Een bug is een fout in het systeem. In hoeverre kunnen we zien/merken dat het een fout is en het niet zo hoort?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is ook weer onzin. Een bug is niet per se een foutmelding...
Het systeem werkt inderdaad gewoon naar behorenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Een bug is een fout in het systeem. In hoeverre kunnen we zien/merken dat het een fout is en het niet zo hoort?
Dat is natuurlijk redelijk subjectief, zolang het niet om gevallen gaat als ing rekeningen waar ineens 200.000.000 op stond.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Een bug is een fout in het systeem. In hoeverre kunnen we zien/merken dat het een fout is en het niet zo hoort?
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk redelijk subjectief, zolang het niet om gevallen gaat als ing rekeningen waar ineens 200.000.000 op stond.
Bol kan natuurlijk prima vinden dat dit een bug is, als het niet de bedoeling is dat men 10 codes gebruikt.quote:
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bol kan natuurlijk prima vinden dat dit een bug is, als het niet de bedoeling is dat men 10 codes gebruikt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:28 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Het is geen bugMisschien dat de fout is gemaakt dat het cadeauboncodes in plaats van kortingscoupons zijn, maar om dat nou een bug te noemen
Ik zit ook te denken, net ging het snel met die codes maar het begint nu later te worden. Als ik nu nog een uurtje blijf en dat ding kan doorverkopen voor misschien 80 euro? heb ik in een uurtje 80 euro verdiend, maarja zal nu weinig gepost worden nog denk ik.quote:
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:33 schreef boerenknul92 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hoe IQ-loos jij bent.
Stel dat er nu alsnog 5.000 koptelefoons gratis de deur uitgaan door wat wij nu aan het doen zijn. Staat bol.com hier denk je achter? Natuurlijk niet, dit had nooit mogen gebeuren, dus is het een bug. Hoeft niet per se een systeemfout te zijn, kan ook nog niet ingevoerd zijn, wat wel zou moeten.
WO he.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:35 schreef boerenknul92 het volgende:
Dat zeg ik inderdaad, omdat het maar niet tot dat hersenloze koppie van jou doordringt.
Bobbie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen met die kortingsbonnen een koptelefoon hebben gehaald.
Het lijkt mij nou niet bepaalde een menselijke fout dat codes die bedoeld zijn voor 15 euro korting gestapeld kunnen worden. Dit lijkt mij echt een systeem fout.quote:
Iemand heeft cadeaubon aangeklikt in plaats van kortingscoupon. Coupons zijn vaak 1 per bestelling, en cadeaubonnen onbeperkt. Lijkt me toch een menselijke fout.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het lijkt mij nou niet bepaalde een menselijke fout dat codes die bedoeld zijn voor 15 euro korting gestapeld kunnen worden. Dit lijkt mij echt een systeem fout.
En ik geef 'Bobbie' als antwoord.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik stelde deze vraag meer algemeen.
dat ligt er aan. Als je in het systeem bepaalde bandbreedtes instelt die een bevestiging vragen bij bepaalde prijzen, dan kan je dit voorkomen (als het een menselijke fout was en per ongeluk ging).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb er ook 1 besteld voor 4 euro.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik stelde deze vraag meer algemeen.
Dus wat denk je dat het is? Een bug of dat het gewoon kan en dus mensen met 10 kortingscodes een koptelefoon twv 140 euro voor 4 euro kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat ligt er aan. Als je in het systeem bepaalde bandbreedtes instelt die een bevestiging vragen bij bepaalde prijzen, dan kan je dit voorkomen (als het een menselijke fout was en per ongeluk ging).
Het kan echter ook gewoon een systeemfout zijn ofzo. We zullen het nooit weten.
Ik ga er van uit dat alle grote shops wel wat routines hebben ingebouwd om dit te voorkomen. Dan alsnog kan er iets tussendoor glippen.
Kom nou ets, je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat het de bedoeling was om 15 euro korting te geven, niet 1 op de 10 mensen een gratis koptelefoon.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dus wat denk je dat het is? Een bug of dat het gewoon kan en dus mensen met 20 kortingscodes een koptelefoon twv 140 euro voor 4 euro kunnen krijgen?
Ik bedoel maar:
Ik heb vroeger ook wel eens een DVD box twv 50 euro besteld en had mijn cadeaubonnen ingeleverd en kreeg het gewoon zonder iets voor te dokken.
Weet niet of cadeaubonnen vergelijkbaar zijn met kortingscodes.
Nah. Ik denk dat ze niet achterlijk zijn. Ze hadden dit ver van te voren kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom nou ets, je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat het de bedoeling was om 15 euro korting te geven, niet 1 op de 10 mensen een gratis koptelefoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |