Staat lukte... geen woorden omdraaien, zodat je iemand daarmee belachelijk kan maken!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Gezond eten én gezond bewegen lukt niet? Hoezo? Heb je geen benen meer en maar één misvormde arm?
Dus het lukt nu wel? Het blijft toch echt de preferabele combinatie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:29 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Staat lukte... geen woorden omdraaien, zodat je iemand daarmee belachelijk kan maken!
Zeker als je ook nog gaat sporten!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
Probeer vooral minder brood te eten. Bij het avondeten wat koolhydraten is echt niet erg, de hele dag door wel.
Lijkt mij toch juist dat als je overdag koolhydraten eet je die wel weer weg beweegt, terwijl je na het eten juist niet meer zoveel doet.. Ik ben over de hele dag geminderd met koolhydraten. Ik eet er nog wel wat, zeg 2 boterhammen, en voor de rest veel fruit yoghurt, rijsttafels etc. Maar het is een zoektocht naar wat lekker is, wat gezond is.. Het gaat niet om 5 kilo wat er af moet, dus ik ben van mening dat ik beter iets langzamer kan afvallen en dat lang kan volhouden dan nu in een paar maanden 20 of 30 kilo kwijt zijn zonder mijn eetpatroon echt te hebben gematigd..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
Probeer vooral minder brood te eten. Bij het avondeten wat koolhydraten is echt niet erg, de hele dag door wel.
Dat gaat je dus niet lukken hequote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Lijkt mij toch juist dat als je overdag koolhydraten eet je die wel weer weg beweegt, terwijl je na het eten juist niet meer zoveel doet.. Ik ben over de hele dag geminderd met koolhydraten. Ik eet er nog wel wat, zeg 2 boterhammen, en voor de rest veel fruit yoghurt, rijsttafels etc. Maar het is een zoektocht naar wat lekker is, wat gezond is.. Het gaat niet om 5 kilo wat er af moet, dus ik ben van mening dat ik beter iets langzamer kan afvallen en dat lang kan volhouden dan nu in een paar maanden 20 of 30 kilo kwijt zijn zonder mijn eetpatroon echt te hebben gematigd..
Zeker nu aan het sporten, en idd koolhydraten met maten aan het vervangen voor eiwitten, maar dan nog is teveel vlees, behalve onzin ook niet zo gezond, we aten echt wel veel, nu proberen we gewoon op de 100gram uit te komen, en dat is best schrikken hoeveel (of weinig dat eigenlijk is).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:33 schreef motorbloempje het volgende:
En er is niet zoveel mis met vlees, zéker niet als je de KHs terug brengt. Oh, en dingen als 'vet' zijn ook niet 'eng'. Noten, avocado, vette vis, allemaal goed voor je.
Maar daar zit dan alleen wat ui en tomaat in, de rest is niet echt een vitamine bom te noemen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:29 schreef maily het volgende:
Paprika's kun je vullen met mager gehakt, uitje erdoor, beetje rijst, stukjes tomaat, en natuurlijk een (dun!!!) laagje gerapste kaas bovenop, en dan éven onder de grill ....
De paprika zelf ook nog he....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Maar daar zit dan alleen wat ui en tomaat in, de rest is niet echt een vitamine bom te noemen.
Je hoeft gehakt niet in (olijf-)olie te bakken; je kan het zo ook rul bakken ....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Onnoman het volgende:
Ontbijt is het beste door yoghurt te nemen met beetje musli erin.. musli is goor.. ik weet het.. maar het vult wel.. Geen Crusli want daar zit tyfusveel suiker in.
Als je dan toch graag brood blijft eten.. eet dan speltbrood..
Je moet het lef hebben om het volgende met jezelf af te spreken:
-of ik eet een beetje brood (3 sneetjes max) of ik eet pasta vandaag
-Gehakt is op zich niet echt een dikmaker mits je het bakt in olijfolie (en het uitlekt)
-Snoep gezond eet een appel moet je ook niet teveel waarde aan hechten.. want in fruit zit veel suikers)
-Ook geen LIGHT frisdrank.. van zoetstoffen worden in je lichaam omgezet naar koolhydraten
frisdrank is het beste door spa rood te maken met een citroen erdoor of gewoon thee en koffie.
-Wijn is ook best gezond voor je.. dus neem een wijntje ipv bier
-Als je dit volhoudt ben je een kei.. en mag je jezelf in het weekend belonen met een ranzige snack menu bij de febo of mac.... het mooie is dan dat je er ook veel meer zin in hebt.. omdat je je erop gaat verheugen
dus met jezelf afspraken maken.. zuinig eten door de week, en rijk in het weekend
Maak een agenda op en wees eerlijk naar jezelf
Probeer toch ook te bewegen. minimaal 30 minuten lopen per dag (7 dagen per week) is ook erg gezond voor je
ok baasquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:38 schreef maily het volgende:
[..]
Je hoeft gehakt niet in (olijf-)olie te bakken; je kan het zo ook rul bakken ....
whahahah autocorrectie, ik zag het hem doen.. ik eet dus 3 rijsttafels per dag.. is dat niet goed doen?? daarnaast ook nog wat rijstwafels!quote:
Zie; je bent al op de goeie weg! Punt is dat je jezelf ook af en toe iets lekkers moet gunnen .... dan hou je het ook langer vol!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:40 schreef Nico987 het volgende:
[..]
whahahah autocorrectie, ik zag het hem doen.. ik eet dus 3 rijsttafels per dag.. is dat niet goed doen?? daarnaast ook nog wat rijstwafels!
Mijn punt is dat ik mijn dieet zo min mogelijk als opgave wil zien, dat is het wel, want ben gek op fastfood ed.. Maar als ik die behoefte nu kan onderdrukken met rijstwafels, of heel lekker maar gezond eten.
Zo probeer ik mijn normale gerechten te maken, maar dan met net iets minder ongezonden dingen..
voorbeeld daarvan is de wraps die ik graag eet, daar zat altijd ca 400 gram rundergehakt in, tomaatje, bonen etc. daar kwam dan 1 zak tortilla chips bij, taco saus, 2 avocado's 1,5 bakje crème fraiche etc etc.. Wat blijkt, als je 150 gram gehakt neemt en 400 gram italiaanse roerbak groente, zakje kruiden er door. is dat net zo lekker, geen tortilla's er bij.. en 1 avocado, met 2 eetlepels demi crème fraiche, is ook net zo lekker..
Ik denk dat dit redelijk is wat ik doe..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:36 schreef Onnoman het volgende:
Ontbijt is het beste door yoghurt te nemen met beetje musli erin.. musli is goor.. ik weet het.. maar het vult wel.. Geen Crusli want daar zit tyfusveel suiker in.
Als je dan toch graag brood blijft eten.. eet dan speltbrood..
Je moet het lef hebben om het volgende met jezelf af te spreken:
-of ik eet een beetje brood (3 sneetjes max) of ik eet pasta vandaag
-Gehakt is op zich niet echt een dikmaker mits je het bakt in olijfolie (en het uitlekt)
-Snoep gezond eet een appel moet je ook niet teveel waarde aan hechten.. want in fruit zit veel suikers)
-Ook geen LIGHT frisdrank.. van zoetstoffen worden in je lichaam omgezet naar koolhydraten
frisdrank is het beste door spa rood te maken met een citroen erdoor of gewoon thee en koffie.
-Wijn is ook best gezond voor je.. dus neem een wijntje ipv bier
-Als je dit volhoudt ben je een kei.. en mag je jezelf in het weekend belonen met een ranzige snack menu bij de febo of mac.... het mooie is dan dat je er ook veel meer zin in hebt.. omdat je je erop gaat verheugen
dus met jezelf afspraken maken.. zuinig eten door de week, en rijk in het weekend
Maak een agenda op en wees eerlijk naar jezelf
Probeer toch ook te bewegen. minimaal 30 minuten lopen per dag (7 dagen per week) is ook erg gezond voor je
Goed dit topic gelezen ja!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:44 schreef Elan het volgende:
Gewoon van je luie reet afkomen en gaan sporten. Als je dat niet doet en je vreet constant (te)veel zal je ook nooit afvallen.
Ja want 's avond heb je zoveel koolhydraten nodig in tegenstelling tot overdagquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef BasEnAad het volgende:
Lees altijd alles ja dus niet gelijk zo beginnenquote:
Iets eten waar niets in zit gaat je honger nooit stillen... Eet liever iets van kwark, fruit, handje noten oid.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:50 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit redelijk is wat ik doe..
De slechtte dingen voor het weekend. Belangrijk vind ik dat het een levensstijl moet worden, het is nu soms even doorbijten, maar ik wil eigenlijk over 2 jaar nog zo eten.. misschien dan iets meer, maar het moet geen dieet zijn dat zodra ik mijn streef gewicht heb gehaald ik klaar ben..
Ik heb overigens geen streef gewicht, ik heb geen last van mijn overgewicht en het zal mijn aan mijn reet roesten wat een ander daar van vind.. Ik merk vooral dat ik lichamelijke klachten krijg, daar wil ik vanaf, als ik dan wat zwaarder ben dan precies goed zou zijn prima. Een deel van die klachten wordt minder door te sporten, andere door wat af te vallen.. dus ik wil vooral gezonder worden, BMI en gewicht vind ik minder belangrijk. Overigens ben ik nog lang geen terror Jaap, hem 2 weken geleden nog tegen gekomen, er even naast gestaan, geeft een goed gevoel eens enorm veel dunner te zijn dan de ander..
qua sporten doe ik nu 2 keer in de week fitness, en vanaf volgende week 1 keer basketbal (even zien of de knieën dat nog houden). Van het voorjaar daar nog wat wielrennen bij. Het half uur bewegen per dag, gaat mij denk ik alleen op het werk al wel goed af, heb een baan waarbij ik 50/50 loop en zit.
Maar de vraag hier is natuurlijk vooral wat zijn lekkere gezonden gerechten, of een goede vervanger voor je aardappel of pasta. en dan zonder dat ik een eenzijdig menu krijg van sla en wortelen.
daarbij een vraag die ik in OP had moeten stellen, ik werk vaak tot 22.30, we eten dan om 17.00 (thuis eet ik veelal later). om 22.30 heb ik enorme honger en kom ik langs een MC, wat een uitdaging is. Ik heb in het verleden al wel dingen als rijstwafels gegeten, maar dat werd niet makkelijker.. Is er iets wat ik kan eten, waar eigenlijk gewoon niets in zit? zodat ik de trek wel kan stillen.
Jäh die snap ik, probleem alleen is dat het eten op mijn werk echt niet te vreten is.. Ik werk op een behandelgroep, waar ik vanuit pedagogisch oogpunt mee moet eten met wat de jongeren eten. maar ik schep altijd heel weinig op, of soms zorg ik dat ik pas kan eten na het eten, en dan eet ik heel weinig. Het is erg dat mensen dit eten als voer krijgen, maar die strijd over de kwaliteit blijf ik voeren. Gevolg is wel dat ik dat prima volhoudt tot een uur of 19.00 maar dan trek krijg, dan grijp ik naar de koekjes, snoepjes die op het werk altijd in overvloed zijn. die ik dat niet, dan kom ik op de terug weg altijd de MC tegen, stop dan maar eens niet, lukt dat wel, dan zit ik vaak thuis aan het brood.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet naar een gezonde relatie met eten toewerken, niet naar een doorgeslagen vervanging vol 'nutteloze KCals' die je alleen nog maar verder van die gezonde relatie met eten verwijdert.
je hebt het dus niet gelezen... want er staat lukte, en er staat wat ik nu wel doe...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees altijd alles ja dus niet gelijk zo beginnen![]()
Waarom lukt het je niet om te gaan sporten? Heb je een ziekte of iets waardoor dat niet kan?
Bedoelde waarom het je niet lukte in het verleden en nu wel, als je nu paar keer per week gaat sporten en je eet gewoon iets kleinere porties denk ik echt dat je al een heel eind komt met afvallenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:59 schreef Nico987 het volgende:
[..]
je hebt het dus niet gelezen... want er staat lukte, en er staat wat ik nu wel doe...
Ik denk idd dat ik gewoon salades ga meenemen, tomaatje, komkommer komkommer aanmaken, met wat kruiden en olie etc.. maar ook daarvoor mogen ideeën worden ingeleverd..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
Dan neem je alsnog je eigen eten mee, schep je weinig op tijdens het avondmaal en trek je je voor een gezonde aanvulling hierop even terug in de begeleidersruimte of wat dan ook. Er zijn genoeg dingen te bedenken die je kunt maken die je snel kunt opeten (en maken!).
Daar zit dus niets nuttigs in wat dus ook weer helemaal niet vult. Allemaal water.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:09 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Ik denk idd dat ik gewoon salades ga meenemen, tomaatje, komkommer komkommer aanmaken, met wat kruiden en olie etc.. maar ook daarvoor mogen ideeën worden ingeleverd..
Is dat speltbrood/meel eigenlijk nog beter dan volkoren?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef motorbloempje het volgende:
Speltpannenkoeken zijn ongeveer hetzelfde idee, maar dan met melk en eieren gemaakt. Kun je gewoon eten als een koude pannenkoek, met bijvoorbeeld wat zachte geitenkaas, wat gekruimelde walnoten en een dropje honing.
quote:Spelt zorgt voor een gelijkmatige bloedsuikerspiegel, waardoor men minder de behoefte heeft om tussendoortjes te eten. Door deze eigenschap is speltgraan ook bijzonder geschikt voor mensen met diabetes (suikerziekte).
Spelt is dus voor zowel sporters als 'gewone mensen' een krachtige fitmaker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |