Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 19:36 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd De wagens van 2014 MP4-29 ![]() E22 ![]() F14-T ![]() C33 ![]() STR9 ![]() FW36 ![]() VJM07 ![]() Mercedes W05 ![]() CT05 ![]() RB10 ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 28-01-2014 17:42:46 ] | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 19:51 |
Analyse van de STR9 door ScarbsF1. Waarbij dus uitgelegd wordt waarom de sidepods relatief klein zijn, en er 2 air-intakes zijn: ''they've actually put the engine oil cooler inside the roll-hop to take the volume out of the sidepods'' [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 27-01-2014 20:06:05 ] | |
Ferry_76 | maandag 27 januari 2014 @ 19:54 |
De neus van de Mercedes gaat dus op de Ferrari lijken, gezien de bevestigingspunten voor de camera's. | |
StevenQ | maandag 27 januari 2014 @ 20:01 |
de neus van de Sauber uit een andere hoek![]() | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 20:01 |
Volledige line-up van de eerste testsessie deze week:![]() | |
LWD-Godius | maandag 27 januari 2014 @ 20:04 |
Die STR heeft inderdaad wel een extreme coke bottle design side pods. Dat is zo'n beetje hun handelsmerk van de laatste jaren. | |
Tromso | maandag 27 januari 2014 @ 20:09 |
Foto van de mercedes neus
| |
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 20:15 |
lijkt idd sterk op de Ferrari | |
Beach | maandag 27 januari 2014 @ 20:23 |
De laatste F1 Racing doorgelezen en wel interessant om te weten dat de coureurs niet meer zelf de kers en brandstofmengsel hoeven te doen. | |
LWD-Godius | maandag 27 januari 2014 @ 20:57 |
Hier meer informatie over het scherm: http://www.mclarenelectronics.com/Products/Product/PCU-8D | |
Kw4Kje | maandag 27 januari 2014 @ 21:08 |
Oh nose, here we go again | |
MK84 | maandag 27 januari 2014 @ 21:18 |
Heel erg zonde van die lelijke neus, want de Toro Rosso is best een mooie auto. Die neus maakt hem gewoon lachwekkend. | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 21:27 |
Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt. | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 21:32 |
Was ook het eerste wat ik dacht. Ik vrees ook dat het na een jaartje als testrijder over is. | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 21:33 |
Vanaf Bahrein mag hij op een aantal vrijdagen rijden en er zijn vier tweedaagse in-season testsessies dit seizoen, waar hij ook zijn kilometers mag maken. | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 21:36 |
Ik moet het nog maar zien. Als die Rus opeens toch met geld aankomt, kunnen de kaarten wel eens anders liggen. | |
#ANONIEM | maandag 27 januari 2014 @ 21:36 |
Hij is gewoon blij om je te zien. ![]() | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 21:37 |
Welk praktisch nut kan zo'n neus eigenlijk hebben? | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 21:38 |
Voldoen aan de veiligheidseisen dat die niet boven een bepaalde hoogte uit mag komen waardoor bij een T-Bone botsing met een andere auto de neus de coureur niet kan raken. | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 21:39 |
Ja, ik weet van de nieuwe eisen enzo. Maar die voorbinddildo, waarom dat dan? Waarom houd de neus zeg maar niet op bij het bevestigingspunt van de vleugel? | |
Geralt | maandag 27 januari 2014 @ 21:42 |
http://lt2.alkamelsystems(...)00-97ae-a77426d664a6 http://lt2.alkamelsystems(...)a77426d664a6#pagina3 Voor de mensen die Max willen volgen. Start over 3 minuten ![]() | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 21:43 |
Om aan de eisen te voldoen. De teams willen zoveel mogelijk lucht onder de auto door laten lopen om meer neerwaartse druk te genereren. Hoe hoger de neus, hoe meer lucht eronder door kan. Dus bij de voorvleugel willen ze dat die zo hoog mogelijk is en de dildo is alleen maar een dummy om aan de regels wat betreft hoogte van de neus te voldoen. Sommige teams hebben een andere oplossing zoals de stofzuiger van Ferrari en de twin tusks van Lotus (waarvan teams bij de FIA opheldering hebben gevraagd). | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 21:46 |
A, helder. Dank voor je uitleg dit wist ik namelijk niet. | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 21:46 |
Danku. | |
Geralt | maandag 27 januari 2014 @ 21:46 |
En we zitten in dit topic: SPT / [Divers] Junior Formule Klassen #5: waar 2014 reeds wacht.... ![]() | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 22:02 |
Is de eerste testdag morgen ook ergens een beetje te volgen? | |
Geralt | maandag 27 januari 2014 @ 22:04 |
F1 bedoel je? Zal hendig wel. Hou dit topic in de gaten, ik ben op mn werk, maar er is vast iemand die een live stream post, al dan niet met beeld. En anders kijken op http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1/F1+in+Dutch~Nederlands Daar komt ook altijd wel een live verslag voorbij met commentaar van f1today of racexpress ofzo ![]() | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 22:04 |
Volgens mij doet gpupdate een soort van livestream met tekst. | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 22:05 |
En autosport.com ook (deden ze in ieder geval vorig jaar). | |
Geralt | maandag 27 januari 2014 @ 22:05 |
Waarschijnlijk ja, zijn er altijd wel meerdere, op newsnow komt dat altijd wel voorbij wie live verslag met updates brengt ![]() | |
Marks | maandag 27 januari 2014 @ 22:16 |
Is natuurlijk jammer als NL'er, maar ik kan het helemaal snappen. De auto's zijn nieuw, zeer nieuw, dan wil je eerst zorgen dat de vaste rijders daar zoveel mogelijk aan gewend zijn. Giedo komt later pas, het is gewoon minder belangrijk dat hij het goed doet binnen het team dan de racers. Lijkt me logisch en vind het dan ook zelfs raar dat niet alle teams dat doen, zoals bijvoorbeeld Caterham. Dat lijkt me toch helemaal het team te zijn wat moet zorgen dat de coureurs weten hoe ze alles uit de wagen weten de persen. Stel dat er ook nog eens problemen zijn met de betrouwbaarheid, waardoor ze dag 1 al minder kunnen rijden bijvoorbeeld, maar de reservecoureur wel. Dat zou vreemd zijn, leuk voor Frijns, maar in het algemene belang gezien snap ik niet dat hij al mag rijden deze week. | |
RingBewoner | maandag 27 januari 2014 @ 22:24 |
Voor op het werk:![]() | |
Geralt | maandag 27 januari 2014 @ 22:38 |
Ow ik lees nu pas dat iedereen (?) met een 8 bak gaat rijden komend jaar? Dat wist ik nog niet. Een 7 bak is jaren de standaard geweest toch of ben ik nou gek? ![]() Zijn er in het recente verleden meer auto;s met een 8 bak geweest? Volgens mij wel, maar ik weet niet meer welke. Ik dacht in de tijd dat Montoya en Ralph ook nog reden. Iemand? ![]() | |
H_T | maandag 27 januari 2014 @ 22:41 |
Volgens mij is de 8-bak nieuw. Ik kan me er in elk geval geen herinneren | |
Geralt | maandag 27 januari 2014 @ 22:41 |
Er staat me toch echt iets bij van een 8 bak. Of dat is een gevalletje herinneringsvervraaïng. Dat kan ook. Niet uit te sluiten in elk geval ![]() | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 22:42 |
Marussia mist begin van de testsessie door technische problemen. Hopen er voor het eind van de sessie bij te zijn.
| |
H_T | maandag 27 januari 2014 @ 22:49 |
De 8-bak is tegenwoordig verplicht en teams mogen de ratios niet meer wijzigen tijdens het seizoen. Behalve dan in 2014, dan mogen ze het een keer aanpassen bron Edit: dit artikel uit augustus 2013 noemt dat de op dat moment huidige F1-auto's zeven verzetten hebben, maar zegt er niet bij of er in het verleden wel eens auto's zijn geweest met acht | |
LWD-Godius | maandag 27 januari 2014 @ 23:18 |
In ieder geval in de jaren 90' en 00' niet: Regulations direct that the cars have minimum four forward gears, and maximum seven. The cars must also be equipped with a reverse gear. The cars must have no more than two driven wheels. Constantly Variable Transmission (CVT) systems are also not permitted. | |
flipsen | maandag 27 januari 2014 @ 23:19 |
![]() | |
SiGNe | dinsdag 28 januari 2014 @ 02:02 |
Valt me ook op dat Ericsson 2 dagen mag rijden en de heefdrijder, Kobayashi maar 1 dag. Best rare keuzes. Enige reden die ik kan bedenken voor deze keuzes is omdat ze Ericsson kennelijk nog niet helemaal vertrouwen, denken dat die in elk geval 2 dagen nodig heeft. Frijns willen ze ook van weten wat voor vis ze in de kuip hebben gok ik. Zou tof zijn als Frijns sneller zou zijn ![]() | |
DutchTrain | dinsdag 28 januari 2014 @ 06:05 |
Ik rijd er zo naartoe. ![]() Ben erg benieuwd of er sowieso een beetje serieus gereden wordt als bij de wintertests in andere jaren. Er worden vele rode vlaggen voorspeld, dus ik neem maar veel te lezen mee. Het weer hier is wel lekker; gisteren 23 graden, maar op circuit wat koeler en vanavond heel klein beetje regen. Als het overigens de eerste dagen niet regent, zetten ze vrijdag de baan kunstmatig onder water om regenbanden te testen. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 06:23 |
Goeie foto camera bij je ? Fotoverslag zal vanzelfsprekend zeer op prijs worden gesteld ! ![]() | |
Gramulanion | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:06 |
http://twitter.com/Merced(...)545892110336/photo/1 Ziet er goed uit. | |
ChuckBartowski | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:32 |
Zeker! http://www.mercedesf1.com/en/news/2014/f1-w05-launched-at-jerez/ | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:41 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:43 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:45 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:47 |
De mooiste is de Mercedes | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:49 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:51 |
![]() ![]() | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 08:53 |
Daaaaaaammmmnnnnnn wat afschuwelijk ![]() Red Bull heeft ook een lelijke neus maar dankzij de livery valt het niet héél erg op gelukkig. De Mercedes is tot nu toe veruit de minst lelijke ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:00 |
Force India ![]() | |
HerrFritz | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:02 |
de Fallus India | |
alwaysonhold | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:06 |
Mercedes is de mooiste van ze allemaal. Hopenlijk nu ook eens terug te zien in resultaten. Mag wel eens, het 4de jaar als officieel fabrieksteam. | |
DenS | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:12 |
SkyF1 via twitter: Caterham have delayed the launch of the CT04 | |
Nattekat | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:20 |
Wat...is...dat? | |
Karstman | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:24 |
Everything's bigger in Texas.. ehm... India in dit geval | |
Karstman | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:24 |
Grosso modo dus 3 verschillende types neuzen. Ben benieuwd of we ze nog naar elkaar toe zien groeien in de loop van het jaar. | |
opreis | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:47 |
Die mercedes is wel mooi (voor dit jaar, helemaal vergeleken met de andere teams). De RB is ook zo lelijk nog niet. Die FI....tja.... | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:50 |
Als ik zo naar die F1 auto's kijk, met als dieptepunt nu de ForceIndia (hebben ze goed weten te verbloemen met die foto van de zijkant) dan kan de Formule1 + organisatoren zich opmaken voor een zwaar jaar. Als fan wil je tocb niet naar zo'n piemel parade toe? Het geluid valt al tegen dit jaar ten opzichte van de V8, dan ook nog het zicht wat verkloot word door idiote regeldrift... Nee echt, het gaat niet om de looks hoor... ![]() ![]() Dit moetgewoon z.s.m. opgelost worden. Versoepelkng van de regels, whatever... mensen moeten naar debaan getrokken worden, nu stoten ze juist af. In mijn ogen altans wel. | |
HerrFritz | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:53 |
En dat van een vrouw. Understatement als ik het zelf zeg, helemaal mee eens | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:54 |
Ik weet niet of ze wel bezig zijn met mensen naar de circuits te trekken, is toch meer een tv sport geworden waar ook mensen af en toe live gaan kijken, verder wel met je eens dat het er niet mooier op wordt maar uiteindelijk gaat het toch om spannende races en een spannend kampioenschap en dat is afwachten | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 09:56 |
Lees net op de livereport van BBC dat Caterham misschien niet gaat rijden vandaag. Frijns dus niet meer de baan op dan. Zoja, leuk voor hem,maar zeer onverstandig ! Eerst de 2 racecoureur laten rijden met die wagen, dan de testcoureur, of je nu NLer bent of niet. | |
Zhero | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:00 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:10 |
Het lijkt wel alsof Force India geen moeite doet om te verbergen dat de regels belachelijk zijn | |
opreis | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:11 |
zijn er ergens beelden te vinden? | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:21 |
![]() ![]() Grotere sidepods dan gepresenteerd of gewoon lichtinval? | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:23 |
dat laatste lijkt me | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:23 |
nee, je moet het met foto's en liveblogs doen. Kan best zijn dat er vanavond wel een paar filmpjes op YouTube staan | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:30 |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:43 |
Lekker hoor, maar volgens mij is er niet veel actie op de baan. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:44 |
niet echt. Alleen Ferrari en Mercedes hebben een paar installatieronden gereden | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:49 |
Nou heb ik er niet voor gestudeerd of wat dan ook. Maar gister was er hier een Fokker die mij vertelde dat de teams zoveel mogelijk lucht onder de auto willen hebben enzo en dat ze daarom allemaal met een fallus voorop rondrijden. Maar een oplossing zoals van Mercedes, Ferrari of McLaren lijkt mij dan effectiever dan het gedrocht van FI of TR, of is er iemand die hier wel een studie voor heeft gevolgd en mij dit iets meer kan duiden. | |
Fiorano | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:49 |
IK HOORDE EEN TURBOOOOOOO PLOFJE Even iets positiefs dan maar.... | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:51 |
Klinkt gewoon super! ! | |
Dimauro | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:54 |
Wat een paniek met die schermen.. | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:54 |
Elk jaar zo | |
Dimauro | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:56 |
Zal wel door t geld komen.. mja het geluid is wel heerlijk ![]() | |
Nattekat | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:56 |
Niet echt... | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:57 |
Ook Toro Rosso heeft nu een eerste rondje gereden | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:57 |
Geluid is absoluut niet verkeerd. En die heisa is natuurlijk om tegen te gaan dat andere teams foto's proberen te maken van de auto en dingen gaan kopiëren. Blijkbaar denkt Mercedes dat ze iets op de auto hebben waarmee ze de rest van het veld op 2 tiende kunnen rijden. | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:58 |
't is ook niet zo dramatisch slecht als velen hadden verwacht. | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 10:59 |
Meteen de Mercedes laten afslaan, beetje jammer ![]() | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:02 |
JB heeft ons al gewaarschuwd hiervoor hé... http://www.gpupdate.net/n(...)rez-wordt-hilarisch/ | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:02 |
Dat klopt, maar op zich wel mooi dat ondanks het banden sparen de coureurs zich niet meer zo hoeven te vervelen in de cockpit ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:03 |
dat niet alleen, maar vandaag zullen weinig ronden gereden worden, omdat alles getest moet worden. Vorig jaar kwam ze op dag 1 tot 637 ronden, maar dat kon ook omdat de wagens doorontwikkelingen van 2012 waren met bewezen technieken. Dat ligt nu compleet anders | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:08 |
Het zou mij enorm verbazen als we boven de 100 uitkomen vandaag. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:13 |
Volgens mij is Adrian Newey ook goed bezig ![]() ![]() Live.autosport.com | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:20 |
Niets weerhoudt Adrian ervan om een esthetisch mooie lage neus op de Red Bull te zetten. Deden ze vroeger ook. ![]() ![]() Hier een ontwerp van Newey zelf. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:27 |
Volgens mij wil hij gewoon pleiten voor verandering van de regels. Brede voorvleugel terug (wing end plates zijn inderdaad erg onhandig geplaatst en zullen bij minste aanraking al een jaap in de voorband snijden. Bovendien denk ik dat hij de regels wil laten versoepelen door die piemelneuzen te laten verbieden. Echt een schande voor de sport. Word niemand beter van. Ik vraag mij zelfs af hoe veilig die neus dan wel niet is. als je nu geT-boned word zomaar kans dat je auto extreem snel op de kop gerold gaat worden. Word het echt beter van... ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:34 |
de 100 wordt wel gehaald, maar de 200 waarschijnlijk niet. | |
Fir3fly | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:35 |
Ik las ergens dat Raikkonen na een halve ronde al stil kwam te staan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:37 |
was in zijn tweede run. Niets aan de hand. Dat gebeurt namelijk vaker op de eerste dagen. | |
Fir3fly | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:38 |
Dat weet ik ook wel, maar ik vond het gewoon geinig. | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:43 |
was dacht ik in zijn installation lap | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:50 |
Vanavond SKY (tijden UK) of ze veel bewegende beelden van de auto's hebben geen idee Tuesday January 28 9pm - Jerez Day One round-up. 9.15pm - Ted's Notebook, Jerez Day One. Wednesday January 29 9pm - Jerez Day Two round-up. 9.15pm - Ted's Notebook, Jerez Day Two. Thursday January 30 9pm - Jerez Day Three round-up. 9.15pm - Ted's Notebook, Jerez Day Three. Friday January 31 9pm - Jerez Day Four round-up. 9.15pm - Ted's Notebook, Jerez Day Four. oa hier te vinden http://www.vipboxeu.co/sports/formula-1.html | |
Fiorano | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:51 |
Ah thnx, zal ook wel via XBMC gaan lukken ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:53 |
Hij heeft hem in ieder geval net afgemaakt: ![]() | |
Syntix | dinsdag 28 januari 2014 @ 11:54 |
Williams F1 wacht nog even![]() | |
Beach | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:04 |
Moeten de teams ook allemaal dezelfde gearratio hebben of mogen ze die wel zelf kiezen aan het begin van het seizoen? En hoe doen ze dat dan met die 8e versnelling? Die speciaal afstemmen op Monza en Spa en bij de niet zo highspeed circuits vooral 7 versnellingen gebruiken? | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:05 |
Kort filmpje van een STR op rechte stuk... https://vine.co/v/MuphmL3q5VD En een Mercedes... Het valt mij eerlijk gezegd ook wel mee nu... ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:07 |
Kan er geen wegtrekker van krijgen ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:10 |
En Kimi Volgens mij hebben we nog geen vol-gas gehoord. | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:13 |
Dan is er nog hoop ![]() | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:14 |
Allemaal half gas inderdaad, maar ondanks het gebrek aan het diepe geronk van de motoren is het geluid van de turbo's wel leuk om te horen bij het uit laten bollen zo vlak voor het aanremmen ![]() | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:14 |
Vettel heeft wel mazzel met zijn RB-wagen. Geen piemel te zien, dus hij kan hem gewoon weer een meisjesnaam geven.. ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:16 |
Ja ik dacht op de foto's te zien dat de RB ook een piemel had, maar hij heeft meer een soort kiel.
![]() | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:18 |
Wel mooi van die RB dat er eerst een holling in de neus zit en daarna pas de bolling, anders dan bij de Ferrari, die op een Airbus 380 is gebaseerd. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:21 |
![]() | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:22 |
Dat is ook zo opgelost, gewoon beginnen met Mistress | |
Fiorano | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:30 |
Ik vind het wel een dik geluid hoor! Lekker mechanisch. | |
LWD-Godius | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:52 |
Hamilton:![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:53 |
oeps ![]() ben benieuwd wat de oorzaak van de crash is | |
LuckyLuQ | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:54 |
3e code rood alweer ![]() | |
HerrFritz | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:54 |
Hehehe zo naar de foto's te zien hierboven zal het losgekomen voorvleugel zijn ? | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:56 |
Lijkt er wel op ja | |
LWD-Godius | dinsdag 28 januari 2014 @ 12:57 |
Ja, wordt nu ook gemeld dat er al iets mis ging voordat hij crashte, voorvleugel lijkt plotseling op snelheid te zijn afgebroken. Ik vond de pilaren die de voorvleugel dragen al zo smal bij mercedes. | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:13 |
Na vier uur, slechts twee coureurs die een tijd gezet hebben; Hamilton (1m27.820s) en Vergne (1m36.530s). En nog geen Red Bull, McLaren, Williams of Caterham gezien. Marussia wordt later deze week verwacht en Lotus pas tijdens de volgende test. | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:25 |
Hadden ze dit probleem in Z-Korea niet ook al? | |
Fiorano | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:37 |
Bevestigd op de Mercedes GP Twitter. | |
Beach | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:47 |
Iemand? | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:51 |
Uit de technical regulations
| |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 13:51 |
Antwoord al gegeven. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:38 |
Boem: | |
Syntix | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:44 |
We geven geen fuck om rb, ferrari, mercedes enz. We willen Williams zien ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 14:54 |
Caterham en Williams lijken bijna klaar te zijn voor hun eerste run | |
zoem | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:05 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:05 |
eh, dafuq ... | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:05 |
Lol ![]() McLaren heeft tenminste nog de moeite gedaan er een vanity panel overheen te zetten. | |
Fiorano | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:05 |
Hm die vind ik wel origineel. Je kunt zeggen wat je wel, maar voor de diversiteit van het veld is wel tof zo. | |
Gramulanion | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:06 |
de fuck ![]() ![]() | |
Gramulanion | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:06 |
Nu snap ik waarom Giedo weg is gegaan. | |
Joene | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:06 |
Problemen met de renault aangedreven auto's : http://www.racexpress.nl/(...)t&utm_medium=twitter | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:07 |
Hilarisch ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:07 |
En dan klopt de voorspelling van Button dus volledig. ![]() Ben trouwens benieuwd hoe de Caterham eruit zal zien, die zou toch de baan gaan op komen (al riepen ze eerder op Twitter dat 't 'm vandaag niet ging worden). ![]() Edit: ik zie de foto nu. Om te janken! ![]() | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:07 |
Zie paar posts boven je | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:08 |
![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:08 |
Ik zie het, wat een onding. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:09 |
het lijkt net een poot die onder een tafeltje gezet is | |
Joene | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:10 |
Hij is wel apart , ben benieuwd , misschien is het wel revolutionair snel ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:10 |
LOL @ GPupdate.net-livetiming:
![]() | |
Joene | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:11 |
Vind dat ze wel mooie kleur groen hebben ![]() | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:12 |
Van alle piemel auto's vind ik de Caterham tenminste de meest originele. De FI is mijn ziens veel lelijker. Hier zit een gedachte achter. Al lijkt de neus bij het hoge gedeelte uplift te creeeren, Caterham gaat/kan wheelies maken? | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:13 |
Is dit een soort omgekeerde van zeggen dat een vrouw puntige knieën heeft? ![]() | |
Joene | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:13 |
Ja om toch een compliment te geven he ? | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:14 |
Het ontwerp is in ieder geval origineel | |
DenS | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:14 |
Apart ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:18 |
oh zo waar:
| |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:18 |
Lotus en Caterham winnen duidelijk de originaliteitsprijzen. Of het werkt is een tweede ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:19 |
Ik vind het wel hebben van een Alien. | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:19 |
Ik vind het héél bijzonder, laat ik het daar maar op houden. Ook vind ik het wel apart dat teams met dezelfde regels tot zulke uiteenlopende creaties komen. Ben benieuwd wat er na een race of 4-5 van over is. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:20 |
![]() http://www.f1fanatic.co.u(...)ct04-first-pictures/ ![]() | |
franklop | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:20 |
Net of de voorhuid naar achter getrokken is ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:25 |
Dit jaar een kijkwijzeradvies van 16+ of 18+ voor F1? Waarschuwing: De nu volgende beelden kunnen aanstootgevend of schokkend zijn voor jonge kijkers en preutse vrouwen. | |
Karstman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:28 |
LOL Of goed gereedschap hangt onder een afdakje... | |
Rossdale | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:30 |
Ik vind hem trouwens opvallend "hoekig". Ik vraag me af in hoeverre dit een aerodynamisch hoogstandje is... | |
Fiorano | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:36 |
Ze hebben gewoon een lul onder de Renault F1 van 2009 gehangen ![]() ![]() | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:47 |
Zo op de baan ziet ie er nog beter uit, ik begin deze auto nu al te waarderen ! Hopelijk is dit ontwerp niet uit de losse pols maar uit het hoofd van een Newey opvolger ![]() | |
Nattekat | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:49 |
Die Caterham ![]() ![]() | |
Kper_Norci | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:50 |
wtf is dit dan? ![]() Pretty close idd ![]() | |
Schunckelstar | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:51 |
![]() ![]() ![]() | |
Kw4Kje | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:54 |
Nu begrijp ik wel waarom Giedo niet heeft bij getekend. | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:57 |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:58 |
Wat een hok, de lelijkste tot nu toe | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:01 |
Meh.
![]() | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:04 |
Nu ik nog een keer naar die Caterham kijk, hoe erg zou de lucht botsen of verstoren tegen de bovenste neus, waar de lucht moet opboksen tegen een opstaande en overhellende kant? Dit vertraagd toch als een idioot ? Edit: Wie shopt het onderste deel van de neus even in matzwart of heel donkergroen ? ![]() | |
4-elements | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:05 |
Wel mooi dat er zoveel verschillende ontwerpen zijn dit jaar. De afgelopen jaren leken veel wagens heel erg op elkaar, dit jaar is er weer onderscheid. Benieuwd welke oplossing het meeste succes gaat oogsten. | |
Gramulanion | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:09 |
Saaie livery zeg. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:10 |
Hoop eerlijk gezegd de MGP, RBR of Lotus. Dat zijn de 3 wagens waarbij je het meest vrede kan hebben en op voortborduren kan. DiePiemelwagens hebben qua looks sowieso al geen recht op evolutie. Alleen de Caterham dan. Zo vreemd en toch wel lekker, Rivella zou die gasten moeten sponsoren ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:11 |
Is alleen voor de tests, maar idd. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:12 |
Dat heeft Williams bijna elk jaar wel. Met Martini nu als titel sponsor verwacht ik een Rothmans achtige livery ![]() ![]() | |
Syntix | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:13 |
![]() | |
rubbereend | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:14 |
het doet een beetje denken aan al die wonderlijke voertuigen van vroeger in de F1..... maar helaas is het allemaal niet zo revolutionair | |
Syntix | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
rubbereend | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:16 |
aha, daarom zit het achter de decoder | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:20 |
Zo slecht vind ik hem echt nog niet klinken hoor, | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25 |
Het idee is dat de lucht daardoor (vloeiend) onder de auto doorstroomt. | |
Meike26 | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:31 |
Hij klinkt zelfs stoer/sexy ! Lekker rauw geluidje ![]() | |
New_Pope | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:33 |
Ach, vanavond gaat er gewoon een hoesje om. | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:40 |
Williams is een freak qua rijderskeuzes, ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:41 |
regen, dus de testdag lijkt afgelopen te zijn | |
Tarado | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:41 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:42 |
Ah, de bezemwagen. Die rijdt dus elke race achteraan. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:42 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 16:47 |
ik was te vroeg, want Perez en Vettel komen even naar buiten | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:17 |
De tijden (al zeggen die niet veel). 1 Raikkonen (Ferrari), 1m27.104s (31 laps) 2 Hamilton (Mercedes), 1m27.820s (18 laps) 3 Bottas (Williams), 1m30.082s (7 laps) 4 Perez (Force India), 1m33.161s (11 laps) 5 Vergne (Toro Rosso), 1m36.530s (15 laps) 6 Gutierrez (Sauber), 1m42.257s (7 laps) 7 Vettel (Red Bull), no time (3 laps) 8 Ericsson (Caterham), no time (1 lap) | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:17 |
Intussen gaat het minder met schumi.. .. | |
JohnB52 | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:21 |
Waar is je bron? | |
Nober | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:23 |
Ik vind het helemaal niks, snel terug naar de V10. Jij ziet dat nog wel goed komen? | |
JohnB52 | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:26 |
Nou ik zou het niet weten want ik ben geen dokter... | |
Ferry_76 | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:37 |
Gaaf zeg die Caterham! ![]() Geen idee of het werkt, maar leuk bedacht! ![]() | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:49 |
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140128_018 | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 17:52 |
Het gaat dus niet slechter (want dat lees ik nergens), maar het is steeds meer de vraag hoe hij eruit komt als hij er ooit uitkomt en wordt het toekomstperspectief steeds somberder naarmate de coma langer duurt. | |
RingBewoner | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:01 |
93 dus. Komt mijn voorspelling dat we onder de 100 blijven uit. | |
JohnB52 | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:05 |
9 seconden langzamer dan vorig jaar, als je met de GP2 meedoet, ben je sneller denk ik:-) http://www.crash.net/gp2/(...)mes-february-26.html | |
ForzaScuderiaFerrari | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:11 |
Ze zullen dan ook nog lang niet voluit zijn gegaan. Kijken wat die tijden de komende dagen gaan doen. Die V6'jes klinken best lekker trouwens. | |
Ferry_76 | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:14 |
Grote problemen met de Renault motor?: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=55898 Verder vind ik die Caterham wel gaaf hoor, voor zo'n klein team! Een echt extreme benadering van de regels, maar daardoor wel de grootste opening om lucht onder de auto te kunnen krijgen. En ook nog eens overgestapt van push naar pullrod voor. Hopelijk kunnen ze de auto goed laten werken. | |
Sinister-D- | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:14 |
Robin Frijns is sneller in een GP2 dan Raikkonen in de Ferrari ![]() ![]()
![]() | |
Nattekat | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:33 |
Wat? Frijns gp2? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:39 |
Bij Caterham kennen ze wel hun klassiekers. Ze hebben de dienblad-March uit de jaren 70 omgekeerd ![]() ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:39 |
2013 ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:03 |
Je kunt het toeval noemen ![]() | |
Nober | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:11 |
Formula 1 testing 2014: Gary Anderson's day one verdict Only 93 laps were completed today by eight cars. Why have the teams struggled to be ready? Gary Anderson: I am a bit confused as to why some of the top teams, for example McLaren, haven't been able to go out at all. Ferrari managed 31 laps, which was very respectable. I suspected that if anyone managed more than 20 laps and could do more than four or five in a row, that would be some achievement. This shows just how complicated it is to get on top of the new 1.6-litre turbocharged V6 power units. Last year on the first day of the Jerez test, the fastest time was a 1m18.861s. Today, Kimi Raikkonen set the pace with a 1m27.104s. Why are the cars so slow? GA: We have not seen anything like the full potential of these cars. Nobody will have run with the full electrical power available or the true braking performance needed to charge the battery pack. So there is time to come. But you might only be talking about two or three seconds this week, so we are looking at a significant drop in lap time. I'd imagine we might see a 1m24s or at best a 1m23s this week. It seems that the cars could be four or five seconds slower this year but tomorrow will tell us a lot more. Given the problems, will teams be able to recover ground and get their cars ready for the first race in Australia on March 16? GA: Yes, they will get a lot sorted out. Will they be reliable in Melbourne? No, because the systems are complicated and nobody will be 100 per cent on top of it. There will be a lot of crossed fingers on the pitwall because you never know when you are going to hit problems that you haven't yet catered for. It's hard to predict how many will finish, some will be limping, but while in recent years we have been looking at 18-20 cars making the chequered flag in a normal races, that will be massively reduced early on. Mercedes was ahead in terms of laps this morning, but then missed the rest of the day after Lewis Hamilton crashed when he lost his front wing. So has Mercedes thrown away what was a very handy head start? GA: The fundamental car seems to be underneath the team. The reason for the front wing failure has not been revealed and there will be a lot of overtime being done at Brackley tonight with parts coming out overnight. Ferrari, having stopped on its first lap, completed 14 more laps, so yes Mercedes did lose that initial advantage. But the car still completed more laps than the rest. Will tomorrow be similar? GA: Yes, more of the same. Everybody will come in, open the garage door and have no idea what to expect and many will have to work all night. These cars are all new and even the routines when the car comes into the garage after a run have changed dramatically or are being created new here. It's an incredibly steep learning curve. If you had to pick one team to be in charge of based on where it is so far, which would it be? GA: Red Bull. The car only did three laps, but that's about reliability and functionality and it will improve. But the RB10 looks a very logical, well-designed car. That's very unfortunate for anyone hoping to see F1's dominant team struggle... Have we learned anything definitive from day one of testing? GA: There are ugly noses and even uglier noses! It's interesting to see variations in car design in this area so it will be good to see which concept everyone hones in on as things develop. These cars will look very different mid-season compared to now. http://www.autosport.com/news/report.php/id/112329 | |
Glijdt_licht | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:16 |
Tsja die van Force India is echt van: Once you go black.. ![]() ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:18 |
En Toro Rosso heeft een nieuwe partner bekend gemaakt na de test ![]() ![]() | |
rubbereend | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:22 |
voor de mensen die deze nog niet kennen: [F1 historie] Bijzondere Formule 1-bolides #2 | |
Sinister-D- | dinsdag 28 januari 2014 @ 19:25 |
Newey zou weer eens S-duct in de neus hebben gestoken. De uitgang ervan is goed te zien van boven.![]() | |
nils7 | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:12 |
Eh ja maaruh waar de fuck is het geluid.... Ik had gerekend op een flinke vroem als ie langs kwam... | |
#ANONIEM | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:26 |
Alle neuzen dezelfde kant op. ![]() | |
Geralt | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:39 |
Nouja echt snelle tijden zijn nog niet geklokt. Wel moeten ze er voor zorgen dat de F1 te allen tijde sneller blijft dan GP2 of F2 of etc. | |
Klonk | dinsdag 28 januari 2014 @ 20:54 |
Ben ik een zeikerd als ik eerlijk zeg dat ik de 2014 motoren vind klinken alsof ze kapot zijn... | |
Geralt | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:17 |
Ik word er in elk geval niet warm van ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:18 |
Doet me denken aan de jaren '80, dus ik vind het wel meevallen. ![]() | |
Geralt | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:21 |
Hij zal hendig niet vol gas gaan, maar dit vind ik dus niet echt wat ![]() | |
Gramulanion | dinsdag 28 januari 2014 @ 21:21 |
![]() Ferrari heeft ook een LCD-scherm (Net als Toro Rosso) ![]() Williams met ledjes op een vast punt nu. | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:04 |
Ik kan me niet voorstellen dat ze op minder dan 5 seconden afstand komen. De wagens in 2013 hadden 800 pk, met 6 seconden 880 voor KERS. Dit jaar wordt standaard 600, met 30 seconden 760 voor ERS. Ik weet niet hoe dat gemiddeld zit, maar volgens mij is dat wel rond de 100 pk gemiddeld minder per rondje. Dan is de wagen ook nog eens 50 kilo zwaarder geworden en zijn de regels tov aerodynamica aangescherpt. Het is het 8e wereldwonder als ze de tijden van vorig jaar gaan benaderen. ![]() Ze klinken wel vet, maar het is gewoon te langzaam. Hopelijk worden ze echt wel moeilijk te besturen, dat zou de redding zijn. | |
Klonk | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:10 |
De redding zou een omdenken zijn, dat racewagens spektakel mogen zijn, volgend jaar allemaal maar plug in hybrides? Met een pitstop van een half uur om de snellaadtechniek te demonstreren... | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:11 |
Dat is de Formule E | |
Peterselieman | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:13 |
die klinken net als bestuurbare auto's ![]() | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:25 |
Haha, gaan we die discussie weer krijgen hier ![]() Ik heb trouwens gisteren ofzo weer een jaaroverzicht gekeken, van 1995, met Adelaide als afsluiter. Daar zat 204.000 langs de baan ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:27 |
Motoren in 2013 waren 750 pk. 830 met KERS. Die 800pk was toen ze nog 20000 toeren hadden. Vorig jaar was dat 18000 toeren. Dus de basis is 150pk minder Dus is het verschil volgens jouw berekeningen maar 50pk. Dus zal het verschil met vorig seizoen minder groot zijn. | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:45 |
Basis is zeer veel minder dus, maar zou het ook kunnen dat er gewoon auto's rond gaan rijden met een defect ERS, dat heeft nogal impact namelijk. Zo'n auto zou zo 5 tot 10 seconden per ronde, misschien soms meer, kunnen verliezen. | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 22:48 |
Ik las ergens 2 seconden. | |
M.Melandri | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:07 |
![]() | |
4-elements | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:10 |
Kwam daar nou een grasmaaier langs?
| |
flipsen | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:21 |
Volgens mij had hij de pit-limiter er nog op zitten ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:25 |
Volgens mij heb ik nog niet eens bijna 15000 toeren gehoord, dus er is nog hoop. Het geluid van de turbo bij het terugschakelen vind ik eigenlijk best stoer. | |
Nober | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:27 |
Vorig jaar was beter. Misschien maakt Prost zijn comeback in 2015. | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:51 |
Prost ![]() Beste commentator is en blijft Walker, gewoon inzicht hebben en de sport ademen en compleet begrijpen. Goed voorbeeld hier: op 1.25 al zien wat er gaat spelen. | |
Marks | dinsdag 28 januari 2014 @ 23:56 |
En nog een vraag, misschien dat iemand het weet, maar ik dacht dat het de bedoeling was dat de nummers duidelijk zichtbaar zouden worden op de auto's. Maar als ik hier kijk http://www.gpupdate.net/n(...)era-28-january-2014/ valt dat toch tegen? Of is het vanwege testlivery nog niet ingegaan? | |
Glijdt_licht | woensdag 29 januari 2014 @ 00:05 |
Testliveries hebben vaak geen duidelijk nummer.. Verder, zou de Force India ook last hebben van vibraties in de auto door die zwarte piemel ![]() | |
DutchTrain | woensdag 29 januari 2014 @ 00:22 |
Dat was een bijzonder dagje op het circuit van Jerez. Allereerst het geluid... zal als het lukt een filmpje uploaden, maar ik heb alleen Kimi aan het eind van de dag een poging horen doen om bijna volgas te geven. Daarvoor was het vooral heel voorzoorzichtig rijden en vooral bij de Ferrari een stofzuigergeluid bij het gas los. De enige Renault die reed, klonk als alsof die op de pitlimiter bleef rijden en ging ook uiteindelijk stuk. De Mercedes klonk nog het meeste als een F1 motor. Waarschijnlijk went het wel, vandaag waren er in ieder geval geen oordopjes nodig. En ja, er werd weinig gereden. Kimi nog het meest gezien, maar reed veel rondjes door de pits, dus tijden zeggen helemaal niets. Jammer, maar het weer was best ok, op de bui aan het eind na, de sfeer was goed en de kartbaan en de merchendise waren een goede afleiding van de lege baan. Er zijn vast betere foto's te vinden ondertussen, maar >hier< wat fotootjes van vandaag | |
Fiorano | woensdag 29 januari 2014 @ 00:26 |
![]() | |
Fir3fly | woensdag 29 januari 2014 @ 00:26 |
Leuk verslag. Ben je er morgen ook? | |
Glijdt_licht | woensdag 29 januari 2014 @ 00:30 |
De reacties van Taki Inoue ![]()
![]() | |
DutchTrain | woensdag 29 januari 2014 @ 00:35 |
Dank, nee morgen al weer verder op reis. Ben er in Canada weer bij :-) | |
LWD-Godius | woensdag 29 januari 2014 @ 09:01 |
Het heeft geregend in Jerez, Perelli heeft besloten vandaag de baan nat te houden om zo de natweerbandentest van vrijdag te verschuiven naar vandaag. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 29 januari 2014 @ 09:19 |
1st Test Jerez Day 1 - Ted’s Notebook (23:37) | |
nils7 | woensdag 29 januari 2014 @ 10:04 |
Schumi ![]() | |
Fiorano | woensdag 29 januari 2014 @ 10:12 |
![]() | |
franklop | woensdag 29 januari 2014 @ 10:15 |
Schumacher ontwaakt uit coma | |
Syntix | woensdag 29 januari 2014 @ 10:19 |
Dat blauw van Williams is zo nice he ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 29 januari 2014 @ 10:20 |
Djeez. Slecht herschreven van AD, kijk maar: AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uit-coma-halen.dhtml Fok!: Schumacher ontwaakt uit coma Ontwaken is een veel te sterk woord, dat impliceert dat hij wakker is. Ze proberen hem dus uit zijn coma te halen, maar dan kan hij nog steeds dusdanige hersenschade blijken te hebben dat er van de persoon Schumacher niets meer over is. Maar goed, het is inderdaad licht positief nieuws. | |
Joene | woensdag 29 januari 2014 @ 10:22 |
Laten we hopen dat die bijkomt. En geen kasplantje is. | |
Syntix | woensdag 29 januari 2014 @ 10:24 |
| |
Fiorano | woensdag 29 januari 2014 @ 10:59 |
Thanks voor de informatie mannen! | |
Joene | woensdag 29 januari 2014 @ 11:03 |
Bouillier officieel racing director bij mclaren
| |
Tarado | woensdag 29 januari 2014 @ 11:11 |
![]() | |
Joene | woensdag 29 januari 2014 @ 12:03 |
Ja dat zeggen ze steeds , toch komt er vaak enkele dagen na geruchten een officieel statement met ongeveer dezelfde strekking als de geruchten. | |
Tarado | woensdag 29 januari 2014 @ 12:06 |
| |
Marks | woensdag 29 januari 2014 @ 14:12 |
Eng als zulke progressieve carrieremensen veel te zeggen krijgen in de F1, zoals Wolff ´´"Er valt veel te zeggen over de dubbele punten voor de laatste race, maar er moet iets gebeuren om het kampioenschap interessant te houden als er weer één team domineert. Wanneer je de kijkcijfers ziet dalen, moet je dingen gaan proberen. Dit was misschien niet de juiste maatregel, maar dat moeten we nog maar bekijken.” ´´ Dat is onderdeel van F1. Volgens mij was het nota bene Mosley die in mijn ogen de juiste visie had: het gaat er niet om dat F1 zo populair mogelijk moet zijn. Het moet gewoon kwaliteit bieden en zichzelf blijven. Het is aan de andere teams om beter hun best te doen. | |
flipsen | woensdag 29 januari 2014 @ 14:28 |
Nog even terug naar Caterham, op een foto van de zijkant (dank DutchTrain!) zag ik dat de onderkant er ook wel heel vreemd uitziet. | |
Tarado | woensdag 29 januari 2014 @ 14:53 |
| |
Joene | woensdag 29 januari 2014 @ 14:54 |
De renault motor heeft in 2 dagen over 3 teams in totaal maar 15 ronden afgelegd. Dat is niet zo gek veel.. | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 14:56 |
Toro Rosso had toch gisteren al 15 rondjes? | |
sasquatsch | woensdag 29 januari 2014 @ 14:58 |
Zou het verhaal dat er een probleem is met de krukas dan toch waar zijn? | |
Joene | woensdag 29 januari 2014 @ 15:00 |
Weinig Timed laps. | |
Joene | woensdag 29 januari 2014 @ 15:00 |
Dat verhaal zou kunnen kloppen, ik mag hopen voor Sebastiaan van niet. | |
Nober | woensdag 29 januari 2014 @ 15:10 |
Lotus nam dus de juiste keuze om niet naar Jerez te gaan aangezien die al problemen aan zagen komen? Red Bull forced to stop running on Jerez Formula 1 test day two http://www.autosport.com/news/report.php/id/112342 | |
HerrFritz | woensdag 29 januari 2014 @ 15:52 |
Caterham is ook weer klaar. Lekker bij renault, misschien zag guido dat wel aankomen joh haha | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 15:57 |
In de jaren 80 deed de Renault-turbo ook vaak "plof", misschien komen die tijden weer terug ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 16:09 |
En ondertussen heeft Rosberg er al 65 ronden opzitten, meer dan alle Renault rijders dus.. | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 16:28 |
De Mercedes lijkt betrouwbaar te zijn. | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 16:29 |
McLaren, Mercedes en Williams gaan als een speer. Rosberg nu al op 81 rondjes! | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 16:31 |
De Marussia is dan ook in Jerez aangekomen. | |
sasquatsch | woensdag 29 januari 2014 @ 16:33 |
De Ferrari ook, alleen de Renault motor niet. | |
Fiorano | woensdag 29 januari 2014 @ 16:39 |
Helm van Button:![]() Button momenteel met de snelste tijd een 1.24.165. Al zegt dat natuurlijk helemaal niets | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 16:44 |
Rondenaantallen per motor:
| |
IkWilbert | woensdag 29 januari 2014 @ 16:45 |
Vraag me af om Frijns nog aan de beurt komt morgen... | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 16:59 |
Rosberg vandaag al 93 rondjes, evenveel als het hele veld gisteren heeft gedaan! | |
Marks | woensdag 29 januari 2014 @ 17:05 |
Ik vind het in ieder geval erg vermakelijk zo, het enige minpunt van de reglementswijzigingen vind ik dat de wagens zoveel minder PK hebben. Verder is het een pluspunt dat er duidelijk onderscheid is tussen de auto´s en een ander geluid, wat ook nog heel goed is, kan ik ook waarderen. Het jankgeluid kan nu worden toegeschreven aan een generatie, van jaren 90 tot 2013 auto´s, een nieuwe periode is nu aangebroken. | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 17:12 |
Voor zo ver er waarde aan gehecht kan worden:
| |
Sinister-D- | woensdag 29 januari 2014 @ 17:13 |
Ongeplande pers-meeting. Eens kijken of ze wat te zeggen hebben over de problemen die de teams hebben.... | |
RingBewoner | woensdag 29 januari 2014 @ 17:42 |
Natuurlijk gaat het daarover. Maar wat denk je dat ze gaan zeggen? Ze werken er hard aan, probleem bijna boven en vooral geen probleem voor volgende tests. | |
Fiorano | woensdag 29 januari 2014 @ 17:45 |
Helden ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 29 januari 2014 @ 17:56 |
Ik had het er dan ook meer over of ze ook specifiek gaan zeggen wát het probleem is.... | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 18:11 |
Slimmigheidje bij McLaren: http://www.autosport.com/news/report.php/id/112341 | |
MoriniStylr | woensdag 29 januari 2014 @ 18:13 |
Kan je dat verhaal ook posten ipv linken? Ik zit altijd al rond de 10e dag vd maand over die limiet heen ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 18:16 |
McLaren's innovative rear suspension design has been the big technical talking point of the second day of 2014 Formula 1 testing at Jerez, writes AUTOSPORT technical expert Gary Anderson. The team has attached a large aerodynamically-profiled 'blocker' to each of the rearmost suspension links. This concept is designed both to give more downforce at low speed and reduce drag at high speed. These blockers must be part of the suspension itself, but there is a very fine line between an independent shroud, which would be illegal, and something that is all one part and I'm sure that McLaren has ensured it complies with the rules. This appears to meet all requirements of the regulations in terms of location and structure. These aerodynamically-profiled parts act as devices to block the airflow coming out of the Coke bottle area when it gets to the back of the diffuser. It creates an area of low pressure behind these blockers and this then increases the velocity of the airflow travelling underneath the car, generating more downforce from the underfloor. The rear beam wing previously did this job, but the 2014 regulations have banned that so teams are looking for new ways to make up for it. The interesting thing about this package is that when the car is at higher ride height, these sections will almost completely close the gap at the top of the diffuser, helping it to work at low speed. At higher speed, because of suspension deflection, a gap will open up between the bottom of the lower blocker and the diffuser, which will reduce drag. So this makes it a double whammy, giving you more downforce under braking and in slower corners and less drag at high speed. This could be McLaren's secret weapon because, if it does work, it is not something that can be copied in five minutes as it is dependent on a number of design parameters at the rear of the car. Het gaat dus over de platen aan beide zijden van het achterlicht: ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 29 januari 2014 @ 18:17 |
Plaatje van autosport.com zelf ![]() ![]() Maar zijn dit niet beweegbare aerodynamische onderdelen? Renault hun massa-dempers werden ook afgekeurd destijds daarvoor, en dat terwijl er niets aerodynamisch aan was. En afgelopen jaar had Lotus nog van alles aan de flikker met hun dempers.... | |
Sharpdressedman | woensdag 29 januari 2014 @ 18:23 |
Schijnt niet illegaal te zijn doordat het vast zit en onderdeel van de ophanging is en meebeweegt, flext dus niet. | |
Sinister-D- | woensdag 29 januari 2014 @ 18:23 |
Ik denk dat ik RingBewoner vaker moet gaan geloven ![]()
| |
Sinister-D- | woensdag 29 januari 2014 @ 18:27 |
Wie heeft het over flexxen? Ik heb het over aero delen die bewust bewegen dmv andere delen. Edit: om het even te verduidelijken. Puch/pullrods en stuurstangen mogen een iet wat aerodynamische vorm hebben. Maar de vorm moet dusdanig gemaakt zijn dat de ze geen neerwaartse druk generen. Doen ze dat wel, dan zijn het dus beweegbare aero onderdelen. Ik denk dat wat Mclaren nu dus heeft gedaan is een soort panelen gemonteerd op de vering die uit zichzelf geen downforce generen, maar wel invloed hebben op de downforce die gegenereerd wordt dmv diffuser en/of achtervleugel. Zodra de wagen zakt, gaan deze panelen open staan, en wordt de achtervleugel en/of diffuser gestalt. En krijgen een zelfde soort werking als de F-duct deed enkele jaren geleden... [ Bericht 7% gewijzigd door Sinister-D- op 29-01-2014 18:38:50 ] | |
Marks | woensdag 29 januari 2014 @ 18:32 |
Iets van 7seconden langzamer dan vorig jaar, denk dat ze nog 3-4seconden sneller kunnen max. | |
sasquatsch | woensdag 29 januari 2014 @ 18:39 |
Je kan beter linken naar Racer.com, die dezelfde artikelen publiceert zonder limiet. ![]() | |
Sharpdressedman | woensdag 29 januari 2014 @ 18:42 |
Zie mijn aangepaste post. Ik had het over flexxen, er werd in een ander artikel en rijtje genoemd met redenen waarom het is toegestaan. Ik hoop dat ik het woord flexxen mag gebruiken ondanks dat iemand anders het er nog niet over heeft gehad. Overigens staat de waarschijnlijke werking in dit artikel hierboven al uitgelegd. | |
kepler | woensdag 29 januari 2014 @ 19:06 |
Ik vind het erg slim gevonden!! ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 29 januari 2014 @ 19:40 |
Brandje geweest zelfs, dat had ik nog niet gelezen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 19:42 |
Da's wel een extreem geval van sandbagging dit jaar bij Red Bull ![]() | |
MoriniStylr | woensdag 29 januari 2014 @ 20:13 |
Dank u. De Red Bull had de vorige jaren ook relatief veel problemen met de KERS. Ik zet mijn geld op McLaren dit jaar, nee nog veels te vroeg ![]() | |
Meike26 | woensdag 29 januari 2014 @ 20:14 |
McLaren mag dan een lelijke neus hebben, maar dat kontje is wel lekker hoor.. ![]() Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten (en de rest van het veld wat minder) ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 20:14 |
Zou wel humor zijn als Button nog eens kampioen werd ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 januari 2014 @ 20:20 |
zeker, al denk ik dat Mercedes de grootste concurrent van de rode stieren zal gaan worden | |
wimderon | woensdag 29 januari 2014 @ 20:41 |
![]() | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 20:57 |
Dank u, die kende ik nog niet. ![]() Anyway, Renault gaat vannacht de problemen oplossen, dus morgen verwacht ik veel RBR, STR en Caterham op de baan! ![]() http://www.racer.com/f1-r(...)ight/article/331647/ | |
LWD-Godius | woensdag 29 januari 2014 @ 21:10 |
![]() | |
Ferry_76 | woensdag 29 januari 2014 @ 21:19 |
Nog wat opvallende zaken: De McLaren heeft een enkele vleugelsteun die zich splitst en om de uitlaat heen krult, waar dan weer met beugels een 'monkey seat' aan bevestigd is. Samen met de uitlaat maak je zo dus een mini 'blown diffusor'! ![]() En zitten daar nu weer schoorsteentjes op de hoeken van de sidepods?: ![]() De Williams (En ook de Red Bull) hebben helemaal geen centrale spoilersteun!: ![]() Een 'beam wing' mag niet meer, maar bij Williams hebben ze een vleugel net boven de diffusor en onder de wielophanging gemaakt waar de vleugel aan bevestigd is. Poging tot dubbele diffusor creeeren met de lucht die langs de auto stroomt? ![]() En bij Force India (En ook bij andere teams) heel veel vanes op de voorvleugel en opengewerkte wing end plates om de lucht maar zo veel mogelijk buiten de voorwielen om te sturen in plaats van er tegen aan. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Ferry_76 op 29-01-2014 21:32:12 ] | |
Syntix | woensdag 29 januari 2014 @ 22:38 |
Het blijft apart al die verschillende "noses". Ik ben er nog niet aan gewend ![]() | |
Atreidez | woensdag 29 januari 2014 @ 22:55 |
Er is niets op de vering gemonteerd, het is de ophanging zelf. En wat ik begrijp van t verhaal is t vrij je pull/push rods te ontwerpen in een aerodynamische vorm, iig om drag (dat is niet t zelfde als downforce) te creeeren, maargoed, ik ken de reglementen zelf niet natuurlijk ![]() | |
4-elements | woensdag 29 januari 2014 @ 23:04 |
Ik heb wel zin in het nieuwe seizoen. Zoveel verschillende oplossingen, lang geleden dat je écht verschillen aan de wagens zag. En dan de onzekere factor van de motoren. Er gaat gegarandeerd veel ploffen. Bring it on ![]() | |
SiGNe | donderdag 30 januari 2014 @ 04:15 |
Vol |