abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 19:36:18 #1
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136019232


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testkalender 2014


Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd


De wagens van 2014

MP4-29


E22


F14-T


C33


STR9


FW36


VJM07


Mercedes W05


CT05


RB10


[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 28-01-2014 17:42:46 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 27 januari 2014 @ 19:51:50 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136020261
Analyse van de STR9 door ScarbsF1. Waarbij dus uitgelegd wordt waarom de sidepods relatief klein zijn, en er 2 air-intakes zijn: ''they've actually put the engine oil cooler inside the roll-hop to take the volume out of the sidepods''


[ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 27-01-2014 20:06:05 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136020419
De neus van de Mercedes gaat dus op de Ferrari lijken, gezien de bevestigingspunten voor de camera's.
pi_136020768
de neus van de Sauber uit een andere hoek

pi_136020781
Volledige line-up van de eerste testsessie deze week:

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136020940
Die STR heeft inderdaad wel een extreme coke bottle design side pods. Dat is zo'n beetje hun handelsmerk van de laatste jaren.
pi_136021161
Foto van de mercedes neus

MercedesAMGF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 19:31:07 Just over 12hrs (7.30 UK time) until the W05 launches. Here’s one last teaser for those feeling a bit ‘nosey’ #W05sup http://t.co/tbdyBgUFHB reageer retweet
eindelijk mijn eigen chevrolet muscle car
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 januari 2014 @ 20:15:31 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136021424
lijkt idd sterk op de Ferrari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136021760
De laatste F1 Racing doorgelezen en wel interessant om te weten dat de coureurs niet meer zelf de kers en brandstofmengsel hoeven te doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_136023845
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:05 schreef LWD-Godius het volgende:
Er zit zo te zien na jaren van afwezigheid ook weer een lcd-scherm op het stuurtje. Zal wel nodig zijn ivm met alle nieuwe systemen aan boord.


Hier meer informatie over het scherm: http://www.mclarenelectronics.com/Products/Product/PCU-8D
pi_136024626
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:09 schreef Tromso het volgende:
Foto van de mercedes neus

MercedesAMGF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 19:31:07 Just over 12hrs (7.30 UK time) until the W05 launches. Here’s one last teaser for those feeling a bit ‘nosey’ #W05sup http://t.co/tbdyBgUFHB[ afbeelding ] reageer retweet
Oh nose, here we go again
pi_136025281
Heel erg zonde van die lelijke neus, want de Toro Rosso is best een mooie auto. Die neus maakt hem gewoon lachwekkend.
pi_136025855
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
Volledige line-up van de eerste testsessie deze week:

[ afbeelding ]
Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:32:25 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136026217
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
Was ook het eerste wat ik dacht. Ik vrees ook dat het na een jaartje als testrijder over is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136026327
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
Vanaf Bahrein mag hij op een aantal vrijdagen rijden en er zijn vier tweedaagse in-season testsessies dit seizoen, waar hij ook zijn kilometers mag maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136026516
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vanaf Bahrein mag hij op een aantal vrijdagen rijden en er zijn vier tweedaagse in-season testsessies dit seizoen, waar hij ook zijn kilometers mag maken.
Ik moet het nog maar zien. Als die Rus opeens toch met geld aankomt, kunnen de kaarten wel eens anders liggen.
pi_136026548
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:18 schreef MK84 het volgende:
Heel erg zonde van die lelijke neus, want de Toro Rosso is best een mooie auto. Die neus maakt hem gewoon lachwekkend.
Hij is gewoon blij om je te zien. :P
  maandag 27 januari 2014 @ 21:37:19 #18
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136026597
Welk praktisch nut kan zo'n neus eigenlijk hebben?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136026663
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:37 schreef RingBewoner het volgende:
Welk praktisch nut kan zo'n neus eigenlijk hebben?
Voldoen aan de veiligheidseisen dat die niet boven een bepaalde hoogte uit mag komen waardoor bij een T-Bone botsing met een andere auto de neus de coureur niet kan raken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 januari 2014 @ 21:39:07 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136026736
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voldoen aan de veiligheidseisen dat die niet boven een bepaalde hoogte uit mag komen waardoor bij een T-Bone botsing met een andere auto de neus de coureur niet kan raken.
Ja, ik weet van de nieuwe eisen enzo. Maar die voorbinddildo, waarom dat dan? Waarom houd de neus zeg maar niet op bij het bevestigingspunt van de vleugel?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136027017
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136027063
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:39 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, ik weet van de nieuwe eisen enzo. Maar die voorbinddildo, waarom dat dan? Waarom houd de neus zeg maar niet op bij het bevestigingspunt van de vleugel?
Om aan de eisen te voldoen. De teams willen zoveel mogelijk lucht onder de auto door laten lopen om meer neerwaartse druk te genereren. Hoe hoger de neus, hoe meer lucht eronder door kan. Dus bij de voorvleugel willen ze dat die zo hoog mogelijk is en de dildo is alleen maar een dummy om aan de regels wat betreft hoogte van de neus te voldoen.

Sommige teams hebben een andere oplossing zoals de stofzuiger van Ferrari en de twin tusks van Lotus (waarvan teams bij de FIA opheldering hebben gevraagd).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 januari 2014 @ 21:46:04 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136027230
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Om aan de eisen te voldoen. De teams willen zoveel mogelijk lucht onder de auto door laten lopen om meer neerwaartse druk te genereren. Hoe hoger de neus, hoe meer lucht eronder door kan. Dus bij de voorvleugel willen ze dat die zo hoog mogelijk is en de dildo is alleen maar een dummy om aan de regels wat betreft hoogte van de neus te voldoen.

Sommige teams hebben een andere oplossing zoals de stofzuiger van Ferrari en de twin tusks van Lotus (waarvan teams bij de FIA opheldering hebben gevraagd).
A, helder. Dank voor je uitleg dit wist ik namelijk niet.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:46:22 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136027256
quote:
Danku.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136027280
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 27 januari 2014 @ 22:02:08 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136028380
quote:
Is de eerste testdag morgen ook ergens een beetje te volgen?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136028519
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:02 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is de eerste testdag morgen ook ergens een beetje te volgen?
F1 bedoel je? Zal hendig wel. Hou dit topic in de gaten, ik ben op mn werk, maar er is vast iemand die een live stream post, al dan niet met beeld.

En anders kijken op http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1/F1+in+Dutch~Nederlands
Daar komt ook altijd wel een live verslag voorbij met commentaar van f1today of racexpress ofzo :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 27 januari 2014 @ 22:04:57 #28
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136028579
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:04 schreef Geralt het volgende:

[..]

F1 bedoel je? Zal hendig wel. Hou dit topic in de gaten, ik ben op mn werk, maar er is vast iemand die een live stream post, al dan niet met beeld.

En anders kijken op http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/F1/F1+in+Dutch~Nederlands
Daar komt ook altijd wel een live verslag voorbij met commentaar van f1today of racexpress ofzo :)
Volgens mij doet gpupdate een soort van livestream met tekst.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_136028612
En autosport.com ook (deden ze in ieder geval vorig jaar).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136028637
Waarschijnlijk ja, zijn er altijd wel meerdere, op newsnow komt dat altijd wel voorbij wie live verslag met updates brengt :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136029318
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, goede stap van Giedo om naar Sauber te gaan. Als testrijder die geen tests rijdt.
Is natuurlijk jammer als NL'er, maar ik kan het helemaal snappen.
De auto's zijn nieuw, zeer nieuw, dan wil je eerst zorgen dat de vaste rijders daar zoveel mogelijk aan gewend zijn. Giedo komt later pas, het is gewoon minder belangrijk dat hij het goed doet binnen het team dan de racers. Lijkt me logisch en vind het dan ook zelfs raar dat niet alle teams dat doen, zoals bijvoorbeeld Caterham. Dat lijkt me toch helemaal het team te zijn wat moet zorgen dat de coureurs weten hoe ze alles uit de wagen weten de persen. Stel dat er ook nog eens problemen zijn met de betrouwbaarheid, waardoor ze dag 1 al minder kunnen rijden bijvoorbeeld, maar de reservecoureur wel. Dat zou vreemd zijn, leuk voor Frijns, maar in het algemene belang gezien snap ik niet dat hij al mag rijden deze week.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:24:34 #32
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_136029822
Voor op het werk:

UI Made bij VanilleKwark.
pi_136030715
Ow ik lees nu pas dat iedereen (?) met een 8 bak gaat rijden komend jaar? Dat wist ik nog niet.

Een 7 bak is jaren de standaard geweest toch of ben ik nou gek? :@
Zijn er in het recente verleden meer auto;s met een 8 bak geweest? Volgens mij wel, maar ik weet niet meer welke. Ik dacht in de tijd dat Montoya en Ralph ook nog reden.

Iemand? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 27 januari 2014 @ 22:41:01 #34
39237 crew  H_T
2733
pi_136030842
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:38 schreef Geralt het volgende:
Ow ik lees nu pas dat iedereen (?) met een 8 bak gaat rijden komend jaar? Dat wist ik nog niet.

Een 7 bak is jaren de standaard geweest toch of ben ik nou gek? :@
Zijn er in het recente verleden meer auto;s met een 8 bak geweest? Volgens mij wel, maar ik weet niet meer welke. Ik dacht in de tijd dat Montoya en Ralph ook nog reden.

Iemand? :)
Volgens mij is de 8-bak nieuw. Ik kan me er in elk geval geen herinneren
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_136030882
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Volgens mij is de 8-bak nieuw. Ik kan me er in elk geval geen herinneren
Er staat me toch echt iets bij van een 8 bak. Of dat is een gevalletje herinneringsvervraaïng. Dat kan ook. Niet uit te sluiten in elk geval :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136030904
Marussia mist begin van de testsessie door technische problemen. Hopen er voor het eind van de sessie bij te zijn.
quote:
20:53 – Marussia has been forced to delay the debut of its new Formula 1 challenger due to a technical glitch.

The Banbury-based outfit had planned to roll-out the MR03 chassis at the start of this week's Jerez test, but a problem that was uncovered during the final stages of the car's preparation has set its schedule back.

Instead of transporting the Ferrari-powered machine to the Spanish venue without a fix in place, the team has chosen to carry out work at the factory with a view to shipping the car out for the end of the gathering.

For the first time in its history, Marussia has an unchanged line-up of Jules Bianchi and Max Chilton in 2014.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 27 januari 2014 @ 22:49:19 #37
39237 crew  H_T
2733
pi_136031332
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Er staat me toch echt iets bij van een 8 bak. Of dat is een gevalletje herinneringsvervraaïng. Dat kan ook. Niet uit te sluiten in elk geval :)
De 8-bak is tegenwoordig verplicht en teams mogen de ratios niet meer wijzigen tijdens het seizoen. Behalve dan in 2014, dan mogen ze het een keer aanpassen

quote:
Transmissions - which must have eight forward gears, the ratios having been chosen before the season - bolt directly to the back of the engine.
bron

Edit: dit artikel uit augustus 2013 noemt dat de op dat moment huidige F1-auto's zeven verzetten hebben, maar zegt er niet bij of er in het verleden wel eens auto's zijn geweest met acht
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_136033013
In ieder geval in de jaren 90' en 00' niet: Regulations direct that the cars have minimum four forward gears, and maximum seven. The cars must also be equipped with a reverse gear. The cars must have no more than two driven wheels. Constantly Variable Transmission (CVT) systems are also not permitted.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:19:04 #39
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136033073
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De 8-bak is tegenwoordig verplicht en teams mogen de ratios niet meer wijzigen tijdens het seizoen.
:|W
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 02:02:39 #40
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136038544
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:16 schreef Marks het volgende:

[..]

Is natuurlijk jammer als NL'er, maar ik kan het helemaal snappen.
De auto's zijn nieuw, zeer nieuw, dan wil je eerst zorgen dat de vaste rijders daar zoveel mogelijk aan gewend zijn. Giedo komt later pas, het is gewoon minder belangrijk dat hij het goed doet binnen het team dan de racers. Lijkt me logisch en vind het dan ook zelfs raar dat niet alle teams dat doen, zoals bijvoorbeeld Caterham. Dat lijkt me toch helemaal het team te zijn wat moet zorgen dat de coureurs weten hoe ze alles uit de wagen weten de persen. Stel dat er ook nog eens problemen zijn met de betrouwbaarheid, waardoor ze dag 1 al minder kunnen rijden bijvoorbeeld, maar de reservecoureur wel. Dat zou vreemd zijn, leuk voor Frijns, maar in het algemene belang gezien snap ik niet dat hij al mag rijden deze week.
Valt me ook op dat Ericsson 2 dagen mag rijden en de heefdrijder, Kobayashi maar 1 dag.
Best rare keuzes.
Enige reden die ik kan bedenken voor deze keuzes is omdat ze Ericsson kennelijk nog niet helemaal vertrouwen, denken dat die in elk geval 2 dagen nodig heeft.
Frijns willen ze ook van weten wat voor vis ze in de kuip hebben gok ik.
Zou tof zijn als Frijns sneller zou zijn ^O^
pi_136039028
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:02 schreef RingBewoner het volgende:


Is de eerste testdag morgen ook ergens een beetje te volgen?
Ik rijd er zo naartoe. :)

Ben erg benieuwd of er sowieso een beetje serieus gereden wordt als bij de wintertests in andere jaren.
Er worden vele rode vlaggen voorspeld, dus ik neem maar veel te lezen mee.
Het weer hier is wel lekker; gisteren 23 graden, maar op circuit wat koeler en vanavond heel klein beetje regen.
Als het overigens de eerste dagen niet regent, zetten ze vrijdag de baan kunstmatig onder water om regenbanden te testen.
pi_136039046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 06:05 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik rijd er zo naartoe. :)

Ben erg benieuwd of er sowieso een beetje serieus gereden wordt als bij de wintertests in andere jaren.
Er worden vele rode vlaggen voorspeld, dus ik neem maar veel te lezen mee.
Het weer hier is wel lekker; gisteren 23 graden, maar op circuit wat koeler en vanavond heel klein beetje regen.
Als het overigens de eerste dagen niet regent, zetten ze vrijdag de baan kunstmatig onder water om regenbanden te testen.
Goeie foto camera bij je ? Fotoverslag zal vanzelfsprekend zeer op prijs worden gesteld ! ;)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:41:48 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136039802
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:43:58 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136039826
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:45:42 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136039847
SkyGalloway twitterde op dinsdag 28-01-2014 om 08:39:33 The car they all have to beat - again? Red Bull RB10 #skyf1 http://t.co/HZsWoMdwNU reageer retweet
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:47:27 #48
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136039868
De mooiste is de Mercedes
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:49:56 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136039904
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:51:16 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136039914


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')