abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136040806
Wij gaan de woonkamer verbouwen en nu willen wij daar verwarming(cv).

Wij hebben nog een oude gaskachel die gaat eruit en de schoorsteen gaat er ook uit.
Wij hebben inmiddels als een cv ketel en er lopen leidingen naar beneden vanaf de zolder voor de vloerverwarming in de keuken en de radiator in de gang.

Wij hebben een aantal offertes laten maken en nu horen wij dat de aanvoer leidingen te klein zijn voor alle radiatoren + vloerverwarming in de woonkamer/keuken en gang tevens hoort er een verdeler tussen hoort i.v.m. de vloerverwarming.

Ik als leek op cv gebied heb veel dingen aangenomen van de ZZPer die hier de vloerverwarming/cv ketel/radiator gang heeft aangesloten.(de ZZPer zei ook dat de radiator in de gang nooit mag worden dicht gedraaid want deze dient als doorgeef luik)

Mijn vraag is uiteindelijk wie heeft er gelijk wat wel en niet kan??

Groet,

Pater
pi_136040925
Wat voor beun heb jij nou ingehuurd? Kun je een schets maken van de installatie en leidingdiameters? Want zoals ik het nu lees loopt er 1 leiding van je CV-ketel via de radiator in de gang naar je vloerverwarming in de keuken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136040954
Beetje onhandig om van de radiator op de gang een doorgeefluik te maken. Lijkt mij redelijk eenvoudig anders op te lossen. Verder ook niet zoveel verstand van.
Wat ik je nog wel wil meegeven dat ik de schoorsteen als het ook maar enigzins mogelijk is zou laten zitten als ik jou was. Een rookkanaal is gewoon een directe vermeerdering van de waarde van je huis.
pi_136041028
Er is te weinig info om hier iets zinnigs over te zeggen. Tevens hoort er altijd 1 radiator open te zijn, hetzij de radiator in de gang of een andere. Welke radiator is dit maakt niks uit. Een vloerverwarming is ook een radiator.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136041071
Je kunt altijd vragen naar meer info als ik die weet dan geef ik die
pi_136041430
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:49 schreef Deetch het volgende:
Wat voor beun heb jij nou ingehuurd? Kun je een schets maken van de installatie en leidingdiameters? Want zoals ik het nu lees loopt er 1 leiding van je CV-ketel via de radiator in de gang naar je vloerverwarming in de keuken?
Klopt en de buiten diameter is 2cm en volgens mij word de vloerverwarming net zo warm als de radiator.
pi_136041461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Er is te weinig info om hier iets zinnigs over te zeggen. Tevens hoort er altijd 1 radiator open te zijn, hetzij de radiator in de gang of een andere. Welke radiator is dit maakt niks uit. Een vloerverwarming is ook een radiator.
Wij halen alleen de schoorsteen eruit de afvoer in het plafon blijft zitten voor als we in de toekomst een houtkachel of iets dergelijks willen
pi_136041476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een radiator als doorgeef luik lijkt me niet de bedoeling of heb ik dat verkeerd.
pi_136041486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:10 schreef Pater19 het volgende:

[..]

Klopt en de buiten diameter is 2cm en volgens mij word de vloerverwarming net zo warm als de radiator.
Je bedoelt 22mm en geeft eens een schets van de leidingen. Dat helpt al. Evtn foto's helpt ook.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136041505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:12 schreef Pater19 het volgende:

[..]

Een radiator als doorgeef luik lijkt me niet de bedoeling of heb ik dat verkeerd.
Zal wel moeten, want als alle radiatotren dicht zijn en de thermostaat geeft aan dat het te koud is dan slaat je cv in storing omdat die zijn warmte niet kwijt kan.
pi_136041686

pi_136041723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zal wel moeten, want als alle radiatotren dicht zijn en de thermostaat geeft aan dat het te koud is dan slaat je cv in storing omdat die zijn warmte niet kwijt kan.
Dan hoeft de radiator nog steeds niet als doorgeefluik te fungeren. De vloerverwarming kan ook via een bijmengregeling of ww aan de CV gekoppeld worden dan kan de CV altijd zijn warmte kwijt als er vraag is.
Een schets van de opstelling van TS zou veel kunnen verduidelijken.

Vraag me trouwens af waarom niet alles in 1 keer goed is aangelegd?
Supra Groningam Nihil
pi_136041766
Een vloerverwarming is een ltv verwarming, het retour water van een radiator kan prima nog verder zijn warmte afgeven aan een vloerverwarming.
Heb je een hr-ketel met een modulerende themostaat? Zo hja, dan is deze aansluiting overbodig en niet handig.
pi_136041877
quote:
Dit is de meest simpele oplossing voor een vloerverwarming maar niet handig als je wilt uitbreiden en op deze manier verspil je dus warmte naar de gang. ik snap het commentaar van de nieuwe aannemers wel.
Als ik jou was zou ik het geheel opnieuw laten aanleggen waarbij je de verwarmingen (ook de vloer)paralelle aansluit op een verdeelleiding.
Supra Groningam Nihil
pi_136042221
De Ketel is een Intergas Kombi Kompakt HRE weet alleen niet welk type.

Op de vloerverwarming zit een RTL ventiel
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:43:55 #16
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_136042451
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:26 schreef Deetch het volgende:
Als ik jou was zou ik het geheel opnieuw laten aanleggen waarbij je de verwarmingen (ook de vloer)paralelle aansluit op een verdeelleiding.
Dit inderdaad. Niet klooien met eindeloze aanpassingen op een systeem dat vanaf het begin niet helemaal goed is opgebouwd.
Wel jammer, want alles in een keer goed aanleggen had kosten bespaard.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_136043438
Ik vind het ook jammer dat het niet direct goed is gebeurt.

Nu hebben we onnodige kosten wat voorkomen had kunnen worden.
pi_136045218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:10 schreef Pater19 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet heel comfortabel, een vloer van ~80 graden C.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_136045720
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet heel comfortabel, een vloer van ~80 graden C.
Nooit meer koude voeten! En als je een vloerkleed wil kan je gewoon een flinke kom pannenkoekbeslag op de vloer uitgieten!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:27:59 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136046121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nooit meer koude voeten! En als je een vloerkleed wil kan je gewoon een flinke kom pannenkoekbeslag op de vloer uitgieten!
Hoe flip je een pannekoek van enkele vierkante meter om? Ontopic: die zzper is wel een pannekoek…
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136049181
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:27 schreef cvboer het volgende:

[..]

Hoe flip je een pannekoek van enkele vierkante meter om? Ontopic: die zzper is wel een pannekoek…
Volgens mij door de RTL ventiel word de vloerverwarming niet zo warm anders konden we er ook niet op lopen :D
pi_136049372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:49 schreef Pater19 het volgende:

[..]

Volgens mij door de RTL ventiel word de vloerverwarming niet zo warm anders konden we er ook niet op lopen :D
Kan gewoon hoor. Goed concentreren, rustig ademhalen, dan roep je TSJAKKA!! en loop je zo naar de keuken

dinsdag 28 januari 2014 @ 15:33:54 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136053981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:49 schreef Pater19 het volgende:

[..]

Hoeveel vierkante meter vloerverwarming is het? Achter een RTLventiel mag maar 15 m2
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136054094
tis iets van 2 bij 2
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:44:31 #25
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136054525
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef Pater19 het volgende:
tis iets van 2 bij 2
Kan prima achter een RTL. Om op je eerste vraag terug te komen: ja, de aanvoerleidingen zijn te klein, deze hadden 25 mm moeten wezen. Een verdeler is alleen noodzakelijk bij meer dan 1 groep.
pi_136055796
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:44 schreef cvboer het volgende:

[..]

Kan prima achter een RTL. Om op je eerste vraag terug te komen: ja, de aanvoerleidingen zijn te klein, deze hadden 25 mm moeten wezen. Een verdeler is alleen noodzakelijk bij meer dan 1 groep.
Wat bedoel je met 1 groep dan??

een groep van meerdere radiatoren ??
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:52:38 #27
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136059741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:10 schreef Pater19 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 1 groep dan??

een groep van meerdere radiatoren ??
Met 1 groep bedoel ik een vloerverwarmingsgroep. Zo'n groep max maximaal 120 meter slang hebben.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:01:52 #28
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136060044
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kan gewoon hoor. Goed concentreren, rustig ademhalen, dan roep je TSJAKKA!! en loop je zo naar de keuken

[ afbeelding ]
Arm kind, ;( moet ze over hete kolen lopen. Ze heeft geluk dat kolen slecht warmte geleiden. Als ze maar hard genoeg loopt verbrand hij/zij z'n voeten niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')