Klopt en de buiten diameter is 2cm en volgens mij word de vloerverwarming net zo warm als de radiator.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:49 schreef Deetch het volgende:
Wat voor beun heb jij nou ingehuurd? Kun je een schets maken van de installatie en leidingdiameters? Want zoals ik het nu lees loopt er 1 leiding van je CV-ketel via de radiator in de gang naar je vloerverwarming in de keuken?
Wij halen alleen de schoorsteen eruit de afvoer in het plafon blijft zitten voor als we in de toekomst een houtkachel of iets dergelijks willenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is te weinig info om hier iets zinnigs over te zeggen. Tevens hoort er altijd 1 radiator open te zijn, hetzij de radiator in de gang of een andere. Welke radiator is dit maakt niks uit. Een vloerverwarming is ook een radiator.
Een radiator als doorgeef luik lijkt me niet de bedoeling of heb ik dat verkeerd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is te weinig info om hier iets zinnigs over te zeggen. Tevens hoort er altijd 1 radiator open te zijn, hetzij de radiator in de gang of een andere. Welke radiator is dit maakt niks uit. Een vloerverwarming is ook een radiator.
Je bedoelt 22mm en geeft eens een schets van de leidingen. Dat helpt al. Evtn foto's helpt ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:10 schreef Pater19 het volgende:
[..]
Klopt en de buiten diameter is 2cm en volgens mij word de vloerverwarming net zo warm als de radiator.
Zal wel moeten, want als alle radiatotren dicht zijn en de thermostaat geeft aan dat het te koud is dan slaat je cv in storing omdat die zijn warmte niet kwijt kan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef Pater19 het volgende:
[..]
Een radiator als doorgeef luik lijkt me niet de bedoeling of heb ik dat verkeerd.
Dan hoeft de radiator nog steeds niet als doorgeefluik te fungeren. De vloerverwarming kan ook via een bijmengregeling of ww aan de CV gekoppeld worden dan kan de CV altijd zijn warmte kwijt als er vraag is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zal wel moeten, want als alle radiatotren dicht zijn en de thermostaat geeft aan dat het te koud is dan slaat je cv in storing omdat die zijn warmte niet kwijt kan.
Dit is de meest simpele oplossing voor een vloerverwarming maar niet handig als je wilt uitbreiden en op deze manier verspil je dus warmte naar de gang. ik snap het commentaar van de nieuwe aannemers wel.quote:
Dit inderdaad. Niet klooien met eindeloze aanpassingen op een systeem dat vanaf het begin niet helemaal goed is opgebouwd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:26 schreef Deetch het volgende:
Als ik jou was zou ik het geheel opnieuw laten aanleggen waarbij je de verwarmingen (ook de vloer)paralelle aansluit op een verdeelleiding.
Dat lijkt me niet heel comfortabel, een vloer van ~80 graden C.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:10 schreef Pater19 het volgende:
[..]
Klopt en de buiten diameter is 2cm en volgens mij word de vloerverwarming net zo warm als de radiator.
Nooit meer koude voeten! En als je een vloerkleed wil kan je gewoon een flinke kom pannenkoekbeslag op de vloer uitgieten!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:02 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet heel comfortabel, een vloer van ~80 graden C.
Hoe flip je een pannekoek van enkele vierkante meter om? Ontopic: die zzper is wel een pannekoek…quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nooit meer koude voeten! En als je een vloerkleed wil kan je gewoon een flinke kom pannenkoekbeslag op de vloer uitgieten!
Volgens mij door de RTL ventiel word de vloerverwarming niet zo warm anders konden we er ook niet op lopenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:27 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hoe flip je een pannekoek van enkele vierkante meter om? Ontopic: die zzper is wel een pannekoek…
Kan gewoon hoor. Goed concentreren, rustig ademhalen, dan roep je TSJAKKA!! en loop je zo naar de keukenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:49 schreef Pater19 het volgende:
[..]
Volgens mij door de RTL ventiel word de vloerverwarming niet zo warm anders konden we er ook niet op lopen
Hoeveel vierkante meter vloerverwarming is het? Achter een RTLventiel mag maar 15 m2quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:49 schreef Pater19 het volgende:
[..]
Volgens mij door de RTL ventiel word de vloerverwarming niet zo warm anders konden we er ook niet op lopen
Kan prima achter een RTL. Om op je eerste vraag terug te komen: ja, de aanvoerleidingen zijn te klein, deze hadden 25 mm moeten wezen. Een verdeler is alleen noodzakelijk bij meer dan 1 groep.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |