quote:Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bij complicate moet je heel, heel specifiek zijn. Anders heb je weer 100 posts discussie.
Dat blijkt. Daarom stond er 'in het algemeen' in mijn post, maar dat mocht niet baten.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bij complicate moet je heel, heel specifiek zijn. Anders heb je weer 100 posts discussie.
Goed punt, wel. Maar als je zo'n zenuwachtig persoon bent en je hebt later eens een vaste relatie, dan ben je toch niet meer zenuwachtig naar je vrouw toe? En als je lekker in je eentje zit te chillen (wanneer mensen het meest zichzelf zijn) ben je toch ook niet zenuwachtig?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En waarom maakt dat 'het gedoe over dat mensen maar lekker zichzelf moeten zijn' onzin?
Omdat als je:
[..]
Je dus jezelf al niet bent.. want jezelf ben je met die zenuwachtigheid
Die eerste indruk is in eerste instantie het belangrijkste idd, want dat maakt toch of iemand bij je blijft hangen voor een praatje of het liefst gelijk het gesprek af kapt en weer verder gaat met whatever ze aan het doen wasquote:Op maandag 27 januari 2014 12:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact! Alleen is het voor mij wel jammer dat mensen dit toch zien als onzekerheid (1e indruk-verhaaltje he?), want dit werkt toch wel in m'n nadeel.
Dan heb je totaal niet begrepen wat 'jezelf zijn' in houdt. Want dat is juist het tegenovergestelde van je anders voor doen dan je bent/je moeten veranderen.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat met "jezelf zijn" vaak wordt bedoeld dat iemand zou moeten veranderen. Maar misschien is hij zo wel zichzelf. Het is niet wie je bent, maar hoe je met jezelf omgaat, chick.
Uiteindelijk lood om oud ijzer. Het doel is om beter met vrouwen om te kunnen gaan, daar zijn we het over eens.
Onzekerheid dus ook. Uit zich op zo enorm veel verschillende manier dat je dat niet kunt veralgemeniseren.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat blijkt. Daarom stond er 'in het algemeen' in mijn post, maar dat mocht niet baten.![]()
Het is ook lastig om het over situaties te hebben waar zoveel uitzonderingen op zijn. Misschien zijn het juist die uitzonderingen die een betere doelgroep zouden vormen voor onvrijwillig maagden of onzekere mensen, maar in de praktijk kun je beter je kansen spreiden denk ik.
Wat blijkt? ik kan er niets aandoen dat jij mijn post niet snapt, Natuurlijk kan je alles "over het algemeen " zeggen maar dat neemt niet weg dat er uitzonderingen zijn en tja, dan mag ik het ook wel herhalen hoor en nuance leggen!quote:
En hoe stelde je voor dat ik ging werken aan iets wat een ander ervaart?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die eerste indruk is in eerste instantie het belangrijkste idd, want dat maakt toch of iemand bij je blijft hangen voor een praatje of het liefst gelijk het gesprek af kapt en weer verder gaat met whatever ze aan het doen was
Maar als je het dan globaal bekijkt is het maar een klein puntje waar je aan hoeft te werken
Een relatieterminatorquote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
En gezonde spanning voor een date lijkt me wel normaal. Zou me zorgen maken of ze anders geen cyborg uit de toekomst is.
Die moet ik nog afvinken op mijn lijst, dus die zou ik graag tegenkomenquote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
En gezonde spanning voor een date lijkt me wel normaal. Zou me zorgen maken of ze anders geen cyborg uit de toekomst is.
quote:
Blij te horen dat er nog mensen zijn die graag nuance leggen in plaats van "over het algemeen" dit dat.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Wees blij dat iemand zoals complicate nadenkt en genuanceerd reageert. Kunnen velen in deze reeks beter gebruiken dan omlijnde taal denk ik zomaar.
Ja, dat is lastig idd. Dat is dan ook juist het hekelpunt hehequote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe stelde je voor dat ik ging werken aan iets wat een ander ervaart?
Gewoon niet nerveus zijn dus ofzo?
Het gaat dan ook vaak om de detailsquote:Op maandag 27 januari 2014 13:55 schreef complicate het volgende:
[..]
[..]
Blij te horen dat er nog mensen zijn die graag nuance leggen in plaats van "over het algemeen" dit dat.Maar goed...
Jij snapt mijquote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om de details
En iemand wegzetten omdat ze een andere mening is, vind ik gewoon niet zo genuanceerd
Dus jouw voorstel is om m'n nerveusiteit te gaan camoufleren omdat sommige dimwits het verschil tussen nerveusiteit en onzekerheid niet kunnen zien?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat is lastig idd. Dat is dan ook juist het hekelpunt hehe
Dan is het voor elke persoonlijke situatie denk ik belangrijk dat je een zo objectief mogelijk beeld krijgt van verschillende kanten, zodat je een beetje een beeld krijgt van wat er mis is.
Zoals in het vorige topic besproken; soms is het zoiets simpels als een houding of tic waarop mensen dan op afknappen. Wat soms juist achteraf heel simpel bleek om aan te passen, en als je eenmaal ziet dat het werkt verdwijnt die nervositeit vanzelf.
Maar het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Anders had je de moeite niet.
Hoewel ik dus wel nogmaals heel graag de nadruk wil leggen op 'niet proberen te hosselen' en 'gewoon jezelf zijn' hehe
Zeg, je hebt er wel een handje van om me verkeerd te begrijpen he?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jouw voorstel is om m'n nerveusiteit te gaan camoufleren omdat sommige dimwits het verschil tussen nerveusiteit en onzekerheid niet kunnen zien?
No thanks!
Ik had het uitsluitend daaroverquote:Op maandag 27 januari 2014 13:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zeg, je hebt er wel een handje van om me verkeerd te begrijpen he?
Ik had het hier namelijk in eerste instantie helemaal niet over
Dan praten we nogal langs elkaar heenquote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had het uitsluitend daarover
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!quote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Die details zijn alleen op individueel niveau interessant. En mensen die een andere mening hebben, zet ik weg in de hoek "totaal niet mee eens"quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om de details
En iemand wegzetten omdat ze een andere mening is, vind ik gewoon niet zo genuanceerd
Doe nou niet alsof je post zo ingewikkeld is. Ik hou wel van nuance maar daar heb je in dit soort discussies niet veel aan. Zoals gezegd zijn sommige maagden zijn nog maagd omdat ze onzeker zijn en dat werkt afstotelijk. Durven ze dan ook geen initiatief te nemen dan wordt het helemaal lastig om contact te leggen.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:52 schreef complicate het volgende:
[..]
Wat blijkt? ik kan er niets aandoen dat jij mijn post niet snapt, Natuurlijk kan je alles "over het algemeen " zeggen maar dat neemt niet weg dat er uitzonderingen zijn en tja, dan mag ik het ook wel herhalen hoor en nuance leggen!
quote:Op maandag 27 januari 2014 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
Uitzonderingen of niet, over het algemeen voldoen onzekere, oudere maagden aan een aantal kenmerken. Daarnaast is er gewoon een aantal succesfactoren waarmee je vrouwen kunt versieren. Dat ze niet op iedereen werken (bijvoorbeeld complicate) mag als logisch worden verondersteld, en hoe je dus niet steeds opnieuw te nuanceren.
Het zit me niet in de weg, als iemand op mij afknapt "omdat ik terecht nerveus ben", nou jammer dan, maar dan hoeft het van mij gelijk ook niet meerquote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
Bovendien moet je zoiets niet camoufleren, maar wégwerken als het je in de weg zit.
In principe zou je niks aan jezelf moeten aanpassen als je dat niet wil, en je je goed voelt bij jezelf.
Maar op het moment dat het niet werkt bij de meisjes en dat je dat als probleem gaat ervaren, moet je het toch jśķst bij jezelf zoeken, en kunnen kleine aanpassingen al voldoende zijn om het wél te laten lukken.
Je wil het, of je wil het niet.
Uah, beetje jaloezie is menselijk en gezond, ja.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!
Jij haakt op de verkeerde manier op mij in blijkbaar, niet mijn foutquote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan praten we nogal langs elkaar heen
Maar in dit topic heb je er sowieso een handje van om mensen te labelen en in hokjes weg te zetten.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die details zijn alleen op individueel niveau interessant. En mensen die een andere mening hebben, zet ik weg in de hoek "totaal niet mee eens"
Het is ergens ook opvallend dat de mensen die niet echt last hebben van gebrek aan aandacht en die niet zoveel kunnen met onzekere, oudere maagden het met elkaar eens zijn, versus de groep die in het schuitje zit/gezeten heeft of ermee sympathiseert.
Scheiding der geesten die wel eens bepalend kan zijn voor het probleem.
Ja, dat klopt, maar in dat geval snap ik het probleem dat je schetst niet, als het juist in dat geval geen probleem maar een soort hulpmiddel (filter) is.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het zit me niet in de weg, als iemand op mij afknapt "omdat ik terecht nerveus ben", nou jammer dan, maar dan hoeft het van mij gelijk ook niet meer
En heb je jezelf dan al de vraag gesteld of het die moeite waard is of niet?quote:En weet je wel niet hoeveel moeite het kost om iets als nerveusiteit te gaan "wegwerken"?
"Kleine aanpassing" vind ik wel heel erg onderdreven
Eh, jij quote mij?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij haakt op de verkeerde manier op mij in blijkbaar, niet mijn fout
Zou deze discussie niet aangaan, want dan komt het weer op het feit van "lees eens terug dan.. blablabla"quote:
Ja idd, had al op enter gedrukt voordat ik dat bedacht.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou deze discussie niet aangaan, want dan komt het weer op het feit van "lees eens terug dan.. blablabla"
Terecht nerveus? Bijvoorbeeld op een 1e date of als ik nieuwe mensen voor het eerst ga ontmoeten. Zoals Elvi eerder al aangaf.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar in dat geval snap ik het probleem dat je schetst niet, als het juist in dat geval geen probleem maar een soort hulpmiddel (filter) is.
En wanneer ben je eigenlijk terecht nerveus?
[..]
En heb je jezelf dan al de vraag gesteld of het die moeite waard is of niet?
Zo niet: dan kan ik er ook nooit zo goed tegen als mensen zeuren dat het niet lukt, als je er toch geen moeite in wil stoppen om je situatie te veranderen (geldt trouwens voor alle probleemsituaties).
En mocht je ooit in je leven van je nervositeit af komen (hoe weet ik ook niet, ik ken je niet), zul je achteraf vast zeggen dat het inderdaad slechts een kleine aanpassing is geweest.
Je zegt zelf dat je verder niet onzeker bent, dus het is 'slechts' die nervositeit waar je doorheen moet komen voordat mensen gelijk bij die eerste indruk al zien dat jij een toffe vent bent.
True that!quote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Elvi het volgende:
Nerveus is normaal, onzeker niet. Nerveus en onzeker voelen hetzelfde maar nerveus is kortdurend en onzeker langdurend.
Heb je last van je nerveuziteit of onzekerheid: werk er dan aan. Heb je er geen last van en wil je het dan zo houden: doe er dan niks mee.
Iedereen happy, terug naar het onderwerpWaar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Ja, dat is ook allemaal logisch en prima natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je er zo over denkt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Terecht nerveus? Bijvoorbeeld op een 1e date of als ik nieuwe mensen voor het eerst ga ontmoeten. Zoals Elvi eerder al aangaf.
Ik ga er geen moeite in stoppen:
1) omdat ik het dom vind om iemand af te wijzen op basis van dat ik nerveus ben...good riddance dan
2) omdat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen
en vergeet niet, wat voor de 1 heel makkelijk is, is voor de ander niet automatisch ook heel makkelijk.
Ieder mens is anders en dat wordt op fok heel vaak vergeten of gewoonweg niet overwogen
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen bijna geen onzekerheden hebben. Vrij van onzekerheden bestaat sowieso niet, dus waar hebben we het eigenlijk over? We zijn geen toekomstige cyborgs en dat is maar goed ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Elvi het volgende:
Nerveus is normaal, onzeker niet. Nerveus en onzeker voelen hetzelfde maar nerveus is kortdurend en onzeker langdurend.
Heb je last van je nerveuziteit of onzekerheid: werk er dan aan. Heb je er geen last van en wil je het dan zo houden: doe er dan niks mee.
Iedereen happy, terug naar het onderwerpWaar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Je leest mijn reactie niet eens helemaal Moira, bijvoorbeeld, wat voor de 1 een makkie is, is voor een ander onbegonnen werk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat is ook allemaal logisch en prima natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je er zo over denkt.
Maar als je er geen moeite in wil stoppen 'omdat het toch niet werkt' snap ik ook niet waarom je er dan over klaagt. Het ligt aan jezelf, niet aan anderen.
Hehe juah ik blijf hier ook niet plakken. Was vannacht aan het lurken en kreeg de neiging om te reageren, en nu is het ineens volop posten met z'n allequote:Op maandag 27 januari 2014 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.Op deze manier wordt het al snel een 'Als versieren niet zo makkelijk gaat' twee. Niet dat het mij wat uitmaakt. Samen praten over hoe rot het is om nog maagd te zijn wordt ook niemand vrolijk van.
Klagen is niet verboden, uiteraard. Maar op het moment dat je toch de hoop op hebt gegeven en het onbegonnen werk vindt, en er toch over klaagt, snap ik het probleem gewoon niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je leest mijn reactie niet eens helemaal Moira, bijvoorbeeld, wat voor de 1 een makkie is, is voor een ander onbegonnen werk.
En sinds wanneer is klagen (zoals jij het noemt/interpreteert) verboden?
Ik hoop voor hem bij een leuke vrouw.quote:Waar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Ik denk dat ik maar niet meer hierop ga reageren, dat heeft verder toch geen zinquote:Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Klagen is niet verboden, uiteraard. Maar op het moment dat je toch de hoop op hebt gegeven en het onbegonnen werk vindt, en er toch over klaagt, snap ik het probleem gewoon niet.
Like I said: Je wil het of je wil het niet.
Jezelf demotiveren helpt iig niemand.
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen bijna geen onzekerheden hebben. Vrij van onzekerheden bestaat sowieso niet, dus waar hebben we het eigenlijk over? We zijn geen toekomstige cyborgs en dat is maar goed ook.
En hoe mis ik dan de nuance? De kern is toch dat we allemaal mensen zijn, je moet natuurlijk ook wat van elkaar kunnen hebben, ergens doorheen kunnen prikken, iemand is meer dan een eerste indruk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.
Dus waar hebben we het eigenlijk over? Nou, over een heel belangrijk struikelblok voor veel onvrijwillig maagden. Aan de andere kant heeft die onzekerheid voor niemand precies dezelfde oorsprong of oorzaak, dus zal daar ook geen kant-en-klare oplossing voor zijn. In dat opzicht is het niet nuttig om diep in te gaan op mierenneukerige semantiek nee.
Een ding is wel zeker en dat is dat oefening helpt. Angst wordt erger door ontwijken en minder erg door confrontatie. Het is dus belangrijk om wat aan een passieve en afwachtende houding te doen die velen zullen hebben. Ga sporten, afspreken met vrienden, online daten, doen.
Vrouwen komen inderdaad niet aanwaaien waarna ze per ongeluk op je pik belanden.
Denk je?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:30 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
En hoe mis ik dan de nuance? De kern is toch dat we allemaal mensen zijn, je moet natuurlijk ook wat van elkaar kunnen hebben, ergens doorheen kunnen prikken, iemand is meer dan een eerste indruk.
Als we allemaal wat normaler zouden doen (de meesten dan toch hé), meer tijd voor elkander in het echt en een heel pak minder via digitale wegen tijd voor elkaar zouden maken, zo dit probleem al een heel stuk kleiner zijn.
Ja, dat denk ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk je?Ik zie het optimistischer. Digitale wegen bieden juist mogelijkheden die er anders niet zouden zijn. Je hebt de kans om op datingsites mensen te zoeken die bij je (lijken te) passen, je kan op fora en andere sociale netwerken praten met mensen die dezelfde interesses delen, je kan contact leggen met met mensen die je in het echte leven nooit had aangesproken. Ga zo maar door.
Ben het hier wel mee eens eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk je?Ik zie het optimistischer. Digitale wegen bieden juist mogelijkheden die er anders niet zouden zijn. Je hebt de kans om op datingsites mensen te zoeken die bij je (lijken te) passen, je kan op fora en andere sociale netwerken praten met mensen die dezelfde interesses delen, je kan contact leggen met met mensen die je in het echte leven nooit had aangesproken. Ga zo maar door.
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je post zo ingewikkeld is. Ik hou wel van nuance maar daar heb je in dit soort discussies niet veel aan. Zoals gezegd zijn sommige maagden zijn nog maagd omdat ze onzeker zijn en dat werkt afstotelijk. Durven ze dan ook geen initiatief te nemen dan wordt het helemaal lastig om contact te leggen.
"Ja maar sommige vrouwen..."
Nee. Gewoon nee.
Sommige vrouwen houden ook van junkies. Hoe groot zullen je kansen zijn als je alleen jezelf kunt zijn bij die vrouwen? Als je onvrijwillig maagd bent is het niet nuttig om je op een specifieke doelgroep te richten wat jou misschien wel aantrekkelijk vindt ipv aan je onzekerheid te werken. Bovendien is het voor onzekere mensen zelf ook niet fijn om zich zo te voelen, dus win-win als je daar iets aan kunt doen.
[..]
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar in dit topic heb je er sowieso een handje van om mensen te labelen en in hokjes weg te zetten.
Groot gelijkquote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar niet meer hierop ga reageren, dat heeft verder toch geen zin
Misschien moet ik een disclaimer in mijn sig zetten. Iets als:quote:
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:12 schreef Raphaelo het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben 22 en weet eigenlijk niet of ik al oud genoeg ben om in dit topic te posten….
Met vriendelijke groet,
Raphaelo
P.S. Uiteraard nog niet geneukt.
Ja heel flauw , plus bewijs dat je mijn punt nog steeds niet snaptquote:Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien moet ik een disclaimer in mijn sig zetten. Iets als:
Disclaimer
- Sommige vrouwen vinden onzekere mannen wel leuk!
- Niet alle oudere maagden zijn onzeker, sommigen zijn nerveus. Dat zijn geen synoniemen.
- Op ieder potje past een dekseltje. Jouw tijd komt nog wel.
Toekomstperspectief: iedereen over 5 jaar nog maagd. 'Complicate zei immers dat onzekerheid helemaal niet onaantrekkelijk is, dus heb ik maar niet geprobeerd om zelfverzekerder te worden.'
Okay, flauw. Sorry.
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Overigens ga ik deze discussie nu beeindigen, het leidt nergens toe
Ik denk dat je de strekking van haar verhaal dan gemist hebt.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Disclaimer
- Niet alle oudere maagden zijn onzeker, sommigen zijn nerveus. Dat zijn geen synoniemen.
Toekomstperspectief: iedereen over 5 jaar nog maagd. 'Complicate zei immers dat onzekerheid helemaal niet onaantrekkelijk is, dus heb ik maar niet geprobeerd om zelfverzekerder te worden.'
Okay, flauw. Sorry.
Dit is ook precies wat ik al de hele tijd in al die posts lees.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Disclaimer
Okay, flauw. Sorry.
Hoe wil jij dan 'advies' geven aan mensen als elke keer dat er iets wordt gezegd iemand wel roept dat er een uitzondering op is? Ik hoop dat er meer mensen zijn, zoals ikzelf, die een onzeker persoon een kans zouden geven en verder kijken dan dat, maar je kan daar toch moeilijk op blijven hopen als je 27 jaar en nog maagd bent?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:23 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je de strekking van haar verhaal dan gemist hebt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit is ook precies wat ik al de hele tijd in al die posts lees.
Nouja vaak, of nouja, meestal. Of eigenlijk vinden andere mensen dat sommige mensen vinden dat maagd zijn een afknapper is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe wil jij dan 'advies' geven aan mensen als elke keer dat er iets wordt gezegd iemand wel roept dat er een uitzondering op is?
Dat advies is denk ik niet op zijn plaats in deze reeks, aangezien ik niet het idee heb dat dit een "geef-mij-hier-DE-gouden-tip!"-top-topic is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan 'advies' geven aan mensen als elke keer dat er iets wordt gezegd iemand wel roept dat er een uitzondering op is? Ik hoop dat er meer mensen zijn, zoals ikzelf, die een onzeker persoon een kans zouden geven en verder kijken dan dat, maar je kan daar toch moeilijk op blijven hopen als je 27 jaar en nog maagd bent?
Dat zegt strawberry helemaal niet. Ze praat over "in het algemeen" Dusja er zijn uitzonderingen. Maar als je alleen kan vissen uit de uitzonderingen, is de kans dat je iets vind kleiner dan wanneer je ervoor zorgt dat je zee wat meer vissen heeftquote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
per definitie niet aantrekkelijk
De kern is niet dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zijn. De kern is dat altijd onzeker zijn niet aantrekkelijk is, en dat mensen die niets te melden en niets te bieden hebben eerst moeten zorgen dat ze op dat vlak hun achterstand goed maken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Dat advies is denk ik niet op zijn plaats in deze reeks, aangezien ik niet het idee heb dat dit een "geef-mij-hier-DE-gouden-tip!"-top-topic is.
En daarnaast denk ik dat advies voor dit soort problemen online geven niet helpt. Omdat de oorzaken daar vaak dieper liggen, op welk vlak dan ook. Het punt van complicate is juist dat je mensen nog minder helpt door te stellen dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zullen zijn en je daardoor het praktisch gezien maar beter op kunt geven, want tja, zeg nu zelf, die uitzonderingen zijn niet relevant genoeg om kennelijk te vermelden.
Je hebt mijn post niet goed begrepen dan. Geeft niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zegt strawberry helemaal niet. Ze praat over "in het algemeen" Dusja er zijn uitzonderingen. Maar als je alleen kan vissen uit de uitzonderingen, is de kans dat je iets vind kleiner dan wanneer je ervoor zorgt dat je zee wat meer vissen heeft
Kutjeugd en de bijbehorende psychologische schade die het heeft toegebracht.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar denk je dat het bij jou mee te maken heeft?
Jewel hoor, ga alleen niet overal op in.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:35 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Je hebt mijn post niet goed begrepen dan. Geeft niet.
Nee, de kern is dat ze dat online niet kunnen verhelpen, die onzekerheden. En als je dan enkel veralgemeniseringen leest wordt het er niet beter op. Uitzonderingen noemen en soms zelfs wat benadrukken kan wellicht zorgen voor een iets ander perspectief. Het is namelijk internet, zonder intonatie, blik, lichaamshouding, alleen harde koude woorden op een digitaal vel papier.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De kern is niet dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zijn. De kern is dat altijd onzeker zijn niet aantrekkelijk is, en dat mensen die niets te melden en niets te bieden hebben eerst moeten zorgen dat ze op dat vlak hun achterstand goed maken.
Anders blijf je kansloos ja. Er is vast een uitzondering, maar die is inderdaad niet het vermelden waard. Waren die uitzonderingen wél het vermelden waard geweest, dan waren er minder eeuwige maagden.
Nee okay, maar dat is een andere discussie. Een gouden tip waarmee je garantie hebt op neuken of intimiteit is er sowieso niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Dat advies is denk ik niet op zijn plaats in deze reeks, aangezien ik niet het idee heb dat dit een "geef-mij-hier-DE-gouden-tip!"-top-topic is.
Ai, dat vind ik nogal deprimerend eigenlijk. Dat opgeven de eerste reactie is die in jullie opkomt als iemand een verbeterpunt aankaart. Dat de oorzaken dieper liggen betekent niet dat er niks aan gedaan kan worden. Onzekerheden zijn niet per definitie onaantrekkelijk, maar als je kijkt naar gemeenschappelijke factoren van maagden van 25 jaar of ouder, dan is onzekerheid wel een aspect wat vaak naar voren komt. Dus als je dan iets zou moeten benoemen waar het aan ligt, dan is dat een voorbeeld. Want dat is vaak de vraag he; hoe komt het nou dat het mij niet lukt?quote:En daarnaast denk ik dat advies voor dit soort problemen online geven niet helpt. Omdat de oorzaken daar vaak dieper liggen, op welk vlak dan ook. Het punt van complicate is juist dat je mensen nog minder helpt door te stellen dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zullen zijn en je daardoor het praktisch gezien maar beter op kunt geven, want tja, zeg nu zelf, die uitzonderingen zijn niet relevant genoeg om kennelijk te vermelden.
Wij snappen elkaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zegt strawberry helemaal niet. Ze praat over "in het algemeen" Dusja er zijn uitzonderingen. Maar als je alleen kan vissen uit de uitzonderingen, is de kans dat je iets vind kleiner dan wanneer je ervoor zorgt dat je zee wat meer vissen heeft
Ik zie het benoemen van die uitzonderingen als het pappen en nathouden. Als je aan de top kunt komen door hard te werken in je vakgebied dan zal dat ook vaak met succes worden gedaan. Als er vervolgens iemand komt die zegt dat er iemand bestaat die veel heeft bereikt zonder noemenswaardig zijn best te doen, dan is het enige wat je daaruit af kunt leiden dat er mensen bestaan bij wie de dingen aan komen waaien. Logisch. Maar dat neemt niet weg dat jij nog steeds hard zult moeten werken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, de kern is dat ze dat online niet kunnen verhelpen, die onzekerheden. En als je dan enkel veralgemeniseringen leest wordt het er niet beter op. Uitzonderingen noemen en soms zelfs wat benadrukken kan wellicht zorgen voor een iets ander perspectief. Het is namelijk internet, zonder intonatie, blik, lichaamshouding, alleen harde koude woorden op een digitaal vel papier.
Gelukkig snap jij en Magnetronkoffie mijn puntquote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
En daarnaast denk ik dat advies voor dit soort problemen online geven niet helpt. Omdat de oorzaken daar vaak dieper liggen, op welk vlak dan ook. Het punt van complicate is juist dat je mensen nog minder helpt door te stellen dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zullen zijn en je daardoor het praktisch gezien maar beter op kunt geven, want tja, zeg nu zelf, die uitzonderingen zijn niet relevant genoeg om kennelijk te vermelden.
Eh nee, maar niks kan online worden verholpen. Daar zal je toch echt wat voor moeten doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, de kern is dat ze dat online niet kunnen verhelpen, die onzekerheden.
Tja. Je moet jezelf zijn maar je moet wel conformeren aan de norm die klaarblijkelijk de gemiddelde vrouw vereist? Misschien lees ik het verkeerd, maar ik heb weinig zin om hier nog verder op in te gaan. Ik denk namelijk dat jij al veel verder bent in 'het advies' dan ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:38 schreef Mystikvm het volgende:
Je kunt je natuurlijk als 35-jarige maagd vast blijven houden aan de uitzonderingen, de vrouwen die claimen dat onzekerheid niet afstotend hoeft te werken. Maar schijnbaar is er nog veel meer mis met deze maagden, anders zouden al deze vrouwen wel eindigen met zo'n jongen.
Of je neemt het advies aan van mannen en vrouwen die wel eens aan hun trekken komen door pro-actief te handelen en hun onzekerheden leren tackelen. Die zijn veruit in de meerderheid en die hebben ook kwantitatief het meeste succes.
Er is meer mis met oudere maagden dan een beetje onzekerheid. Een vrouw knapt niet alleen af op onzekerheid. Die knappen ook af op het niet hebben van hobby's, antisociaal gedrag en geen ambitie. En als je dan nog eens niet heel knap, vlot gekleed of geen leuke uitstraling hebt dan sta je al met 5-0 achter. Je onzekerheid is dan wel de minste van je problemen.
Dus beter onderken je je eigen mankementen en ga je aan de slag met jezelf. Je onzekerheid wordt gevoed door al die andere zaken die je niet mee hebt in je jacht op een leuke vrouw/vriendin. En zie nou eens in dat vrouwen die je een aai over je bol geven, zeggen dat het wel meevalt maar vervolgens niet met je naar bed willen niet de beste raadgevers zijn.
Dan kunnen heel veel topics op R&P wel gesloten wordenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Het enige wat ik zeg is dat internet je niet gaat helpen wanneer je met dergelijke problematiek kampt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Derhalve lijkt het mij persoonlijk dus zinvol om genuanceerd te blijven.
Deprimerend?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ai, dat vind ik nogal deprimerend eigenlijk. Dat opgeven de eerste reactie is die in jullie opkomt als iemand een verbeterpunt aankaart. Dat de oorzaken dieper liggen betekent niet dat er niks aan gedaan kan worden. Onzekerheden zijn niet per definitie onaantrekkelijk, maar als je kijkt naar gemeenschappelijke factoren van maagden van 25 jaar of ouder, dan is onzekerheid wel een aspect wat vaak naar voren komt. Dus als je dan iets zou moeten benoemen waar het aan ligt, dan is dat een voorbeeld. Want dat is vaak de vraag he; hoe komt het nou dat het mij niet lukt?
Je hebt wel gelijk dat online advies geven meestal niet helpt in dit soort gevallen. Dat bleek in het versieren topic (die nog steeds loopt) en ook hier. De theorie is zoveel simpeler dan de praktijk.
En hoe gaat het nu op dit moment? heb je ondertussen wat steun/behandeling gekregen?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Kutjeugd en de bijbehorende psychologische schade die het heeft toegebracht.
Of iets uitgebreider:
Veel gepest, vechtscheiding tussen ouders toen ik 12 was, en chronische depressiviteit gecombineerd met sociale angststoornis. In leven blijven was vaak mijn grootste zorg (suļcidaal), waardoor ik sociaal een grote achterstand heb opgelopen.
Zo hoog is de standaard die een gemiddelde vrouw stelt niet. En als je niet meer jezelf bent als je een leuke hobby hebt, iets sociaals doet en een beetje ambitie en lef toont, dan is er wel heel veel mis met je.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Tja. Je moet jezelf zijn maar je moet wel conformeren aan de norm die klaarblijkelijk de gemiddelde vrouw vereist? Misschien lees ik het verkeerd, maar ik heb weinig zin om hier nog verder op in te gaan. Ik denk namelijk dat jij al veel verder bent in 'het advies' dan ik.
Het enige wat ik zeg is dat internet je niet gaat helpen wanneer je met dergelijke problematiek kampt. En zelfdiagnose, zelfhulp kan dingen erger maken, nog erger. Derhalve lijkt het mij persoonlijk dus zinvol om genuanceerd te blijven.
Nee, je loopt nog steeds pakweg 100 meter voor me.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zie het benoemen van die uitzonderingen als het pappen en nathouden. Als je aan de top kunt komen door hard te werken in je vakgebied dan zal dat ook vaak met succes worden gedaan. Als er vervolgens iemand komt die zegt dat er iemand bestaat die veel heeft bereikt zonder noemenswaardig zijn best te doen, dan is het enige wat je daaruit af kunt leiden dat er mensen bestaan bij wie de dingen aan komen waaien. Logisch. Maar dat neemt niet weg dat jij nog steeds hard zult moeten werken.
Wat ik veel onzekere mensen zie doen (lees: veel. Nuancering. OK?) is vastklampen aan de uitzonderingen. "Oh, dus ook als je onzeker bent kan je aan een vrouw komen?" "Oh, ook als ik blijf doen wat ik nu doe, is nog niet alle hoop verloren?"
Natuurlijk is er altijd een kans dat je hoe dan ook aan een vrouw komt. Maar je kans is veel kleiner. Ander perspectief? Zeker. Heb je er wat aan? Weinig.
Ik begrijp dit niet zo goed. We hebben het toch over hetzelfde ding? Dan praten we toch op hetzelfde niveau over hetzelfde ding?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, je loopt nog steeds pakweg 100 meter voor me.
Hij heeft het over diepgaande problemenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan kunnen heel veel topics op R&P wel gesloten worden
Nee hij loopt 1000 meter verderquote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, je loopt nog steeds pakweg 100 meter voor me.
Dan ligt je probleem dieper, maar dat maakt wat er gezegd wordt over onzekerheden niet minder waar. Het betekent wellicht dat de weg naar zelfacceptatie en zelfvertrouwen anders zal zijn dan voor iemand van 20 die nog maagd is, maar niet dat die weg er niet is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Deprimerend?![]()
Ik stel nergens dat 'ze' het op moeten geven. Ik ben gewoon realistisch, als je op je 35e nog maagd bent ligt je probleem dieper, en daarnaast heb ik niet de illusie dat je zo iemand kunt helpen op een anoniem internetforumpje. En ook niet de illusie de de meesten daarvan nog nooit hebben geprobrobeerd dat op te lossen.
Dat doen we ook. Jij hebt het al meteen over het inhoudelijke probleem. Het enige wat ik (o.a.) zeg dat nuance op internet belangrijker is dan gedacht wordt. Kun je wel ontkennen, en je hebt op een bepaalde manier gelijk dat nuance iemand niet gaat helpen. Maar dat geldt niet voor online 'hulp' , denk ik dus.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet zo goed. We hebben het toch over hetzelfde ding? Dan praten we toch op hetzelfde niveau over hetzelfde ding?
Ik heb niet het idee dat we enorm langs elkaar heen praten, in elk geval.
Ik zit 'as we speak' in een afkickkliniek vanwege een morfine verslaving, en ik kan je zeggen dat het vrouwelijk schoon dat hier rondloopt zowel niet echt 'vrouwelijk', als 'schoon' te noemen isquote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef complicate het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu op dit moment? heb je ondertussen wat steun/behandeling gekregen?
Oh dat is wel goed dat je aan jezelf werkt hé, dat is altijd prioriteit , de rest zal wel volgenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ik zit 'as we speak' in een afkickkliniek vanwege een morfine verslaving, en ik kan je zeggen dat het vrouwelijk schoon dat hier rondloopt zowel niet echt 'vrouwelijk', als 'schoon' te noemen is.
Hierna ga ik (waarschijnlijk) naar een dagbehandeling voor depressie...
Dat zal vast geen makkelijke stap zijn geweest. Moedig dat je het doet.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ik zit 'as we speak' in een afkickkliniek vanwege een morfine verslaving, en ik kan je zeggen dat het vrouwelijk schoon dat hier rondloopt zowel niet echt 'vrouwelijk', als 'schoon' te noemen is.
Goedbezig dus! Hoe kwam je aan de morfine verslaving?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ventileren helpt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.Op deze manier wordt het al snel een 'Als versieren niet zo makkelijk gaat' twee. Niet dat het mij wat uitmaakt. Samen praten over hoe rot het is om nog maagd te zijn wordt ook niemand vrolijk van.
Ik gedrag me meestal niet onzeker, behalve als het gaat om het andere geslacht. Onzekerheden zijn geen probleem, maar wel als ze draaien rondom vrouwen. Vrouwen vinden verlegenheid maar niks. Als mijn onzekerheid elders lag was er geen probleem.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.
Het is echter een gegeven dat veel oudere maagden dit zo moeilijk en zo veel werk vinden dat ze denken dat het uitzichtloos en hopeloos is, een categorie waar ik ook onder val. Als je niemand hebt die je kan/wil helpen heb je in dit geval een probleem, vooral als je zelf moeite hebt om anderen om hulp te vragen.quote:Een ding is wel zeker en dat is dat oefening helpt. Angst wordt erger door ontwijken en minder door confrontatie. Het is dus belangrijk om wat aan een passieve en afwachtende houding te doen die velen zullen hebben. Ga sporten, afspreken met vrienden, online daten, doen.
1. Definieer wat een leuke hobby is. Ik lees veel geschiedenis en ga graag naar musea, maar dat telt blijkbaar niet. Ik vind dat leuk en boeiend, maar zelfs onder mijn medestudenten (ben nu afgestudeerd) bood het onvoldoende gespreksstof.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo hoog is de standaard die een gemiddelde vrouw stelt niet. En als je niet meer jezelf bent als je een leuke hobby hebt, iets sociaals doet en een beetje ambitie en lef toont, dan is er wel heel veel mis met je.
Je kunt heel goed jezelf zijn, heel goed een beetje onzeker en toch een leuke vrouw vinde. Maar dan moet je wel iets te bieden hebben.
Vrouwen stappen heus wel op mannen af, alleen wanneer je je niet echt op je gemak voelt/ gespannen niet weet hoe je je houding aan moet nemen ruiken ze al vanaf hun badkamer.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:30 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1. Definieer wat een leuke hobby is. Ik lees veel geschiedenis en ga graag naar musea, maar dat telt blijkbaar niet.
2. Defineer 'iets sociaals doen'. Ik heb ondanks mijn licht autisme heel sociaal proberen te doen in de vier jaar dat ik heb gestudeerd door uit te gaan en mijn medestudenten te leren kennen. Wat heeft het opgeleverd? Nada, dat lijkt me duidelijk aangezien ik moet betalen voor seks.
3. Definieer ambitie en leg me maar eens uit hoe je kunt voorkomen dat ambitie de grond in wordt geboord doordat je ondanks een universitaire master geen baan kan vinden in deze economie.
4. Definieer lef. Bedoel je daarmee het op vrouwen afstappen? Misschien kun je je dit niet voorstellen, maar er zijn mensen die van nature verlegen zijn en voor hun is dit een enorm moeilijke opgave. Het is verder oneerlijk ook dat mannen dit moeten doen. Vrouwen zijn toch geėmancipeerd? Waarom kunnen ze niet op mij afstappen dan?
Tsja, ik ben verlegen zolang als ik me kan herinneren, dus dat is iets dat niet weg zal gaan. Ik weet verder ook gewoon niet wat te zeggen/doen naar vrouwen toe. Ik weet het echt niet. Ik heb weinig te vertellen, dus conversaties zijn altijd moeilijk voor mij. Buiten algemeenheden en het nieuws weet ik niet waarover ik moet praten en ook niet hoe ik een gesprek moet aanknopen in een informele context. Als autist is mijn interesseveld vrij beperkt. Ik ben ook meer een denker dan een doener en ben erg introvert. In sociale settings ben ik meestal diegene die erbij zit, aan zijn drankje nipt en weinig zegt omdat ik voel dat ik weinig toe te voegen heb.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vrouwen stappen heus wel op mannen af, alleen wanneer je je niet echt op je gemak voelt/ gespannen niet weet hoe je je houding aan moet nemen ruiken ze al vanaf hun badkamer.
Oftewel dan ben je niet interessant, ook al zou je dan op een dame afstappen maak je weinig kans, denk ik terwijl in een andere situatie waar jij je wel op je gemak voelt bv het musea dat het dan heel anders loopt
Komt dat niet door je zelf? Omdat je je eigen wegcijfert?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:45 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Tsja, ik ben verlegen zolang als ik me kan herinneren, dus dat is iets dat niet weg zal gaan. Ik weet verder ook gewoon niet wat te zeggen/doen naar vrouwen toe. Ik weet het echt niet. Ik heb weinig te vertellen, dus conversaties zijn altijd moeilijk voor mij. Buiten algemeenheden en het nieuws weet ik niet waarover ik moet praten en ook niet hoe ik een gesprek moet aanknopen in een informele context. Als autist is mijn interesseveld vrij beperkt. Ik ben ook meer een denker dan een doener en ben erg introvert. In sociale settings ben ik meestal diegene die erbij zit, aan zijn drankje nipt en weinig zegt omdat ik voel dat ik weinig toe te voegen heb.
Je voelt jezelf een slachtoffer. Met permissie vertel ik even wat over mijzelf, omdat ik hier voortdurend het verwijt krijg dat ik maar uit mijn nek zit te lullen, alsof ik niet zou weten wat voor problemen deze mensen treffen.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:30 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1. Definieer wat een leuke hobby is. Ik lees veel geschiedenis en ga graag naar musea, maar dat telt blijkbaar niet. Ik vind dat leuk en boeiend, maar zelfs onder mijn medestudenten (ben nu afgestudeerd) bood het onvoldoende gespreksstof.
2. Defineer 'iets sociaals doen'. Ik heb ondanks mijn licht autisme heel sociaal proberen te doen in de vier jaar dat ik heb gestudeerd door uit te gaan en mijn medestudenten te leren kennen. Wat heeft het opgeleverd? Nada, dat lijkt me duidelijk aangezien ik moet betalen voor seks.
3. Definieer ambitie en leg me maar eens uit hoe je kunt voorkomen dat ambitie de grond in wordt geboord doordat je ondanks een universitaire master geen baan kan vinden in deze economie.
4. Definieer lef. Bedoel je daarmee het op vrouwen afstappen? Misschien kun je je dit niet voorstellen, maar er zijn mensen die van nature verlegen zijn en voor hun is dit een enorm moeilijke opgave. Het is verder oneerlijk ook dat mannen dit moeten doen. Vrouwen zijn toch geėmancipeerd? Waarom kunnen ze niet op mij afstappen dan?
Sowieso lastig als je "bijzondere" hobbies hebt om aan gelijkdenkend materiaal te komenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:45 schreef Elvi het volgende:
Ik hou ook van museaIk ga zelfs alleen naar musea in de hoop daar een leuke single vent te ontmoeten die er toevallig ook alleen loopt
Op zich een succes, jammer dat ze allemaal 55+ zijn
Ik speel Dungeons and Dragons (OK, nu niet heel actief), ik heb een gamecollectie waarmee ik een flinke kamer kan vullen, ik heb een ongezond nerderige interesse in astronomie, ben iemand die quizzen en quizboekjes verslindt, houd van muziek waar alleen maar wereldvreemde dromerige types op af komen en kijk het liefst naar science fictionfilms. En toch zijn er zat vrouwen die ik in mij heb kunnen interesserenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso lastig als je "bijzondere" hobbies hebt om aan gelijkdenkend materiaal te komen
Nee, het is meer dat ik weinig te zeggen heb. Bovendien lukt het me in een groep vaak nauwelijks om ertussen te komen, in de conversatie dan. Dat 'sociaal zijn' loopt bij mij gewoon niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Komt dat niet door je zelf? Omdat je je eigen wegcijfert?
Ik denk dat je het dan ruimer moet zijn... Musea is best een ruim begrip.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso lastig als je "bijzondere" hobbies hebt om aan gelijkdenkend materiaal te komen
Pff jij bent goed bezig geweest lees ik welquote:Op maandag 27 januari 2014 16:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik speel Dungeons and Dragons (OK, nu niet heel actief), ik heb een gamecollectie waarmee ik een flinke kamer kan vullen, ik heb een ongezond nerderige interesse in astronomie, ben iemand die quizzen en quizboekjes verslindt, houd van muziek waar alleen maar wereldvreemde dromerige types op af komen en kijk het liefst naar science fictionfilms. En toch zijn er zat vrouwen die ik in mij heb kunnen interesserenDat zal niet aan die hobbies hebben gelegen, als ik ze zo op een rijtje zie staan.
De helft komen we trouwens met elkaar overeenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik speel Dungeons and Dragons (OK, nu niet heel actief), ik heb een gamecollectie waarmee ik een flinke kamer kan vullen, ik heb een ongezond nerderige interesse in astronomie, ben iemand die quizzen en quizboekjes verslindt, houd van muziek waar alleen maar wereldvreemde dromerige types op af komen en kijk het liefst naar science fictionfilms. En toch zijn er zat vrouwen die ik in mij heb kunnen interesserenDat zal niet aan die hobbies hebben gelegen, als ik ze zo op een rijtje zie staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal waarquote:Op maandag 27 januari 2014 16:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik denk dat je het dan ruimer moet zijn... Musea is best een ruim begrip.
Ik hou van de apartere onderwerpen en historie. Als ik een man ontmoet die van moderne kunst houdt en graag galleries bezoekt: tsja ik heb er niet zoveel meeMaar we houden dan allebei van kunst en cultuur en dat vind ik dan belangrijker. Ik vind het niet erg om alleen of met vrienden naar een museum te gaan.
Ik hou van Doctor Who en de ander van Star Trek, dan heb je toch het science fiction genre gemeen![]()
Dus ik denk dat het niet zo specifiek hoeft te zijn, als je in grote lijnen maar iets gemeen hebt.
Hey... daten?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Sorry, ik ben al vergevenquote:
quote:Op maandag 27 januari 2014 17:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De helft komen we trouwens met elkaar overeenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 27 januari 2014 17:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
Natuurlijk is er hoop voor je , jij hebt véél kwaliteitenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
Zelfs als je in een groep wel sociaal bent en in conversaties duidelijk je laat horen is dat geen garantie. Alles draait uiteindelijk toch om vertrouwen. En ja, dat klinkt als onzin, dat zou ik een maand terug ook direct gezegd hebben. Toch merk ik nu ik wat kleine 'succesjes' geboekt heb en aan mezelf gewerkt heb mijn hele houding veranderd en dat dit blijkbaar ook bij vrouwen opvalt. Moraal van het verhaal, wanhoop niet en blijf dicht bij jezelf terwijl je toch kritisch aan jezelf werkt.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:56 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Nee, het is meer dat ik weinig te zeggen heb. Bovendien lukt het me in een groep vaak nauwelijks om ertussen te komen, in de conversatie dan. Dat 'sociaal zijn' loopt bij mij gewoon niet.
Dit beantwoord mijn vragen niet. Je vermijdt nu mijn vragen, wat ik een heel irritante debattechniek vind. Gezwam over wat jij hebt gedaan boeit me niet, want ik ben jou niet. Het "als ik het kan, kan jij het ook" adagium is een cliché.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je voelt jezelf een slachtoffer. Met permissie vertel ik even wat over mijzelf, omdat ik hier voortdurend het verwijt krijg dat ik maar uit mijn nek zit te lullen, alsof ik niet zou weten wat voor problemen deze mensen treffen.
Ik heb al mijn 'vrienden' (lees: kennissen) kwijt geraakt, dus jij had tenminste nog wat. Die van de middelbare school was abrupt geen contact meer mee na het afstuderen en hetzelfde geldt nu ik niet meer aan de universiteit ben. Uit het oog is uit het hart en nu ik niet meer in school zit en ook geen baan heb zijn er nauwelijks nog mogelijkheden om vrienden te maken.quote:Nog niet eens zo heel lang geleden was ik ook een zolderkamerbewoner. Granted, het enige verschil met de hopeloze maagd is dat ik een relatie had, maar die had ik niet echt aan mijzelf te danken. Daarnaast was ik een absolute tiran in die relatie. Ik was op alle fronten onzeker, ik zag er niet heel aantrekkelijk uit (zacht uitgedrukt) en wist mij niet te kleden. Echte hobbies had ik niet en sociaal deed ik alleen met de paar vrienden die ik al sinds mijn 15e had.
Ah, de term nerd, ik zat er al op te wachten. Wat is er mis met 'nerderige' hobbies als je daar plezier aan ontleent? Hieruit blijkt maar weer wat mis is met onze maatschappij, namelijk conformisme. Ik heb geen zin om me te conformeren aan wat 'normaal' is, want dit is gewoon kudde gedrag. Dit is gewoon een verkapte vorm manier van zeggen 'jij moet hobbies nemen die normaal zijn, niet hobbies die wij schapen stom vinden, want dan word je buitengesloten'.quote:De relatie ging uit, en natuurlijk was er daarna niemand die naar mij om wilde kijken. Ik was cynisch, zuur, verbitterd, noem maar op. Ik had geen basis om op terug te vallen, niets te doen behalve nerderige dingen en wist ergens wel dat, als ik ooit nog iemand wilde hebben die wel wat in mij zag, er iets moest gebeuren.
Mijn garderobe is niks mis mee en met mijn kapsel ook niet. Het is een kwestie van wat gel in mijn haar doen en het ziet er goed uit. Het probleem is gewoon dat ik niet goed vrienden kan maken door mijn autisme, ik weet niet hoe. Zodoende heb ik niemand meer om op stap mee te gaan.quote:Ik ben aan mijzelf gaan werken. Ik herkende wat er niet leuk was aan mij. Ik ben mij meer in gaat zetten voor mijn activiteiten in mijn vrije tijd, heb een leuke garderobe aangeschaft, heb de schaar in mijn haar laten zetten, ben op stap gegaan, heel veel op stap en heb nieuwe vrienden gemaakt. En deze "tranformatie" heeft me nog geen half jaar gekost. Ik ben gaan daten, dansen, drinken, op vakantie, borrelen met collega's, noem maar op.
Voor iemand zonder een hersenafwijking als autisme is dit soort verandering makkelijk. Als ik gemakkelijk kon socialiseren, gesprekjes aanknopen, gesprekjes gaande houden etc., dan zou ik ook wel 'transformeren'.quote:Ik besef me nu nog wel eens dat, als ik al deze dingen niet was gaan doen, ik nog steeds evenm zuur, verbitterd en alleen zou zijn.
Ik faal dus al bij het eerste punt. Ik heb geen goede babbel. Ik ben een denker en theoreticus, geen doener en prater. Ik ben introvert, dus ik vind dat hele sociale gedoe ook nog eens vermoeiend en vervelend.quote:Nu heb ik over vrouwelijke aandacht weinig te klagen. Nee, ze staan niet voor mij in de rij, maar met mijn goede babbel, mijn mooie verhalen over de ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan en zelfvertrouwen omdat ik mijn eigen minpunten heb herkend hoef ik ook niet heel veel moeite te doen om interesse te wekken.
Ik zou mezelf veranderen als ik het kon.quote:Wat nodig is, is helemaal niet zo heel veel. Maar een kritische blik op jezelf en het vermogen en de absolute wil om jezelf te willen veranderen is een vereiste.
Eigenlijk heb ik je wel nodig om een handleiding te schrijven, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik zou moeten doen.quote:Ik kan je hier wel een handleiding geven over wat je zou moeten doen aan activiteiten, maar je hebt mij niet nodig voor iets wat je zelf ook kunt verzinnen. Je moet voorbij je slachtofferrol. Succes komt nooit aanwaaien, dat moet je voor een deel zelf maken.
Toch niet met hemquote:
Ik heb een vraagje.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:18 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dit beantwoord mijn vragen niet. Je vermijdt nu mijn vragen, wat ik een heel irritante debattechniek vind. Gezwam over wat jij hebt gedaan boeit me niet, want ik ben jou niet. Het "als ik het kan, kan jij het ook" adagium is een cliché.
[..]
Ik heb al mijn 'vrienden' kwijt geraakt, dus jij had tenminste nog wat. Die van de middelbare school was abrupt geen contact meer mee na het afstuderen en hetzelfde geldt nu ik niet meer aan de universiteit ben. Uit het oog is uit het hart en nu ik niet meer in school zit en ook geen baan heb zijn er nauwelijks nog mogelijkheden om vrienden te maken.
[..]
Ah, de term nerd, ik zat er al op te wachten. Wat is er mis met 'nerderige' hobbies als je daar plezier aan ontleent? Hieruit blijkt maar weer wat mis is met onze maatschappij, namelijk conformisme. Ik heb geen zin om me te conformeren aan wat 'normaal' is, want dit is gewoon kudde gedrag. Dit is gewoon een verkapte vorm manier van zeggen 'jij moet hobbies nemen die normaal zijn, niet hobbies die wij schapen stom vinden, want dan word je buitengesloten'.
Ik kan heel goed zonder dit waarde oordeel. Ik hou de eer aan mijzelf en doe wat ik leuk vind, ook als het betekent dat ik geen vriendin vind. Jouw gebruik van het woord 'nerderig' is verhulde neerbuigendheid, want objectief gezien is er niks mis met wat ik leuk vind. Dat is de mening van 'de groep'. Het is gewoon de zoveelste variant van het feit dat mensen dingen die 'anders' zijn dan de lamestream veroordelen en ridiculiseren.
[..]
Mijn garderobe is niks mis mee en met mijn kapsel ook niet. Het is een kwestie van wat gel in mijn haar doen en het ziet er goed uit. Het probleem is gewoon dat ik niet goed vrienden kan maken door mijn autisme, ik weet niet hoe. Zodoende heb ik niemand meer om op stap mee te gaan.
Verder is dit heel algemeen: boem, een paar dingen veranderen en opeens loopt alles op rolletjes. Ik snap niet hoe mensen zomaar vanuit het niets vrienden kunnen maken. En verder:
- dansen kan ik niet. Ik been een stijve hark en weiger mezelf voor schut te zetten.
- ik kan geen werk vinden, dus geen geld om op vakantie te gaan
- ik heb geen collega's om mee te borrelen als werkeloze, duh
[..]
Voor iemand zonder een hersenafwijking als autisme is dit soort verandering makkelijk. Als ik gemakkelijk kon socialiseren, gesprekjes aanknopen, gesprekjes gaande houden etc., dan zou ik ook wel 'transformeren'.
[..]
Ik faal dus al bij het eerste punt. Ik heb geen goede babbel. Ik ben een denker en theoreticus, geen doener en prater. Ik ben introvert, dus ik vind dat hele sociale gedoe ook nog eens vermoeiend en vervelend.
Wat nodig is, is helemaal niet zo heel veel. Maar een kritische blik op jezelf en het vermogen en de absolute wil om jezelf te willen veranderen is een vereiste.
En dat jij autistisch bent boeit mij geen flikker. Ga je ergens anders achter verbergen, maar niet je aangeboren afwijking. Daar moet jij namelijk mee leren dealen. Het mag nooit een excuus zijn. Ja, jij staat al met 1-0 achter daardoor, maar dat mag jou niet tegenhouden. Je zult wat harder je best moeten doen dan anderen. Helaas, life's unfair.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:18 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dit beantwoord mijn vragen niet. Je vermijdt nu mijn vragen, wat ik een heel irritante debattechniek vind. Gezwam over wat jij hebt gedaan boeit me niet, want ik ben jou niet. Het "als ik het kan, kan jij het ook" adagium is een cliché.
Dat heb je zelf gedaan. Vrienden maak je om te houden, niet om ze uit het oog te verliezen. Ik weet al welk antwoord nu volgt: "ja, maar ik ben autistisch en kan het daarom niet zo goed."quote:Ik heb al mijn 'vrienden' kwijt geraakt, dus jij had tenminste nog wat. Die van de middelbare school was abrupt geen contact meer mee na het afstuderen en hetzelfde geldt nu ik niet meer aan de universiteit ben. Uit het oog is uit het hart en nu ik niet meer in school zit en ook geen baan heb zijn er nauwelijks nog mogelijkheden om vrienden te maken.
Sorry, maar dit is lachwekkend. Jij schiet direct in de verdediging omdat jij denkt dat ik een waardeoordeel heb over dingen waar ik nota bene zelf plezier aan beleef. Je bent verbitterd.quote:Ah, de term nerd, ik zat er al op te wachten. Wat is er mis met 'nerderige' hobbies als je daar plezier aan ontleent? Hieruit blijkt maar weer wat mis is met onze maatschappij, namelijk conformisme. Ik heb geen zin om me te conformeren aan wat 'normaal' is, want dit is gewoon kudde gedrag. Dit is gewoon een verkapte vorm manier van zeggen 'jij moet hobbies nemen die normaal zijn, niet hobbies die wij schapen stom vinden, want dan word je buitengesloten'. Ik kan heel goed zonder dit waarde oordeel. Ik hou de eer aan mijzelf en doe wat ik leuk vind.
Mooie autistische reactie. Wat voor mij geldt, hoeft niet voor jou te gelden. Ik geef slechts voorbeelden. Hier kan vrij op gevarieerd worden. Jij snapt niet hoe ik dit allemaal heb gedaan? Ik heb het gedaan door het gewoon te doen. Ik had zelf ook geen idee, ik deed maar wat. En ik heb hier de managementsamenvatting gegeven, als ik alle downs ook moest beschrijven dan was mijn post 6 keer zo lang geworden. Niets gaat vanzelf. Maar het ging wel, want ik ben maar gewoon dingen gaan doen.quote:Mijn garderobe is niks mis mee en met mijn kapsel ook niet. Het is een kwestie van wat gel in mijn haar doen en het ziet er goed uit. Het probleem is gewoon dat ik niet goed vrienden kan maken door mijn autisme, ik weet niet hoe. Zodoende heb ik niemand meer om op stap mee te gaan.
Verder is dit heel algemeen: boem, een paar dingen veranderen en opeens loopt alles op rolletjes. Ik snap niet hoe mensen zomaar vanuit het niets vrienden kunnen maken. En verder:
- dansen kan ik niet. Ik been een stijve hark en weiger mezelf voor schut te zetten.
- ik kan geen werk vinden, dus geen geld om op vakantie te gaan
- ik heb geen collega's om mee te borrelen als werkeloze, duh
Ten eerste: Je autisme is je verdediging en excuus geworden. Daar moet je echt mee stoppen. En is nu eenmaal zo dat sommige dingen voor jou moeilijker gaan dan voor anderen. Dan moet je inderdaad maar wat harder werken. Sommige mensen zijn lelijk, anderen zitten in een rolstoel en weer iemand anders is gewoon achterlijk. Die hebben ook geen mensen voor het uitkiezen. Rancuneus zijn tegenover mensen die wel "normaal" geboren zijn heeft ook geen zin. Het is allemaal toeval en je moet het doen met wat je gekregen hebt.quote:Ik faal dus al bij het eerste punt. Ik heb geen goede babbel. Ik ben een denker en theoreticus, geen doener en prater. Ik ben introvert, dus ik vind dat hele sociale gedoe ook nog eens vermoeiend en vervelend.
Eigenlijk heb ik je wel nodig om een handleiding te schrijven, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik zou moeten doen.
Een vrouw die op mij afstapt en die dezelfde interesses deelt zou een groot deel van de oplossing zijn. Buiten dat moet het een vrouw zijn die mijn voorkeur voor orale seks en mijn onvermogen tot het echte neukwerk accepteert. Mijn angst dat een vrouw afknapt omdat ik niet kan neuken is ook iets dat mij tegenhoudt.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:34 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik heb een vraagje.![]()
Dus voor jou is een emancipeerde vrouw die op jou afstapt dé oplossing? Of begrijp ik het verkeerd? En stel dat het niet gebeurd, geef je dan op om nog een leuke vrouw tegen te komen? Hoe zie je dat concreet gebeuren? Stel dat je wel een heel leuke vrouw zou tegen komen met zelfs zelfde interesse enz., zou je dan echt niets doen? Dan zou je toch woorden vinden om wat te zeggen? … Ik probeer gewoon jouw mind te volgen…Wat zou er dan wel moeten gebeuren voor je?
Ok en als dat niet zo is, zou je dan bereid zijn om alleen te blijven? Of zie je nog andere opties hoe je wel zo een vrouw zou kunnen tegenkomen? Er zwemmen veel visjes in de zee hé.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:38 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Een vrouw die op mij afstapt en die dezelfde interesses deelt zou een groot deel van de oplossing zijn. Buiten dat moet het een vrouw zijn die mijn voorkeur voor orale seks en mijn onvermogen tot het echte neukwerk accepteert. Mijn angst dat een vrouw afknapt omdat ik niet kan neuken is ook iets dat mij tegenhoudt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
Hahaha daar hoef je je niet zo druk om te maken natuur neemt het dan wel even overquote:Op maandag 27 januari 2014 17:38 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Een vrouw die op mij afstapt en die dezelfde interesses deelt zou een groot deel van de oplossing zijn. Buiten dat moet het een vrouw zijn die mijn voorkeur voor orale seks en mijn onvermogen tot het echte neukwerk accepteert. Mijn angst dat een vrouw afknapt omdat ik niet kan neuken is ook iets dat mij tegenhoudt.
Leuk geprobeerd, maar dit is niet gerelateerd aan het quootje dat erboven staat. Bovendien, waarom moet ik ermee leren dealen?quote:Op maandag 27 januari 2014 17:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dat jij autistisch bent boeit mij geen flikker. Ga je ergens anders achter verbergen, maar niet je aangeboren afwijking. Daar moet jij namelijk mee leren dealen. Het mag nooit een excuus zijn. Ja, jij staat al met 1-0 achter daardoor, maar dat mag jou niet tegenhouden. Je zult wat harder je best moeten doen dan anderen. Helaas, life's unfair.
Ja, hallo, van de andere kan is ook volstrekt geen moeite gedaan om iets te onderhouden hoor. Als ik via facebook contact opneem met vrienden van vroeger is dat zonder uitzondering mijn initiatief, niet dat van hun. En de reacties zijn dan ook vaak maar lauw. En als je nooit telefoonnummers hebt gekregen, omdat al mijn 'vrienden' eigenlijk kennissen waren, dan wordt het ook moeilijk.quote:Dat heb je zelf gedaan. Vrienden maak je om te houden, niet om ze uit het oog te verliezen. Ik weet al welk antwoord nu volgt: "ja, maar ik ben autistisch en kan het daarom niet zo goed."
Het is allesbehalve lachwekkend dat jij niet inziet dat de term 'nerderig' uitermate denigrerend is en bovendien voortkomt uit groepsdenken, m.a.w. kuddegedrag. En tsja, dan ben ik maar verbitterd. Dat krijg je als buitengesloten wordt omwille van iets waar je niks aan kan doen.quote:Sorry, maar dit is lachwekkend. Jij schiet direct in de verdediging omdat jij denkt dat ik een waardeoordeel heb over dingen waar ik nota bene zelf plezier aan beleef. Je bent verbitterd.
'Gewoon dingen doen' kan ik zo weinig mee, helaas. Ik heb veel gedaan in mijn studententijd. Resultaat: nul.quote:Mooie autistische reactie. Wat voor mij geldt, hoeft niet voor jou te gelden. Ik geef slechts voorbeelden. Hier kan vrij op gevarieerd worden. Jij snapt niet hoe ik dit allemaal heb gedaan? Ik heb het gedaan door het gewoon te doen. Ik had zelf ook geen idee, ik deed maar wat. En ik heb hier de managementsamenvatting gegeven, als ik alle downs ook moest beschrijven dan was mijn post 6 keer zo lang geworden. Niets gaat vanzelf. Maar het ging wel, want ik ben maar gewoon dingen gaan doen.
Het heeft misschien geen zin om rancuneus te zijn en jij kunt dat wel zo zeggen, maar daarmee gaan mijn rancuneuze gevoelens niet weg. Ik denk dat verbitterd zijn niet verbazingwekkend is als alles tegenzit. Ik heb geen zin om 'harder' te werken. Tot nu toe heeft dat immers 0,0 opgeleverd en als je dan niet begrijpt dat mijn motivatie weg is gekwijnd dan weet ik het ook niet. Ik kan je denk ik toch niet aan het verstand peuteren hoe het is om mij te zijn, dus misschien had ik hier niet moeten posten.quote:Ten eerste: Je autisme is je verdediging en excuus geworden. Daar moet je echt mee stoppen. En is nu eenmaal zo dat sommige dingen voor jou moeilijker gaan dan voor anderen. Dan moet je inderdaad maar wat harder werken. Sommige mensen zijn lelijk, anderen zitten in een rolstoel en weer iemand anders is gewoon achterlijk. Die hebben ook geen mensen voor het uitkiezen. Rancuneus zijn tegenover mensen die wel "normaal" geboren zijn heeft ook geen zin. Het is allemaal toeval en je moet het doen met wat je gekregen hebt.
Die weten heel goed wat te doen. Voor hun is socialiseren immers volstrekt natuurlijk i.p.v. onnatuurlijk, raar, verbazingwekkend en vervelend.quote:Ten derde: Wat jij gemeen hebt met andere mensen: die weten ook totaal niet wat te doen.
Dat gene waar ik goed in ben heeft helaas in de verste verte niks te maken met het krijgen van een vriendin.quote:Natuurlijk snap ik dat het voor jou allemaal zwaarder valt, maar je hebt hierboven een paar dingen beschreven waar je niet goed in bent. Herkennen van je zwakke eigenschappen is belangrijk, zolang je ook maar weet waar je wel goed in bent. Uiteindelijk moet je die zwakke kanten zoveel mogelijk vermijden ten gunste van waar je wel goed in bent.
Helaas heb ik geen zin om op mijn bek te gaan.quote:En sociale interactie kan niemand je leren. Dat kan je alleen leren door jezelf erin onder te dompelen. En daar heb je ballen voor nodig, en daar zal je vaak op je bek gaan. Zeker als je autistisch bent. En dat kan niemand makkelijker voor je maken.
Hier niet hoor. Mijn erectie is weg als ik mijn lul in een vagina stop. Als ik hem in een vrouw haar mond stop is het een ander verhaal. Dat vind ik wel fijn en daar word ik wel geil van.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hahaha daar hoef je je niet zo druk om te maken natuur neemt het dan wel even over
Je bent dus geen maagd meer?quote:Op maandag 27 januari 2014 17:56 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Hier niet hoor. Mijn erectie is weg als ik mijn lul in een vagina stop. Als ik hem in een vrouw haar mond stop is het een ander verhaal. Dat vind ik wel fijn en daar word ik wel geil van.
Dus al geprobeerd?quote:Op maandag 27 januari 2014 17:56 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Hier niet hoor. Mijn erectie is weg als ik mijn lul in een vagina stop. Als ik hem in een vrouw haar mond stop is het een ander verhaal. Dat vind ik wel fijn en daar word ik wel geil van.
Nee, want prostituees. Ik heb het geduld niet om te wachten op iets wat misschien nooit zal komen.quote:
Waarschijnlijk dus gewoon spanning??quote:Op maandag 27 januari 2014 17:58 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Nee, want prostituees. Ik heb het geduld niet om te wachten op iets wat misschien nooit zal komen.
Nee, penetratieve seks boeit mij gewoonweg niet. Ook als ik porno zie van neukende mensen, dat boeit me niet. Ik spel altijd vooruit of achteruit naar waar het pijp-gedeelte begint. In het begin probeerde ik wel te 'neuken' omdat ik dacht dat het zo hoorde. Nu heb ik zoiets van "fuck it, ik betaal dus ik bepaal". Het probleem is dat ik bang ben voor onbetaalde seks.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus gewoon spanning??
Ik ga niet op alles apart in, als je het niet erg vindt. Dit is namelijk de kern, en die werkt twee kanten op. Natuurlijk snap ik niet hoe het is om jou te zijn. Maar snap jij wel hoe het is om mij te zijn? De dingen die ik beschreven heb zijn vrij basic, en die zal je overal van iedereen te horen krijgen. Dat jij ze niet uit kunt voeren valt mij net zoveel te verwijten als dat ik jou niet kan verwijten dat jij mij niet begrijpt.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:54 schreef Marx1990 het volgende:
Ik kan je denk ik toch niet aan het verstand peuteren hoe het is om mij te zijn, dus misschien had ik hier niet moeten posten.
Ik wil het liefst ventileren. Ik heb de hoop immers opgegeven dat ik ooit het geluk van een relatie zal kennen. Een wingman is wat ik nu echt nodig heb, maar dat zit er niet aan te komen. Beter nog is een wingwoman, want die kan mogelijke kansen niet inpikken (tenzij de lesbisch/biseksueel is). Verder kan ik niks doen om nog wat te veranderen en wil ik ook niks meer doen als er geen succesgarantie is.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ga niet op alles apart in, als je het niet erg vindt. Dit is namelijk de kern, en die werkt twee kanten op. Natuurlijk snap ik niet hoe het is om jou te zijn. Maar snap jij wel hoe het is om mij te zijn? De dingen die ik beschreven heb zijn vrij basic, en die zal je overal van iedereen te horen krijgen. Dat jij ze niet uit kunt voeren valt mij net zoveel te verwijten als dat ik jou niet kan verwijten dat jij mij niet begrijpt.
Dus ja, had je niets moeten zeggen? Misschien, want dat mijn advies voor jou niet werkt betekent niet dat niemand het kan. Aan de andere kant: welke verwachting had jij bij dit topic? Zoek je hier naar mensen die het even kut voor jou vinden als jij voor jezelf, of naar een handvat om toch misschien zelf iets aan je situatie te kunnen veranderen?
Mijn laatste lange post mag je overigens nog wel even op ingaan. Ik wil daar ff antwoord op.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ga niet op alles apart in, als je het niet erg vindt. Dit is namelijk de kern, en die werkt twee kanten op. Natuurlijk snap ik niet hoe het is om jou te zijn. Maar snap jij wel hoe het is om mij te zijn? De dingen die ik beschreven heb zijn vrij basic, en die zal je overal van iedereen te horen krijgen. Dat jij ze niet uit kunt voeren valt mij net zoveel te verwijten als dat ik jou niet kan verwijten dat jij mij niet begrijpt.
Dus ja, had je niets moeten zeggen? Misschien, want dat mijn advies voor jou niet werkt betekent niet dat niemand het kan. Aan de andere kant: welke verwachting had jij bij dit topic? Zoek je hier naar mensen die het even kut voor jou vinden als jij voor jezelf, of naar een handvat om toch misschien zelf iets aan je situatie te kunnen veranderen?
Dit klinkt als een interessante uitdaging eerlijk gezegd. Dm me eens wat jij van een wingman verwacht?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:15 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Ik wil het liefst ventileren. Ik heb de hoop immers opgegeven dat ik ooit het geluk van een relatie zal kennen. Een wingman is wat ik nu echt nodig heb, maar dat zit er niet aan te komen. Beter nog is een wingwoman, want die kan mogelijke kansen niet inpikken (tenzij de lesbisch/biseksueel is). Verder kan ik niks doen om nog wat te veranderen en wil ik ook niks meer doen als er geen succesgarantie is.
Zoek een vereniging..... Leer daar nieuwe mensen kennen, maak daar vrienden van.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:15 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Ik wil het liefst ventileren. Ik heb de hoop immers opgegeven dat ik ooit het geluk van een relatie zal kennen. Een wingman is wat ik nu echt nodig heb, maar dat zit er niet aan te komen. Beter nog is een wingwoman, want die kan mogelijke kansen niet inpikken (tenzij de lesbisch/biseksueel is). Verder kan ik niks doen om nog wat te veranderen en wil ik ook niks meer doen als er geen succesgarantie is.
Iemand die me kan helpen een sociale kring te krijgen, iemand die een echte vriend is, iemand die mij wegwijs kan maken met vrouwen, die het ijs breekt, die vrouwen aan mij voorstelt waar ik kans bij zou kunnen maken etc. (en die ze dus niet vervolgens voor zichzelf inpikt).quote:Op maandag 27 januari 2014 18:39 schreef yats het volgende:
[..]
Dit klinkt als een interessante uitdaging eerlijk gezegd. Dm me eens wat jij van een wingman verwacht?
Ik heb bij verenigingen gezeten hoor.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:40 schreef kree het volgende:
[..]
Zoek een vereniging..... Leer daar nieuwe mensen kennen, maak daar vrienden van.
En ok laatste stukje, tja als je het zo ziet dan kan iedereen wel zeggen en advies geven, maar dat is dan ook vrij zinloos.
Ik ben het voor een grotendeels eens met jouw idee over dat succes toevallig is. Maar ik denk niet dat het volledig is, zoals jij dat voorstelt, want als je wel in de juiste omstandigheden zit, dan moet er ook nog een eigen inbreng zijn om succesvol te worden. Zo zul je bijvoorbeeld geen universitaire opleiding kunnen voltooien zonder iets te doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:54 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar dit is niet gerelateerd aan het quootje dat erboven staat. Bovendien, waarom moet ik ermee leren dealen?
Andere mensen kunnen ook eens wat behulpzamer zijn, maar nee hoor. En zodoende is het als autist hopeloos, je bent verslagen voor de strijd is gestreden. Dat het leven oneerlijk is betekent niet dat dit juist is. Hoe dan ook, ik ga geen strijd meer aan die ik toch nooit zal kunnen winnen.
Ik dit er ooit over geschreven, over dit ziekelijke 'victim' blaming', op een Engelstalig forum:
"It is the result of unlimited capitalism, the sole emphasis on the free market and especially of individualization of society to the point of atomization. Personal achievement is worshipped and any kind of structural causes (such as social class, caste, religion, gender, race, ethnicity, culture, etc.) to one's problems don't exist, and mentioning them is seen as blame shifting to not have to acknowledge personal failures/shortcomings. We have a fundamentally social-darwinist society thanks to the triumph of neoliberalism over social-democracy and the destruction of the classical welfare state. The blatantly false neoliberal mantra that "you can do anything if you just try hard enough" has led to the mentality that people who underperform in this society for whatever reason brought it upon themselves. Ergo, people with problems should be left to rot rather than be helped. Many thanks to Reagonomics for this shite.
[...]
People will go to any length to maintain the notion that it's impossible to not be able to get girls without something being wrong with you.
Anything else isn't in line with their Just-World fallacy and the optimism bias that most people have. It would shatter the thought that a person's actions always bring morally fair and fitting consequences to that person. Society's entire belief system is based on that, rather than the thought that bad stuff happens randomly to people, whether they're morally upright or not. It has been so since the dawn of time: after all, which religion, philosophy or political current doesn't have some variation on heaven and hell?
Taking this belief away would force successful people to think they're just lucky and that hard work had little do to with their success. Being part of a system in which success is distributed semi-randomly, successful people would be forced to feel guilt about being part of that system, profiting from it without having much sway over it, and enforcing a system that also propagates suffering semi-randomly by refusing to share their success with the less fortunate. Most people don't like to believe that they're just cogs in a machine. Rather than believing that structures (such as social class, caste, religion, gender, race, ethnicity, culture, etc.) strongly determine your choices, people prefer to think they have agency, in the sociological sense of the world.
In order to feel self-worth it's better to maintain the notion that oneself is responsible for one's own success and that outside agents have little effect on that social mobility. In order to reduce the guilt (subconscious or not) about maintaining a system that propagates inequality and suffering, it's better to devalue the victims of that system by shaming them for "not trying hard enough" or somehow being "defective" and therefore in need of "fixing".
In this sense, it'd be better to live in Hindu society because there they accept that, yeah, some people just get fucked over (i.e. the caste system) and over there something gets done about that (i.e. preferencial treatment in the form of quotas for hiring people from India's Special Tribes and the Special Castes, i.e. pariahs). Especially Gandhi was a great man in that regard, embracing outcasts as if they were his children.
TL;DR version: in an atomized, capitalist society that worships self-reliance and personal achievement, while in denial about structural determinants, people will never ever accept that you're involuntarily celibate due to forces outside of your own power. It obliterates their belief system."
Als je een probleem hebt is het altijd je schuld in deze wereld, altijd, ongeacht de omstandigheden, tenzij je een kreupele bent o.i.d. Ik heb al vanalles geprobeerd om sociaal te zijn en vrienden te maken en een vriendin te krijgen. Dat heeft niet gewerkt. Ik had net zo goed niks kunnen doen, maar dan had je nog meer munitie gehad om het op de man te spelen (wat je nu dus aan het doen bent, zo lijkt het). Er zijn mensen hier die veel gedaan hebben om tot een oplossing te komen zonder een steek verder te raken, waaronder ik, vandaar dat ik het opgeef. En anderen doen niks, en krijgen alles.
[..]
Ja, hallo, van de andere kan is ook volstrekt geen moeite gedaan om iets te onderhouden hoor. Als ik via facebook contact opneem met vrienden van vroeger is dat zonder uitzondering mijn initiatief, niet dat van hun. En de reacties zijn dan ook vaak maar lauw. En als je nooit telefoonnummers hebt gekregen, omdat al mijn 'vrienden' eigenlijk kennissen waren, dan wordt het ook moeilijk.
[..]
Het is allesbehalve lachwekkend dat jij niet inziet dat de term 'nerderig' uitermate denigrerend is en bovendien voortkomt uit groepsdenken, m.a.w. kuddegedrag. En tsja, dan ben ik maar verbitterd. Dat krijg je als buitengesloten wordt omwille van iets waar je niks aan kan doen.
[..]
'Gewoon dingen doen' kan ik zo weinig mee, helaas. Ik heb veel gedaan in mijn studententijd. Resultaat: nul.
En verder is het geen 'mooie autistische reactie', maar gewoon een groot deel van het probleem. Hoe de fuck ontmoet ik mensen als ik niemand ken en geen werk heb en er hier in de buurt niks te beleven valt voor mensen van mijn leeftijd? Overigens waardeer ik jouw denigrerende gebruik van de term 'autist' allerminst.
[..]
Het heeft misschien geen zin om rancuneus te zijn en jij kunt dat wel zo zeggen, maar daarmee gaan mijn rancuneuze gevoelens niet weg. Ik denk dat verbitterd zijn niet verbazingwekkend is als alles tegenzit. Ik heb geen zin om 'harder' te werken. Tot nu toe heeft dat immers 0,0 opgeleverd en als je dan niet begrijpt dat mijn motivatie weg is gekwijnd dan weet ik het ook niet. Ik kan je denk ik toch niet aan het verstand peuteren hoe het is om mij te zijn, dus misschien had ik hier niet moeten posten.
[..]
Die weten heel goed wat te doen. Voor hun is socialiseren immers volstrekt natuurlijk i.p.v. onnatuurlijk, raar, verbazingwekkend en vervelend.
[..]
Dat gene waar ik goed in ben heeft helaas in de verste verte niks te maken met het krijgen van een vriendin.
[..]
Helaas heb ik geen zin om op mijn bek te gaan.
Maar als iemand een leuke dame aan je voorstelt dan kun je in een keer wel kletsen etc??quote:Op maandag 27 januari 2014 18:43 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Iemand die me kan helpen een sociale kring te krijgen, iemand die een echte vriend is, iemand die mij wegwijs kan maken met vrouwen, die het ijs breekt, die vrouwen aan mij voorstelt waar ik kans bij zou kunnen maken etc. (en die ze dus niet vervolgens voor zichzelf inpikt).
Dat is zo. Ik zit echter niet in de juiste omstandigheden.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik ben het voor een grotendeels eens met jouw idee over dat succes toevallig is. Maar ik denk niet dat het volledig is, zoals jij dat voorstelt, want als je wel in de juiste omstandigheden zit, dan moet er ook nog een eigen inbreng zijn om succesvol te worden. Zo zul je bijvoorbeeld geen universitaire opleiding kunnen voltooien zonder iets te doen.
Als er aanknopingspunten zijn waarover ik kan praten, dan wel ja. Buiten dat kom ik niet verder dan algemeenheden en loopt het dood. Ik ben nogal een sociale beunhaas, dus praten over koetjes en kalfjes ben ik slecht in.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maar als iemand een leuke dame aan je voorstelt dan kun je in een keer wel kletsen etc??
Dat lees ik en dat is lastig.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:45 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dat is zo. Ik zit echter niet in de juiste omstandigheden.
Dat ik geen succes heb?quote:Op maandag 27 januari 2014 17:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waar liggen jouw versierproblemen eigenlijk, Elvi?
In welke regio woon je? Mocht het hier in de buurt zijn wil ik best kijken of ik de uitdaging aan wil gaan. Het is me bij meerdere vrienden van me ook gelukt om ze aan een leuke vrouw te helpen en dat is best leuk om te doen eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:43 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Iemand die me kan helpen een sociale kring te krijgen, iemand die een echte vriend is, iemand die mij wegwijs kan maken met vrouwen, die het ijs breekt, die vrouwen aan mij voorstelt waar ik kans bij zou kunnen maken etc. (en die ze dus niet vervolgens voor zichzelf inpikt).
[..]
Ik heb bij verenigingen gezeten hoor.
Ik woon in Brunssum, Zuid-Limburg. Is dat een beetje te doen?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:49 schreef yats het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Mocht het hier in de buurt zijn wil ik best kijken of ik de uitdaging aan wil gaan. Het is me bij meerdere vrienden van me ook gelukt om ze aan een leuke vrouw te helpen en dat is best leuk om te doen eigenlijk.
Ai, dat is wat ver uit de buurt (ongeveer 170 kilometer). Dat gaat hem niet worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:55 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Ik woon in Brunssum, Zuid-Limburg. Is dat een beetje te doen?
quote:Op maandag 27 januari 2014 17:15 schreef complicate het volgende:
[..]
Natuurlijk is er hoop voor je , jij hebt véél kwaliteiten
Kun je eens toelichten wat jij precies doet als 'wingman'?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:49 schreef yats het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Mocht het hier in de buurt zijn wil ik best kijken of ik de uitdaging aan wil gaan. Het is me bij meerdere vrienden van me ook gelukt om ze aan een leuke vrouw te helpen en dat is best leuk om te doen eigenlijk.
Niks mis met alleen uitgaanquote:Op maandag 27 januari 2014 19:13 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Kun je eens toelichten wat jij precies doet als 'wingman'?
Vrienden van mij pushen mij meestal om iemand aan te spreken , maar dit heeft meestal een averechts effect. Vindt dat vrij irritant , ook vooral het feit dat ik weet dat ik op mijn vingers gekeken ga worden.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik meer kans heb om meisjes aan te spreken als ik alleen zou uitgaan. Met een vriendengroep blijf ik altijd in de groep hangen + in een groep val je ook minder snel op . Maar alleen uitgaan lijkt mij anderzijds ook ongemakkelijk. Misschien is de combinatie het beste , later op de nacht alleen achterblijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste denk ik ook, bovendien was het altijd 1 groot zuipfestijn en een hoop lol.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:13 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Vrienden van mij pushen mij meestal om iemand aan te spreken , maar dit heeft meestal een averechts effect. Vindt dat vrij irritant , ook vooral het feit dat ik weet dat ik op mijn vingers gekeken ga worden.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik meer kans heb om meisjes aan te spreken als ik alleen zou uitgaan. Met een vriendengroep blijf ik altijd in de groep hangen + in een groep val je ook minder snel op . Maar alleen uitgaan lijkt mij anderzijds ook ongemakkelijk. Misschien is de combinatie het beste , later op de nacht alleen achterblijven.
Is het dan niet handig om daar wat aan te doen?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:45 schreef Marx1990 het volgende:
dan wel ja. Buiten dat kom ik niet verder dan algemeenheden en loopt het dood. Ik ben nogal een sociale beunhaas, dus praten over koetjes en kalfjes ben ik slecht in
Lang verhaal kort:quote:Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Goedbezig dus! Hoe kwam je aan de morfine verslaving?
Muziek (maken) heeft mij "gered" of althans in de zin van sociale contacten en vrienden maken/houden.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:43 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb bij verenigingen gezeten hoor.
Het verschilt per persoon. Bij een vriend van me die nog nooit een vriendin gehad had voor zijn huidige vriendin zat het 'probleem' vooral in het aanspreken van vrouwen. Hij vond zichzelf ontzettend lelijk etc en dacht erg negatief over zichzelf terwijl het een hele aardige jongen is die er ook gewoon goed uit ziet. Als we ergens in een kroeg waren zag ik genoeg dames die hem duidelijk wel zagen staan, alleen zag hij dat zelf dus niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:13 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Ik lurkquote:Op maandag 27 januari 2014 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar goed, zijn hier momenteel überhaubt nog oudere maagden aanwezig??
Absoluut ik snap hem ookquote:Op maandag 27 januari 2014 19:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Overigens kan ik Marx1990 wel begrijpen ergens. Een vriend van me heeft datzelfde gedaan.
Optie; bespreek dit met haarquote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:43 schreef MAHL het volgende:
Vraag aan de vrouwen hier... Huidige vriendin blijkt dus nog maagd te zijn. Hoe pak ik dit te zijner tijd het beste aan?
Wat is er wanhopig aan een datingsite? Het is niet alsof dat een laatste strohalm is of zo, als het daar niet lukt lukt het nergensquote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:26 schreef Anoniem30 het volgende:
Ook al slaat dit nergens op, maar dating sites vind ik me nog niet wanhopig genoeg voor. Plus dat ik een facade heb lopen opbouwen voor de omgeving waarbij ik heb lopen verkondigen dat ik dating sites niks voor mij vind. Toch ben ik bang dat ik daar langzaam op terug zal moeten komen, wil ik ooit een relatie krijgen.
En tot slot nog: betaald ontmaagd worden wil ik niet. Los van het feit dat ik gruwel bij het idee wie er allemaal voor me heeft kunnen gaan en de kans op SOA's die ik liever vermijd, lijkt het me ook niet gezond voor de zelfrespect.
Ik lees af en toe meequote:Op maandag 27 januari 2014 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar goed, zijn hier momenteel überhaubt nog oudere maagden aanwezig??
Een datingsite is op zich niet wanhopig. Het is leuk voor ernaast. Het grote probleem van dergelijke sites is vooral dat het een enorme vleeskeuring is en dat het niet werkt voor ~80% van de mensen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Wat is er wanhopig aan een datingsite? Het is niet alsof dat een laatste strohalm is of zo, als het daar niet lukt lukt het nergensIk zou het gewoon proberen, al is het alleen maar om wat ervaring op te doen.
Zet er dan gewoon een leuke foto op. Als je normaal mensen benaderd werkt het prima. Ik heb er in ieder geval altijd succes gehadquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Een datingsite is op zich niet wanhopig. Het is leuk voor ernaast. Het grote probleem van dergelijke sites is vooral dat het een enorme vleeskeuring is en dat het niet werkt voor ~80% van de mensen.
Zelfs met leuke foto's heb je geen garanties. Mij heeft het (buiten verspilt geld) niets opgeleverd. En dat terwijl ik er echt niet slecht uit zie of niet kan communiceren. Vrouwen zijn gewoon enorm kritisch. Niet dat het me nu veel uit maakt aangezien ik inmiddels op een andere manier een leuke dame ontmoet heb.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Zet er dan gewoon een leuke foto op. Als je normaal mensen benaderd werkt het prima. Ik heb er in ieder geval altijd succes gehad
Ik niet en ik benader mensen altijd normaal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Zet er dan gewoon een leuke foto op. Als je normaal mensen benaderd werkt het prima. Ik heb er in ieder geval altijd succes gehad
Grappig, dat hoor ik van iedereenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef yats het volgende:
[..]
Zelfs met leuke foto's heb je geen garanties. Mij heeft het (buiten verspilt geld) niets opgeleverd. En dat terwijl ik er echt niet slecht uit zie of niet kan communiceren. Vrouwen zijn gewoon enorm kritisch. Niet dat het me nu veel uit maakt aangezien ik inmiddels op een andere manier een leuke dame ontmoet heb.
Welke datingsite was dat? Welke leeftijdscategorie zit je? Humor heb ik ook dus dat zal het niet zijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:10 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Grappig, dat hoor ik van iedereenmaar ik had toch echt binnen een week 3 vrouwen die met mij op date wilde waarvan 1 van de 3 zelfs mij had benaderd. En ik ben dus niet extreemknap. Wellicht hielp humor of zo iets
ik ben 28, toen ik de datingsite gebruikte voor het eerst was ik 26. De site was Knuz.nl (die was gratis, ik wilde er niet voor betalen). Ik ben er maar kort geweest, 3 dates via die site geregeld binnen 2 weken en uiteindelijk woon ik 1 jaar samenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:12 schreef yats het volgende:
[..]
Welke datingsite was dat? Welke leeftijdscategorie zit je? Humor heb ik ook dus dat zal het niet zijn.
Gozer, het hele punt van Mystikvm is dat het allemaal niet vanzelf gaat. Als je blijft volhouden wat je nu en dan blijft hopen op een wonder, dan gaat er niets gebeuren. Op je zolderkamer alleen maar alle problemen in je hoofd blijven herhalen en klagen dat het zo oneerlijk lost werkelijk helemaal niets op. Ga wat doen. Stap uit je comfortzone. Ga leven.quote:
Hartstikke leuk. Ik heb dezelfde leeftijd. Ik heb ook dates gehad via knuz en ik ben nog steeds alleen. Magie bestaat niet. We leven niet in een Disney wereld.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik ben 28, toen ik de datingsite gebruikte voor het eerst was ik 26. De site was Knuz.nl (die was gratis, ik wilde er niet voor betalen). Ik ben er maar kort geweest, 3 dates via die site geregeld binnen 2 weken en uiteindelijk woon ik 1 jaar samen
Je bent toch niet het Beest van Belle en het Beest? Waarom zou het magie moeten zijn als er bij jou iets gaat gebeuren op dit gebied, waar loop jij tegenaan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hartstikke leuk. Ik heb dezelfde leeftijd. Ik heb ook dates gehad via knuz en ik ben nog steeds alleen. Magie bestaat niet. We leven niet in een Disney wereld.
Hij wel, blijkbaar. Hij wil alleen maar aangeven dat het wel kan, zonder dat een zuur iemand komt vertellen dat het hem niet gelukt is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hartstikke leuk. Ik heb dezelfde leeftijd. Ik heb ook dates gehad via knuz en ik ben nog steeds alleen. Magie bestaat niet. We leven niet in een Disney wereld.
Ik word / werd over het algemeen door anderen wel behandeld als het Beest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:55 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Je bent toch niet het Beest van Belle en het Beest? Waarom zou het magie moeten zijn als er bij jou iets gaat gebeuren op dit gebied, waar loop jij tegenaan?
De rest lees ik later even bij (veel!).
Ik wist allang dat het wel kan. Hij gaf mij de indruk dat het gewoon altijd wel gaat, als je er maar moeite voor doet en een leuk fotootje plaatst. Dat is dus niet zo en ik vind dat dat wel zwart op wit moet komen te staan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hij wel, blijkbaar. Hij wil alleen maar aangeven dat het wel kan, zonder dat een zuur iemand komt vertellen dat het hem niet gelukt is.
Ik ben bang dat de realiteit is dat sommige mensen gewoon altijd single zullen blijven. Net zoals sommige mensen geen aanleg hebben voor koken, balsporten, autorijden of vreemde talen. Dat sociale omgang ook zo'n skill is die sommige mensen ontberen is heel vervelend. Maar je kan niet meer doen dan al die anderen. Ook jij kan een foto plaatsen en je stinkende best doen. Succes is nooit gegarandeerd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wist allang dat het wel kan. Hij gaf mij de indruk dat het gewoon altijd wel gaat, als je er maar moeite voor doet en een leuk fotootje plaatst. Dat is dus niet zo en ik vind dat dat wel zwart op wit moet komen te staan.
Bij de psychiatrische instelling is mij verteld dat ik een leuke gesprekspartner ben en dat ik het heel goed doe met de sociale omgang. Ik heb ook niet het idee dat het daar aan ligt en ik ben nu zelfs getraind.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de realiteit is dat sommige mensen gewoon altijd single zullen blijven. Net zoals sommige mensen geen aanleg hebben voor koken, balsporten, autorijden of vreemde talen. Dat sociale omgang ook zo'n skill is die sommige mensen ontberen is heel vervelend. Maar je kan niet meer doen dan al die anderen. Ook jij kan een foto plaatsen en je stinkende best doen. Succes is nooit gegarandeerd.
Dat datingsites zouden moeten vermelden dat sommige mensen nooit aan een date gaan komen lijkt me overdreven, en een reactie die vooral is ingegeven omdat je verbitterd bent.
ik zou serieus tinder aanraden. het is de grootste vleeskeuring maar het werkt heel goed om snel contacten te leggen. uk heb zelf goede ervaringen en mensen in mn omgeving ookquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:51 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Een datingsite is op zich niet wanhopig. Het is leuk voor ernaast. Het grote probleem van dergelijke sites is vooral dat het een enorme vleeskeuring is en dat het niet werkt voor ~80% van de mensen.
Wat, heb je een vriendin inmiddels? Wie, wat, hoe?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:43 schreef MAHL het volgende:
Vraag aan de vrouwen hier... Huidige vriendin blijkt dus nog maagd te zijn. Hoe pak ik dit te zijner tijd het beste aan?
Mits je matches krijgt jaquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ik zou serieus tinder aanraden. het is de grootste vleeskeuring maar het werkt heel goed om snel contacten te leggen. uk heb zelf goede ervaringen en mensen in mn omgeving ook
Je moet geduld.hebben. matches moeten ook de kans krijgen jou te beoordelen en.soms duurt het wel.een.week of tweequote:
Ook al ben ik nog relatief jong (20,9 jaar :p), de sociale skills van mij bij het andere geslacht zijn echt bedroevendquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de realiteit is dat sommige mensen gewoon altijd single zullen blijven. Net zoals sommige mensen geen aanleg hebben voor koken, balsporten, autorijden of vreemde talen. Dat sociale omgang ook zo'n skill is die sommige mensen ontberen is heel vervelend. Maar je kan niet meer doen dan al die anderen. Ook jij kan een foto plaatsen en je stinkende best doen. Succes is nooit gegarandeerd.
Dat datingsites zouden moeten vermelden dat sommige mensen nooit aan een date gaan komen lijkt me overdreven, en een reactie die vooral is ingegeven omdat je verbitterd bent.
Ik heb je een keer gezien op een meet en je bent absoluut prettig in de omgang. Maar ja, ik heb de waarheid ook niet in pacht over wat wel werkt en wat niet. Feit is dat sommige mensen er niet in slagen, sommigen om duidelijk aanwijsbare redenen, anderen om iets wat moeilijker te duiden is. Als je niet woest aantrekkelijk bent, dan heb je wel meer obstakels te overwinnen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Bij de psychiatrische instelling is mij verteld dat ik een leuke gesprekspartner ben en dat ik het heel goed doe met de sociale omgang. Ik heb ook niet het idee dat het daar aan ligt en ik ben nu zelfs getraind.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik in ieder geval geen Hollywood hunk ben al la Shia La Boeuf, Brad Pitt en George Clooney. Dat is misschien wel het probleem. Gecombineerd met de torenhoge verwachtingen van wereldvreemde meiden (die een George Clooney op een witte paard willen hebben) wil het dus gewoon niet.
Waarom lijkt het je dat overdreven? Je ziet dat het wel gewoon kan gebeuren. Daar lijkt me niets overdreven aan.
Ik wil niets verpesten, maar die vleeskeuring is heel harsh. Vriendinnen van mij laten mij wel eens foto's zien op Tinder van mannen die er inderdaad niet zo goed uit zien en waar je aan kunt zien dat het wereldvreemde IT'ers zijn die sociaal niet zo sterk zijn. Ik herkende er zelfs eentje die bij mij op mijn werk rondloopt. Daar wordt dan om gelachen. En het zijn verder hele beschaafde vrouwen van tussen de 25 en de 30. Dus nee, dat schoolpleingedrag stopt niet na de puberteit. Het wordt alleen niet hardop uitgesproken, maar er wordt nog steeds om bepaalde mannen gelachen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ik zou serieus tinder aanraden. het is de grootste vleeskeuring maar het werkt heel goed om snel contacten te leggen. uk heb zelf goede ervaringen en mensen in mn omgeving ook
Maar die vrouwen die met jou op dates gaan hebben dan toch al een foto of iets dergelijks gezien? Als ze je uiterlijk een dealbreaker vonden waren ze sowieso niet met je op date gegaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Bij de psychiatrische instelling is mij verteld dat ik een leuke gesprekspartner ben en dat ik het heel goed doe met de sociale omgang. Ik heb ook niet het idee dat het daar aan ligt en ik ben nu zelfs getraind.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik in ieder geval geen Hollywood hunk ben al la Shia La Boeuf, Brad Pitt en George Clooney. Dat is misschien wel het probleem. Gecombineerd met de torenhoge verwachtingen van wereldvreemde meiden (die een George Clooney op een witte paard willen hebben) wil het dus gewoon niet.
Waarom lijkt het je dat overdreven? Je ziet dat het wel gewoon kan gebeuren. Daar lijkt me niets overdreven aan.
Eh, optie 1 en 2 waren uiteraard ook in mij opgekomen, maar bedoel meer het feit dat ik graag een awkward, pijnlijk bloedbad wil voorkomen, snapje?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 04:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Optie; bespreek dit met haar
Optie 2; go with the flow en wie weet gaat t gewoon soepeltjes
dat is zeker zo. en onder mannen is het hurr durr geile tieten. maar je ziet die mensen dat toch niet doen? een goed verzorgde foto van jezelf plaatsen gewoon. die meisjes hebben zelf ook de perfecte foto en ook nog ns bewerkt meestalquote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb je een keer gezien op een meet en je bent absoluut prettig in de omgang. Maar ja, ik heb de waarheid ook niet in pacht over wat wel werkt en wat niet. Feit is dat sommige mensen er niet in slagen, sommigen om duidelijk aanwijsbare redenen, anderen om iets wat moeilijker te duiden is. Als je niet woest aantrekkelijk bent, dan heb je wel meer obstakels te overwinnen.
[..]
Ik wil niets verpesten, maar die vleeskeuring is heel harsh. Vriendinnen van mij laten mij wel eens foto's zien op Tinder van mannen die er inderdaad niet zo goed uit zien en waar je aan kunt zien dat het wereldvreemde IT'ers zijn die sociaal niet zo sterk zijn. Ik herkende er zelfs eentje die bij mij op mijn werk rondloopt. Daar wordt dan om gelachen. En het zijn verder hele beschaafde vrouwen van tussen de 25 en de 30. Dus nee, dat schoolpleingedrag stopt niet na de puberteit. Het wordt alleen niet hardop uitgesproken, maar er wordt nog steeds om bepaalde mannen gelachen.
En het kan wel ontkend worden, of misschien zit Fok vol met brave broeders en zusters die dat nóóit zouden doen, maar het gebeurt wel. Tinder is daar gewoon een exponent van.
Gewoon rustig aan, veel voorspel. Moet wel goedkomen dan toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:43 schreef MAHL het volgende:
Ik mag aannemen dat onzekere, maagdelijke mannen die wat ouder zijn echt wel een goede foto kiezen. Wat wordt gezegd van "joh, leuke foto plaatsen en daten maar" gaat voor mannen die niet zo aantrekkelijk zijn niet op. Sommige mannen krijgen gewoon geen matches.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
dat is zeker zo. en onder mannen is het hurr durr geile tieten. maar je ziet die mensen dat toch niet doen? een goed verzorgde foto van jezelf plaatsen gewoon. die meisjes hebben zelf ook de perfecte foto en ook nog ns bewerkt meestal
Ze hebben inderdaad een foto van mij gezien, maar het is aan ze te merken dat ze in een bubbeltje leven en dat ze een George Clooney op een witte paard willen hebben. Misschien moet ik gewoon wachten totdat ik een meid van mijn eigen leeftijd tegenkom, maar dat is dus heel lastig want op mijn leeftijd zijn ze veelal bezet + kind.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar die vrouwen die met jou op dates gaan hebben dan toch al een foto of iets dergelijks gezien? Als ze je uiterlijk een dealbreaker vonden waren ze sowieso niet met je op date gegaan.
Waaraan merk je dat dan? Niet uit het feit dat ze met je op date gaan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad een foto van mij gezien, maar het is aan ze te merken dat ze in een bubbeltje leven en dat ze een George Clooney op een witte paard willen hebben. Misschien moet ik gewoon wachten totdat ik een meid van mijn eigen leeftijd tegenkom, maar dat is dus heel lastig want op mijn leeftijd zijn ze veelal bezet + kind.
Dat verschilt per vrouw. Ik had geen bloedbad bv. Ook geen pijn of wat dan ook. Dus gewoon relaxed, voorspel en een leuke avond creeeren. En als het wel pijn doet dan zie je het dan wel weer. En een bloedbad is dan toch ook niet awkward, want je weet waardoor het komt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Eh, optie 1 en 2 waren uiteraard ook in mij opgekomen, maar bedoel meer het feit dat ik graag een awkward, pijnlijk bloedbad wil voorkomen, snapje?Of verschilt dat per vrouw.
Blijf lekker de vrouwen de schuld geven ja. Dan gaat het vast goedkomen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad een foto van mij gezien, maar het is aan ze te merken dat ze in een bubbeltje leven en dat ze een George Clooney op een witte paard willen hebben. Misschien moet ik gewoon wachten totdat ik een meid van mijn eigen leeftijd tegenkom, maar dat is dus heel lastig want op mijn leeftijd zijn ze veelal bezet + kind.
Ze leven heel erg in een eigen wereldje en ik zie waar ze mee eindigen. Ze willen niks van mij weten en ze eindigen met een enorm gespierde, zeer gebruinde god. Ik zie het gewoon op facebook gebeuren. Ze worden niet verliefd op me zoals ze dat zeggen. Ze wachten op iets heel speciaals. Een andere meid loopt bijvoorbeeld constant met me te flirten, terwijl ze zelf al iets heeft. Ik ben echter niet iemand die zaken gaat lopen vernielen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waaraan merk je dat dan? Niet uit het feit dat ze met je op date gaan.
Ik beschrijf alleen wat er gebeurd. Ik ben zelf ook om en nabij de 30. Heb je zelf problemen op dit gebied?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
Blijf lekker de vrouwen de schuld geven ja. Dan gaat het vast goedkomen.
Of je gaat door met daten tot je een vrouw tegenkomt waar het wel mee klikt. En hoe oud ben je? Want ik ben 30 en kom nog best wat single vrouwen van rond mijn leeftijd tegen.
Oh mijn god dat dus! Stop met vrouwen de schuld te geven van je eigen frustratie, onmacht of gestuntel..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
Blijf lekker de vrouwen de schuld geven ja. Dan gaat het vast goedkomen.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh mijn god dat dus! Stop met vrouwen de schuld te geven van je eigen frustratie, onmacht of gestuntel..
Zo 1 had ik er ook op Paiq. Hij was heel aardig hoor, maar gewoon niet mijn type. Hij bleef maar hinten naar een date en ik heb hem verteld dat hij mn type gewoon niet is (ik val niet op kaal, dat kan ik ook niet helpen). Nou toen ging het los
- hij zat al 2 jaar op paiq maar nog geen date
- vrouwen zijn oppervlakkig; hij absoluut niet want hij gaat niet voor uiterlijk
- hij vond eigenlijk wel dat ik teveel make-up droeg op mn foto en puut natuur was beter (jaja.. kijkt niet naar uiterlijk...)
- vrouwen hielden hem aan het lijntje
- hij begreep het allemaal niet, hij was toch aardig?
- hij vond dat hij zichzelf moest blijven en geen andere foto's moest uploaden want hij wilde zichzelf niet veranderen (hij had een pasfoto ge-upload dus niet de meest charmante, vrolijke foto)
Eigenlijk had ik hem toen al moeten blokkeren maar ik, groentje die ik was, heb hem in mn lijst gehouden uit medelijden. Waardoor hij eigenlijk alleen maar meer ging claimen. Sprak me elke dag aan en als ik niet snel genoeg reageerde kreeg ik dit gezeik:
- oh je zit zeker weer met een andere man te chatten
- vrouwen hebben het veel makkelijker op paiq
- ik ben weer geblokkeerd
- ik kreeg geen speeddates/ matches
- ik krijg alleen maar matches met sletten die meteen sex willen
- waarom ben je stil, zie je nou ik word altijd genegeerd
Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik (niet helemaal netjes) hem heb verteld dat ik wel kon begrijpen dat vrouwen geen interesse hadden omdat hij een slachtoffer speelde, zelf geen moeite wilde doen om zichzelf beter te presenteren en maar niet begreep dat dat gezeur van m totaal niet aantrekkelijk was.
De reden dat ik Mystikvm vroeg om een date en niet een andere nerd (niet beledigend bedoelt btw, ik ben er zelf ook 1), is omdat hij wel de oorzaak bij zichzelf zocht, vrouwen niet de schuld gaf van zijn probleem, wilde veranderen, persoonlijke groei liet zien, en zich niet schaamde voor zn hobbies. In tegenstelling tot sommige anderen hier. Dat is de reden dat hij succes heeft en niet omdat hij een player is, een dure auto heeft, of een goddelijk uiterlijk.
Dat laatste werkt niet bij mij. Als het nou één meid was, dan kon het me niks schelen, maar het is juist op 100 nog geen eentje. Dat is wat mijn aandacht trekt. Aan jullie de vraag: Hoe komt dat? Ik loop al bij een psychiatrische instelling. Daar word ik sociaal goed verklaard. Wat is er aan de hand? Ik ben heel eerlijk. Ik ben radeloos. Ik weet niet wat werkt voor me. Ik zie het pas op het moment dat iets echt werkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh mijn god dat dus! Stop met vrouwen de schuld te geven van je eigen frustratie, onmacht of gestuntel..
Zo 1 had ik er ook op Paiq. Hij was heel aardig hoor, maar gewoon niet mijn type. Hij bleef maar hinten naar een date en ik heb hem verteld dat hij mn type gewoon niet is (ik val niet op kaal, dat kan ik ook niet helpen). Nou toen ging het los
- vrouwen zijn oppervlakkig; hij absoluut niet want hij gaat niet voor uiterlijk
- hij vond eigenlijk wel dat ik teveel make-up droeg op mn foto en puut natuur was beter (jaja.. kijkt niet naar uiterlijk...)
- hij vond dat hij zichzelf moest blijven en geen andere foto's moest uploaden want hij wilde zichzelf niet veranderen (hij had een pasfoto ge-upload dus niet de meest charmante, vrolijke foto)
Eigenlijk had ik hem toen al moeten blokkeren maar ik, groentje die ik was, heb hem in mn lijst gehouden uit medelijden. Waardoor hij eigenlijk alleen maar meer ging claimen. Sprak me elke dag aan en als ik niet snel genoeg reageerde kreeg ik dit gezeik:
Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik (niet helemaal netjes) hem heb verteld dat ik wel kon begrijpen dat vrouwen geen interesse hadden omdat hij een slachtoffer speelde, zelf geen moeite wilde doen om zichzelf beter te presenteren en maar niet begreep dat dat gezeur van m totaal niet aantrekkelijk was.
De reden dat ik Mystikvm vroeg om een date en niet een andere nerd (niet beledigend bedoelt btw, ik ben er zelf ook 1), is omdat hij wel de oorzaak bij zichzelf zocht, vrouwen niet de schuld gaf van zijn probleem, wilde veranderen, persoonlijke groei liet zien, en zich niet schaamde voor zn hobbies. In tegenstelling tot sommige anderen hier. Dat is de reden dat hij succes heeft en niet omdat hij een player is, een dure auto heeft, of een goddelijk uiterlijk.
Dat is natuurlijk moeilijk te beoordelen. Je moet wel een interessant totaalpakket kunnen bieden, en ook niet inzetten op vrouwen waarvan je weet dat ze zongebruinde spierbundels aantrekken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat laatste werkt niet bij mij. Als het nou één meid was, dan kon het me niks schelen, maar het is juist op 100 nog geen eentje. Dat is wat mijn aandacht trekt. Aan jullie de vraag: Hoe komt dat? Ik loop al bij een psychiatrische instelling. Daar word ik sociaal goed verklaard. Wat is er aan de hand? Ik ben heel eerlijk. Ik ben radeloos. Ik weet niet wat werkt voor me. Ik zie het pas op het moment dat iets echt werkt.
Er zijn niet genoeg blonde goden om iedere vrouw te voorzien he.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze leven heel erg in een eigen wereldje en ik zie waar ze mee eindigen. Ze willen niks van mij weten en ze eindigen met een enorm gespierde, zeer gebruinde god. Ik zie het gewoon op facebook gebeuren. Ze worden niet verliefd op me zoals ze dat zeggen. Ze wachten op iets heel speciaals. Een andere meid loopt bijvoorbeeld constant met me te flirten, terwijl ze zelf al iets heeft. Ik ben echter niet iemand die zaken gaat lopen vernielen.
Zeg Lex, wat zijn eigenlijk jouw eisen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat laatste werkt niet bij mij. Als het nou één meid was, dan kon het me niks schelen, maar het is juist op 100 nog geen eentje. Dat is wat mijn aandacht trekt. Aan jullie de vraag: Hoe komt dat? Ik loop al bij een psychiatrische instelling. Daar word ik sociaal goed verklaard. Wat is er aan de hand? Ik ben heel eerlijk. Ik ben radeloos. Ik weet niet wat werkt voor me. Ik zie het pas op het moment dat iets echt werkt.
Ik voel me gepasseerd, met mijn donkere haren. Val jij op een bepaalde haarkleur? (geen flirt attempt)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn niet genoeg blonde goden om iedere vrouw te voorzien he.
Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef Fascination het volgende:
[..]! Net wat die vent nodig had, een keer met de neus op de feiten geduwd worden.
Merk dat ik zelf ook weleens van die buien heb van "pff, als hetero heb je het ook een miljoen keer makkelijker dan een lesbo" en dat ik moet oppassen niet als een verzuurd iemand over te komen. Soms kies je de gemakkelijke weg en wil je zwelgen in zelfmedelijden.
Ik had juist ingezet op een meid waarvan ik dacht dat ze helemaal niet op zoiets zat te wachten. Blijkbaar dus wel als ik kijk naar die vriend van haar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk moeilijk te beoordelen. Je moet wel een interessant totaalpakket kunnen bieden, en ook niet inzetten op vrouwen waarvan je weet dat ze zongebruinde spierbundels aantrekken.
Dus als van 100 vrouwen niemand jou interessant vindt, dan ben je ook echt niet interessant genoeg. Misschien ben je onbewust verzuurd, zijn je hobbies niet leuk genoeg, maak je nooit een interessante reis, staar je voortdurend naar je voeten, naar haar tieten, of kijk je langs haar heen. Misschien kan je niet over koetjes en kalfjes praten, ben je niet heel empathisch of is er iets anders mis.
Het kan van zoveel factoren afhangen. Maar als het echt om zoveel vrouwen gaat, dan ligt het zeker aan jou en niet aan een ongelukkige greep uit de vrouwelijke populatie.
Ik denk dat je daar misschien wel de spijker op de kop slaat. Je moet gewoon een beetje positief zijn en lekker in het leven staan en dat is ook gewoon aantrekkelijker. Als je al ontevreden bent met jezelf waarom zou iemand dan tevreden zijn met jou?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
- hij vond eigenlijk wel dat ik teveel make-up droeg op mn foto en puur natuur was beter (jaja.. kijkt niet naar uiterlijk...)
Vrouwen willen dan ook geen blonde godquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vrouwen singlequote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Donker haar en wenkbrauwen meestal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik voel me gepasseerd, met mijn donkere haren. Val jij op een bepaalde haarkleur? (geen flirt attempt)
Dat weet ik niet meer. Ik weet niet meer wat mijn eisen zijn. Ik word nu gewoon bij een willekeurige meid die aardig tegen me doet al helemaal hoteldebotel in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zeg Lex, wat zijn eigenlijk jouw eisen?
Misschien gaat het daar fout en pikken die meiden dat op.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer. Ik weet niet meer wat mijn eisen zijn. Ik word nu gewoon bij een willekeurige meid die aardig tegen me doet al helemaal hoteldebotel in mijn hoofd.
Sws een kleinere groep waaruit je kunt kiezen, binnen die groep een deel dat mij totaal niet aanspreekt (mannelijk uiterlijk en ook mannelijke trekjes), eigenlijk zijn lesbiennes gemiddeld genomen minder bedeeld qua uiterlijk dan hetero's/bi's, ze zijn niet zo zichtbaar en de gebruikelijke no go's. Oh en veel wijven die claimen bi te zijn, maar je alleen voor de seks willen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:58 schreef Libertarisch het volgende:
Is dat echt zo?
Serieuze vraag trouwens, ik probeer je niet uit je tent te lokken.
Waarom is het zo moeilijk als lesbienne?
Het is geen Comp_Lex show. Ik ben alleen de enige maagd die hier veel reageert. Het is een algemene topic, net als het moeilijk versieren topic en het persoonlijkheidsstoornissen topic.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:03 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Wordt dit topic nu ook al een comp_lex-show?
Waarom is dat fout? Vinden meiden niet leuk om een beetje te flirten?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien gaat het daar fout en pikken die meiden dat op.
Dat lijkt mij ook. Als je al helemaal hoteldebotel bent, probeer je ook vaak te krampachtig leuk over te komen en naar iemands mond te praten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien gaat het daar fout en pikken die meiden dat op.
Hmm, donker haar hier, maar heb geen wenkbrauwen. Jammer.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Donker haar en wenkbrauwen meestal.
De fout zou kunnen zijn dat het contact voor jou meteen al veel meer emotionele waarde heeft dan voor die ander. Dat kan wanhopig overkomen, verstikkend en alsof je te hard van stapel loopt. Of dat in de praktijk bij jou merkbaar is weet ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom is dat fout? Vinden meiden niet leuk om een beetje te flirten?
Naja, aan je eisen ligt het dan in elk geval niet, is alvast een beginquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer. Ik weet niet meer wat mijn eisen zijn. Ik word nu gewoon bij een willekeurige meid die aardig tegen me doet al helemaal hoteldebotel in mijn hoofd.
Niet met iemand bij wie het duidelijk is dat het sowieso niet zou werken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Waarom is dat fout? Vinden meiden niet leuk om een beetje te flirten?
Ik begrijp dat dat mannelijke bij vrouwen je totaal niet aanspreekt!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
Sws een kleinere groep waaruit je kunt kiezen, binnen die groep een deel dat mij totaal niet aanspreekt (mannelijk uiterlijk en ook mannelijke trekjes), eigenlijk zijn lesbiennes gemiddeld genomen minder bedeeld qua uiterlijk dan hetero's/bi's, ze zijn niet zo zichtbaar en de gebruikelijke no go's. Oh en veel wijven die claimen bi te zijn, maar je alleen voor de seks willen.
Dan hoop ik dat je niet net zo dramatisch zult gaan doen als een vorige keer en roepen dat wat jij ervaart erger is dan kanker en dergelijke.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is geen Comp_Lex show. Ik ben alleen de enige maagd die hier veel reageert. Het is een algemene topic, net als het moeilijk versieren topic en het persoonlijkheidsstoornissen topic.
Ze vinden het niet erg. Ze zoeken ook contact met mij op. Er is in ieder geval een meid die dat doet, terwijl ze al bezet is. Echt heel gek.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De fout zou kunnen zijn dat het contact voor jou meteen al veel meer emotionele waarde heeft dan voor die ander. Dat kan wanhopig overkomen, verstikkend en alsof je te hard van stapel loopt. Of dat in de praktijk bij jou merkbaar is weet ik natuurlijk niet.
Weet je zeker dat je mn mening hierover wilt weten? Ok komt iequote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ahja, wees blij... Al mijn dates hebben me na een weekje van facebook afgegooid dus je hebt er iig iets aan overgehoudenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon op facebook gebeuren.
Als ze het niet erg vinden, waarom blijft het dan bij eerste dates?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:14 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze vinden het niet erg. Ze zoeken ook contact met mij op. Er is in ieder geval een meid die dat doet, terwijl ze al bezet is. Echt heel gek.
Je hebt nee, ja kun je krijgenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet met iemand bij wie het duidelijk is dat het sowieso niet zou werken.
Vroeger dacht ik ook dat elke vrouw die met mij wilde praten mij vast wel leuk vond, maar ik kwam er al snel achter dat er echt wel meer nodig is voor een leuke match
Ik snap het. Geniet van de aandacht zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je hebt nee, ja kun je krijgen
Dat wordt hier toch altijd geroepen?
Kijk, meiden wilden vroeger echt nooit met mij praten. Ze zagen me als lucht. Dit "praten tegen me" is echt iets van de afgelopen 2 jaar en daar raak ik al heel opgewonden van. Het is voor mij niet normaal weet je. Nu heb ik daar zelf helaas ook een hand in gehad, door mijn paranoļde-schizoļde-schizotypische stoornis. Ik heb het zelf inderdaad gedaan. Ik wil het daar verder niet over hebben.
Alleen hier Werkelijk waar. IRL zul je me daar nooit, maar ook werkelijk nooit over horen praten en ben ik een leuke gesprekspartner volgens de cursisten en de juffen van de sociale vaardigheidstraining.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mn mening hierover wilt weten? Ok komt ie
Ik ben je in andere topics ook tegengekomen en daar ging het ook vaak om je relatie met anderen. Over vriendschappen, liefdesrelaties, contacten in het topic zelf. Bij werkelijk elk probleem haal jij je psychische klachten erbij. Tuurlijk, het zal er vast mee te maken hebben, maar ik krijg het idee dat jij je erachter verschuilt.
Je presenteert jezelf als verbitterde patient en dat straal je uit. Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat het mis gaat lopen op je psychische problemen en dat is een self fulfilling prophecy... Terwijl ik misschien eerder op je zou hebben gereageerd in een ander topic omdat ik zie dat je ook Doctor Who fan bent
Misschien ook een idee om dat hier niet meer te doen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Alleen hier Werkelijk waar. IRL zul je me daar nooit, maar ook werkelijk nooit over horen praten en ben ik een leuke gesprekspartner volgens de cursisten en de juffen van de sociale vaardigheidstraining.
Je hoeft er ook niet over te praten, maar je kunt het dan nog wel uitstralen. Gedachtes doen ook een hoopquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Alleen hier Werkelijk waar. IRL zul je me daar nooit, maar ook werkelijk nooit over horen praten en ben ik een leuke gesprekspartner volgens de cursisten en de juffen van de sociale vaardigheidstraining.
Hoe kan het trouwens mislopen met psychische problemen. Zo werkt dat helemaal niet. Je gedraagt je op een bepaalde manier, je denkt op een bepaalde manier, etc. en daar krijg je vervolgens je diagnose door. Het werkt niet andersom. Juist door mijn diagnose heb ik dingen gedaan die hard tegen mijn diagnose in gaan, zoals bij een studentenvereniging gaan, op vakantie gaan en andere activiteiten doen met andere mensen. Ik doe mezelf heel veel pijn door die dingen te gaan doen, maar ik moet het doen om vooruit te komen. Maar het werkt niet voor me. Dat is wat het is en dan val ik terug.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben je in andere topics ook tegengekomen en daar ging het ook vaak om je relatie met anderen. Over vriendschappen, liefdesrelaties, contacten in het topic zelf. Bij werkelijk elk probleem haal jij je psychische klachten erbij. Tuurlijk, het zal er vast mee te maken hebben, maar ik krijg het idee dat jij je erachter verschuilt.
Je presenteert jezelf als verbitterde patient en dat straal je uit. Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat het mis gaat lopen op je psychische problemen en dat is een self fulfilling prophecy... Terwijl ik misschien eerder op je zou hebben gereageerd in een ander topic omdat ik zie dat je ook Doctor Who fan bent
Helemaal mee eens. Dat is de indruk die je wekt. En het lijkt me sterk dat je de neiging om zo naar anderen te kijken in het echt helemaal kunt onderdrukken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
En als ik dat nou minder doe dan? Krijg ik daardoor wel leuke contacten? Zou je nu opeens wel met mij over Doctor Who willen praten?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet over te praten, maar je kunt het dan nog wel uitstralen. Gedachtes doen ook een hoopNon-verbale communicatie.
En ik denk dat als je dat hier teveel doet, dat je dan ook een hele hoop leuke contacten misloopt
Ik was vroeger ook snel idolaat van iemand, maar als je wat sociale interactie in je omgeving bekijkt dan zie je dat het niet zo werkt. Mensen praten soms ook uit interesse tegen je en niet elke vrouw is voor iedereen bereikbaar. Je kunt het altijd proberen, daar is niets mis mee. Maar doe dat niet als je geen ervaring hebt, richt je dan op vrouwen die bereikbaar lijken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je hebt nee, ja kun je krijgen
Dat wordt hier toch altijd geroepen?
Kijk, meiden wilden vroeger echt nooit met mij praten. Ze zagen me als lucht. Dit "praten tegen me" is echt iets van de afgelopen 2 jaar en daar raak ik al heel opgewonden van.
Je moet dan ook het beste zijn wat je kan worden, binnen de beperkingen die je hebtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoe kan het trouwens mislopen met psychische problemen. Zo werkt dat helemaal niet. Je gedraagt je op een bepaalde manier, je denkt op een bepaalde manier, etc. en daar krijg je vervolgens je diagnose door. Het werkt niet andersom. Juist door mijn diagnose heb ik dingen gedaan die hard tegen mijn diagnose in gaan, zoals bij een studentenvereniging gaan, op vakantie gaan en andere activiteiten doen met andere mensen. Ik doe mezelf heel veel pijn door die dingen te gaan doen, maar ik moet het doen om vooruit te komen. Maar het werkt niet voor me. Dat is wat het is en dan val ik terug.
Dat is het laatste wat daarover te zeggen heb.
Ik denk dat je uiteindelijk leukere contacten krijgt. Als je er zelf ook in gaat gelovenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En als ik dat nou minder doe dan? Krijg ik daardoor wel leuke contacten? Zou je nu opeens wel met mij over Doctor Who willen praten?
Hij is er gewoon nog niet klaar voor... Laat het eerst maar bij m bezinkenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
Het is een hele nette, vriendelijke discussie waarin je niet wordt aangevallen. Dat je wegloopt van confronterende zaken betekent wat mij betreft dat je geen wil hebt om iets te willen veranderen. Telkens als men redeneert dat het wellicht aan jou ligt, dan neem je de benen.
Wat is er zo erg aan om te onderkennen dat dingen door jou misschien verkeerd aangepakt worden?
Nou nog maar hopen dat hij daar ook een beetje vaart achter zet, anders gaat het nog lastig voor hem worden de komende jaren. Ligt er ook aan hoe flexibel hij is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hij is er gewoon nog niet klaar voor... Laat het eerst maar bij m bezinken
Er zijn dingen die aan mezelf liggen. Dat is de diagnose. De diagnose is hetgeen wat aan mezelf ligt. Begrijp je dat? Deze "donkere, verbitterde kant" van mij hoort bijvoorbeeld bij mijn paranoļde.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
Het is een hele nette, vriendelijke discussie waarin je niet wordt aangevallen. Dat je wegloopt van confronterende zaken betekent wat mij betreft dat je geen wil hebt om iets te willen veranderen. Telkens als men redeneert dat het wellicht aan jou ligt, dan neem je de benen.
Wat is er zo erg aan om te onderkennen dat dingen door jou misschien verkeerd aangepakt worden?
Ik hoop het. Het is een toffe gast die ook echt wel wat doet om te verbeteren, maar de strekking van dit verhaal is al een tijdje hetzelfde. Echt hard voor zichzelf zijn lukt hem niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hij is er gewoon nog niet klaar voor... Laat het eerst maar bij m bezinken
Find somebody just as fucked up as you are and settle down (ah Eddie Murphy, filosoof en vroeger goede stand-up act)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:37 schreef Mystikvm het volgende:
Denk ook na over hoe je overkomt. Waarom zou een vrouw jou niet willen? Niet omdat je geen Adonis bent. Ook niet omdat je niet veel geld hebt. Dat is onzin, er zijn zat lelijke, arme mannen met een fantastische vriendin. Probeer voorbij dat soort oppervlakkigheden te kijken, dat doen vrouwen namelijk ook.
Dit is gewoon getreiter. Het is gewoon geklier. Begrijp je dat wel? Je kunt ook normaal met mij praten. Dit debiele gedrag verergeren juist mijn problemen. Je bent in mijn ogen heel fout bezig. Ik heb het meeste baat bij mensen die mij normaal behandelen. Ik ben een persoon en ik heb toevallig problemen. Ik ben niet de problemen zelf. Snap je dat? Nee dat snap je niet. Anders had je wel anders gereageerd. Denk je dat ik je ga vermoorden ofzo??? Hoe haal je het in je hoofd om mij gelijk te stellen aan mijn stoornissen????quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik denk dat je uiteindelijk leukere contacten krijgt. Als je er zelf ook in gaat geloven
Dus nu? Nee nu vind ik het nog te vroeg. Maar wie weet over een jaar als je bent gegroeitBewijs maar dat je aan jezelf durft te werken, en laat jezelf op een positieve manier zien.
Alsof iemand cared hoe anderen dansen... Zeker tijdens het uitgaan.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:18 schreef Marx1990 het volgende:
Sorry, maar ik herken mijzelf helaas ook een beetje in jouw verhaal. Ik was ook zo tot een aantal jaar geleden. Voor zover ik weet heb ik geen autistische afwijking. Ik heb op een gegeven moment maar geaccepteerd dat ik gewoon verlegen was en dat onderhouden van sociale contact niet voor mij is weggelegd. Heel erg bescheiden, iedereen te vriend houden en geen eigen mening(ik vond alles wel prima tot op extreme hoogte dan en als ik een mening had die tegenging tegen de rest, durfde ik die niet te uiten).quote:Op maandag 27 januari 2014 17:18 schreef Marx1990 het volgende:
Voor iemand zonder een hersenafwijking als autisme is dit soort verandering makkelijk. Als ik gemakkelijk kon socialiseren, gesprekjes aanknopen, gesprekjes gaande houden etc., dan zou ik ook wel 'transformeren'.
tips:quote:Op maandag 27 januari 2014 18:45 schreef Marx1990 het volgende:
Als er aanknopingspunten zijn waarover ik kan praten, dan wel ja. Buiten dat kom ik niet verder dan algemeenheden en loopt het dood. Ik ben nogal een sociale beunhaas, dus praten over koetjes en kalfjes ben ik slecht in.
Leren fietsen heb je op dezelfde manier moeten doen. Ik snap het helemaal. Heb hier nog steeds moeite mee, het blijft onnatuurlijk ofzo. "wie niet waagt, wie niet wint" dat is mijn motto, als ik daar even aan denk, dan heb ik even moed hiervoor.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:54 schreef Marx1990 het volgende:
Helaas heb ik geen zin om op mijn bek te gaan.
uhm...dit is nogal onverwacht?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dit is gewoon getreiter. Het is gewoon geklier. Begrijp je dat wel? Je kunt ook normaal met mij praten. Dit debiele gedrag verergeren juist mijn problemen. Je bent in mijn ogen heel fout bezig. Ik heb het meeste baat bij mensen die mij normaal behandelen. Ik ben een persoon en ik heb toevallig problemen. Ik ben niet de problemen zelf. Snap je dat? Nee dat snap je niet. Anders had je wel anders gereageerd. Denk je dat ik je ga vermoorden ofzo??? Hoe haal je het in je hoofd om mij gelijk te stellen aan mijn stoornissen????
Ik lees niets raars in haar post hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dit is gewoon getreiter. Het is gewoon geklier. Begrijp je dat wel? Je kunt ook normaal met mij praten. Dit debiele gedrag verergeren juist mijn problemen. Je bent in mijn ogen heel fout bezig. Ik heb het meeste baat bij mensen die mij normaal behandelen. Ik ben een persoon en ik heb toevallig problemen. Ik ben niet de problemen zelf. Snap je dat? Nee dat snap je niet. Anders had je wel anders gereageerd. Denk je dat ik je ga vermoorden ofzo??? Hoe haal je het in je hoofd om mij gelijk te stellen aan mijn stoornissen????
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De aanval is dat ze bewust perse niet met mij over Doctor Who wil praten, om mijn problemen. Er is sprake van discriminatie. Ze moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Ik kan ook met anderen over Doctor Who praten. Toedeloe. Dit vind ik een mooi einde van mijn aanwezigheid in dit topic.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
uhm...dit is nogal onverwacht?
Ik lees in Elvi's post geen aanval hoor, ze probeert je alleen maar te helpen.
Je vroeg het zelf, zij geeft eerlijk aan waarom ze nu nog niet wil. Je overdrijft nogal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De aanval is dat ze bewust perse niet met mij over Doctor Who wil praten, om mijn problemen. Er is sprake van discriminatie. Ze moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Ik kan ook met anderen over Doctor Who praten. Toedeloe. Dit vind ik een mooi einde van mijn aanwezigheid in dit topic.
Ik denk dat het eerder is om hoe je je hier op fok presenteert (zoals door jouzelf eerder in dit topic aangegeven) en niet om wie je bent.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De aanval is dat ze bewust perse niet met mij over Doctor Who wil praten, om mijn problemen. Er is sprake van discriminatie. Ze moet het helemaal zelf weten natuurlijk. Ik kan ook met anderen over Doctor Who praten. Toedeloe. Dit vind ik een mooi einde van mijn aanwezigheid in dit topic.
Ah nu begrijp ik mquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde leeftijd. Ik heb indertijd een account bij lexa aangemaakt maar dat heeft me echt 0,0 opgeleverd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:18 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik ben 28, toen ik de datingsite gebruikte voor het eerst was ik 26. De site was Knuz.nl (die was gratis, ik wilde er niet voor betalen). Ik ben er maar kort geweest, 3 dates via die site geregeld binnen 2 weken en uiteindelijk woon ik 1 jaar samen
Same here, 28 jaar.... Lexa, relatieplanet en al die andere geprobeerd maar hard gefaaldquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:39 schreef yats het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde leeftijd. Ik heb indertijd een account bij lexa aangemaakt maar dat heeft me echt 0,0 opgeleverd.
Anti-sociaal heeft een hele andere betekenis dan je denk, tenzij je echt een psychopaat bentquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Same here, 28 jaar.... Lexa, relatieplanet en al die andere geprobeerd maar hard gefaald![]()
Heb wel een date gefixed via Tinder, geen flauw idee hoe ik dat voor mekaar kreeg... was ook van korte duur, na die date meteen kortaf op Whatsapp en delete van facebookahja, ik vond het een interessante avond... (was de avond voor oudjaarsdag
dus fijne jaarwisseling had ik niet echt
)
Maarja, ik ben een introvert/ anti-social manneke die weinig dingen beleeft... en ook weinig kansen meer krijgt om iets te ondernemen. (ik ga echt niet in me eentje naar de bar ofzo) dus kan me wel voorstellen dat die vrouw wegrende als een malle.
Waarom beleef je niks? Het leven is toch meer dan uitgaan of thuis zitten?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Maarja, ik ben een introvert/ anti-social manneke die weinig dingen beleeft... en ook weinig kansen meer krijgt om iets te ondernemen. (ik ga echt niet in me eentje naar de bar ofzo) dus kan me wel voorstellen dat die vrouw wegrende als een malle.
Hoe uit zich dat dan? Op zo'n date zeg je haast niks?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Same here, 28 jaar.... Lexa, relatieplanet en al die andere geprobeerd maar hard gefaald![]()
Heb wel een date gefixed via Tinder, geen flauw idee hoe ik dat voor mekaar kreeg... was ook van korte duur, na die date meteen kortaf op Whatsapp en delete van facebookahja, ik vond het een interessante avond... (was de avond voor oudjaarsdag
)
Tinder heb ik nu juist een goede ervaring mee. Waar datingsites me 0 dates in 8 maanden opleverden had ik met tinder binnen een week een date. Sterker nog, inmiddels is het drie weken verder sinds de eerste match en ben ik drie dates met deze dame rijker in amper twee weken tijd. En ja, het lijkt zeker ergens naartoe te gaan met deze date.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
)
Hier nog eenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:45 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Ook maagd nog? Want daar gaat mijn topic eigenlijk overquote:
Ik heb 2 vrienden waar ik heel soms mee afspreek. 1 die is getrouwd met 2 kids, weinig tijd daardoor en als ik afspreek met de ander dan hangen we op de bank knetters. Voor de rest totaal niet, collega's van me werk (sales etc) gaan soms wel dingen ondernemen met mekaar maar daar word ik nooit voor uitgenodigd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:54 schreef Anon_ het volgende:
[..]
Anti-sociaal heeft een hele andere betekenis dan je denk, tenzij je echt een psychopaat bent
Heb je zelf een sociaal netwerk met vrienden/collega's etc?
Uitgaan heb ik al 10+ jaar niet meer gedaan, kan dus totaal niet meer tegen drukke ruimte's, dat merkte ik al wel bij het bedrijfsfeestje. (lijkt wel of al het geluid van die mensen op me inbeuken ofzo.. heel raar.. paniek aanval ofzo?) dus al 10+ jaar Werk -> huis and repeat.. heel soms naar het casino als die getrouwde vriend tijd heeft maar dat is ook alweer maanden geleden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom beleef je niks? Het leven is toch meer dan uitgaan of thuis zitten?
Naja, mijn allereerste date (half jaartje terug), was ik op date met een meisje uit de tram (jaja) en van haar wist ik niks en omdat we al maanden naar elkaar aan het glimlachen waren geweest wist ik dat ze mijn uiterlijk wel ok vond en dan voel ik me ook wat 'vrijer' en het was ook gewoon een erg vrolijke dame dus samen wat afgelachen om de flauwste dingen. Helaas in de week daarop het verpest door te aanwezig te zijn op whatsapp ben ik bang. De 2e date daar had ik al een maand lang mee op Tinder en whatsapp gezeten en daar wist ik niks meer te vragen/zeggen en omdat ze de date al ineens begon met 'ja moet wel ineens wat werk maken hoorrr!' voelde ik de bui al een beetje hangen en tja weet niet ,was ineens blanco in m'n koppie.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe uit zich dat dan? Op zo'n date zeg je haast niks?
Oh Tinder bij mij ook wel hoor, vond het een leuke/interessante avond!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:14 schreef yats het volgende:
[..]
Tinder heb ik nu juist een goede ervaring mee. Waar datingsites me 0 dates in 8 maanden opleverden had ik met tinder binnen een week een date. Sterker nog, inmiddels is het drie weken verder sinds de eerste match en ben ik drie dates met deze dame rijker in amper twee weken tijd. En ja, het lijkt zeker ergens naartoe te gaan met deze date.
Bij mij lijkt het probleem vooral in het peilen van interesse te zitten. Ik schat blijkbaar interesse of geen interesse verkeerd in waarbij ik het niet merk als er wel interesse is en juist denk dat er interesse is als dat niet het geval is. Ik weet dat ik genoeg te vertellen heb tijdens een date en haar ook een leuke avond kan bezorgen mocht ik een date hebben. Alleen dat stapje verder na een date blijft lastig (alhoewel me dat dit keer gelukt is).
Waarom werkt het niet? Hoe is je interactie dan met die mensen? Bij een studentenvereniging zitten tientallen of honderden mensen. Was er dan niemand met wie je het goed kon vinden?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:32 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoe kan het trouwens mislopen met psychische problemen. Zo werkt dat helemaal niet. Je gedraagt je op een bepaalde manier, je denkt op een bepaalde manier, etc. en daar krijg je vervolgens je diagnose door. Het werkt niet andersom. Juist door mijn diagnose heb ik dingen gedaan die hard tegen mijn diagnose in gaan, zoals bij een studentenvereniging gaan, op vakantie gaan en andere activiteiten doen met andere mensen. Ik doe mezelf heel veel pijn door die dingen te gaan doen, maar ik moet het doen om vooruit te komen. Maar het werkt niet voor me. Dat is wat het is en dan val ik terug.
Dat is het laatste wat daarover te zeggen heb.
Zou je niet eens op reis willen? Of iets anders buiten de deur doen? Dan maak je wat mee, verbreed je je horizon en je kunt ervaringen delen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:40 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Uitgaan heb ik al 10+ jaar niet meer gedaan, kan dus totaal niet meer tegen drukke ruimte's, dat merkte ik al wel bij het bedrijfsfeestje. (lijkt wel of al het geluid van die mensen op me inbeuken ofzo.. heel raar.. paniek aanval ofzo?) dus al 10+ jaar Werk -> huis and repeat.. heel soms naar het casino als die getrouwde vriend tijd heeft maar dat is ook alweer maanden geleden.
Wat denk je van lelijkheid?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:11 schreef Mystikvm het volgende:
Wat is het trouwens met je uiterlijk waarom je denkt dat mensen niet OK met je zijn?
Ik zou dolgraag op reis willen! Maarja, dan moet ik in mijn eentje en daar is die drempel een beetje te groot voor..M'n huis is een beetje mijn safezone geworden, mijn mancave of hoe noemen ze zoiets. Ik storm zeg maar ook door de supermarkt heen zodat ik weer sneller in mijn cave kan zitten. Stom, en dat moet ook zeker veranderen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zou je niet eens op reis willen? Of iets anders buiten de deur doen? Dan maak je wat mee, verbreed je je horizon en je kunt ervaringen delen.
Je hebt nu niets te bieden, lijkt het wel.
Wat is het trouwens met je uiterlijk waarom je denkt dat mensen niet OK met je zijn?
Helemaal correctquote:
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Kevin24 het volgende:
Jammere is dat ik overal waar ik kom boven iedereen uitsteek
Pas nou op met die uitspraken...ik zeg dat ook altijd, en je wordt ervoor veroordeeld, geloof mij. Men is geprogrammeerd om politiek/sociaal wenselijke reacties te geven, in de trant dat je het te negatief ziet, maar tegelijk ook proberen ze de schuld in je schoenen te schuiven ('als je dat blijft geloven wordt het niks, je moet gewoon zelf ff veranderen).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag op reis willen! Maarja, dan moet ik in mijn eentje en daar is die drempel een beetje te groot voor..M'n huis is een beetje mijn safezone geworden, mijn mancave of hoe noemen ze zoiets. Ik storm zeg maar ook door de supermarkt heen zodat ik weer sneller in mijn cave kan zitten. Stom, en dat moet ook zeker veranderen.
Heb vrouwen eigenlijk ook helemaal niets te bieden, behalve dan een stevige knuffel en een warme bank.
Ga dan op reis. Het is geweldig om te doen en je leert er veel van. Kies een plek waar je graag heen wil, lees je een beetje in en boek een ticket. Of als je dat te eng vind ga met een groepsreis. Maar zet je over je angst heen en doe het.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag op reis willen! Maarja, dan moet ik in mijn eentje en daar is die drempel een beetje te groot voor..M'n huis is een beetje mijn safezone geworden, mijn mancave of hoe noemen ze zoiets. Ik storm zeg maar ook door de supermarkt heen zodat ik weer sneller in mijn cave kan zitten. Stom, en dat moet ook zeker veranderen.
Heb vrouwen eigenlijk ook helemaal niets te bieden, behalve dan een stevige knuffel en een warme bank.
[..]
Helemaal correctBen volgens mezelf dan niet moeders knapste. (nu is mijn broer ook geen model hoor :-)). Jammere is dat ik overal waar ik kom boven iedereen uitsteek dus kan me ook niet verbergen tussen de mensen
Zou het niet handig zijn om eerst te werken aan sociale contacten? Stapje voor stapje. Op reis gaan kan altijd wel. Ik ben afgelopen november ook op reis geweest met mensen waar ik een beetje mee overweg kan. Ook voor het eerst in meer dan 10 jaar. Het kan dus lukken en ook binnen afzonderlijke tijd ( < 1 jaar).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
[..]
Helemaal correctBen volgens mezelf dan niet moeders knapste. (nu is mijn broer ook geen model hoor :-)). Jammere is dat ik overal waar ik kom boven iedereen uitsteek dus kan me ook niet verbergen tussen de mensen
Yep.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:47 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ook maagd nog? Want daar gaat mijn topic eigenlijk over
De supermarkt is nu net een plek waar je prima zonder druk aan je sociale vaardigheden kunt werken. De werknemers moeten immers beroepshalve vriendelijk tegen je zijn en zullen dus geen rare dingen zeggen. Gesprekken 'oefenen' (niet direct versiergesprekken) kan daar dan ook prima!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:42 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor. De waarheid is dat het voor mensen die zo geļsoleerd leven, niks doen en misschien lelijk zijn nooit makkelijk is om iemand te vinden. Lukt misschien wel nooit.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:45 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Pas nou op met die uitspraken...ik zeg dat ook altijd, en je wordt ervoor veroordeeld, geloof mij. Men is geprogrammeerd om politiek/sociaal wenselijke reacties te geven, in de trant dat je het te negatief ziet, maar tegelijk ook proberen ze de schuld in je schoenen te schuiven ('als je dat blijft geloven wordt het niks, je moet gewoon zelf ff veranderen).
Maar jij hebt een relatie nu toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:44 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]![]()
Man, ik ben 1.70. Bij het gross van de meisjes val ik buiten de boot omdat ik gewoon weg te klein ben.
Nee.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar jij hebt een relatie nu toch?
Ik voel je.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:44 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]![]()
Man, ik ben 1.70. Bij het gross van de meisjes val ik buiten de boot omdat ik gewoon weg te klein ben.
De waarheid is ook hardquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:45 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Pas nou op met die uitspraken...ik zeg dat ook altijd, en je wordt ervoor veroordeeld, geloof mij. Men is geprogrammeerd om politiek/sociaal wenselijke reacties te geven, in de trant dat je het te negatief ziet, maar tegelijk ook proberen ze de schuld in je schoenen te schuiven ('als je dat blijft geloven wordt het niks, je moet gewoon zelf ff veranderen).
Klopt. Een enkele reis naar Thailand, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:11 schreef Mystikvm het volgende:
Maar bijvoorbeeld reizen verhoogt wel je kansen.
Of je houdt gewoon je bek als grote mensen pratenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:40 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Klopt. Een enkele reis naar Thailand, bijvoorbeeld.
Ik zit met niemand op dezelfde golflengte, ongeacht wat ik doe.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:04 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Waarom werkt het niet? Hoe is je interactie dan met die mensen? Bij een studentenvereniging zitten tientallen of honderden mensen. Was er dan niemand met wie je het goed kon vinden?
Met niemand? Onmogelijk, waarschijnlijk heb je jezelf dat maar wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:50 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zit met niemand op dezelfde golflengte, ongeacht wat ik doe.
Ehm, nee niet echt. Dat feit maakt je niet saai.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn grootste probleem is denk ik toch wel dat ik geen bier en tieten jongen ben. Ik sta bloedserieus in het leven. Dat maakt mij waarschijnlijk saai.
Niet echt. Bloedserieus is serieus handig om te zijn/hebben.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn grootste probleem is denk ik toch wel dat ik geen bier en tieten jongen ben. Ik sta bloedserieus in het leven. Dat maakt mij waarschijnlijk saai.
Ik heb geen zin om mezelf dingen wijs te maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:54 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Met niemand? Onmogelijk, waarschijnlijk heb je jezelf dat maar wijsgemaakt.
[..]
Ehm, nee niet echt. Dat feit maakt je niet saai.
In de praktijk lijkt dat niet echt te kloppen. De extraverte feestbeesten met de grootste bek krijgen de meeste aandacht en blijven gewoon hard overal overheen kleppen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet echt. Bloedserieus is serieus handig om te zijn/hebben.
Ik heb het vermoeden dat je in de minderheid bentquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:05 schreef Elvi het volgende:
Ik heb een schijthekel aan mannen die alleen maar kunnen zuipen en elk weekend bezopen zijn. Ik ben zelf geen feestbeest dus ik zal ook niet zo snel aangetrokken zijn tot een feestbeest
Is ook een beetje leeftijdafhankelijk he lex?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je in de minderheid bent
Geen van mn vriendinnen zijn van dat soort types. Elk mens is anders hequote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je in de minderheid bent
Klopt, van mijn vrienden en kennissen is -niemand- een feestbeest. 1tje gaat af en toe naar de kroeg maar dat doet ie meer uit verveling, een feestbeest is het zeer zeker niet!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:11 schreef Elvi het volgende:
[..]
Geen van mn vriendinnen zijn van dat soort types. Elk mens is anders heook vrouwen kunnen introvert of extravert zijn.
Ligt ook aan de persoon, ik ben zelf 20 en heb het nooit wat aangevonden. Een biertje lust ik wel maar een feestbeest ben ik niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is ook een beetje leeftijdafhankelijk he lex?
Ik merk geen verschil eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is ook een beetje leeftijdafhankelijk he lex?
Waar kom ik jouw soort meiden eigenlijk tegen? Wat doen "jullie" zoal?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:11 schreef Elvi het volgende:
[..]
Geen van mn vriendinnen zijn van dat soort types. Elk mens is anders heook vrouwen kunnen introvert of extravert zijn.
Ik was ook nooit een feestbeest and believe me, I've tried. Wat er niet in zit, komt er ook niet uit zoietsquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:12 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de persoon, ik ben zelf 20 en heb het nooit wat aangevonden. Een biertje lust ik wel maar een feestbeest ben ik niet.
Dat gedans zonder doel en debiel doen, dat wil je toch niet
Dan heb je niet genoeg mensen ontmoetquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik merk geen verschil eerlijk gezegd.
Ik heb gewoon gelijk, weet je zelf ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of je houdt gewoon je bek als grote mensen praten
Maar jij bent ook een oudere maagd? Of had je nog een andere reden om in dit topic te posten? Gewoon interesse enzo en niet als aanval bedoeldquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:15 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gelijk, weet je zelf ook.
Daar kan ik in komenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:12 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de persoon, ik ben zelf 20 en heb het nooit wat aangevonden. Een biertje lust ik wel maar een feestbeest ben ik niet.
Dat gedans zonder doel en debiel doen, dat wil je toch niet
Klopt, ik heb een heleboel van dat soort vrienden en die hebben dan ook de meeste meiden (gehad).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:03 schreef Comp_Lex het volgende:
In de praktijk lijkt dat niet echt te kloppen. De extraverte feestbeesten met de grootste bek krijgen de meeste aandacht en blijven gewoon hard overal overheen kleppen.
Haha sowieso, het moet in je zitten. Bij mij zit er sowieso niet in, ik stond altijd met de handen in de zakken op de dansvloer en was na 1 min al gevlogenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik was ook nooit een feestbeest and believe me, I've tried. Wat er niet in zit, komt er ook niet uit zoiets
Ook ben ik niet van dat voetbal, bier en tieten-niveau.
Klopt wel, het gaat bij die mensen harder ofzo. Zelf doe ik het liever wat rustiger aan en bedenk je volgende: Een vrouw die op zo'n snelle kerel valt, die moet je als rustige kerel ook niet willen, dat past gewoon niet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Klopt, ik heb een heleboel van dat soort vrienden en die hebben dan ook de meeste meiden (gehad).
Sommigen 3 verschillenden op 1 dag. Het zijn altijd dezelfde types.....jointje roken met de maten, lekker uitgaan, sportschool bezoeken, stoer doen etc. Die krijgen vaak de meeste vrouwen (is mijn ervaring).
Wij zijn overalquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:13 schreef Comp_Lex het volgende:
Waar kom ik jouw soort meiden eigenlijk tegen? Wat doen "jullie" zoal?
Ik ben toen achter de bar gaan staanquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:21 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Haha sowieso, het moet in je zitten. Bij mij zit er sowieso niet in, ik stond altijd met de handen in de zakken op de dansvloer en was na 1 min al gevlogen.
Blijkbaar weet hij dat niet als hij zoiets zegtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:15 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gelijk, weet je zelf ook.
Zou het werkelijk daaraan liggen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan heb je niet genoeg mensen ontmoet
Zeker weten, want ik heb al aardig wat 30ers en 40ers ontmoet die zeg maar toch maar geland zijn na hun jachtige feestbeestverledenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zou het werkelijk daaraan liggen?
Laatst bij een studentenfeestje ging ik maar meehelpen met het beheren van het geldquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben toen achter de bar gaan staan![]()
(op schoolfeesten dan)
Het gaat harder, maar de meeste meiden willen dat blijkbaar ook. Die kerels zuipen 20 amsterdammers op 1 avond. Vandaar mijn reactie "Volgens mij zijn jullie in de minderheid" op Elvi.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt wel, het gaat bij die mensen harder ofzo. Zelf doe ik het liever wat rustiger aan en bedenk je volgende: Een vrouw die op zo'n snelle kerel valt, die moet je als rustige kerel ook niet willen, dat past gewoon niet.
Ik weet dat op mijn studentenvereniging introverte meiden rondlopen, maar ze zijn (inmiddels) allemaal bezet. Ik ga ook naar borrels van NMLK en Fellas, maar daar kom ik veel minder meiden van mijn generatie tegen. In mijn regio loopt het eigenlijk ook totaal niet qua activiteiten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:21 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wij zijn overalBehalve natuurlijk op feesten en partijen
Kijk, als je zelf introvert bent en een introverte vrouw die van lezen houdt dan moet je die niet in een kroeg zoeken. Dan ga je naar een bibliotheek of boekenwinkel. Als je iemand zoekt zonder problemen en die helemaal in balans is, dan vind je die niet op de PAAZ.
Ik hou zelf niet van kroegtijgers, dus ik ga mn droomman niet in de Skihut vinden en daarom ga ik er ook niet heen
Ik denk dat je eerst voor jezelf helder moet krijgen wat voor type vrouw je zoekt. En dan naar plekken gaan waar die types rondhangen.
Heb je zelf trouwens wel geprobeerd om met mensen te praten? Of was het "dat feest"?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:26 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Laatst bij een studentenfeestje ging ik maar meehelpen met het beheren van het geld
Wat ik heb me dan geėrgerd zeg, ga er ook niet meer heen. Iedereen helemaal wild met dansen, ik stond daar een beetje met handen in de zak.
Sowieso, de rustigere mensen zijn minder makkelijk te vinden juist omdat ze zich niet op de easy spots ophoudenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het gaat harder, maar de meeste meiden willen dat blijkbaar ook. Die kerels zuipen 20 amsterdammers op 1 avond. Vandaar mijn reactie "Volgens mij zijn jullie in de minderheid" op Elvi.
Wel geprobeerd, maar ik wilde weer veel te serieuze gesprekken aangaan. Hadden ze geen zin inquote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Heb je zelf trouwens wel geprobeerd om met mensen te praten? Of was het "dat feest"?
Sinds wanneer bepaal jij wie hier een oudere is?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:52 schreef Re het volgende:
Ik zie geen ouderen hier, alleen regulars uit andere topics, waarom deze reeks?
Dat ben ik niet met je eens, omdat je ervan uitgaat dat we het nog nooit geprobeerd hebben op de manier die jij 'aanbiedt'. Dat getuigt van een stevige arrogantie! Ik heb het geprobeerd op die manier, en het is niet gelukt. En het is ook nooit mijn bedoeling geweest met dit topic om 'adviezen' te krijgen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
De waarheid is ook hard![]()
Zoals je het nu aanpakt werkt het niet, ben je dat met me eens? Dus waarom zou je het niet op die andere manier, die wij aanbieden, proberen? Teruggaan naar je zolderkamertje en daar zitten sippen kan altijd nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |