quote:Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bij complicate moet je heel, heel specifiek zijn. Anders heb je weer 100 posts discussie.
Dat blijkt. Daarom stond er 'in het algemeen' in mijn post, maar dat mocht niet baten.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bij complicate moet je heel, heel specifiek zijn. Anders heb je weer 100 posts discussie.
Goed punt, wel. Maar als je zo'n zenuwachtig persoon bent en je hebt later eens een vaste relatie, dan ben je toch niet meer zenuwachtig naar je vrouw toe? En als je lekker in je eentje zit te chillen (wanneer mensen het meest zichzelf zijn) ben je toch ook niet zenuwachtig?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En waarom maakt dat 'het gedoe over dat mensen maar lekker zichzelf moeten zijn' onzin?
Omdat als je:
[..]
Je dus jezelf al niet bent.. want jezelf ben je met die zenuwachtigheid
Die eerste indruk is in eerste instantie het belangrijkste idd, want dat maakt toch of iemand bij je blijft hangen voor een praatje of het liefst gelijk het gesprek af kapt en weer verder gaat met whatever ze aan het doen wasquote:Op maandag 27 januari 2014 12:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact! Alleen is het voor mij wel jammer dat mensen dit toch zien als onzekerheid (1e indruk-verhaaltje he?), want dit werkt toch wel in m'n nadeel.
Dan heb je totaal niet begrepen wat 'jezelf zijn' in houdt. Want dat is juist het tegenovergestelde van je anders voor doen dan je bent/je moeten veranderen.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat met "jezelf zijn" vaak wordt bedoeld dat iemand zou moeten veranderen. Maar misschien is hij zo wel zichzelf. Het is niet wie je bent, maar hoe je met jezelf omgaat, chick.
Uiteindelijk lood om oud ijzer. Het doel is om beter met vrouwen om te kunnen gaan, daar zijn we het over eens.
Onzekerheid dus ook. Uit zich op zo enorm veel verschillende manier dat je dat niet kunt veralgemeniseren.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat blijkt. Daarom stond er 'in het algemeen' in mijn post, maar dat mocht niet baten.![]()
Het is ook lastig om het over situaties te hebben waar zoveel uitzonderingen op zijn. Misschien zijn het juist die uitzonderingen die een betere doelgroep zouden vormen voor onvrijwillig maagden of onzekere mensen, maar in de praktijk kun je beter je kansen spreiden denk ik.
Wat blijkt? ik kan er niets aandoen dat jij mijn post niet snapt, Natuurlijk kan je alles "over het algemeen " zeggen maar dat neemt niet weg dat er uitzonderingen zijn en tja, dan mag ik het ook wel herhalen hoor en nuance leggen!quote:
En hoe stelde je voor dat ik ging werken aan iets wat een ander ervaart?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die eerste indruk is in eerste instantie het belangrijkste idd, want dat maakt toch of iemand bij je blijft hangen voor een praatje of het liefst gelijk het gesprek af kapt en weer verder gaat met whatever ze aan het doen was
Maar als je het dan globaal bekijkt is het maar een klein puntje waar je aan hoeft te werken
Een relatieterminatorquote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
En gezonde spanning voor een date lijkt me wel normaal. Zou me zorgen maken of ze anders geen cyborg uit de toekomst is.
Die moet ik nog afvinken op mijn lijst, dus die zou ik graag tegenkomenquote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
En gezonde spanning voor een date lijkt me wel normaal. Zou me zorgen maken of ze anders geen cyborg uit de toekomst is.
quote:
Blij te horen dat er nog mensen zijn die graag nuance leggen in plaats van "over het algemeen" dit dat.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Wees blij dat iemand zoals complicate nadenkt en genuanceerd reageert. Kunnen velen in deze reeks beter gebruiken dan omlijnde taal denk ik zomaar.
Ja, dat is lastig idd. Dat is dan ook juist het hekelpunt hehequote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe stelde je voor dat ik ging werken aan iets wat een ander ervaart?
Gewoon niet nerveus zijn dus ofzo?
Het gaat dan ook vaak om de detailsquote:Op maandag 27 januari 2014 13:55 schreef complicate het volgende:
[..]
[..]
Blij te horen dat er nog mensen zijn die graag nuance leggen in plaats van "over het algemeen" dit dat.Maar goed...
Jij snapt mijquote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om de details
En iemand wegzetten omdat ze een andere mening is, vind ik gewoon niet zo genuanceerd
Dus jouw voorstel is om m'n nerveusiteit te gaan camoufleren omdat sommige dimwits het verschil tussen nerveusiteit en onzekerheid niet kunnen zien?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat is lastig idd. Dat is dan ook juist het hekelpunt hehe
Dan is het voor elke persoonlijke situatie denk ik belangrijk dat je een zo objectief mogelijk beeld krijgt van verschillende kanten, zodat je een beetje een beeld krijgt van wat er mis is.
Zoals in het vorige topic besproken; soms is het zoiets simpels als een houding of tic waarop mensen dan op afknappen. Wat soms juist achteraf heel simpel bleek om aan te passen, en als je eenmaal ziet dat het werkt verdwijnt die nervositeit vanzelf.
Maar het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Anders had je de moeite niet.
Hoewel ik dus wel nogmaals heel graag de nadruk wil leggen op 'niet proberen te hosselen' en 'gewoon jezelf zijn' hehe
Zeg, je hebt er wel een handje van om me verkeerd te begrijpen he?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jouw voorstel is om m'n nerveusiteit te gaan camoufleren omdat sommige dimwits het verschil tussen nerveusiteit en onzekerheid niet kunnen zien?
No thanks!
Ik had het uitsluitend daaroverquote:Op maandag 27 januari 2014 13:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zeg, je hebt er wel een handje van om me verkeerd te begrijpen he?
Ik had het hier namelijk in eerste instantie helemaal niet over
Dan praten we nogal langs elkaar heenquote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had het uitsluitend daarover
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!quote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Die details zijn alleen op individueel niveau interessant. En mensen die een andere mening hebben, zet ik weg in de hoek "totaal niet mee eens"quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om de details
En iemand wegzetten omdat ze een andere mening is, vind ik gewoon niet zo genuanceerd
Doe nou niet alsof je post zo ingewikkeld is. Ik hou wel van nuance maar daar heb je in dit soort discussies niet veel aan. Zoals gezegd zijn sommige maagden zijn nog maagd omdat ze onzeker zijn en dat werkt afstotelijk. Durven ze dan ook geen initiatief te nemen dan wordt het helemaal lastig om contact te leggen.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:52 schreef complicate het volgende:
[..]
Wat blijkt? ik kan er niets aandoen dat jij mijn post niet snapt, Natuurlijk kan je alles "over het algemeen " zeggen maar dat neemt niet weg dat er uitzonderingen zijn en tja, dan mag ik het ook wel herhalen hoor en nuance leggen!
quote:Op maandag 27 januari 2014 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
Uitzonderingen of niet, over het algemeen voldoen onzekere, oudere maagden aan een aantal kenmerken. Daarnaast is er gewoon een aantal succesfactoren waarmee je vrouwen kunt versieren. Dat ze niet op iedereen werken (bijvoorbeeld complicate) mag als logisch worden verondersteld, en hoe je dus niet steeds opnieuw te nuanceren.
Het zit me niet in de weg, als iemand op mij afknapt "omdat ik terecht nerveus ben", nou jammer dan, maar dan hoeft het van mij gelijk ook niet meerquote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
Bovendien moet je zoiets niet camoufleren, maar wégwerken als het je in de weg zit.
In principe zou je niks aan jezelf moeten aanpassen als je dat niet wil, en je je goed voelt bij jezelf.
Maar op het moment dat het niet werkt bij de meisjes en dat je dat als probleem gaat ervaren, moet je het toch jśķst bij jezelf zoeken, en kunnen kleine aanpassingen al voldoende zijn om het wél te laten lukken.
Je wil het, of je wil het niet.
Uah, beetje jaloezie is menselijk en gezond, ja.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!
Jij haakt op de verkeerde manier op mij in blijkbaar, niet mijn foutquote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan praten we nogal langs elkaar heen
Maar in dit topic heb je er sowieso een handje van om mensen te labelen en in hokjes weg te zetten.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die details zijn alleen op individueel niveau interessant. En mensen die een andere mening hebben, zet ik weg in de hoek "totaal niet mee eens"
Het is ergens ook opvallend dat de mensen die niet echt last hebben van gebrek aan aandacht en die niet zoveel kunnen met onzekere, oudere maagden het met elkaar eens zijn, versus de groep die in het schuitje zit/gezeten heeft of ermee sympathiseert.
Scheiding der geesten die wel eens bepalend kan zijn voor het probleem.
Ja, dat klopt, maar in dat geval snap ik het probleem dat je schetst niet, als het juist in dat geval geen probleem maar een soort hulpmiddel (filter) is.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het zit me niet in de weg, als iemand op mij afknapt "omdat ik terecht nerveus ben", nou jammer dan, maar dan hoeft het van mij gelijk ook niet meer
En heb je jezelf dan al de vraag gesteld of het die moeite waard is of niet?quote:En weet je wel niet hoeveel moeite het kost om iets als nerveusiteit te gaan "wegwerken"?
"Kleine aanpassing" vind ik wel heel erg onderdreven
Eh, jij quote mij?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij haakt op de verkeerde manier op mij in blijkbaar, niet mijn fout
Zou deze discussie niet aangaan, want dan komt het weer op het feit van "lees eens terug dan.. blablabla"quote:
Ja idd, had al op enter gedrukt voordat ik dat bedacht.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou deze discussie niet aangaan, want dan komt het weer op het feit van "lees eens terug dan.. blablabla"
Terecht nerveus? Bijvoorbeeld op een 1e date of als ik nieuwe mensen voor het eerst ga ontmoeten. Zoals Elvi eerder al aangaf.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar in dat geval snap ik het probleem dat je schetst niet, als het juist in dat geval geen probleem maar een soort hulpmiddel (filter) is.
En wanneer ben je eigenlijk terecht nerveus?
[..]
En heb je jezelf dan al de vraag gesteld of het die moeite waard is of niet?
Zo niet: dan kan ik er ook nooit zo goed tegen als mensen zeuren dat het niet lukt, als je er toch geen moeite in wil stoppen om je situatie te veranderen (geldt trouwens voor alle probleemsituaties).
En mocht je ooit in je leven van je nervositeit af komen (hoe weet ik ook niet, ik ken je niet), zul je achteraf vast zeggen dat het inderdaad slechts een kleine aanpassing is geweest.
Je zegt zelf dat je verder niet onzeker bent, dus het is 'slechts' die nervositeit waar je doorheen moet komen voordat mensen gelijk bij die eerste indruk al zien dat jij een toffe vent bent.
True that!quote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Elvi het volgende:
Nerveus is normaal, onzeker niet. Nerveus en onzeker voelen hetzelfde maar nerveus is kortdurend en onzeker langdurend.
Heb je last van je nerveuziteit of onzekerheid: werk er dan aan. Heb je er geen last van en wil je het dan zo houden: doe er dan niks mee.
Iedereen happy, terug naar het onderwerpWaar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Ja, dat is ook allemaal logisch en prima natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je er zo over denkt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Terecht nerveus? Bijvoorbeeld op een 1e date of als ik nieuwe mensen voor het eerst ga ontmoeten. Zoals Elvi eerder al aangaf.
Ik ga er geen moeite in stoppen:
1) omdat ik het dom vind om iemand af te wijzen op basis van dat ik nerveus ben...good riddance dan
2) omdat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen
en vergeet niet, wat voor de 1 heel makkelijk is, is voor de ander niet automatisch ook heel makkelijk.
Ieder mens is anders en dat wordt op fok heel vaak vergeten of gewoonweg niet overwogen
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen bijna geen onzekerheden hebben. Vrij van onzekerheden bestaat sowieso niet, dus waar hebben we het eigenlijk over? We zijn geen toekomstige cyborgs en dat is maar goed ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Elvi het volgende:
Nerveus is normaal, onzeker niet. Nerveus en onzeker voelen hetzelfde maar nerveus is kortdurend en onzeker langdurend.
Heb je last van je nerveuziteit of onzekerheid: werk er dan aan. Heb je er geen last van en wil je het dan zo houden: doe er dan niks mee.
Iedereen happy, terug naar het onderwerpWaar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Je leest mijn reactie niet eens helemaal Moira, bijvoorbeeld, wat voor de 1 een makkie is, is voor een ander onbegonnen werk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat is ook allemaal logisch en prima natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je er zo over denkt.
Maar als je er geen moeite in wil stoppen 'omdat het toch niet werkt' snap ik ook niet waarom je er dan over klaagt. Het ligt aan jezelf, niet aan anderen.
Hehe juah ik blijf hier ook niet plakken. Was vannacht aan het lurken en kreeg de neiging om te reageren, en nu is het ineens volop posten met z'n allequote:Op maandag 27 januari 2014 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.Op deze manier wordt het al snel een 'Als versieren niet zo makkelijk gaat' twee. Niet dat het mij wat uitmaakt. Samen praten over hoe rot het is om nog maagd te zijn wordt ook niemand vrolijk van.
Klagen is niet verboden, uiteraard. Maar op het moment dat je toch de hoop op hebt gegeven en het onbegonnen werk vindt, en er toch over klaagt, snap ik het probleem gewoon niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je leest mijn reactie niet eens helemaal Moira, bijvoorbeeld, wat voor de 1 een makkie is, is voor een ander onbegonnen werk.
En sinds wanneer is klagen (zoals jij het noemt/interpreteert) verboden?
Ik hoop voor hem bij een leuke vrouw.quote:Waar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Ik denk dat ik maar niet meer hierop ga reageren, dat heeft verder toch geen zinquote:Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Klagen is niet verboden, uiteraard. Maar op het moment dat je toch de hoop op hebt gegeven en het onbegonnen werk vindt, en er toch over klaagt, snap ik het probleem gewoon niet.
Like I said: Je wil het of je wil het niet.
Jezelf demotiveren helpt iig niemand.
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen bijna geen onzekerheden hebben. Vrij van onzekerheden bestaat sowieso niet, dus waar hebben we het eigenlijk over? We zijn geen toekomstige cyborgs en dat is maar goed ook.
En hoe mis ik dan de nuance? De kern is toch dat we allemaal mensen zijn, je moet natuurlijk ook wat van elkaar kunnen hebben, ergens doorheen kunnen prikken, iemand is meer dan een eerste indruk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.
Dus waar hebben we het eigenlijk over? Nou, over een heel belangrijk struikelblok voor veel onvrijwillig maagden. Aan de andere kant heeft die onzekerheid voor niemand precies dezelfde oorsprong of oorzaak, dus zal daar ook geen kant-en-klare oplossing voor zijn. In dat opzicht is het niet nuttig om diep in te gaan op mierenneukerige semantiek nee.
Een ding is wel zeker en dat is dat oefening helpt. Angst wordt erger door ontwijken en minder erg door confrontatie. Het is dus belangrijk om wat aan een passieve en afwachtende houding te doen die velen zullen hebben. Ga sporten, afspreken met vrienden, online daten, doen.
Vrouwen komen inderdaad niet aanwaaien waarna ze per ongeluk op je pik belanden.
Denk je?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:30 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
En hoe mis ik dan de nuance? De kern is toch dat we allemaal mensen zijn, je moet natuurlijk ook wat van elkaar kunnen hebben, ergens doorheen kunnen prikken, iemand is meer dan een eerste indruk.
Als we allemaal wat normaler zouden doen (de meesten dan toch hé), meer tijd voor elkander in het echt en een heel pak minder via digitale wegen tijd voor elkaar zouden maken, zo dit probleem al een heel stuk kleiner zijn.
Ja, dat denk ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk je?Ik zie het optimistischer. Digitale wegen bieden juist mogelijkheden die er anders niet zouden zijn. Je hebt de kans om op datingsites mensen te zoeken die bij je (lijken te) passen, je kan op fora en andere sociale netwerken praten met mensen die dezelfde interesses delen, je kan contact leggen met met mensen die je in het echte leven nooit had aangesproken. Ga zo maar door.
Ben het hier wel mee eens eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk je?Ik zie het optimistischer. Digitale wegen bieden juist mogelijkheden die er anders niet zouden zijn. Je hebt de kans om op datingsites mensen te zoeken die bij je (lijken te) passen, je kan op fora en andere sociale netwerken praten met mensen die dezelfde interesses delen, je kan contact leggen met met mensen die je in het echte leven nooit had aangesproken. Ga zo maar door.
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je post zo ingewikkeld is. Ik hou wel van nuance maar daar heb je in dit soort discussies niet veel aan. Zoals gezegd zijn sommige maagden zijn nog maagd omdat ze onzeker zijn en dat werkt afstotelijk. Durven ze dan ook geen initiatief te nemen dan wordt het helemaal lastig om contact te leggen.
"Ja maar sommige vrouwen..."
Nee. Gewoon nee.
Sommige vrouwen houden ook van junkies. Hoe groot zullen je kansen zijn als je alleen jezelf kunt zijn bij die vrouwen? Als je onvrijwillig maagd bent is het niet nuttig om je op een specifieke doelgroep te richten wat jou misschien wel aantrekkelijk vindt ipv aan je onzekerheid te werken. Bovendien is het voor onzekere mensen zelf ook niet fijn om zich zo te voelen, dus win-win als je daar iets aan kunt doen.
[..]
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar in dit topic heb je er sowieso een handje van om mensen te labelen en in hokjes weg te zetten.
Groot gelijkquote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar niet meer hierop ga reageren, dat heeft verder toch geen zin
Misschien moet ik een disclaimer in mijn sig zetten. Iets als:quote:
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:12 schreef Raphaelo het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben 22 en weet eigenlijk niet of ik al oud genoeg ben om in dit topic te posten….
Met vriendelijke groet,
Raphaelo
P.S. Uiteraard nog niet geneukt.
Ja heel flauw , plus bewijs dat je mijn punt nog steeds niet snaptquote:Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien moet ik een disclaimer in mijn sig zetten. Iets als:
Disclaimer
- Sommige vrouwen vinden onzekere mannen wel leuk!
- Niet alle oudere maagden zijn onzeker, sommigen zijn nerveus. Dat zijn geen synoniemen.
- Op ieder potje past een dekseltje. Jouw tijd komt nog wel.
Toekomstperspectief: iedereen over 5 jaar nog maagd. 'Complicate zei immers dat onzekerheid helemaal niet onaantrekkelijk is, dus heb ik maar niet geprobeerd om zelfverzekerder te worden.'
Okay, flauw. Sorry.
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Overigens ga ik deze discussie nu beeindigen, het leidt nergens toe
Ik denk dat je de strekking van haar verhaal dan gemist hebt.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Disclaimer
- Niet alle oudere maagden zijn onzeker, sommigen zijn nerveus. Dat zijn geen synoniemen.
Toekomstperspectief: iedereen over 5 jaar nog maagd. 'Complicate zei immers dat onzekerheid helemaal niet onaantrekkelijk is, dus heb ik maar niet geprobeerd om zelfverzekerder te worden.'
Okay, flauw. Sorry.
Dit is ook precies wat ik al de hele tijd in al die posts lees.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Disclaimer
Okay, flauw. Sorry.
Hoe wil jij dan 'advies' geven aan mensen als elke keer dat er iets wordt gezegd iemand wel roept dat er een uitzondering op is? Ik hoop dat er meer mensen zijn, zoals ikzelf, die een onzeker persoon een kans zouden geven en verder kijken dan dat, maar je kan daar toch moeilijk op blijven hopen als je 27 jaar en nog maagd bent?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:23 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je de strekking van haar verhaal dan gemist hebt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit is ook precies wat ik al de hele tijd in al die posts lees.
Nouja vaak, of nouja, meestal. Of eigenlijk vinden andere mensen dat sommige mensen vinden dat maagd zijn een afknapper is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe wil jij dan 'advies' geven aan mensen als elke keer dat er iets wordt gezegd iemand wel roept dat er een uitzondering op is?
Dat advies is denk ik niet op zijn plaats in deze reeks, aangezien ik niet het idee heb dat dit een "geef-mij-hier-DE-gouden-tip!"-top-topic is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe wil jij dan 'advies' geven aan mensen als elke keer dat er iets wordt gezegd iemand wel roept dat er een uitzondering op is? Ik hoop dat er meer mensen zijn, zoals ikzelf, die een onzeker persoon een kans zouden geven en verder kijken dan dat, maar je kan daar toch moeilijk op blijven hopen als je 27 jaar en nog maagd bent?
Dat zegt strawberry helemaal niet. Ze praat over "in het algemeen" Dusja er zijn uitzonderingen. Maar als je alleen kan vissen uit de uitzonderingen, is de kans dat je iets vind kleiner dan wanneer je ervoor zorgt dat je zee wat meer vissen heeftquote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
per definitie niet aantrekkelijk
De kern is niet dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zijn. De kern is dat altijd onzeker zijn niet aantrekkelijk is, en dat mensen die niets te melden en niets te bieden hebben eerst moeten zorgen dat ze op dat vlak hun achterstand goed maken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Dat advies is denk ik niet op zijn plaats in deze reeks, aangezien ik niet het idee heb dat dit een "geef-mij-hier-DE-gouden-tip!"-top-topic is.
En daarnaast denk ik dat advies voor dit soort problemen online geven niet helpt. Omdat de oorzaken daar vaak dieper liggen, op welk vlak dan ook. Het punt van complicate is juist dat je mensen nog minder helpt door te stellen dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zullen zijn en je daardoor het praktisch gezien maar beter op kunt geven, want tja, zeg nu zelf, die uitzonderingen zijn niet relevant genoeg om kennelijk te vermelden.
Je hebt mijn post niet goed begrepen dan. Geeft niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zegt strawberry helemaal niet. Ze praat over "in het algemeen" Dusja er zijn uitzonderingen. Maar als je alleen kan vissen uit de uitzonderingen, is de kans dat je iets vind kleiner dan wanneer je ervoor zorgt dat je zee wat meer vissen heeft
Kutjeugd en de bijbehorende psychologische schade die het heeft toegebracht.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar denk je dat het bij jou mee te maken heeft?
Jewel hoor, ga alleen niet overal op in.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:35 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Je hebt mijn post niet goed begrepen dan. Geeft niet.
Nee, de kern is dat ze dat online niet kunnen verhelpen, die onzekerheden. En als je dan enkel veralgemeniseringen leest wordt het er niet beter op. Uitzonderingen noemen en soms zelfs wat benadrukken kan wellicht zorgen voor een iets ander perspectief. Het is namelijk internet, zonder intonatie, blik, lichaamshouding, alleen harde koude woorden op een digitaal vel papier.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De kern is niet dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zijn. De kern is dat altijd onzeker zijn niet aantrekkelijk is, en dat mensen die niets te melden en niets te bieden hebben eerst moeten zorgen dat ze op dat vlak hun achterstand goed maken.
Anders blijf je kansloos ja. Er is vast een uitzondering, maar die is inderdaad niet het vermelden waard. Waren die uitzonderingen wél het vermelden waard geweest, dan waren er minder eeuwige maagden.
Nee okay, maar dat is een andere discussie. Een gouden tip waarmee je garantie hebt op neuken of intimiteit is er sowieso niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Dat advies is denk ik niet op zijn plaats in deze reeks, aangezien ik niet het idee heb dat dit een "geef-mij-hier-DE-gouden-tip!"-top-topic is.
Ai, dat vind ik nogal deprimerend eigenlijk. Dat opgeven de eerste reactie is die in jullie opkomt als iemand een verbeterpunt aankaart. Dat de oorzaken dieper liggen betekent niet dat er niks aan gedaan kan worden. Onzekerheden zijn niet per definitie onaantrekkelijk, maar als je kijkt naar gemeenschappelijke factoren van maagden van 25 jaar of ouder, dan is onzekerheid wel een aspect wat vaak naar voren komt. Dus als je dan iets zou moeten benoemen waar het aan ligt, dan is dat een voorbeeld. Want dat is vaak de vraag he; hoe komt het nou dat het mij niet lukt?quote:En daarnaast denk ik dat advies voor dit soort problemen online geven niet helpt. Omdat de oorzaken daar vaak dieper liggen, op welk vlak dan ook. Het punt van complicate is juist dat je mensen nog minder helpt door te stellen dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zullen zijn en je daardoor het praktisch gezien maar beter op kunt geven, want tja, zeg nu zelf, die uitzonderingen zijn niet relevant genoeg om kennelijk te vermelden.
Wij snappen elkaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zegt strawberry helemaal niet. Ze praat over "in het algemeen" Dusja er zijn uitzonderingen. Maar als je alleen kan vissen uit de uitzonderingen, is de kans dat je iets vind kleiner dan wanneer je ervoor zorgt dat je zee wat meer vissen heeft
Ik zie het benoemen van die uitzonderingen als het pappen en nathouden. Als je aan de top kunt komen door hard te werken in je vakgebied dan zal dat ook vaak met succes worden gedaan. Als er vervolgens iemand komt die zegt dat er iemand bestaat die veel heeft bereikt zonder noemenswaardig zijn best te doen, dan is het enige wat je daaruit af kunt leiden dat er mensen bestaan bij wie de dingen aan komen waaien. Logisch. Maar dat neemt niet weg dat jij nog steeds hard zult moeten werken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, de kern is dat ze dat online niet kunnen verhelpen, die onzekerheden. En als je dan enkel veralgemeniseringen leest wordt het er niet beter op. Uitzonderingen noemen en soms zelfs wat benadrukken kan wellicht zorgen voor een iets ander perspectief. Het is namelijk internet, zonder intonatie, blik, lichaamshouding, alleen harde koude woorden op een digitaal vel papier.
Gelukkig snap jij en Magnetronkoffie mijn puntquote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
En daarnaast denk ik dat advies voor dit soort problemen online geven niet helpt. Omdat de oorzaken daar vaak dieper liggen, op welk vlak dan ook. Het punt van complicate is juist dat je mensen nog minder helpt door te stellen dat onzekerheden per definitie niet aantrekkelijk zullen zijn en je daardoor het praktisch gezien maar beter op kunt geven, want tja, zeg nu zelf, die uitzonderingen zijn niet relevant genoeg om kennelijk te vermelden.
Eh nee, maar niks kan online worden verholpen. Daar zal je toch echt wat voor moeten doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, de kern is dat ze dat online niet kunnen verhelpen, die onzekerheden.
Tja. Je moet jezelf zijn maar je moet wel conformeren aan de norm die klaarblijkelijk de gemiddelde vrouw vereist? Misschien lees ik het verkeerd, maar ik heb weinig zin om hier nog verder op in te gaan. Ik denk namelijk dat jij al veel verder bent in 'het advies' dan ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:38 schreef Mystikvm het volgende:
Je kunt je natuurlijk als 35-jarige maagd vast blijven houden aan de uitzonderingen, de vrouwen die claimen dat onzekerheid niet afstotend hoeft te werken. Maar schijnbaar is er nog veel meer mis met deze maagden, anders zouden al deze vrouwen wel eindigen met zo'n jongen.
Of je neemt het advies aan van mannen en vrouwen die wel eens aan hun trekken komen door pro-actief te handelen en hun onzekerheden leren tackelen. Die zijn veruit in de meerderheid en die hebben ook kwantitatief het meeste succes.
Er is meer mis met oudere maagden dan een beetje onzekerheid. Een vrouw knapt niet alleen af op onzekerheid. Die knappen ook af op het niet hebben van hobby's, antisociaal gedrag en geen ambitie. En als je dan nog eens niet heel knap, vlot gekleed of geen leuke uitstraling hebt dan sta je al met 5-0 achter. Je onzekerheid is dan wel de minste van je problemen.
Dus beter onderken je je eigen mankementen en ga je aan de slag met jezelf. Je onzekerheid wordt gevoed door al die andere zaken die je niet mee hebt in je jacht op een leuke vrouw/vriendin. En zie nou eens in dat vrouwen die je een aai over je bol geven, zeggen dat het wel meevalt maar vervolgens niet met je naar bed willen niet de beste raadgevers zijn.
Dan kunnen heel veel topics op R&P wel gesloten wordenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Het enige wat ik zeg is dat internet je niet gaat helpen wanneer je met dergelijke problematiek kampt.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Derhalve lijkt het mij persoonlijk dus zinvol om genuanceerd te blijven.
Deprimerend?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ai, dat vind ik nogal deprimerend eigenlijk. Dat opgeven de eerste reactie is die in jullie opkomt als iemand een verbeterpunt aankaart. Dat de oorzaken dieper liggen betekent niet dat er niks aan gedaan kan worden. Onzekerheden zijn niet per definitie onaantrekkelijk, maar als je kijkt naar gemeenschappelijke factoren van maagden van 25 jaar of ouder, dan is onzekerheid wel een aspect wat vaak naar voren komt. Dus als je dan iets zou moeten benoemen waar het aan ligt, dan is dat een voorbeeld. Want dat is vaak de vraag he; hoe komt het nou dat het mij niet lukt?
Je hebt wel gelijk dat online advies geven meestal niet helpt in dit soort gevallen. Dat bleek in het versieren topic (die nog steeds loopt) en ook hier. De theorie is zoveel simpeler dan de praktijk.
En hoe gaat het nu op dit moment? heb je ondertussen wat steun/behandeling gekregen?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Kutjeugd en de bijbehorende psychologische schade die het heeft toegebracht.
Of iets uitgebreider:
Veel gepest, vechtscheiding tussen ouders toen ik 12 was, en chronische depressiviteit gecombineerd met sociale angststoornis. In leven blijven was vaak mijn grootste zorg (suļcidaal), waardoor ik sociaal een grote achterstand heb opgelopen.
Zo hoog is de standaard die een gemiddelde vrouw stelt niet. En als je niet meer jezelf bent als je een leuke hobby hebt, iets sociaals doet en een beetje ambitie en lef toont, dan is er wel heel veel mis met je.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Tja. Je moet jezelf zijn maar je moet wel conformeren aan de norm die klaarblijkelijk de gemiddelde vrouw vereist? Misschien lees ik het verkeerd, maar ik heb weinig zin om hier nog verder op in te gaan. Ik denk namelijk dat jij al veel verder bent in 'het advies' dan ik.
Het enige wat ik zeg is dat internet je niet gaat helpen wanneer je met dergelijke problematiek kampt. En zelfdiagnose, zelfhulp kan dingen erger maken, nog erger. Derhalve lijkt het mij persoonlijk dus zinvol om genuanceerd te blijven.
Nee, je loopt nog steeds pakweg 100 meter voor me.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zie het benoemen van die uitzonderingen als het pappen en nathouden. Als je aan de top kunt komen door hard te werken in je vakgebied dan zal dat ook vaak met succes worden gedaan. Als er vervolgens iemand komt die zegt dat er iemand bestaat die veel heeft bereikt zonder noemenswaardig zijn best te doen, dan is het enige wat je daaruit af kunt leiden dat er mensen bestaan bij wie de dingen aan komen waaien. Logisch. Maar dat neemt niet weg dat jij nog steeds hard zult moeten werken.
Wat ik veel onzekere mensen zie doen (lees: veel. Nuancering. OK?) is vastklampen aan de uitzonderingen. "Oh, dus ook als je onzeker bent kan je aan een vrouw komen?" "Oh, ook als ik blijf doen wat ik nu doe, is nog niet alle hoop verloren?"
Natuurlijk is er altijd een kans dat je hoe dan ook aan een vrouw komt. Maar je kans is veel kleiner. Ander perspectief? Zeker. Heb je er wat aan? Weinig.
Ik begrijp dit niet zo goed. We hebben het toch over hetzelfde ding? Dan praten we toch op hetzelfde niveau over hetzelfde ding?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, je loopt nog steeds pakweg 100 meter voor me.
Hij heeft het over diepgaande problemenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan kunnen heel veel topics op R&P wel gesloten worden
Nee hij loopt 1000 meter verderquote:Op maandag 27 januari 2014 15:49 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Nee, je loopt nog steeds pakweg 100 meter voor me.
Dan ligt je probleem dieper, maar dat maakt wat er gezegd wordt over onzekerheden niet minder waar. Het betekent wellicht dat de weg naar zelfacceptatie en zelfvertrouwen anders zal zijn dan voor iemand van 20 die nog maagd is, maar niet dat die weg er niet is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Deprimerend?![]()
Ik stel nergens dat 'ze' het op moeten geven. Ik ben gewoon realistisch, als je op je 35e nog maagd bent ligt je probleem dieper, en daarnaast heb ik niet de illusie dat je zo iemand kunt helpen op een anoniem internetforumpje. En ook niet de illusie de de meesten daarvan nog nooit hebben geprobrobeerd dat op te lossen.
Dat doen we ook. Jij hebt het al meteen over het inhoudelijke probleem. Het enige wat ik (o.a.) zeg dat nuance op internet belangrijker is dan gedacht wordt. Kun je wel ontkennen, en je hebt op een bepaalde manier gelijk dat nuance iemand niet gaat helpen. Maar dat geldt niet voor online 'hulp' , denk ik dus.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik begrijp dit niet zo goed. We hebben het toch over hetzelfde ding? Dan praten we toch op hetzelfde niveau over hetzelfde ding?
Ik heb niet het idee dat we enorm langs elkaar heen praten, in elk geval.
Ik zit 'as we speak' in een afkickkliniek vanwege een morfine verslaving, en ik kan je zeggen dat het vrouwelijk schoon dat hier rondloopt zowel niet echt 'vrouwelijk', als 'schoon' te noemen isquote:Op maandag 27 januari 2014 15:47 schreef complicate het volgende:
[..]
En hoe gaat het nu op dit moment? heb je ondertussen wat steun/behandeling gekregen?
Oh dat is wel goed dat je aan jezelf werkt hé, dat is altijd prioriteit , de rest zal wel volgenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ik zit 'as we speak' in een afkickkliniek vanwege een morfine verslaving, en ik kan je zeggen dat het vrouwelijk schoon dat hier rondloopt zowel niet echt 'vrouwelijk', als 'schoon' te noemen is.
Hierna ga ik (waarschijnlijk) naar een dagbehandeling voor depressie...
Dat zal vast geen makkelijke stap zijn geweest. Moedig dat je het doet.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ik zit 'as we speak' in een afkickkliniek vanwege een morfine verslaving, en ik kan je zeggen dat het vrouwelijk schoon dat hier rondloopt zowel niet echt 'vrouwelijk', als 'schoon' te noemen is.
Goedbezig dus! Hoe kwam je aan de morfine verslaving?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ventileren helpt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.Op deze manier wordt het al snel een 'Als versieren niet zo makkelijk gaat' twee. Niet dat het mij wat uitmaakt. Samen praten over hoe rot het is om nog maagd te zijn wordt ook niemand vrolijk van.
Ik gedrag me meestal niet onzeker, behalve als het gaat om het andere geslacht. Onzekerheden zijn geen probleem, maar wel als ze draaien rondom vrouwen. Vrouwen vinden verlegenheid maar niks. Als mijn onzekerheid elders lag was er geen probleem.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.
Het is echter een gegeven dat veel oudere maagden dit zo moeilijk en zo veel werk vinden dat ze denken dat het uitzichtloos en hopeloos is, een categorie waar ik ook onder val. Als je niemand hebt die je kan/wil helpen heb je in dit geval een probleem, vooral als je zelf moeite hebt om anderen om hulp te vragen.quote:Een ding is wel zeker en dat is dat oefening helpt. Angst wordt erger door ontwijken en minder door confrontatie. Het is dus belangrijk om wat aan een passieve en afwachtende houding te doen die velen zullen hebben. Ga sporten, afspreken met vrienden, online daten, doen.
1. Definieer wat een leuke hobby is. Ik lees veel geschiedenis en ga graag naar musea, maar dat telt blijkbaar niet. Ik vind dat leuk en boeiend, maar zelfs onder mijn medestudenten (ben nu afgestudeerd) bood het onvoldoende gespreksstof.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo hoog is de standaard die een gemiddelde vrouw stelt niet. En als je niet meer jezelf bent als je een leuke hobby hebt, iets sociaals doet en een beetje ambitie en lef toont, dan is er wel heel veel mis met je.
Je kunt heel goed jezelf zijn, heel goed een beetje onzeker en toch een leuke vrouw vinde. Maar dan moet je wel iets te bieden hebben.
Vrouwen stappen heus wel op mannen af, alleen wanneer je je niet echt op je gemak voelt/ gespannen niet weet hoe je je houding aan moet nemen ruiken ze al vanaf hun badkamer.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:30 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1. Definieer wat een leuke hobby is. Ik lees veel geschiedenis en ga graag naar musea, maar dat telt blijkbaar niet.
2. Defineer 'iets sociaals doen'. Ik heb ondanks mijn licht autisme heel sociaal proberen te doen in de vier jaar dat ik heb gestudeerd door uit te gaan en mijn medestudenten te leren kennen. Wat heeft het opgeleverd? Nada, dat lijkt me duidelijk aangezien ik moet betalen voor seks.
3. Definieer ambitie en leg me maar eens uit hoe je kunt voorkomen dat ambitie de grond in wordt geboord doordat je ondanks een universitaire master geen baan kan vinden in deze economie.
4. Definieer lef. Bedoel je daarmee het op vrouwen afstappen? Misschien kun je je dit niet voorstellen, maar er zijn mensen die van nature verlegen zijn en voor hun is dit een enorm moeilijke opgave. Het is verder oneerlijk ook dat mannen dit moeten doen. Vrouwen zijn toch geėmancipeerd? Waarom kunnen ze niet op mij afstappen dan?
Tsja, ik ben verlegen zolang als ik me kan herinneren, dus dat is iets dat niet weg zal gaan. Ik weet verder ook gewoon niet wat te zeggen/doen naar vrouwen toe. Ik weet het echt niet. Ik heb weinig te vertellen, dus conversaties zijn altijd moeilijk voor mij. Buiten algemeenheden en het nieuws weet ik niet waarover ik moet praten en ook niet hoe ik een gesprek moet aanknopen in een informele context. Als autist is mijn interesseveld vrij beperkt. Ik ben ook meer een denker dan een doener en ben erg introvert. In sociale settings ben ik meestal diegene die erbij zit, aan zijn drankje nipt en weinig zegt omdat ik voel dat ik weinig toe te voegen heb.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vrouwen stappen heus wel op mannen af, alleen wanneer je je niet echt op je gemak voelt/ gespannen niet weet hoe je je houding aan moet nemen ruiken ze al vanaf hun badkamer.
Oftewel dan ben je niet interessant, ook al zou je dan op een dame afstappen maak je weinig kans, denk ik terwijl in een andere situatie waar jij je wel op je gemak voelt bv het musea dat het dan heel anders loopt
Komt dat niet door je zelf? Omdat je je eigen wegcijfert?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:45 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Tsja, ik ben verlegen zolang als ik me kan herinneren, dus dat is iets dat niet weg zal gaan. Ik weet verder ook gewoon niet wat te zeggen/doen naar vrouwen toe. Ik weet het echt niet. Ik heb weinig te vertellen, dus conversaties zijn altijd moeilijk voor mij. Buiten algemeenheden en het nieuws weet ik niet waarover ik moet praten en ook niet hoe ik een gesprek moet aanknopen in een informele context. Als autist is mijn interesseveld vrij beperkt. Ik ben ook meer een denker dan een doener en ben erg introvert. In sociale settings ben ik meestal diegene die erbij zit, aan zijn drankje nipt en weinig zegt omdat ik voel dat ik weinig toe te voegen heb.
Je voelt jezelf een slachtoffer. Met permissie vertel ik even wat over mijzelf, omdat ik hier voortdurend het verwijt krijg dat ik maar uit mijn nek zit te lullen, alsof ik niet zou weten wat voor problemen deze mensen treffen.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:30 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
1. Definieer wat een leuke hobby is. Ik lees veel geschiedenis en ga graag naar musea, maar dat telt blijkbaar niet. Ik vind dat leuk en boeiend, maar zelfs onder mijn medestudenten (ben nu afgestudeerd) bood het onvoldoende gespreksstof.
2. Defineer 'iets sociaals doen'. Ik heb ondanks mijn licht autisme heel sociaal proberen te doen in de vier jaar dat ik heb gestudeerd door uit te gaan en mijn medestudenten te leren kennen. Wat heeft het opgeleverd? Nada, dat lijkt me duidelijk aangezien ik moet betalen voor seks.
3. Definieer ambitie en leg me maar eens uit hoe je kunt voorkomen dat ambitie de grond in wordt geboord doordat je ondanks een universitaire master geen baan kan vinden in deze economie.
4. Definieer lef. Bedoel je daarmee het op vrouwen afstappen? Misschien kun je je dit niet voorstellen, maar er zijn mensen die van nature verlegen zijn en voor hun is dit een enorm moeilijke opgave. Het is verder oneerlijk ook dat mannen dit moeten doen. Vrouwen zijn toch geėmancipeerd? Waarom kunnen ze niet op mij afstappen dan?
Sowieso lastig als je "bijzondere" hobbies hebt om aan gelijkdenkend materiaal te komenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:45 schreef Elvi het volgende:
Ik hou ook van museaIk ga zelfs alleen naar musea in de hoop daar een leuke single vent te ontmoeten die er toevallig ook alleen loopt
Op zich een succes, jammer dat ze allemaal 55+ zijn
Ik speel Dungeons and Dragons (OK, nu niet heel actief), ik heb een gamecollectie waarmee ik een flinke kamer kan vullen, ik heb een ongezond nerderige interesse in astronomie, ben iemand die quizzen en quizboekjes verslindt, houd van muziek waar alleen maar wereldvreemde dromerige types op af komen en kijk het liefst naar science fictionfilms. En toch zijn er zat vrouwen die ik in mij heb kunnen interesserenquote:Op maandag 27 januari 2014 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso lastig als je "bijzondere" hobbies hebt om aan gelijkdenkend materiaal te komen
Nee, het is meer dat ik weinig te zeggen heb. Bovendien lukt het me in een groep vaak nauwelijks om ertussen te komen, in de conversatie dan. Dat 'sociaal zijn' loopt bij mij gewoon niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Komt dat niet door je zelf? Omdat je je eigen wegcijfert?
Ik denk dat je het dan ruimer moet zijn... Musea is best een ruim begrip.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sowieso lastig als je "bijzondere" hobbies hebt om aan gelijkdenkend materiaal te komen
Pff jij bent goed bezig geweest lees ik welquote:Op maandag 27 januari 2014 16:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik speel Dungeons and Dragons (OK, nu niet heel actief), ik heb een gamecollectie waarmee ik een flinke kamer kan vullen, ik heb een ongezond nerderige interesse in astronomie, ben iemand die quizzen en quizboekjes verslindt, houd van muziek waar alleen maar wereldvreemde dromerige types op af komen en kijk het liefst naar science fictionfilms. En toch zijn er zat vrouwen die ik in mij heb kunnen interesserenDat zal niet aan die hobbies hebben gelegen, als ik ze zo op een rijtje zie staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |