abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136047621
Ik heb een appartement gekocht en volgende week zal er begonnen worden met de verbouwing. Ik heb echter nog iets waar ik over twijfel en wellicht kunnen mensen hier mij advies/tips geven.

Zoals in de plattegrond te zien is zijn de wc en douche momenteel apart. Aangezien ze beide in slechte staat zijn is het plan deze te vervangen.

Ik twijfel tussen de volgende twee opties:

- De douche en wc apart houden, nadeel hiervan is dat de douche vrij klein is. Voordeel hiervan is dat de douche en wc apart blijven en de toegang tot slaapkamer 1 kan blijven zoals deze nu is.

- De douche en wc samen trekken en er 1 badkamer van maken. Voordeel hiervan is dat je een groter oppervlak aan badkamer hebt. Nadeel hiervan is dat de wc in de badkamer zit en er een ingang naar slaapkamer 1 vanuit de woonkamer zal worden gecreeerd (hogere verbouwingskosten). Mocht er voor deze optie gekozen worden dan is het idee om openslaande deuren van de woonkamer naar slaapkamer 1 te maken.

Graag advies/tips/ervaring van jullie!
pi_136048009
Hoe is de samenstelling van je gezin, wat ga je doen met slaapkamer 2?

Mogelijk zou je de deur van de wc een slag kunnen draaien (richting gang) vervolgens de badkamer vergroten tot aan de wc. Zo heb je en een grotere badkamer en toch nog de wc apart.

Je zou ook de badkmer nog wat kunnen uitbouwen richting slaapkamer 1 voor nog wat meer ruimte.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136048101
Ik weet niet hoelang je in de woning wil blijven wonen, maar optie 1 (wc en douche apart) is beter voor de verkoopbaarheid. Dan zou ik eerder overwegen de doucheruimte uit te bouwen slaapkamer 1 in.

Als je ze toch samenvoegt kan je ook nog overwegen de toegang tot slaapkamer 1 via de douche- en toiletruimte te maken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_136048880
Ik zou de indeling zo laten. Een extra deur in de woonkamer is niet fijn, weer een wand waar je ruimte open moeten laten en dus geen bank of kast neer kan zetten.
pi_136048887
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:21 schreef Deetch het volgende:
Hoe is de samenstelling van je gezin, wat ga je doen met slaapkamer 2?

Mogelijk zou je de deur van de wc een slag kunnen draaien (richting gang) vervolgens de badkamer vergroten tot aan de wc. Zo heb je en een grotere badkamer en toch nog de wc apart.

Je zou ook de badkmer nog wat kunnen uitbouwen richting slaapkamer 1 voor nog wat meer ruimte.
Ik ga er samenwonen met m'n vriendin, slaapkamer 2 zal gebruikt worden als studeer/logeerkamer

De optie van uitbouwen en een aparte deur klinkt goed! Zal dit zeker overwegen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:23 schreef DroogDok het volgende:
Ik weet niet hoelang je in de woning wil blijven wonen, maar optie 1 (wc en douche apart) is beter voor de verkoopbaarheid. Dan zou ik eerder overwegen de doucheruimte uit te bouwen slaapkamer 1 in.

Als je ze toch samenvoegt kan je ook nog overwegen de toegang tot slaapkamer 1 via de douche- en toiletruimte te maken.
Ik denk dat ik er rond de 5-7 jaar zal wonen, eventueel minder lang alleen dan zal ik het daarna verhuren (met het oog hierop is het zeker beter om ze apart te houden)
pi_136048960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:43 schreef johnykamau het volgende:

[..]

Ik denk dat ik er rond de 5-7 jaar zal wonen, eventueel minder lang alleen dan zal ik het daarna verhuren (met het oog hierop is het zeker beter om ze apart te houden)
Voor verhuur zeker ja.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_136049066
Douche en wc in dezelfde ruimte maken. Deur in de woonkamer erbij.
pi_136049121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:47 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Douche en wc in dezelfde ruimte maken. Deur in de woonkamer erbij.
Waarom zou je hier voor kiezen? :)
pi_136049311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:48 schreef johnykamau het volgende:

[..]

Waarom zou je hier voor kiezen? :)
In mijn optiek gaat er nu ruimte verloren tussen douche en toilet.
Daarom zou ik de wasbak verplaatsen naar de kant waar nu de deur van de slaapkamer zit.
pi_136049504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In mijn optiek gaat er nu ruimte verloren tussen douche en toilet.
Daarom zou ik de wasbak verplaatsen naar de kant waar nu de deur van de slaapkamer zit.
Deuren heb je nodig, en deuren hebben ruimte nodig om open te zwaaien. Dat stukje wat jij weg wil halen zwaaien 3 deuren op open, effecient ruimtegebruik dus. Nu wil jij er 2 deuren voor in de plaats hebben (1 naar toiletruimte/douche en 1 van woonkamer naar slaapkamer) die niet op hetzelfde stukje vloer openen, waardoor je de bruikbare oppervlakte van het appartement vermindert. En, zoals gezegd, in de woonkamer heb je een wand erbij waar je geen lange bank of kast meer kan neerzetten. En wat win je ermee? Wat extra oppervlakte in een ruimte waar je per dag een kwartiertje bent..
pi_136049699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Deuren heb je nodig, en deuren hebben ruimte nodig om open te zwaaien. Dat stukje wat jij weg wil halen zwaaien 3 deuren op open, effecient ruimtegebruik dus. Nu wil jij er 2 deuren voor in de plaats hebben (1 naar toiletruimte/douche en 1 van woonkamer naar slaapkamer) die niet op hetzelfde stukje vloer openen, waardoor je de bruikbare oppervlakte van het appartement vermindert. En, zoals gezegd, in de woonkamer heb je een wand erbij waar je geen lange bank of kast meer kan neerzetten. En wat win je ermee? Wat extra oppervlakte in een ruimte waar je per dag een kwartiertje bent..
Bij de woonkamer naar binnen zwaaien. In de hal naar buiten zwaaien. Ik zie het probleem niet zo.
Je kunt dus niet meer van de slaapkamer naar de doucheruimte.
Persoonlijk zou ik twee deuren in de hal creëren. De pot draaien tegen de slaapkamermuur. en de wastafel en doucheruimte apart achter een deur.
pi_136049844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Bij de woonkamer naar binnen zwaaien. In de hal naar buiten zwaaien. Ik zie het probleem niet zo.
...
Jij hebt geen banken of kasten?
pi_136050016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij hebt geen banken of kasten?
Ik ga voor minimalisme. Daarentegen wel een riante sanitaire voorziening aangezien ik daar per dag langer dan 15 minuten verblijf.
pi_136050171
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:43 schreef johnykamau het volgende:

[..]

Ik ga er samenwonen met m'n vriendin, slaapkamer 2 zal gebruikt worden als studeer/logeerkamer

De optie van uitbouwen en een aparte deur klinkt goed! Zal dit zeker overwegen :)

[..]

Als je niet te vaak logees hebt zou je zelfs kunnen overwegen de badkamer en-suite te maken aan je slaapkamer (dus daaraan vast). Je hebt dan mogelijk wel beter afzuiging nodig en een wastafeltje in de logeerkamer zodat bezoek in ieder geval kan tandenpoetsen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136051898
Wat ik sowieso zou doen is de toilet een aparte toegang geven. Het is erg onhandig als iemand naar de wc moet als je staat te douchen of als je net wilt gaan douchen als iemand naar de wc is geweest. Ik zou de afmetingen van de badkamer verdubbelen zodat er ruimte is voor een douche en een wastafel(meubel).

Hiervoor heb ik 2 opties bedacht.
Optie 1: Toegang van de slaapkamer blijft bij de hal. De slaapkamer wordt wel kleiner door het vergroten van de badkamer, maar als je kasten met schuifdeuren neemt blijft er genoeg ruimte over voor het bed. Positie van de deur en wastafel in de badkamer kun je ook wisselen.

Optie 2: Toegang van de slaapkamer in de woonkamer. Hierdoor houd je een mooie rechthoekige slaapkamer over met mogelijkheid voor een grote kastenwand. Badkamer wordt verbreed richting de wc.

pi_136054330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:54 schreef The.Architect het volgende:
Wat ik sowieso zou doen is de toilet een aparte toegang geven. Het is erg onhandig als iemand naar de wc moet als je staat te douchen of als je net wilt gaan douchen als iemand naar de wc is geweest. Ik zou de afmetingen van de badkamer verdubbelen zodat er ruimte is voor een douche en een wastafel(meubel).

Optie 1: Toegang van de slaapkamer blijft bij de hal. De slaapkamer wordt wel kleiner door het vergroten van de badkamer, maar als je kasten met schuifdeuren neemt blijft er genoeg ruimte over voor het bed. Positie van de deur en wastafel in de badkamer kun je ook wisselen.

Optie 2: Toegang van de slaapkamer in de woonkamer. Hierdoor houd je een mooie rechthoekige slaapkamer over met mogelijkheid voor een grote kastenwand. Badkamer wordt verbreed richting de wc.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
WOW, dit ziet er echt super uit :D Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie! Ga vanavond met m'n aannemer bespreken of deze mogelijkheid binnen m'n budget valt!

Bedankt!!!
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 19:19:47 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_136063259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:54 schreef The.Architect het volgende:

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Top idee ! ^O^
Hier moet TS toch zeker wat mee kunnen ! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')