quote:Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bij complicate moet je heel, heel specifiek zijn. Anders heb je weer 100 posts discussie.
Dat blijkt. Daarom stond er 'in het algemeen' in mijn post, maar dat mocht niet baten.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bij complicate moet je heel, heel specifiek zijn. Anders heb je weer 100 posts discussie.
Goed punt, wel. Maar als je zo'n zenuwachtig persoon bent en je hebt later eens een vaste relatie, dan ben je toch niet meer zenuwachtig naar je vrouw toe? En als je lekker in je eentje zit te chillen (wanneer mensen het meest zichzelf zijn) ben je toch ook niet zenuwachtig?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En waarom maakt dat 'het gedoe over dat mensen maar lekker zichzelf moeten zijn' onzin?
Omdat als je:
[..]
Je dus jezelf al niet bent.. want jezelf ben je met die zenuwachtigheid
Die eerste indruk is in eerste instantie het belangrijkste idd, want dat maakt toch of iemand bij je blijft hangen voor een praatje of het liefst gelijk het gesprek af kapt en weer verder gaat met whatever ze aan het doen wasquote:Op maandag 27 januari 2014 12:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Exact! Alleen is het voor mij wel jammer dat mensen dit toch zien als onzekerheid (1e indruk-verhaaltje he?), want dit werkt toch wel in m'n nadeel.
Dan heb je totaal niet begrepen wat 'jezelf zijn' in houdt. Want dat is juist het tegenovergestelde van je anders voor doen dan je bent/je moeten veranderen.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat met "jezelf zijn" vaak wordt bedoeld dat iemand zou moeten veranderen. Maar misschien is hij zo wel zichzelf. Het is niet wie je bent, maar hoe je met jezelf omgaat, chick.
Uiteindelijk lood om oud ijzer. Het doel is om beter met vrouwen om te kunnen gaan, daar zijn we het over eens.
Onzekerheid dus ook. Uit zich op zo enorm veel verschillende manier dat je dat niet kunt veralgemeniseren.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat blijkt. Daarom stond er 'in het algemeen' in mijn post, maar dat mocht niet baten.![]()
Het is ook lastig om het over situaties te hebben waar zoveel uitzonderingen op zijn. Misschien zijn het juist die uitzonderingen die een betere doelgroep zouden vormen voor onvrijwillig maagden of onzekere mensen, maar in de praktijk kun je beter je kansen spreiden denk ik.
Wat blijkt? ik kan er niets aandoen dat jij mijn post niet snapt, Natuurlijk kan je alles "over het algemeen " zeggen maar dat neemt niet weg dat er uitzonderingen zijn en tja, dan mag ik het ook wel herhalen hoor en nuance leggen!quote:
En hoe stelde je voor dat ik ging werken aan iets wat een ander ervaart?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Die eerste indruk is in eerste instantie het belangrijkste idd, want dat maakt toch of iemand bij je blijft hangen voor een praatje of het liefst gelijk het gesprek af kapt en weer verder gaat met whatever ze aan het doen was
Maar als je het dan globaal bekijkt is het maar een klein puntje waar je aan hoeft te werken
Een relatieterminatorquote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
En gezonde spanning voor een date lijkt me wel normaal. Zou me zorgen maken of ze anders geen cyborg uit de toekomst is.
Die moet ik nog afvinken op mijn lijst, dus die zou ik graag tegenkomenquote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
En gezonde spanning voor een date lijkt me wel normaal. Zou me zorgen maken of ze anders geen cyborg uit de toekomst is.
quote:
Blij te horen dat er nog mensen zijn die graag nuance leggen in plaats van "over het algemeen" dit dat.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:51 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Wees blij dat iemand zoals complicate nadenkt en genuanceerd reageert. Kunnen velen in deze reeks beter gebruiken dan omlijnde taal denk ik zomaar.
Ja, dat is lastig idd. Dat is dan ook juist het hekelpunt hehequote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe stelde je voor dat ik ging werken aan iets wat een ander ervaart?
Gewoon niet nerveus zijn dus ofzo?
Het gaat dan ook vaak om de detailsquote:Op maandag 27 januari 2014 13:55 schreef complicate het volgende:
[..]
[..]
Blij te horen dat er nog mensen zijn die graag nuance leggen in plaats van "over het algemeen" dit dat.Maar goed...
Jij snapt mijquote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om de details
En iemand wegzetten omdat ze een andere mening is, vind ik gewoon niet zo genuanceerd
Dus jouw voorstel is om m'n nerveusiteit te gaan camoufleren omdat sommige dimwits het verschil tussen nerveusiteit en onzekerheid niet kunnen zien?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat is lastig idd. Dat is dan ook juist het hekelpunt hehe
Dan is het voor elke persoonlijke situatie denk ik belangrijk dat je een zo objectief mogelijk beeld krijgt van verschillende kanten, zodat je een beetje een beeld krijgt van wat er mis is.
Zoals in het vorige topic besproken; soms is het zoiets simpels als een houding of tic waarop mensen dan op afknappen. Wat soms juist achteraf heel simpel bleek om aan te passen, en als je eenmaal ziet dat het werkt verdwijnt die nervositeit vanzelf.
Maar het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Anders had je de moeite niet.
Hoewel ik dus wel nogmaals heel graag de nadruk wil leggen op 'niet proberen te hosselen' en 'gewoon jezelf zijn' hehe
Zeg, je hebt er wel een handje van om me verkeerd te begrijpen he?quote:Op maandag 27 januari 2014 13:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus jouw voorstel is om m'n nerveusiteit te gaan camoufleren omdat sommige dimwits het verschil tussen nerveusiteit en onzekerheid niet kunnen zien?
No thanks!
Ik had het uitsluitend daaroverquote:Op maandag 27 januari 2014 13:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zeg, je hebt er wel een handje van om me verkeerd te begrijpen he?
Ik had het hier namelijk in eerste instantie helemaal niet over
Dan praten we nogal langs elkaar heenquote:Op maandag 27 januari 2014 14:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had het uitsluitend daarover
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!quote:Op maandag 27 januari 2014 13:53 schreef Seriemoordenaar het volgende:
Die details zijn alleen op individueel niveau interessant. En mensen die een andere mening hebben, zet ik weg in de hoek "totaal niet mee eens"quote:Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vaak om de details
En iemand wegzetten omdat ze een andere mening is, vind ik gewoon niet zo genuanceerd
Doe nou niet alsof je post zo ingewikkeld is. Ik hou wel van nuance maar daar heb je in dit soort discussies niet veel aan. Zoals gezegd zijn sommige maagden zijn nog maagd omdat ze onzeker zijn en dat werkt afstotelijk. Durven ze dan ook geen initiatief te nemen dan wordt het helemaal lastig om contact te leggen.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:52 schreef complicate het volgende:
[..]
Wat blijkt? ik kan er niets aandoen dat jij mijn post niet snapt, Natuurlijk kan je alles "over het algemeen " zeggen maar dat neemt niet weg dat er uitzonderingen zijn en tja, dan mag ik het ook wel herhalen hoor en nuance leggen!
quote:Op maandag 27 januari 2014 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
Uitzonderingen of niet, over het algemeen voldoen onzekere, oudere maagden aan een aantal kenmerken. Daarnaast is er gewoon een aantal succesfactoren waarmee je vrouwen kunt versieren. Dat ze niet op iedereen werken (bijvoorbeeld complicate) mag als logisch worden verondersteld, en hoe je dus niet steeds opnieuw te nuanceren.
Het zit me niet in de weg, als iemand op mij afknapt "omdat ik terecht nerveus ben", nou jammer dan, maar dan hoeft het van mij gelijk ook niet meerquote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
Bovendien moet je zoiets niet camoufleren, maar wégwerken als het je in de weg zit.
In principe zou je niks aan jezelf moeten aanpassen als je dat niet wil, en je je goed voelt bij jezelf.
Maar op het moment dat het niet werkt bij de meisjes en dat je dat als probleem gaat ervaren, moet je het toch júíst bij jezelf zoeken, en kunnen kleine aanpassingen al voldoende zijn om het wél te laten lukken.
Je wil het, of je wil het niet.
Uah, beetje jaloezie is menselijk en gezond, ja.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!
Jij haakt op de verkeerde manier op mij in blijkbaar, niet mijn foutquote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan praten we nogal langs elkaar heen
Maar in dit topic heb je er sowieso een handje van om mensen te labelen en in hokjes weg te zetten.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die details zijn alleen op individueel niveau interessant. En mensen die een andere mening hebben, zet ik weg in de hoek "totaal niet mee eens"
Het is ergens ook opvallend dat de mensen die niet echt last hebben van gebrek aan aandacht en die niet zoveel kunnen met onzekere, oudere maagden het met elkaar eens zijn, versus de groep die in het schuitje zit/gezeten heeft of ermee sympathiseert.
Scheiding der geesten die wel eens bepalend kan zijn voor het probleem.
Ja, dat klopt, maar in dat geval snap ik het probleem dat je schetst niet, als het juist in dat geval geen probleem maar een soort hulpmiddel (filter) is.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het zit me niet in de weg, als iemand op mij afknapt "omdat ik terecht nerveus ben", nou jammer dan, maar dan hoeft het van mij gelijk ook niet meer
En heb je jezelf dan al de vraag gesteld of het die moeite waard is of niet?quote:En weet je wel niet hoeveel moeite het kost om iets als nerveusiteit te gaan "wegwerken"?
"Kleine aanpassing" vind ik wel heel erg onderdreven
Eh, jij quote mij?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij haakt op de verkeerde manier op mij in blijkbaar, niet mijn fout
Zou deze discussie niet aangaan, want dan komt het weer op het feit van "lees eens terug dan.. blablabla"quote:
Ja idd, had al op enter gedrukt voordat ik dat bedacht.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou deze discussie niet aangaan, want dan komt het weer op het feit van "lees eens terug dan.. blablabla"
Terecht nerveus? Bijvoorbeeld op een 1e date of als ik nieuwe mensen voor het eerst ga ontmoeten. Zoals Elvi eerder al aangaf.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar in dat geval snap ik het probleem dat je schetst niet, als het juist in dat geval geen probleem maar een soort hulpmiddel (filter) is.
En wanneer ben je eigenlijk terecht nerveus?
[..]
En heb je jezelf dan al de vraag gesteld of het die moeite waard is of niet?
Zo niet: dan kan ik er ook nooit zo goed tegen als mensen zeuren dat het niet lukt, als je er toch geen moeite in wil stoppen om je situatie te veranderen (geldt trouwens voor alle probleemsituaties).
En mocht je ooit in je leven van je nervositeit af komen (hoe weet ik ook niet, ik ken je niet), zul je achteraf vast zeggen dat het inderdaad slechts een kleine aanpassing is geweest.
Je zegt zelf dat je verder niet onzeker bent, dus het is 'slechts' die nervositeit waar je doorheen moet komen voordat mensen gelijk bij die eerste indruk al zien dat jij een toffe vent bent.
True that!quote:Op maandag 27 januari 2014 14:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor jaloezie!
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Elvi het volgende:
Nerveus is normaal, onzeker niet. Nerveus en onzeker voelen hetzelfde maar nerveus is kortdurend en onzeker langdurend.
Heb je last van je nerveuziteit of onzekerheid: werk er dan aan. Heb je er geen last van en wil je het dan zo houden: doe er dan niks mee.
Iedereen happy, terug naar het onderwerpWaar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Ja, dat is ook allemaal logisch en prima natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je er zo over denkt.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Terecht nerveus? Bijvoorbeeld op een 1e date of als ik nieuwe mensen voor het eerst ga ontmoeten. Zoals Elvi eerder al aangaf.
Ik ga er geen moeite in stoppen:
1) omdat ik het dom vind om iemand af te wijzen op basis van dat ik nerveus ben...good riddance dan
2) omdat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen
en vergeet niet, wat voor de 1 heel makkelijk is, is voor de ander niet automatisch ook heel makkelijk.
Ieder mens is anders en dat wordt op fok heel vaak vergeten of gewoonweg niet overwogen
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen bijna geen onzekerheden hebben. Vrij van onzekerheden bestaat sowieso niet, dus waar hebben we het eigenlijk over? We zijn geen toekomstige cyborgs en dat is maar goed ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:09 schreef Elvi het volgende:
Nerveus is normaal, onzeker niet. Nerveus en onzeker voelen hetzelfde maar nerveus is kortdurend en onzeker langdurend.
Heb je last van je nerveuziteit of onzekerheid: werk er dan aan. Heb je er geen last van en wil je het dan zo houden: doe er dan niks mee.
Iedereen happy, terug naar het onderwerpWaar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Je leest mijn reactie niet eens helemaal Moira, bijvoorbeeld, wat voor de 1 een makkie is, is voor een ander onbegonnen werk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat is ook allemaal logisch en prima natuurlijk. Ik kan me best voorstellen dat je er zo over denkt.
Maar als je er geen moeite in wil stoppen 'omdat het toch niet werkt' snap ik ook niet waarom je er dan over klaagt. Het ligt aan jezelf, niet aan anderen.
Hehe juah ik blijf hier ook niet plakken. Was vannacht aan het lurken en kreeg de neiging om te reageren, en nu is het ineens volop posten met z'n allequote:Op maandag 27 januari 2014 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De oorspronkelijke TS had dit topic uberhaupt niet bedoeld als een adviestopic. Meer een lotgenoten dingetje.Op deze manier wordt het al snel een 'Als versieren niet zo makkelijk gaat' twee. Niet dat het mij wat uitmaakt. Samen praten over hoe rot het is om nog maagd te zijn wordt ook niemand vrolijk van.
Klagen is niet verboden, uiteraard. Maar op het moment dat je toch de hoop op hebt gegeven en het onbegonnen werk vindt, en er toch over klaagt, snap ik het probleem gewoon niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je leest mijn reactie niet eens helemaal Moira, bijvoorbeeld, wat voor de 1 een makkie is, is voor een ander onbegonnen werk.
En sinds wanneer is klagen (zoals jij het noemt/interpreteert) verboden?
Ik hoop voor hem bij een leuke vrouw.quote:Waar is de oorspronkelijke TS gebleven?
Ik denk dat ik maar niet meer hierop ga reageren, dat heeft verder toch geen zinquote:Op maandag 27 januari 2014 14:21 schreef Moira. het volgende:
[..]
Klagen is niet verboden, uiteraard. Maar op het moment dat je toch de hoop op hebt gegeven en het onbegonnen werk vindt, en er toch over klaagt, snap ik het probleem gewoon niet.
Like I said: Je wil het of je wil het niet.
Jezelf demotiveren helpt iig niemand.
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
Het zou je nog verbazen hoe weinig mensen bijna geen onzekerheden hebben. Vrij van onzekerheden bestaat sowieso niet, dus waar hebben we het eigenlijk over? We zijn geen toekomstige cyborgs en dat is maar goed ook.
En hoe mis ik dan de nuance? De kern is toch dat we allemaal mensen zijn, je moet natuurlijk ook wat van elkaar kunnen hebben, ergens doorheen kunnen prikken, iemand is meer dan een eerste indruk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nu mis jij nuance. Iedereen heeft wel eens onzekerheden, tenzij je een psychopaat of cyborg bent. Dat spreekt voor zich. Maar er zit een heel verschil tussen wat onzekerheden hebben en mensen die zich bijna altijd onzeker gedragen, zoals die vriend waar een user in het vorige topic over sprak die zijn eerste zoen van haar kreeg op z'n 27e.
Dus waar hebben we het eigenlijk over? Nou, over een heel belangrijk struikelblok voor veel onvrijwillig maagden. Aan de andere kant heeft die onzekerheid voor niemand precies dezelfde oorsprong of oorzaak, dus zal daar ook geen kant-en-klare oplossing voor zijn. In dat opzicht is het niet nuttig om diep in te gaan op mierenneukerige semantiek nee.
Een ding is wel zeker en dat is dat oefening helpt. Angst wordt erger door ontwijken en minder erg door confrontatie. Het is dus belangrijk om wat aan een passieve en afwachtende houding te doen die velen zullen hebben. Ga sporten, afspreken met vrienden, online daten, doen.
Vrouwen komen inderdaad niet aanwaaien waarna ze per ongeluk op je pik belanden.
Denk je?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:30 schreef Seriemoordenaar het volgende:
[..]
En hoe mis ik dan de nuance? De kern is toch dat we allemaal mensen zijn, je moet natuurlijk ook wat van elkaar kunnen hebben, ergens doorheen kunnen prikken, iemand is meer dan een eerste indruk.
Als we allemaal wat normaler zouden doen (de meesten dan toch hé), meer tijd voor elkander in het echt en een heel pak minder via digitale wegen tijd voor elkaar zouden maken, zo dit probleem al een heel stuk kleiner zijn.
Ja, dat denk ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk je?Ik zie het optimistischer. Digitale wegen bieden juist mogelijkheden die er anders niet zouden zijn. Je hebt de kans om op datingsites mensen te zoeken die bij je (lijken te) passen, je kan op fora en andere sociale netwerken praten met mensen die dezelfde interesses delen, je kan contact leggen met met mensen die je in het echte leven nooit had aangesproken. Ga zo maar door.
Ben het hier wel mee eens eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk je?Ik zie het optimistischer. Digitale wegen bieden juist mogelijkheden die er anders niet zouden zijn. Je hebt de kans om op datingsites mensen te zoeken die bij je (lijken te) passen, je kan op fora en andere sociale netwerken praten met mensen die dezelfde interesses delen, je kan contact leggen met met mensen die je in het echte leven nooit had aangesproken. Ga zo maar door.
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je post zo ingewikkeld is. Ik hou wel van nuance maar daar heb je in dit soort discussies niet veel aan. Zoals gezegd zijn sommige maagden zijn nog maagd omdat ze onzeker zijn en dat werkt afstotelijk. Durven ze dan ook geen initiatief te nemen dan wordt het helemaal lastig om contact te leggen.
"Ja maar sommige vrouwen..."
Nee. Gewoon nee.
Sommige vrouwen houden ook van junkies. Hoe groot zullen je kansen zijn als je alleen jezelf kunt zijn bij die vrouwen? Als je onvrijwillig maagd bent is het niet nuttig om je op een specifieke doelgroep te richten wat jou misschien wel aantrekkelijk vindt ipv aan je onzekerheid te werken. Bovendien is het voor onzekere mensen zelf ook niet fijn om zich zo te voelen, dus win-win als je daar iets aan kunt doen.
[..]
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar in dit topic heb je er sowieso een handje van om mensen te labelen en in hokjes weg te zetten.
Groot gelijkquote:Op maandag 27 januari 2014 14:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar niet meer hierop ga reageren, dat heeft verder toch geen zin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |