eb in n otografiewedstrij over uur!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:02 schreef DonJames het volgende:
edankt oor et penen an et ieuwe opic, eze aand opelijk eel nzendingen!
een compact heeft geen moer te maken met amateurisme. Als Erwin Olaf met een compact een foto maakt, is dat dan amateursime?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 01:27 schreef Tchock het volgende:
Het lijkt me zo leuk om mee te doen hieraan maar ik heb afgezien van een kleine compact camera absoluut geen materiaal en ik vind het zelf altijd zo triest als mensen amateuristische foto's insturen naast het fotogeweld dat hier elke maand staat![]()
Nou ja, scherpe foto's met een goede belichting zien er in de regel beter uit, zelfs al is je onderwerp hetzelfde, en komen dus in mijn ogen eerder in aanmerking voor een fotowedstrijd. Als Erwin Olaf met zijn iPhone een foto maakt in de badkamerspiegel is dat ook niet direct kunst, hoorquote:Op vrijdag 31 januari 2014 02:56 schreef SunChaser het volgende:
[..]
een compact heeft geen moer te maken met amateurisme. Als Erwin Olaf met een compact een foto maakt, is dat dan amateursime?
Wie weet bevalt het je wel zo erg dat je besluit om verder te investeren in apparatuur, of juist om het niet te doen. Als ik jou was zou ik gewoon mee gaan doen, de drempel is laag en als je het zelf leuk vindt, waarom niet?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 01:27 schreef Tchock het volgende:
Het lijkt me zo leuk om mee te doen hieraan maar ik heb afgezien van een kleine compact camera absoluut geen materiaal en ik vind het zelf altijd zo triest als mensen amateuristische foto's insturen naast het fotogeweld dat hier elke maand staat![]()
Nogmaals, of een foto mooi is heeft geen moer te maken of het met een iphone of een DSLR is gemaaktquote:Op vrijdag 31 januari 2014 02:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, scherpe foto's met een goede belichting zien er in de regel beter uit, zelfs al is je onderwerp hetzelfde, en komen dus in mijn ogen eerder in aanmerking voor een fotowedstrijd. Als Erwin Olaf met zijn iPhone een foto maakt in de badkamerspiegel is dat ook niet direct kunst, hoor
Maar ik zal eens kijken of ik iets met vuur kan verzinnen.
Hangt er vanaf. Goed glas geeft veel mooiere kleuren, een mooiere scherpte, een mooiere bokeh waardoor de foto technisch beter wordt. Een iphone heeft alleen zo'n gekke fisheye lens waardoor close-up portretten er niet uitzien:quote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nogmaals, of een foto mooi is heeft geen moer te maken of het met een iphone of een DSLR is gemaakt
Er was nog een nieuwjaarquote:Op maandag 3 februari 2014 13:44 schreef Weakling het volgende:
He, jammer dat januari alweer voorbij is![]()
![]()
tt
ik doelde meer op de topic titlequote:Op maandag 3 februari 2014 13:52 schreef SunChaser het volgende:
Er was nog een nieuwjaar
[ afbeelding ]
Ja, dat ie onbewerkt is kunnen we zien, de horizon is scheefquote:Op maandag 3 februari 2014 14:22 schreef SunChaser het volgende:
Dit is niet de inzending trouwens, misschien doe ik m wel maar deze is onbewerkt
ik dacht dat je doelde op vuurwerkquote:Op maandag 3 februari 2014 14:43 schreef Weakling het volgende:
[..]
ik doelde meer op de topic title![]()
[..]
Ja, dat ie onbewerkt is kunnen we zien, de horizon is scheef
Ben ik helemaal met je eens hoor.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:45 schreef SunChaser het volgende:
En als de horizon recht wordt hou je een postzegel over, niks mis met een scheve horizon zo nu en dan
Goed voorbeeld inderdaad. Voor mij is het zo een foto van een sterke man die de avond van zijn leven heeft gehad en dat uitbundig viert, omdat de man recht op de foto staat lijkt hij sterker dan zijn scheve omgeving. Zet je de foto recht, dan is het voor mij een dronkenlap die zijn evenwicht niet kan houden en daarom zijn armen spreidt, omdat de man dan scheef staat ten opzichte van de rechte omgeving. Maar goed, iedereen zijn eigen verhaal bij een foto natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:51 schreef SunChaser het volgende:
Hier vond ik het zelfs extra drama toevoegen, had m rechtgezet maar toen werd het een andere foto
[ afbeelding ]
net gedaan...quote:Op woensdag 5 februari 2014 12:02 schreef SunChaser het volgende:
WOW
Misschien dit eens proberen in mn woonkamer
http://www.zillamag.com/art/fire-photography-by-tom-lacoste/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, even OT: Mooie foto's! zitten hele indrukwekkende tussen!
Je hebt zelf t thema verzonnenquote:Op woensdag 5 februari 2014 17:25 schreef OmeRon het volgende:
Ben bang dat het niet beter gaat worden dan dit... Dus bij deze mijn inzending!
[ afbeelding ]
Blijft lastig, spelen met vuur. En zeker op fotografiegebied...
quote:Op donderdag 6 februari 2014 22:36 schreef Ener-G het volgende:
Rauwe duim, maar ik ben er wel klaar mee. Hier mijn inzending:
[ link | afbeelding ]
Dat zijn twee mooie platen zeg!quote:
Blik bruine bonen en een aansteker, meer heb je niet nodigquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:21 schreef Schanulleke het volgende:
Hoezo was dit topic niet gelinkt aan de reeks?!!
Heb het helemaal gemist, ook door ziekte. Misschien voor 12 uur vanavond nog een stemmertje eruit gooien.
Smelly!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Blik bruine bonen en een aansteker, meer heb je niet nodig
Jouw stemmertjes zijn vaak hoog geiendigd maar zou leuk zijn als je meedoetquote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Smelly!
Ik had iets anders in gedachte, maar weet niet of ik daar nog tijd/ zin voor heb.
is helaas als een paar maand zo, hij heeft eerst ook gelinkt gezeten aan de "canvas thema wedstrijden".quote:Op vrijdag 21 februari 2014 15:21 schreef Schanulleke het volgende:
Hoezo was dit topic niet gelinkt aan de reeks?!!
Heb het helemaal gemist, ook door ziekte. Misschien voor 12 uur vanavond nog een stemmertje eruit gooien.
quote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:19 schreef Schanulleke het volgende:
Is niet de enige reden dat ik niet meedeed hoor, heb mijn hoofd even vol andere zaken gehad. Merk dat ik de laatste tijd weer meer richting fotografie begin te denken.
Nu alleen een enorm fantasieloze stemmer. Het beste idee kreeg ik net, maar heb ik de props niet meer voor. Een portretje dat heel zacht belicht wordt door het aansteken van een sigaret/ sigaar. Gaat niet meer lukken dus.
[ link | afbeelding ]
quote:
quote:
Denken jullie aan het punten geven?quote:
Mijn punten:quote:Denken jullie aan het punten geven?
Vandaag is de laatste dag om te stemmen
Energ?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ener-G-, Gefeliciteerd
Ben benieuwd wat voor onderwerp je gaat kiezen
Sportiviteit zou in deze wedstrijd welkom zijn jaquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
vast iets sportiefs, hij heeft Ener-G zat
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sportiviteit zou in deze wedstrijd welkom zijn ja
Zelfreflectie, goed onderwerpquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:57 schreef SunChaser het volgende:
Deze wedstrijd zou vooral minder stuurlui aan de wal kunnen gebruiken.
Och, wat heb je eraan als de mensen die goed bij dit onderwerp zouden passen toch nooit meedoen.quote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:41 schreef Ener-G het volgende:
Whoehiew zit ff in een barretje met wifi :p
Het onderwerp: Contrast.
Een tegenstelling dat desondanks toch een verbindend element is in de foto.
En ik verbied jullie om dat met simpel licht/donker te doen :p
(hint: jong/oud, groot/klein, rond/hoekig etc)
Succes!
Oe, een onderwerp waar ik niet direct inspiratie bij heb!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:41 schreef Ener-G het volgende:
Whoehiew zit ff in een barretje met wifi :p
(hint: jong/oud, groot/klein, rond/hoekig etc)
Succes!
Dus het gaat niet om de contrastknop?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 10:41 schreef Ener-G het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |