, BMI en gewicht vind ik minder belangrijk. Overigens ben ik nog lang geen terror Jaap, hem 2 weken geleden nog tegen gekomen, er even naast gestaan, geeft een goed gevoel eens enorm veel dunner te zijn dan de ander..

qua sporten doe ik nu 2 keer in de week fitness, en vanaf volgende week 1 keer basketbal (even zien of de knieën dat nog houden). Van het voorjaar daar nog wat wielrennen bij. Het half uur bewegen per dag, gaat mij denk ik alleen op het werk al wel goed af, heb een baan waarbij ik 50/50 loop en zit.

Maar de vraag hier is natuurlijk vooral wat zijn lekkere gezonden gerechten, of een goede vervanger voor je aardappel of pasta. en dan zonder dat ik een eenzijdig menu krijg van sla en wortelen.

daarbij een vraag die ik in OP had moeten stellen, ik werk vaak tot 22.30, we eten dan om 17.00 (thuis eet ik veelal later). om 22.30 heb ik enorme honger en kom ik langs een MC, wat een uitdaging is. Ik heb in het verleden al wel dingen als rijstwafels gegeten, maar dat werd niet makkelijker.. Is er iets wat ik kan eten, waar eigenlijk gewoon niets in zit? zodat ik de trek wel kan stillen.
pi_136057566
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:44 schreef Elan het volgende:
Gewoon van je luie reet afkomen en gaan sporten. Als je dat niet doet en je vreet constant (te)veel zal je ook nooit afvallen.
Goed dit topic gelezen ja!
pi_136057619
quote:
Ja want 's avond heb je zoveel koolhydraten nodig in tegenstelling tot overdag :|W
pi_136057620
Je moet naar een gezonde relatie met eten toewerken, niet naar een doorgeslagen vervanging vol 'nutteloze KCals' die je alleen nog maar verder van die gezonde relatie met eten verwijdert. Als jij niet langs een McDonalds kunt rijden zonder daar naar binnen te willen moet je dáár wat aan doen en niet als een malle rijstwafels naar binnen gaan kanen..
Ja doei.
pi_136057674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:52 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Goed dit topic gelezen ja!
Lees altijd alles ja dus niet gelijk zo beginnen :{w
Waarom lukt het je niet om te gaan sporten? Heb je een ziekte of iets waardoor dat niet kan?
blablablabla
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 januari 2014 @ 16:56:57 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136057740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:50 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit redelijk is wat ik doe..
De slechtte dingen voor het weekend. Belangrijk vind ik dat het een levensstijl moet worden, het is nu soms even doorbijten, maar ik wil eigenlijk over 2 jaar nog zo eten.. misschien dan iets meer, maar het moet geen dieet zijn dat zodra ik mijn streef gewicht heb gehaald ik klaar ben..
Ik heb overigens geen streef gewicht, ik heb geen last van mijn overgewicht en het zal mijn aan mijn reet roesten wat een ander daar van vind.. Ik merk vooral dat ik lichamelijke klachten krijg, daar wil ik vanaf, als ik dan wat zwaarder ben dan precies goed zou zijn prima. Een deel van die klachten wordt minder door te sporten, andere door wat af te vallen.. dus ik wil vooral gezonder worden, BMI en gewicht vind ik minder belangrijk. Overigens ben ik nog lang geen terror Jaap, hem 2 weken geleden nog tegen gekomen, er even naast gestaan, geeft een goed gevoel eens enorm veel dunner te zijn dan de ander..

qua sporten doe ik nu 2 keer in de week fitness, en vanaf volgende week 1 keer basketbal (even zien of de knieën dat nog houden). Van het voorjaar daar nog wat wielrennen bij. Het half uur bewegen per dag, gaat mij denk ik alleen op het werk al wel goed af, heb een baan waarbij ik 50/50 loop en zit.

Maar de vraag hier is natuurlijk vooral wat zijn lekkere gezonden gerechten, of een goede vervanger voor je aardappel of pasta. en dan zonder dat ik een eenzijdig menu krijg van sla en wortelen.

daarbij een vraag die ik in OP had moeten stellen, ik werk vaak tot 22.30, we eten dan om 17.00 (thuis eet ik veelal later). om 22.30 heb ik enorme honger en kom ik langs een MC, wat een uitdaging is. Ik heb in het verleden al wel dingen als rijstwafels gegeten, maar dat werd niet makkelijker.. Is er iets wat ik kan eten, waar eigenlijk gewoon niets in zit? zodat ik de trek wel kan stillen.
Iets eten waar niets in zit gaat je honger nooit stillen... Eet liever iets van kwark, fruit, handje noten oid.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_136057832
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet naar een gezonde relatie met eten toewerken, niet naar een doorgeslagen vervanging vol 'nutteloze KCals' die je alleen nog maar verder van die gezonde relatie met eten verwijdert.
Jäh die snap ik, probleem alleen is dat het eten op mijn werk echt niet te vreten is.. Ik werk op een behandelgroep, waar ik vanuit pedagogisch oogpunt mee moet eten met wat de jongeren eten. maar ik schep altijd heel weinig op, of soms zorg ik dat ik pas kan eten na het eten, en dan eet ik heel weinig. Het is erg dat mensen dit eten als voer krijgen, maar die strijd over de kwaliteit blijf ik voeren. Gevolg is wel dat ik dat prima volhoudt tot een uur of 19.00 maar dan trek krijg, dan grijp ik naar de koekjes, snoepjes die op het werk altijd in overvloed zijn. die ik dat niet, dan kom ik op de terug weg altijd de MC tegen, stop dan maar eens niet, lukt dat wel, dan zit ik vaak thuis aan het brood.
Dus daarvoor zou ik graag gewoon iets meenemen, zodat ik niet met enorme honger/trek thuis kom.
pi_136057846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Lees altijd alles ja dus niet gelijk zo beginnen :{w
Waarom lukt het je niet om te gaan sporten? Heb je een ziekte of iets waardoor dat niet kan?
je hebt het dus niet gelezen... want er staat lukte, en er staat wat ik nu wel doe...
pi_136057912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:59 schreef Nico987 het volgende:

[..]

je hebt het dus niet gelezen... want er staat lukte, en er staat wat ik nu wel doe...
Bedoelde waarom het je niet lukte in het verleden en nu wel, als je nu paar keer per week gaat sporten en je eet gewoon iets kleinere porties denk ik echt dat je al een heel eind komt met afvallen ^O^
blablablabla
pi_136058064
Dan neem je alsnog je eigen eten mee, schep je weinig op tijdens het avondmaal en trek je je voor een gezonde aanvulling hierop even terug in de begeleidersruimte of wat dan ook. Er zijn genoeg dingen te bedenken die je kunt maken die je snel kunt opeten (en maken!).
Ja doei.
pi_136058065
het lukte niet, doordat ik de motivatie niet had, ik ben 4 jaar geleden ook al eens begonnen met sporten, maar dat was ik snel zat verkeerde (anabole) school. en na 2 jaar dat helemaal dood laten bloeden. Vorig jaar een huis gekocht, verbouwd (hoe bedoel je geen sport) en nu ongeveer helemaal klaar, en weer de motivatie te gaan sporten..

Het is net als stoppen met roken, of die slechte relatie verbreken, er is altijd wel een goede reden om het niet te doen.
pi_136058102
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
Dan neem je alsnog je eigen eten mee, schep je weinig op tijdens het avondmaal en trek je je voor een gezonde aanvulling hierop even terug in de begeleidersruimte of wat dan ook. Er zijn genoeg dingen te bedenken die je kunt maken die je snel kunt opeten (en maken!).
Ik denk idd dat ik gewoon salades ga meenemen, tomaatje, komkommer komkommer aanmaken, met wat kruiden en olie etc.. maar ook daarvoor mogen ideeën worden ingeleverd..
pi_136058180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:09 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat ik gewoon salades ga meenemen, tomaatje, komkommer komkommer aanmaken, met wat kruiden en olie etc.. maar ook daarvoor mogen ideeën worden ingeleverd..
Daar zit dus niets nuttigs in wat dus ook weer helemaal niet vult. Allemaal water.

Bak een lading volkoren of speltwraps en vul deze met gerookte zalm en wat creme fraiche en rucola, bijvoorbeeld. Of bak een grote eierquiche/spaanse tortilla/wat dan ook wat je koud kunt eten en neem daar blokken van mee in een bakje.

Wraps, bijvoorbeeld, zo makkelijk:

250 gram bloem (bijvoorbeeld helft volkoren, helft spelt)
100ml water
snufje zout
scheutje zonnebloemolie

Mengen, kneden, 6 balletjes van maken, laten rusten.

Uitrollen en in een droge koekenpan op vol groot gas even ongeveer een minuut ofzo bakken. Voilá.
Kun je ook vullen met restjes van een gegrilde kip en avocado. Bijvoorbeeld.

Vullen, rollen, in wat vershoudfolie doen en je kunt er zo 2 á 3 keer mee lunchen ofzo.
Ja doei.
pi_136058276
Speltpannenkoeken zijn ongeveer hetzelfde idee, maar dan met melk en eieren gemaakt. Kun je gewoon eten als een koude pannenkoek, met bijvoorbeeld wat zachte geitenkaas, wat gekruimelde walnoten en een dropje honing.
Ja doei.
pi_136058492
Dat klinkt lekker..
pi_136058752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef motorbloempje het volgende:
Speltpannenkoeken zijn ongeveer hetzelfde idee, maar dan met melk en eieren gemaakt. Kun je gewoon eten als een koude pannenkoek, met bijvoorbeeld wat zachte geitenkaas, wat gekruimelde walnoten en een dropje honing.
Is dat speltbrood/meel eigenlijk nog beter dan volkoren?
blablablabla
pi_136058889
Ik eet 't zelf niet omdat het 'per se' gezond is (er zitten wel voordelen aan, naar het schijnt!), ofzo. Vind het lekker en vind het fijn om mee te werken (dingen rijzen goed), het is licht en ik merk dat ik er bij het hardlopen bijvoorbeeld minder 'last' van heb als ik dat als ontbijt eet: kan er minder vaak van 'nagenieten' :') zeg maar, dan wanneer ik iets wits of volkoren eet. Dus voor mij doet het 'wat goeds', en omdat ik 't regelmatig gebruik kan ik daarmee dus wel wat tips geven :+

Meer informatie staat bijvoorbeeld op: http://www.speltwinkel.nl/Waarom%20spelt/waarom%20spelt.html
Ja doei.
pi_136059077
Ah, volgens die site:

quote:
Spelt zorgt voor een gelijkmatige bloedsuikerspiegel, waardoor men minder de behoefte heeft om tussendoortjes te eten. Door deze eigenschap is speltgraan ook bijzonder geschikt voor mensen met diabetes (suikerziekte).
Spelt is dus voor zowel sporters als 'gewone mensen' een krachtige fitmaker.
Ja doei.
pi_136059135
Klinkt goed, maar een keer proberen dan als ze het hier bij de bakker überhaupt hebben :+
blablablabla
pi_136060426
Volgens mij ben je wel goed bezig hoor. Als het om je gezondheid gaat dan is het veel belangrijker wat je gewicht over 5 jaar is dan over 5 weken. Dus aansluiting zoeken bij wat je lekker vindt en wat je wel en niet wil doen in het leven is veel verstandiger dan doen alsof je morgen een heel ander mens bent want dat ben je niet. Dan heb je al meteen al je wilskracht nodig en je moet nooit met wilskracht beginnen, die moet je overhouden voor als het een keer moeilijk wordt. Maar als je wat te bewegen kunt vinden wat je leuk vindt zou ik dat zeker uitproberen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:12:02 #45
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_136062809
Ik krijg altijd de kriebel van dit soort topics. Je geeft echt bijna nul informatie wat je nou echt allemaal naar binnen werkt per week. Schrijf dat nou eens op en kijk daarna wat je kan veranderen. Als je 30 kilo te zwaar bent dan zit er structureel iets fout en hoef je je echt niet druk te maken over koolhydraten 's avonds(sowieso onzin). Als je niet langs de MC kan rijden dan zit dat tussen je oren. Daar moet je wat aan doen. Sporten is leuk maar zet echt niet heel veel zoden aan de dijk, het moet in de eerste instantie uit de voeding komen.
Siesta & Fiesta!
pi_136066320
In mijn OP vraag ik eigenlijk met een uitleg om lekkere gezonde gerechten.. en dan echt lekker, en echt gezond..

Ik denk dat ik daarbij geen dieet advies nodig heb.. er komen dieet tips voorbij prima, neem het in mij op, maar als ik dieet tips wil ga ik gewoon naar een diëtist. Ik zou die overigens ook niet hier maar in lifestyle plaatsen..

Ik heb nu eigenlijk maar van 1 iemand tips gekregen waarom ik vroeg. wat zijn gezonde alternatieven voor de aardappels, en pasta die ik voorheen at. zonder dat ik dagelijks salade zit weg te werken.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:13:52 #47
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_136066656
Peulvruchten.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:29:02 #48
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136070968
Ik probeer vaak iets van voedzaamensnel.nl, ze hebben er altijd wel iets bijstaan wat me aanstaat. Wel een paar gehad dat het toch niet lekker was.. Maar we zijn ook niet allemaal hetzelfde :)

Pompoensoep vind ik zelf erg lekker en is heel erg gezond. Staat daar ook geloof ik, is erg lekker.

Wij maken ook heel vaak een groente prutje van 2 paprika's, champignons, tomaatjes (kan ook uit blik), knoflook, ui, tomatenpuree en chorzio (alternatief is de paprika salami light van de lidl). Vind het zelf erg lekker en je kunt je er rustig klem in eten. Je kunt er ook een overgerecht van maken, dan gooi je er drie eitjes door, in de oven tot die gaar zijn, stukkie brood erbij.. :9
Trotse mamma :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:31:35 #49
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136071142
Als je trouwens actief bij wilt houden wat je binnenkrijgt kun je de app myfitnesspall gebruiken. Deze geeft calorieën aan, vetten, zout etc. Dan ben je meteen ook bewuster bezig en kom je erachter wat nu echt de 'foute' happen zijn :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:34:34 #50
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136071334
Oeh en ik zag nog iets van iemand anders over wraps:

Wrap, insmeren met beetje creme fraice, laagje pittige ham (couburger ofzo) bosuitjes, avocado, gerookte kipreepjes, rucola, geraspte kaas en smikkelen maar. Ons favo zomergerechtje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')