Op-lossen?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:36 schreef Frutch het volgende:
Niet onder de vrachtwagen laden is hoe je het antwoord vindt (8)
Klopt.. toen ik er aan dacht, was het voor mijn gevoel wel logisch.. wijnstekken / bloemenstekje.. maar goed, gelukkig maar dat ie toch geraden isquote:Op maandag 27 januari 2014 10:10 schreef trui het volgende:
stekkerdoos is een leuk woord, maar de wijngaard in de omschrijving had helemaal niks te maken met stekken. bloemwinkel trouwens ook niet. dat had beter een boom- of plantenkwekerij kunnen zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:59 schreef plagvreugd het volgende:
Zat te denken aan "Pas op, braakliggend gebied", maar dat past niet. "Pas op, onontgonnen terrein" wel maar dat is t natuurlijk niet
Ja maar dan werd het te makkelijk, denk ikquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:51 schreef trui het volgende:
de ij telt toch doorgaans als 1 letter?
De meningen zijn verdeeldquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:51 schreef trui het volgende:
de ij telt toch doorgaans als 1 letter?
Lijkt me goedquote:
En ik maar in de weer met het engelse woord voor boot/schipquote:
Sla me nietquote:
Ik vind het niet te pruimenquote:
Wees niet bang, ik doe nog geen fruitvlieg kwaad!quote:
Over het hoofd zien dat ik 'uitje' gebruikte, hihaho!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:03 schreef Mark het volgende:
Dan ook de uitnodiging in cryptostijl en kijken wie het vindt
En ja, ik ben nu gestopt met de ongein, het wordt tijd voor een nieuwe crypto.
Dat had ik niet hoorquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:09 schreef VRIDZ het volgende:
Over het hoofd zien dat ik 'uitje' gebruikte, hihaho!
Bij deze misschien wel, taal is een flexibel iets. Probeer het in het woordenboek te krijgen zou ik zeggen?quote:
Dacht ik ook even, maar hoe je ij ook telt, dat zijn geen 10 lettersquote:
Een heel lange ij telt voor drie.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:47 schreef Mark het volgende:
[..]
Dacht ik ook even, maar hoe je ij ook telt, dat zijn geen 10 letters
Drie ij is een paasij?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:48 schreef plagvreugd het volgende:
[..]
Een heel lange ij telt voor drie.
Niet DIE helftquote:
Correct!quote:
bij mij viel het kwartje toen je zei dat het meervoud moest zijnquote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:08 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Correct!
En dan meteen mijn correctie; teken behoren dus tot de spinachtigen, niet tot de insectenMisschien dat het daarom wat lastiger was om te raden?
De bijbehorende cryptische omschrijving die ik als tip wilde geven, zal ik nu dan maar zo snel als nieuwe opdracht doen;quote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:09 schreef Frutch het volgende:
[..]
bij mij viel het kwartje toen je zei dat het meervoud moest zijn
hihi klopt, maar niet geschoten altijd mis tochquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:24 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Dat heeft niet echt veel te maken met mijn vorige cryptische omschrijving he?
moordcomplotten?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:14 schreef Frutch het volgende:
is hier een 'killer' reeks over uitgebracht? (15)
quote:
quote:Op zondag 9 februari 2014 01:24 schreef Mark het volgende:
Kom niet verder dan raster, maar geloof niet dat dat goed is.
Sowieso; godsrastering.quote:Op zondag 9 februari 2014 01:24 schreef Mark het volgende:
Kom niet verder dan raster, maar geloof niet dat dat goed is.
Ah ja, nu ik ookquote:
Bestraten.quote:Op maandag 10 februari 2014 11:27 schreef trui het volgende:
dan nu een iets moeilijkere:
het plaveisel hoog inschatten. (9)
Hm, oplichten heeft te weinig letters.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:50 schreef Treinhomo het volgende:
Als het schoeisel op geschiktheid beoordeeld is, kunnen de kaarsen ontstoken worden. (10)
'Oplichting', daarentegen, heeft wél genoeg letters.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:04 schreef -Spring het volgende:
Hm, oplichten heeft te weinig letters.
ah, tuurlijk!quote:Op maandag 10 februari 2014 13:07 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'Oplichting', daarentegen, heeft wél genoeg letters.
potver.quote:Op maandag 10 februari 2014 13:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Het is niet goed.
Maar het heeft genoeg letters, dat moet gezegd.
quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:09 schreef Treinhomo het volgende:
Hintje: zelfstandig naamwoord, meervoud.
nope.quote:
nope.quote:
Nope.quote:
Nee, niks met publiek.quote:
Dat is toch altijd?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:00 schreef Treinhomo het volgende:
Er vanuit gaande dat de 'X' voor één letter telt.
quote:Op maandag 17 februari 2014 13:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Non-excuus.
Er vanuit gaande dat de 'X' voor één letter telt.
Optie 1 ja!quote:
Pijp korter= tappenquote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:54 schreef trui het volgende:
Tijd voor een extra hint, hoogwaterige lolbroek!
quote:
quote:Op woensdag 2 april 2014 07:39 schreef trui het volgende:
yeah voor Spuuglokje! (en dat op de vroege ochtend!)
Alarm?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:31 schreef MadMaster het volgende:
Een protest op de aanval tijdens de slag om Brittannië kan wrijving geven, maar toch ook uitmuntend zijn... (5)
Oeps...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |