abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136291905
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:19 schreef kuolema het volgende:
Dit snap ik en dat kan ik ook. Ik noem het mindful wandelen en dat kan goed doen.
Maar dat kan ik niet constant. En het is ook zo dat ik vaak het gevoel heb dat iets niet mag of niet goed is. Dat ik dus 'de waarheid' ontloop als ik ergens van probeer te genieten of het mooie ervan inzie. Er is altijd het gevoel dat er iets niet klopt en dat me ervan probeert te overtuigen dat ik dat niet moet ontwijken. Wat die waarheid is, behalve dat ik kut ben, weet ik niet, en iets zegt me dus dat ik daarachter moet komen en dat dat niet kan als ik gelukkig probeer te worden door mezelf voor te liegen en me op het verkeerde been te laten zetten door andere mensen en hulpverleners. Er is iets veel groters en dit is vaag en ik raak ervan in de war maar dit is het.
Maar het is dus altijd twijfelen en niet weten wat nu 'echt' is. En ik snap er niks van
Ik kan ook niet altijd mindful zijn, maar ik probeer het en kijk in mezelf wat er aan de hand is en hoe ik dat dan kan oplossen.
Je moet die negatieve gedachtes van je echt als een eigen persoonlijkheid zien, je bent niet je gedachtes, je bent veel meer dan je gedachtes.
En die gedachtes willen maar al te graag bestaan en aandacht krijgen, daarom is het zo lastig om je daarvan de distantieren... Maar probeer eens vanaf een ander perspectief naar je gedachtes te kijken... Identificeer je er eens niet mee maar observeer je gedachtes... Zink er niet in weg maar kijk er alleen naar.

Dat gevoel dat jij niet mag genieten is die negatieve ego in je kop weer die als een klein kind alle aandacht van je probeert te ontrekken naar hem toe.

Er is helemaal geen waarheid... De enige waarheid is dat jij gelooft dat jij je negatieve gedachtes bent.
Rustig aan.
pi_136292103
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:19 schreef kuolema het volgende:
Omdat dat slecht is, of gevaarlijk, omdat ik bang ben dat mensen iets slechts met me voor hebben en het tegen me gaan gebruiken, of omdat ik bang ben wat mensen dan van me gaan denken.

Het is niet dat ik dat zou willen, maar meer dat ik het gevoel heb dat het moet.
Waarom is het slecht? Waarom is het gevaarlijk? Ik ben er niet van overtuigd hoor? Lijkt mij juist heel gezond, leg eens uit waarom jij er dan wel in geloofd?

Angst.. Ook zoiets moois... Je blijft echt wel bestaan hoor, en het is echt wel veilig in Nederland.
Wat mensen van jou denken maakt geen flikker uit, het gaat erom wat jij over jezelf denkt...

Ikzelf voel altijd angst als ik een meisje wil aanspreken, ook zo een gedachte / gevoel waar ik HELEMAAL 0.0 baat bij heb en mij helemaal niet mee wil identificeren, ik ben dat niet / ik wil dat niet zijn dus ik ga daar niet naar handelen.

Je moet je gedachtes niet serieus nemen als ze niet in overeenstemming zijn met hoe jij wilt zijn als mens.
En jij tuimelt er nu steeds maar in door het wel serieus te nemen.

Je wilt zoveel meer maar je laat je door je eigen gedachtes zo erg tegenhouden, zie in dat jouw gedachtes je blokkeren en al het negatieve aangrijpen.. Probeer het en word weerbaar, als mensen niet leuk doen laat dat dan van je afglijden... Doen mensen leuk pik het dan op als leuk en heb daar plezier in.
Rustig aan.
pi_136292178
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

nee. :*

Ik wordt een beetje moe van mensen die beweren dat een depressie altijd een externe factor heeft, dus dat je zaken zult moeten verwerken.
Maar o jee, als ik zou zeggen dat je kanker krijgt van onverwerkte blokkades.

Depressies zijn soms gewoon een klein draadje dat niet lekker aansluit in je hersenen
Sommige mensen geloven dat he... :X

(bij mij was er wel veel aanleiding voor een stevige depressie, nu ik die aanleiding aanpak gaat t beter)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_136292208
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:08 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Volledig verklaarbaar en volgbaar maar volledig onterecht dat jij je daardoor dubbel mislukt voelt :)
thanks, nu mn hoofd dat nog leren :+
-Albert Camus.
pi_136292347
Mijn psych vertelde me dat bijna iedereen wel eens gedachtes heeft die eigenlijk niet zo gezond zijn. Over moord of verkrachting of agressie of weetikveel. Dingen die ze niet willen, maar die soms toch in je hoofd zitten. Ik blijf erbij dat praten en zoeken naar de oorzaak je kan gaan helpen.
-Albert Camus.
  maandag 3 februari 2014 @ 17:57:00 #156
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136292723
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:47 schreef zomertje het volgende:
Mijn psych vertelde me dat bijna iedereen wel eens gedachtes heeft die eigenlijk niet zo gezond zijn. Over moord of verkrachting of agressie of weetikveel. Dingen die ze niet willen, maar die soms toch in je hoofd zitten. Ik blijf erbij dat praten en zoeken naar de oorzaak je kan gaan helpen.
Ja klopt, het is alleen zo dat mensen er niet zo snel over durven te praten waardoor niemand weet dat het best normaal is.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 3 februari 2014 @ 17:58:18 #157
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136292778
kingtoppie ik ga nu/vandaag even niet meer reageren op je posts want ik vind het nu wel weer mooi geweest maar ik kom er nog wel op terug.
pi_136292820
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:26 schreef Murmeli het volgende:
Kuo ik denk dat het voor jou wel goed zou kunnen zijn om uit te zoeken waar die gedachten vandaan komen.
Vaak ligt er een oorzaak in het verleden en als je die weet kan je de gedachten kritisch gaan onderzoeken of ze waar zijn.
Het kan ook zijn dat er geen oorzaak is en het een biologische kwestie is waardoor je depressief bent. Maar volgens mij komt dat minder vaak voor.
Ik zou het in ieder geval proberen (dat onderzoeken dus)
Okay, ik ben ook depressief geweest, is er geen oorzaak? DAN IS ER GEEN OORZAAK.
Het is een bodemloze put om daar naar te zoeken, niet doen, ook die overtuiging dat je dat kunt vinden in die negatieve gedachtes... De oplossing is om je niet meer te identificeren met die negatieve gedachtes. Sowieso, minder nadenken IS BLISSS stop thinking for god sake, 95% van je gedachtes hebben helemaal geen toegevoegde waarde voor je leven.

Bij kuo lees ik gewoon dat haar gedachtes alles in een negatief daglicht zetten dat trekt ofcourse al haar energie ook weg en dat is allemaal gigantisch klote.. Het probleem bij kuo is dat ze gelooft dat zij dat persoon is... Daar afstand van doen? Daar gaat dat hele ''ego'' tegenin, hell, wie ben je dan uberhaupt als je dat niet bent? Je moet toch iemand zijn? Daar komt de struggle al.. allemaal omdat je gedachtes alles in hokjes moeten drukken...

Een ''zen'' persoon definieerd niet die IS.
Rustig aan.
pi_136292869
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:43 schreef zomertje het volgende:

[..]

thanks, nu mn hoofd dat nog leren :+
Je mag fouten maken, zeker als je er niks aan kunt doen.
Rustig aan.
pi_136292970
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Okay, ik ben ook depressief geweest, is er geen oorzaak? DAN IS ER GEEN OORZAAK.
Het is een bodemloze put om daar naar te zoeken, niet doen, ook die overtuiging dat je dat kunt vinden in die negatieve gedachtes... De oplossing is om je niet meer te identificeren met die negatieve gedachtes. Sowieso, minder nadenken IS BLISSS stop thinking for god sake, 95% van je gedachtes hebben helemaal geen toegevoegde waarde voor je leven.

Bij kuo lees ik gewoon dat haar gedachtes alles in een negatief daglicht zetten dat trekt ofcourse al haar energie ook weg en dat is allemaal gigantisch klote.. Het probleem bij kuo is dat ze gelooft dat zij dat persoon is... Daar afstand van doen? Daar gaat dat hele ''ego'' tegenin, hell, wie ben je dan uberhaupt als je dat niet bent? Je moet toch iemand zijn? Daar komt de struggle al.. allemaal omdat je gedachtes alles in hokjes moeten drukken...

Een ''zen'' persoon definieerd niet die IS.
Stoppen met denken is soms echt heel erg moeilijk. Ik heb het zelf ervaren, en kan nu nog niet beschrijven hoe het nou eigenlijk in elkaar stak. Het leek een soort derealisatie met daarbij een soort dwanggedachten. Daar werd ik zelf bang van. De oplossing toen was een paar stevige chillpillen erin, en daar werd ik nog niet rustig van. Dikke crisis :X
-Albert Camus.
pi_136292984
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:42 schreef zomertje het volgende:

[..]

Sommige mensen geloven dat he... :X

Je moet de effecten van het brein op het lichaam niet onderschatten hoor...
Depressieve mensen gaan een stuk eerder dood dan gelukkige mensen, losstaand van suicide.
Rustig aan.
pi_136293012
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Depressieve mensen gaan een stuk eerder dood dan gelukkige mensen, losstaand van suicide.
Fijn vooruitzicht :{
-Albert Camus.
pi_136293312
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:04 schreef zomertje het volgende:

[..]

_O-
:*
Rustig aan.
pi_136293434
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:04 schreef zomertje het volgende:

[..]

Je brein leest iets negatiefs en resoneert ermee, daarom voel jij je nu kut en grijpt het je aan.
Je brein werkt heel logisch op dit moment, tis jammer dat je het dus niet gewoon opneemt als een feit maar er in principe helemaal in meegaat.
Als je je niet identificeert met je gedachten en kijkt naar die gedachten zie je gewoon een instrument uit de evolutie aan het werk.
Rustig aan.
pi_136293638
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je brein leest iets negatiefs en resoneert ermee, daarom voel jij je nu kut en grijpt het je aan.
Je brein werkt heel logisch op dit moment, tis jammer dat je het dus niet gewoon opneemt als een feit maar er in principe helemaal in meegaat.
Als je je niet identificeert met je gedachten en kijkt naar die gedachten zie je gewoon een instrument uit de evolutie aan het werk.
He, jij begint! :( :*
-Albert Camus.
pi_136293651
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:22 schreef zomertje het volgende:

[..]

He, jij begint! :( :*
:@ Ik kreeg een kusje. :@
*O*
Rustig aan.
pi_136293674
Sitting elfing? Ik las iets interessants maar het is weg?
Rustig aan.
  maandag 3 februari 2014 @ 18:24:34 #168
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136293689
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:24 schreef kingtoppie het volgende:
Sitting elfing? Ik las iets interessants maar het is weg?
Tweede keer vandaag. Dat is gewoon pesten.
pi_136293703
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:24 schreef kuolema het volgende:

[..]

Tweede keer vandaag. Dat is gewoon pesten.
Nah. :*
Rustig aan.
  maandag 3 februari 2014 @ 18:26:26 #170
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136293752
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Bron? Ik kan het me wel voorstellen aangezien veel stress niet zo gezond is en depressieve mensen vaak ook ongezonder leven qua voedsel, alcohol en beweging.
Maar wordt de gemiddelde leeftijd dan niet berekend terwijl de suïcides ook worden meegerekend?
pi_136293838
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:26 schreef kuolema het volgende:

[..]

Bron? Ik kan het me wel voorstellen aangezien veel stress niet zo gezond is en depressieve mensen vaak ook ongezonder leven qua voedsel, alcohol en beweging.
Maar wordt de gemiddelde leeftijd dan niet berekend terwijl de suïcides ook worden meegerekend?
http://www.nu.nl/wetensch(...)verlijdt-eerder.html

Er wordt nog een beetje gegist maargoed, ik vind het eigenlijk logisch, stress veroorzaakt een enorme hoop ongezonde dingen zoals hartritme stoornis etc.
Rustig aan.
  maandag 3 februari 2014 @ 18:31:42 #172
399061 kuolema
vermaledijd
pi_136293924
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/wetensch(...)verlijdt-eerder.html

Er wordt nog een beetje gegist maargoed, ik vind het eigenlijk logisch, stress veroorzaakt een enorme hoop ongezonde dingen zoals hartritme stoornis etc.
Okee :) Voor veel depressieve mensen juist goed nieuws lijkt me :P
pi_136294061
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:31 schreef kuolema het volgende:

[..]

Okee :) Voor veel depressieve mensen juist goed nieuws lijkt me :P
Ik vind dit een hele mooie eigenlijk.

Dit toont nog maar eens heel duidelijk aan hoe het brein werkt, het resoneert met iets negatiefs en je voelt je kut. Terwijl als je rationeel de pijp uit zou willen gaan en eerder dood mag zoiets dan juist een blij gevoel zou moeten geven. Maar ik denk niet dat depressieve mensen het aangrijpen als iets positiefs.
Rustig aan.
pi_136294474
Ik voel mij heel... vlak. Ik voel niks blij, niks verdrietigs, en ook niet kwaad.
Ik wil maar een ding.
Hier in de instelling gaat het niet goed, we zijn verhuisd, maar ik ben doodsongelukkig.
Ik kan met niemand praten, want de verpleegkundigen zijn enorm in de min, en hebben echt voor bijna niemand tijd. Behalve voor de mensen die op de vloer gaan liggen gillen en huilen.
Maar ik kan niet eens huilen.
Ik heb slechte gedachten in mijn hoofd, ik hoor dingen die er niet zijn en zie ze ook soms. Soms praat de tv tegen me.
Ik weet niet echt wat ik moet doen. Hulp kan niet, de psychiater heeft geen tijd, verpleegkundigen ook niet.

:{
Twiddel
pi_136294522
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:46 schreef summer2bird het volgende:
Ik voel mij heel... vlak. Ik voel niks blij, niks verdrietigs, en ook niet kwaad.
Ik wil maar een ding.
Hier in de instelling gaat het niet goed, we zijn verhuisd, maar ik ben doodsongelukkig.
Ik kan met niemand praten, want de verpleegkundigen zijn enorm in de min, en hebben echt voor bijna niemand tijd. Behalve voor de mensen die op de vloer gaan liggen gillen en huilen.
Maar ik kan niet eens huilen.
Ik heb slechte gedachten in mijn hoofd, ik hoor dingen die er niet zijn en zie ze ook soms. Soms praat de tv tegen me.
Ik weet niet echt wat ik moet doen. Hulp kan niet, de psychiater heeft geen tijd, verpleegkundigen ook niet.

:{
Ik zou een keer snappen...
Is misschien in jouw situatie nog het juiste wat je zou kunnen doen ook.

Je voelt niks maar bent wel ongelukkig?
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')