nee hoor, hij moet gewoon opschietenquote:
haha 4 secondenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee hoor, hij moet gewoon opschieten
3 te lang...quote:
Yup.. Maar niet echt iets wat toonbaar is.. Moet nog eens mooie locatie zoeken en geduld vinden daarvoor..quote:Op maandag 27 januari 2014 15:23 schreef Ynske het volgende:
Is er hier eigenlijk al eens iemand bezig geweest met het fotograferen van sterrensporen?
t voelde veel langerquote:
Alweer? Vorige ronde ook al. Moet ie zeker weer eerst zijn Mac Pro van vijfhonderdmiljoenmiljardeuro opstarten?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee hoor, hij moet gewoon opschieten
Is mooi man, direct foto's krijgen en kijkenquote:
ik ben laatst op de hei geweest, maar idd KOUHOUDquote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yup.. Maar niet echt iets wat toonbaar is.. Moet nog eens mooie locatie zoeken en geduld vinden daarvoor..
Bestaat lapo>fipo niet meer?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij de Fok!Fotografie Slowchat!
Fotografie is natuurlijk een hele serieuze zaak, maar de fotograaf erachter is natuurlijk niet altijd even serieus met fotografie bezig! Kortom, wij zijn ook mensen die af en toe probleempjes hebben met auto's of de economische crisis, peinzen over wat we vanavond zullen gaan eten en we maken ons ook wel eens zorgen om wanneer de wasmachine het zal begeven... Slowchat time!
Merken
Canon || Nikon || Pentax || Sony || Olympus || Panasonic || Leica || Fuji || Hasselblad || Mamiya
Handige Links
DPReview || DxO
En hier verder...
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Alweer? Vorige ronde ook al. Moet ie zeker weer eerst zijn Mac Pro van vijfhonderdmiljoenmiljardeuro opstarten?
was een inside jokequote:[..]
Is mooi man, direct foto's krijgen en kijken
kun je jezelf lerenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Merlijn het volgende:
Oh jee. Ik heb mezelf weer eens iets in het hoofd gezet: Ik wil gitaar leren spelen...
Echte gitaar of luchtgitaar?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Merlijn het volgende:
Oh jee. Ik heb mezelf weer eens iets in het hoofd gezet: Ik wil gitaar leren spelen...
Dat moet je dan ook handmatig doen (op oneindig).quote:Op maandag 27 januari 2014 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb weleens geprobeerd sterren te fotograferen als je dat bedoeld? Maar lukt mij niet want krijg dat scherp focussen niet voor elkaar.
Handmatige focus en gewoon een rits van foto's schieten terwijl je langzaam aan de focus ring draait. Dan moet er wel 1 scherp zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb weleens geprobeerd sterren te fotograferen als je dat bedoeld? Maar lukt mij niet want krijg dat scherp focussen niet voor elkaar.
Ja dat weet ik. Weet niet wat ik verkeerd deed. Binnenkort nog eens doen. in Noorwegen al is dat niet binnenkort natuurlijk haha.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat moet je dan ook handmatig doen (op oneindig).
Ik ben een meester in luchtgitaar!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echte gitaar of luchtgitaar?Ik zou voor die laatste gaan. Is makkelijker.
Op oneindig focussen en zorgen dat je, als je ze scherp wilt, je niet boven het sommetje uit komt (wat was dat ook alweer?) in sluitertijd.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Je bent traahaaag!quote:
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja, als je op pad gaat ook dat jaquote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ben laatst op de hei geweest, maar idd KOUHOUD
en in mn eentje toch niet zo'n heel goed idee
eens kijken of ik een vriend binnenkort zo gek krijg om mee te gaan
Zo vet! Nee ik moet eerst de basis eens leren haha.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zoiets, geleend van fotoo.nl
Daar moet je dus weg.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja, als je op pad gaat ook dat ja.. En ik moet nog eens uitvogelen hoe het nou het beste werkt, kreeg het nog altijd niet soepeltjes voor elkaar.. Zit hier alleen vol met industrie dus lichtvervuiling
..
ik heb er een verzameldocumentje van http://www.throughmylens.nl/pdf/sterren_en_nachtfotografie.pdfquote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja, als je op pad gaat ook dat ja.. En ik moet nog eens uitvogelen hoe het nou het beste werkt, kreeg het nog altijd niet soepeltjes voor elkaar.. Zit hier alleen vol met industrie dus lichtvervuiling
..
YNS! Van FB gejat! Handig!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:37 schreef Timmos het volgende:
Mijn eerste probeersel, ff van FB gehaald
[ afbeelding ]
Geblokkeerd!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:37 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
wat moet ik?quote:
Lief zijnquote:
Why dat? Ieder een is er om te leren. Ik Denk soms dat ik best aardige plaatjes kan schieten, maar dan zie ik bijvoorbeeld die van D_A en denk ik "Damn...."quote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik voel me soms zo'n prutser als ik jullie foto's bekijk ^^
Pas na een quote zie ik die links naar FB pas.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:37 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
hoeft niet, ik begin ook altijd met prutsenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben je ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo denk ik ook over mezelf.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo voel ik mij ook nog steeds hoorquote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is verder niks mis met die shop hoor, iedereen die ik ken besteld daar.. Op FB even een berichtje sturen naar hun of emailen, grote kans dat je dan nog wat goodies krijgt ookquote:Op maandag 27 januari 2014 15:45 schreef Puala het volgende:
Timmos, bij die webshop die jij laatst postte had ik shizzle besteld. Maar het blijkt wel heel lastig voor ze dat bezorg en factuuradres niet hetzelfde is. Nu is ie dus alsnog naar het verkeerde adres gestuurd
Ik heb gemaild. Vond het zo knullig. Nou ben ik ziek, dus komt het nog wel goed uit dat het niet naar werk is gestuurd. Maar normaal was ik er echt niet blij mee geweest, omdat je dus moet tekenen voor het pakketje.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is verder niks mis met die shop hoor, iedereen die ik ken besteld daar.. Op FB even een berichtje sturen naar hun of emailen, grote kans dat je dan nog wat goodies krijgt ook
zit je eigenlijk al in je nieuwe huis?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb gemaild. Vond het zo knullig. Nou ben ik ziek, dus komt het nog wel goed uit dat het niet naar werk is gestuurd. Maar normaal was ik er echt niet blij mee geweest, omdat je dus moet tekenen voor het pakketje.
Neequote:Op maandag 27 januari 2014 15:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
zit je eigenlijk al in je nieuwe huis?
#taghoerquote:Op maandag 27 januari 2014 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
#nietbijtehouwe #gelukkigisuncleernie #supersnel
#NotAgain....quote:Op maandag 27 januari 2014 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
#nietbijtehouwe #gelukkigisuncleernie #supersnel
KICK!BAN!INZ! #JWZ.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je graag met #hashtags praat mag je wmb richting je twitter account verhuizen
Klabaaaaaaaamquote:Op maandag 27 januari 2014 15:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je graag met #hashtags praat mag je wmb richting je twitter account verhuizen
Ik wil je het wel leren, tegen vergoedingquote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Merlijn het volgende:
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je het over D-A. Zover kijk ik over een paar jaar wel weer haha.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Merlijn het volgende:
Why dat? Ieder een is er om te leren. Ik Denk soms dat ik best aardige plaatjes kan schieten, maar dan zie ik bijvoorbeeld die van D_A en denk ik "Damn...."
Mijn gepruts blijft dan ook meestal gepruts haha.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoeft niet, ik begin ook altijd met prutsen
Jeej ik ben niet alleenquote:
Dankjequote:
Van het weekend de hort op danquote:Op maandag 27 januari 2014 15:43 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zo voel ik mij ook nog steeds hoor..
Heb al lang niet echt iets ''algemeens'' geschoten, alleen maar ellende.. Tijd om verandering in te brengen
Nog steeds beter dan mijn gepruts.. Zal hem zo eens opzoeken.quote:
Leuk! Ik heb het gewoon van youtube geleerd. Super handigquote:Op maandag 27 januari 2014 15:29 schreef Merlijn het volgende:
quote:Op maandag 27 januari 2014 16:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je het over D-A. Zover kijk ik over een paar jaar wel weer haha.
[..]
Mijn gepruts blijft dan ook meestal gepruts haha.
[..]
Jeej ik ben niet alleen
[..]
Dankje
[..]
Van het weekend de hort op dan
[..]
Nog steeds beter dan mijn gepruts.. Zal hem zo eens opzoeken.
-----------
Einde monsterpost. speciaal pc voor opgestart ^^
Foto's uitzoeken breek me de bek niet open. Ben nog niet klaar met La Palma, en Vrijdag vertrek ik weer naar Engeland.. zucht.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:17 schreef kanovinnie het volgende:
Ik stal stil in fotografie, ook wel frustrerend. En nog 2000 foto's uit te zoeken ofzo![]()
Ik heb de vakantie foto's van 2 jaar terug, vorig jaar Frankrijk, vorig jaar Schotland in kleur EN van een cyclocross laatst. En nog een paar evementen van de sportclub.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Foto's uitzoeken breek me de bek niet open. Ben nog niet klaar met La Palma, en Vrijdag vertrek ik weer naar Engeland.. zucht.
Vrijdag afgesproken met iemand die wat ideetjes heeft maar daar nog wel een handje bij kan gebruiken dus wie weetquote:
Sterkte haha. Ik heb eigenlijk ook nog wat van andere vakanties maar die doen er minder toe.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb de vakantie foto's van 2 jaar terug, vorig jaar Frankrijk, vorig jaar Schotland in kleur EN van een cyclocross laatst. En nog een paar evementen van de sportclub.
Spannend!!!quote:Op maandag 27 januari 2014 16:20 schreef xuryah het volgende:
Mijn god, ben even bij een sollicitatie en meteen een nieuw deel geopend enzo! Wat heb ik allemaal gemist!
Oh. Sollicitatie duurde maar 10 min
ik hoop dat ik mn enthousiasme goed genoeg heb kunnen laten zien. Zucht. Ze vroeg helemaal niet zoveel en ik had juist allerlei mooie dingen bedacht. Nouja, eind vd week hoor ik iets. Of niets. Ben benieuwd!!
Wat zegt je gevoel? Waren het leuke mensen? en viel het uiteindelijk mee?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:20 schreef xuryah het volgende:
Mijn god, ben even bij een sollicitatie en meteen een nieuw deel geopend enzo! Wat heb ik allemaal gemist!
Oh. Sollicitatie duurde maar 10 min
ik hoop dat ik mn enthousiasme goed genoeg heb kunnen laten zien. Zucht. Ze vroeg helemaal niet zoveel en ik had juist allerlei mooie dingen bedacht. Nouja, eind vd week hoor ik iets. Of niets. Ben benieuwd!!
Oh je hebt iig wat in het vooruitzicht danquote:Op maandag 27 januari 2014 16:19 schreef Timmos het volgende:
[..]
Vrijdag afgesproken met iemand die wat ideetjes heeft maar daar nog wel een handje bij kan gebruiken dus wie weet
Heb de foto opgezocht. maar het is gewoon zwart met hier en daar een bolletje heel vaag.. meteen maar weggekieperd dus.Moet daar toch eens iets op verzinnen.quote:
Ja ze was wel aardig. Het viel wel mee ja, maar ze vroeg niet zoveel aan mij. T was meer van "heb jij nog vragen, je mag alles vragen hoor". En toen was het uhh... heb wel wat interesse getoond enzo.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:21 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
Wat zegt je gevoel? Waren het leuke mensen? en viel het uiteindelijk mee?
Yep! Weet alleen nog niet precies wat hehequote:Op maandag 27 januari 2014 16:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh je hebt iig wat in het vooruitzicht dan
[..]
Heb de foto opgezocht. maar het is gewoon zwart met hier en daar een bolletje heel vaag.. meteen maar weggekieperd dus.Moet daar toch eens iets op verzinnen.
quote:Op maandag 27 januari 2014 16:27 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja ze was wel aardig. Het viel wel mee ja, maar ze vroeg niet zoveel aan mij. T was meer van "heb jij nog vragen, je mag alles vragen hoor". En toen was het uhh... heb wel wat interesse getoond enzo.
Ogh dat houd het spannend ^^quote:Op maandag 27 januari 2014 16:28 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yep! Weet alleen nog niet precies wat hehe
gewoon doen!quote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Ynske het volgende:
K wil mn sloffen mee nemen naar mn werk...
Koude voeten
Jawel maar je hebt allerlei soorten spannend natuurlijk ^^quote:Op maandag 27 januari 2014 16:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
Is wat ik normaal gezien doe niet al spannend genoeg?
Yep maar keuken raad ze me af. Wilt zr me niet aan doen zei ze.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef Mironda90 het volgende:
[..]Nog gevraagd naar die andere functies?
Kaplaarzen aan, en koffie erin gietenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Ynske het volgende:
Koude voeten
Goed idee!!!quote:Op maandag 27 januari 2014 16:36 schreef freud het volgende:
[..]
Kaplaarzen aan, en koffie erin gieten
Huisfotograafquote:Op maandag 27 januari 2014 16:35 schreef xuryah het volgende:
[..]
Yep maar keuken raad ze me af. Wilt zr me niet aan doen zei ze.
Heb ook gezegd dat ik met fotografie bezig ben en dat ik daar ook iets mee kan doen. Dat ik graag mee help/denk enzo..
ik heb warme werklaarzen, met bont bekleed. Heerlijk warmquote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Ynske het volgende:
Koude voeten
Dierenbeul!quote:Op maandag 27 januari 2014 16:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb warme werklaarzen, met bont bekleed. Heerlijk warm
Zonder auto zou ik al een probleem hebben om bij mijn ouders te komen.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Eerste dag training bij de nieuwe baas zit erop. Ging wel goed, merk dat ik qua talen makkelijk meekom met de rest.
Een auto is zwaar overrated. Ik ben opgegroeid in een gezin zonder auto, heb zelf nooit een rijbewijs gehaald en natuurlijk nooit een auto gehad. Toch kom ik overal waar ik wil zijn en voel ik geen beperkingen. En ik hou een hoop geld op zak, dat geld kan ik voor mooie reizen gebruiken.
Ik niet, de auto is zo luxe, heerlijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:14 schreef Susteren het volgende:
Nja langere afstanden zou ik liever 1e klas trein willen reizen en wat geld overhouden dan met de auto gaan.
Dat zeiden mensen zonder internet ookquote:Op maandag 27 januari 2014 17:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Eerste dag training bij de nieuwe baas zit erop. Ging wel goed, merk dat ik qua talen makkelijk meekom met de rest.
Een auto is zwaar overrated. Ik ben opgegroeid in een gezin zonder auto, heb zelf nooit een rijbewijs gehaald en natuurlijk nooit een auto gehad. Toch kom ik overal waar ik wil zijn en voel ik geen beperkingen. En ik hou een hoop geld op zak, dat geld kan ik voor mooie reizen gebruiken.
Ik hou veel tijd over door met de trein te gaan. In de trein kan ik van alles doen, zou ik moeten rijden dan kan ik dat niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:29 schreef freud het volgende:
[..]
Dat zeiden mensen zonder internet ook. Het gaat er niet om dat je ergens niet komt, het gaat mij er om dat ik heul veul tijd over hou met auto. Wat voor baan ben je begonnen trouwens? Helemaal post-af nu?
owja dat was vandaagquote:Op maandag 27 januari 2014 17:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoelaat heb je lunch tijdens de training?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik hou veel tijd over door met de trein te gaan. In de trein kan ik van alles doen, zou ik moeten rijden dan kan ik dat niet.
Ik ben een collega van Ynske geworden. Ik moet bij de post nog wat ondertekenen, maar de procedure om daar te stoppen is in gang. Wel heb ik nog een terugkeergarantie. Is wel handig, tegenwoordig begin je toch overal met een kleiner contract. Niet dat ik er fiducie in heb dat mijn functie nog bestaat als ik terug zou moeten keren.
Ik stond onder te wachten op de trainster, kwam ik al een van m'n vrienden tegen die niet wist dat ik er gesolliticiteerd hadquote:
Wie had je? Amanda of Siri?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik stond onder te wachten op de trainster, kwam ik al een van m'n vrienden tegen die niet wist dat ik er gesolliticiteerd had.
Een beetje hapsnap, we zijn 3x in de kantine geweest vandaagquote:Op maandag 27 januari 2014 19:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoelaat heb je lunch tijdens de training?
was een leuke binnenkomer inderdaad, heb nog een andere trainster. Tenminste vandaag en morgen. Daarna weer anderen.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
Wie had je? Amanda of Siri?
tof toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |