Ik heb niet gezegd dat ik over de kennis beschik heb om dit te kunnen realiseren, maar het is een idee.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:09 schreef Tha_Duck het volgende:
In je vorige topic kon je niet programmeren, heb je dat vannacht even snel geleerd?
Heb je dan geen copyright problemen?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:10 schreef Adames het volgende:
hoeft niet, als je de films zelf host dan hoef je natuurlijk niks aan anderen te betalen
De website gaat wel goedkomen zeg je.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:10 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik over de kennis beschik heb om dit te kunnen realiseren, maar het is een idee.
nee, in Nederland heb je gelukkig geen strenge auteursrechtenorganisatiesquote:Op zondag 26 januari 2014 21:11 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Heb je dan geen copyright problemen?
Stichting breinquote:Op zondag 26 januari 2014 21:12 schreef Adames het volgende:
[..]
nee, in Nederland heb je gelukkig geen strenge auteursrechtenorganisaties
Even los van het technische gedeelte.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De website gaat wel goedkomen zeg je.
Laat ik dan nog een beetje serieus reageren, technisch gezien gaat je website de bottleneck niet zijn. Eerder het feit dat je geen honderden servers hebt draaien achter snelle en stabiele verbindingen over de hele wereld.
Los daarvan is je idee een lachertje en volkomen kansloosquote:Op zondag 26 januari 2014 21:13 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Even los van het technische gedeelte.
Want? Alsof Videoland nog zo geniaal is, toch draaien ze omzet.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Los daarvan is je idee een lachertje en volkomen kansloos
Tip: bel de Telegraaf eens, die hebben nog wel wat oude zooi van Hyves staan die bruikbaar is.
Ja, omdat ze de techniek op orde hebben.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:16 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Want? Alsof Videoland nog zo geniaal is, toch draaien ze omzet.
Ik zei los van het techniek. Ik heb het over de auteursrechten/copyright etc.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:18 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, omdat ze de techniek op orde hebben.
Daar krijg jij geen licentie voor, want je techniek is niet op orde.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:19 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Ik zei los van het techniek. Ik heb het over de auteursrechten/copyright etc.
quote:Op zondag 26 januari 2014 21:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daar krijg jij geen licentie voor, want je techniek is niet op orde.
Denk dat die kosten nog een schijntje zijn tegenover de licentie kosten die ze betalen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Netflix verstookt 35% van het Amerikaanse dataverkeer. Bouw je dienst maar zonder geld
Dat kan best zo zijn, maar hij moet de techniek eerst op orde hebben toch?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:30 schreef practics het volgende:
[..]
Denk dat die kosten nog een schijntje zijn tegenover de licentie kosten die ze betalen.
De licentiekosten zijn echt je minste probleem, geloof mij. Het is techniek wat de klok slaat, zonder techniek geen films op de consument zijn tv en zonder dat is er ook geen licentie nodig. Dat is het voordeel in deze, je kan afspreken met een filmproducent dat je hem 2 euro betaald als zijn film bekeken is, zolang die film niet bekeken is (wat niet kan zonder techniek) hoef je ook niks te betalen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:20 schreef Convergence het volgende:
Waarschijnlijk zijn er al vele websiteontwikkelaars die wel de technische kennis hebben op hetzelfde idee gekomen maar hebben ze het allemaal laten varen.
Ik verwacht zo dat je een flinke smak geld (miljoenen) nodig hebt om de licenties op te kopen.
En deze reactie geeft aan waarom jij altijd in het toiletbeheer zal blijven en geen mooie Ferrari zal krijgenquote:
Wat heb je aan een giga serverpark zonder dat je 1 film mag streamen naar je klanten?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat kan best zo zijn, maar hij moet de techniek eerst op orde hebben toch?
Een streaming dienst is technisch toch niet zo heel ingewikkeld? en ik denk dat de meeste filmmaatschappijen al geld willen zien bij het beginnen met afspelen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De licentiekosten zijn echt je minste probleem, geloof mij. Het is techniek wat de klok slaat, zonder techniek geen films op de consument zijn tv en zonder dat is er ook geen licentie nodig. Dat is het voordeel in deze, je kan afspreken met een filmproducent dat je hem 2 euro betaald als zijn film bekeken is, zolang die film niet bekeken is (wat niet kan zonder techniek) hoef je ook niks te betalen.
De techniek kost je overigens minimaal 5 miljoen vermoed ik.
Volgens mij heb ik meer bereikt dan jou op zakelijk gebied.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En deze reactie geeft aan waarom jij altijd in het toiletbeheer zal blijven en geen mooie Ferrari zal krijgen
Mwoah, het is wel zodanig ingewikkeld dat de meeste techneuten het niet zo uit de grond kunnen stampen. Je hebt een behoorlijk aantal servers nodig die moeten samenwerken en achter goede en stabiele verbindingen moeten staan.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:38 schreef Convergence het volgende:
[..]
Een streaming dienst is technisch toch niet zo heel ingewikkeld? en ik denk dat de meeste filmmaatschappijen al geld willen zien bij het beginnen met afspelen.
Ik ben gewoon benieuwd hoe het zit met licenties.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mwoah, het is wel zodanig ingewikkeld dat de meeste techneuten het niet zo uit de grond kunnen stampen. Je hebt een behoorlijk aantal servers nodig die moeten samenwerken en achter goede en stabiele verbindingen moeten staan.
Het grote probleem met de techniek voor zoiets is dat het er ineens moet staan. Er zijn namelijk al een aantal goed werkende en betaalbare alternatieven zoals Netflix, Videoland en Ziggo/UPC. Je streaming moet direct vlekkeloos gaan, heen haperingen en goede kwaliteit. Ook moet je aanbod groot genoeg zijn, met 1 film red je het niet. En om zeg 500 films te kunnen aanbieden heb je weer een hele goede techniek nodig. Dat trek je niet van 2 desktopschijfjes in een NAS van 150 euro.
Het is een cirkel, eerst moet je techniek op orde (en schaalbaar) zijn, vervolgens kan je over licenties gaan praten en dan maar hopen dat er klanten komen.
Ik zou er niet te zeker van zijnquote:Op zondag 26 januari 2014 21:41 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik meer bereikt dan jou op zakelijk gebied.
Succesvolle mensen doen niet aan verplassen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik zou er niet te zeker van zijn
Ah, hoeveel succesvolle bedrijven en dienstverbanden heb jij momenteel? Als we dan toch een wedstrijdje ver plassen gaan doen dan kan het nog best gezellig worden in dit topic
Het is allemaal fictief, maar het ging mij met name om licenties.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:47 schreef kree het volgende:
Waarom zou ik voor jou site/dienst kiezen in tegenstelling tot bv Netflix of andere bekende sites die zich bewezen hebben?
Klopt, en die mensen schrijven 'ver plassen' ook nog eens correct.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:50 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Succesvolle mensen doen niet aan verplassen.
http://www.mplc.org/index/worldwidequote:Op zondag 26 januari 2014 21:50 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Het is allemaal fictief, maar het ging mij met name om licenties.
Succesvolle zakenmensen houden zich beroepsmatig bezig met de handel en niet met de taal.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt, en die mensen schrijven 'ver plassen' ook nog eens correct.
Handel, je bedoeld iets met containeroverslag in Rotjeknor?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:54 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Succesvolle zakenmensen houden zich beroepsmatig bezig met de handel en niet met de taal.
Kennis spreekt, wijsheid is machtig.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Handel, je bedoeld iets met containeroverslag in Rotjeknor?
Handel is helemaal uit, kennis is macht. Handel is voor gepeupel, voor toiletbeheerders.
Vreemd genoeg ging ik wel serieus op andere mensen in, wat zou dat betekenen?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:01 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Kennis spreekt, wijsheid is machtig.
Helaas probeer je je eronderuit te lullen, maar je verkoopt onzin in plaats van inhoudelijk op mij in te gaan.
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:01 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
Kennis spreekt, wijsheid is machtig.
Helaas probeer je je eronderuit te lullen, maar je verkoopt onzin in plaats van inhoudelijk op mij in te gaan.
ik has het met opzet gewijzigd...quote:Op maandag 27 januari 2014 06:29 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
[..]zelfs je citaatje klopt niet, idioot.
omdat een service als netflix kansloos is.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Vreemd genoeg ging ik wel serieus op andere mensen in, wat zou dat betekenen?
Hoezo? Loopt toch best goed als ik me niet vergis. En als je zelf een beetje had opgelet weet je dat Netflix bakken met geld betaalt om bepaalde content te hosten.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:26 schreef ComputerNerd268 het volgende:
[..]
omdat een service als netflix kansloos is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |