Deze zijn ook goed ter voorbereiding:quote:Op maandag 27 januari 2014 12:11 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Nee, niet dieEr is ook een speciaal voor Boedieboe, over de realiteit van bevallingen
enquote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.
Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.
Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
MUUS!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:08 schreef MUUS het volgende:
Bij de huisarts langs gaan, omdat je misselijk bent door de zwangerschap.. Die vent lacht je uit en als hij je de deur uit gooit, roept hij nog even hard: "HAD JE MAAR NIET ZWANGER MOTTEN WORDEN, DOMME DOOS!"
En geef de man eens ongelijk.
Neen, dan het fenonomeen verloskundigen en gynaecologen.. Deze mensen zitten de hele dag aan, praten de hele dag over en zien de hele dag door.... KUTTEN.
Zodra je zwanger bent is het moment aangekomen om je flamuus los te laten. Laat het tot je doordringen dat ze niet meer van jou is. Er is een lul in geweest, nu zit er een kind in je buik en vanaf nu ben je je flamuus kwijt.
Vanaf nu is je doos geen doos meer, maar de grabbelbak van Lingo.
Ach, in het begin lijikt het allemaal mee te vallen. Die echo's, het voelen aan je buik, het wegen, niemand zit aan of in je doos. Nee, nog niet, maar wacht maar af, die schade halen ze later in. Ook al heb je het niet door, ze zitten nu al hijgend en bibberend op je doos te azen. "Ooooh, als ze gaat bevallen.... dan mogen we er IN en er AAN zitten en dat gaan we VEEL doen. *kwijl, hijg, snuif*"
Gynaecologen en verloskundigen zijn fucked up mensen, serieus. Ze hebben hiervoor geleerd, omdat ze de godganse dag aan dozen wilden zitten. Denk er even over na, da's ziek, man.
Kijk maar eens naar die enge glimmende oogjes als ze keer op keer herhalen: "Bellen als de weeën om de vijf minuten komen he?"
En jawohl, dan komen de weeën om de vijf minuten en je belt. Verloskundige of gynaecoloog staat voor je neus en het dreigende "trek je broekje maar even uit" klinkt ineens heel hard in je oren.
*flaps... flaps*..... Da's het geluid van die rubberen handschoentjes die ze dan aantrekken...
Als je geluk hebt gaan ze je strippen, omdat het kind niet wil komen of omdat de bevalling nu toch echt moet gaan beginnen. Wat is dat strippen, MUUS? Is dat geil?
Nou en of!. Dan gaan ze met een hand in je doos wroeten om de vliezen wat los te pulken!
Dat klinkt alsof het pijn doet, MUUS. JA! Tof he?.
"Doe je broekje maar even uit.....*flaps.... flaps*"
En dan die hand erin.... en dan gaan ze wurmen.... en dan voelt het alsof ze je longen door je doos eruit willen trekken..
"Pak maar even een maandverbandje...." en ja, dat moet, want je bloedt als een rund daarna.. Oh, en lopen kan je ook niet meer van de pijn.
.
"Nu maar hopen dat de bevalling gaat beginnen, toedeloe.... en wel bellen als de weeën om de vijf minuten komen he? *kwijl, hijg, snuif*""
Met het gevoel alsof je zojuist door een kameel genomen bent, ga je naar huis waar je vervolgens dubbelgeklapt van de pijn op de bank gaat zitten. Dolletjes he?.
Vanaf nu bloed je en dat zal je blijven doen tot zes weken na de bevalling. Er kan ook slijm bij zitten, maar da's alleen als je boft..
Daar zijn de weeën om de vijf minuten..... *Twiligt Zone muziekje*.... nu moet je bellen.
"Trek je broekje maar even uit.... *flaps.... flaps*.... dan ga ik even toucheren om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt."
Even tussen jou en mij: als ze om de vijf minuten komen, is het einde nog lang niet in zicht. Dat weet ik en dat weet de gynaecoloog/verloskundige. Waarom gaan ze dan nu al voelen?
Omdat ze daar op geilen. Duhhuh. Dus voelen ze 174386503 keer. Heel veel, heel vaak en heel grondig.
Als je in het ziekenhuis bevalt, bof je helemaal. Daar hebben ze diensten en om het uur heb je dan een andere dildo-in-opleiding voor je neus, inclusief assistent-van-dildo en leerlingen-van-de-dildo-school.
Raad eens? Die gaan ALLEMAAL wroeten!
"Hallo, ik ben Dildo Piet....*flaps... flaps*" En HOPPAAAAAAAAA, binnen drie seconden zit hij al bij je binnen. "Even voelen hoor"
Daarna mag assistent-van-dildo nog even voelen én leerling-van-de-dildo-school én de extra-dildo én de back-up-dildo én de zus-van-dildo én de koffiejuffrouw doen ook nog even gezellig mee.
Na een uurtje herhaalt dit riedeltje zich, want dan wisselen ze van dienst..
Had ik al gezegd dat het niet gewoon voelen is, maar dat ze écht de gouden bal aan het zoeken zijn? Had ik al gezegd dat je ze dood wil trappen als je persweeën hebt en ze dan een hand in je kut stoppen?
Nee? Oh..
Nee, je kut zal nooit meer hetzelfde zijn. Iedereen heeft er aan gezeten. Ga je winkelen, kom je zo 12 mensen tegen die in je doos hebben zitten grabbelen tijdens de bevalling. Tja, dan is de sjeu er wel een beetje vanaf he?
Niks meer neukdoos! Grabbelbak en geboortekanaal.
Je bent zwanger. Dag fijn figuurtje, dag strakke huid, dag lang haar en daaaahaaaag flamoes. Het was leuk jullie gekend te hebben..
Het was voor mij de tweede keer de reden om te gaan testen (want herkenbaar van de eerste keer) en bij de derde keer maakte ik grapjes tegen F. zo van 'mijn tieten doen zeer, en ik voel mijn banden, maar goed... ik heb een spiraal, dus het kan helemaal niet, en ach... zolang ik niet idioot vroeg wakker word 's ochtends maak ik me nog niet druk'.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga het niet lezen denk ik![]()
Heel vroeg wakker worden, hoort dat er ook bij? Of ben ik gewoon nog een beetje onrustig in m'n hoofd?
De eerste weken was ik ook belachelijk vroeg wakker... 5:00 was geen uitzondering...quote:Op maandag 27 januari 2014 14:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik ga het niet lezen denk ik![]()
Heel vroeg wakker worden, hoort dat er ook bij? Of ben ik gewoon nog een beetje onrustig in m'n hoofd?
Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het was voor mij de tweede keer de reden om te gaan testen (want herkenbaar van de eerste keer) en bij de derde keer maakte ik grapjes tegen F. zo van 'mijn tieten doen zeer, en ik voel mijn banden, maar goed... ik heb een spiraal, dus het kan helemaal niet, en ach... zolang ik niet idioot vroeg wakker word 's ochtends maak ik me nog niet druk'.
Een dag later lag ik om half 5 's ochtends naar het plafond te staren. 4 uur later bevestigde de test wat ik op dat moment eigenlijk al wel wist.
En don't worry, het gaat over!![]()
Eh ja, sorry, ik dacht dat het wel bekend was her en der inmiddels.quote:
SPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand te laten schrikken.![]()
En suffer dan suf in dezelfde post, maar jij nog gefeliciteerd met jullie verassings-cadeautje he!
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eh ja, sorry, ik dacht dat het wel bekend was her en der inmiddels.Oh ja, ik weet het weer.SPOILER: uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand te laten schrikken.![]()
En suffer dan suf in dezelfde post, maar jij nog gefeliciteerd met jullie verassings-cadeautje he!
En bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef Theeleuter het volgende:
Over onverwacht zwanger raken ed. Welke AC zijn jullie van plan te doen na de bevalling?
Ik zit toch te denken om over te stappen op spiraaltje als we eenmaal alle kinderen hebben die we willen hebben. Echter doen verhalen over verloren spiraaltjes en het feit dat manlief en ik schijnbaar moeiteloos zwanger raken me heroverwegen wat handig is.
Een leven lang de pil slikken lijkt me ook niet wat, tbh.....De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he
![]()
Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend![]()
Zo gaan wij het denk ik ook doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Dot. het volgende:
[..]
De mijne vond dat we de natuur zn gang maar moesten laten gaan, want dan zat de tweede er fijn dicht opJa, ik wil denk ik ook wel even niet zwanger zijn he
![]()
Ik denk dat wij aan de condooms gaan tot nmr 2, ik wil al die hormonen niet meer. En na nmr 2 komt er een knip bij mijn vriend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |