ik moet de eerste boss eens gaan verslaanquote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik speel het overigens niet zoveel momenteel. Ik heb na die boss fight geen nieuwe objectives meer gekregen. :<
Die is echt makkelijk. Boss is totaal niet agressief ofzo. En je hebt genoeg tijd om te healen tussendoor. Alleen moet je niet gaan knokken bij je huis want die boss sloopt die gewoonquote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:14 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moet de eerste boss eens gaan verslaan
die baas opzich stelt niks voor inderdaad, de losse pinguïns zijn irritant, maar beide zijn zwakker als de wezens op de planeetquote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die is echt makkelijk. Boss is totaal niet agressief ofzo. En je hebt genoeg tijd om te healen tussendoor. Alleen moet je niet gaan knokken bij je huis want die boss sloopt die gewoon
Een Jawa bedoel jequote:Op zondag 9 februari 2014 13:47 schreef Typisch het volgende:
[ afbeelding ]
swag yo
Volgens mij heb ik een Jedi gevonden
[ afbeelding ]
Enigszins waar.quote:Op maandag 10 februari 2014 02:28 schreef yamiown het volgende:
Heb het vandaag weer even gespeeld, maar kan er niet verslaafd aan raken zoals Terraria.
Bij Terraria heb ik het gevoel dat ondergronds veel meer te doen is, dat je niet zoveel aan het graven bent.
Gewoon signal bij het piratenschip plaatsen en af laten gaan, doen zij al het werk voor je.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
die baas opzich stelt niks voor inderdaad, de losse pinguïns zijn irritant, maar beide zijn zwakker als de wezens op de planeet
.quote:The future of Starbound
The following is a collection of some of the broad changes coming to Starbound in terms of progression. Not included are smaller self contained features like ship upgrades, vehicles and so on.
Progression
As it stands, almost the entirety of the progression in Starbound is temporary. Built quickly to enable some basic gameplay during beta.
The final game will be structured differently.
The current 10 tiers of gameplay will all play out on the same Starmap, with each tier introducing hazards that can only be overcome by progressing through the previous tier and completing a mission at the end of each tier.
To access a mission at the end of each tier you need to obtain a certain number of pixels.
An example of this progression would be:
Play through tier 1 and gain enough pixels too.. > access the tier 1 mission > fight tier 1 boss > gain oxygen tank tech > now able to access tier 2 planets with non breathable atmosphere
Obtaining Pixels
Obtaining pixels will be key to progressing through Starbound. To access the mission in each tier you must first gather a certain number of pixels.
Currently obtaining pixels in Starbound feels like a bit of a grind. Particularly given the pixel death penalty and the high cost of various pixel sinks. In large part however this is down to unimplemented features being missing.
In the finished game you’ll be able to earn pixels in a multitude of different ways, essentially allowing you to play through the game the way you want to play. If you’d like to become an intergalactic farmer, growing and selling crops, keeping livestock and so on. The farming feature will be fleshed out enough for that to be your means of pixel gathering. On the other hand, if you prefer to be an adventurer, taking quests and gaining pixels as rewards. That route is just as good. Perhaps you prefer to be a builder, charging npcs rent based on the quality of the homes they inhabit. A pirate, robbing towns and ransacking villages. A tomb raider, gathering rare artifacts.
There will be many different routes through the game, each just as deep and profitable as the last. Each will branch out and become more complex as the player advances through tiers, unlocks new technology and becomes more proficient in their chosen skills. Essentially we’re describing the gameplay equivalent of a tech/skill tree.
End game
So eventually you’re going to get through all of the missions, you’ll have the best gear and you’ll be looking for a new challenge. This is where sector X comes in. Sector X is a collection of planets in which PVP is enabled by default and players battle over controlling various planets. To take part in the battle you first have to form an organisation (in game), which gives you access to a space station shared by other members of your organisation. The space station doubles as a ship that any captain in the organisation can control and is constructed from blocks and objects for full customization.
The PVP in this sector is entirely optional, players choose whether or not to attack each other or work together. Monsters, quests and events will be strong enough to be challenging even with the best tools in the game. And in game events, invasions and so on will keep the experience fresh.
Director Mode
On top of sector X, one major part of the replayable content will be director mode. Director mode exists within a separate Starbound client that allows admins to connect to their servers with a range of new tools built to control the action for their players. Admins in director mode (there can be multiple), will be able to spawn blocks, items, monsters, npcs at will. Take direct control over them, have them speak and interact with players. Essentially director mode allows admins to take on a similar role to that of a dungeon master in D&D, creating scenarios and stories on the fly to ensure players never have the same experience twice.
User made mission sharing
Using in game wiring tools players will be able to create their own mission maps and challenges that can be shared with other players. Custom missions installed on a server will be available to all players at any point and will function as instances. Parties will be able to enter these instances together as many times as they like.
Mod support
We’ve taken steps towards better mod support recently with the implementation of a .pak file system. Essentially condensing an entire mod into a single file. We’re not far away from also implementing a system for servers to share these pak files with clients on connect. This will allow mod authors and server admins to entirely overhaul the vanilla starbound experience for the players on their server.
Server security
We’re implementing a range of security checks to minimize cheating on a broad scale. But for admins that desire absolute security we will also eventually be implementing server side characters, including server side accounts and the option to require a new character the first time a new player connects. We want to empower server admins to create a unique experience on their server.
Update Schedule
Currently our update schedule relies entirely on waiting for engine updates to be finished before we are able to push any content updates to steam. After the next update we’re actually changing the way we work and separating content updates and engine updates. What this means for the end user is that content updates will hit several times a week instead of once every week/two weeks. The game will constantly evolve and you may find new things every time you log in.
The future of Chucklefish
So that’s Starbound, how about Chucklefish as a company?
Opening offices
We’ve actually just signed for a new office that we’ll be opening in London in the next 2 or 3 weeks. It’s a very exciting time for us, we’ll finally be working in the same room right in front of each other and our productivity is going to improve massively as a result. We also intend to provide some temporary office space for the games we publish and assist on. We’ll be blogging about opening the office soon, complete with photos and whatnot.
Publishing
We’re going to continue helping out smaller indie companies publish their titles. Games on the horizon include Stardew Valley, Halfway, Treasure Adventure World, Wanderlust Adventures and more. We’d like to progress more in this space and assist indie developers make their games profitable without giving away huge percentages of their income away to predatory publishers.
A second game
We’re going to be producing a second game along side Starbound, with an entirely new development team. We’ll be looking into hiring UK developers for this project shortly (CVs to business@chucklefish.org if you’re interested!) This won’t slow down the production of Starbound at all, worry not, I will be assisting in the design but we’ll be working with entirely new developers. At the moment we’re still in the stage where we’re kicking around ideas, one that keeps popping up is a top down, open world, multiplayer pirate game.
welk piratenschip?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon signal bij het piratenschip plaatsen en af laten gaan, doen zij al het werk voor je.
Je homeplanet, naar links lopen, tot je een anker tegenkomt, dan omhoog.quote:
quote:Op maandag 10 februari 2014 23:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je homeplanet, naar links lopen, tot je een anker tegenkomt, dan omhoog.
Dan zoek je een planeet met een piratenschip, dumnut.quote:Op maandag 10 februari 2014 23:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]niet iedereen begint op dezelfde homeplanet
planeten worden toch dynamisch gegenereerd? dan heeft dat geen nutquote:Op maandag 10 februari 2014 23:59 schreef Euribob het volgende:
Coördinaten daarvan zijn te vinden op de starboundwiki.
Map is voor iedereen hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:05 schreef mschol het volgende:
[..]
planeten worden toch dynamisch gegenereerd? dan heeft dat geen nut
quote:Op maandag 10 februari 2014 23:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan zoek je een planeet met een piratenschip, dumnut.
Coördinaten daarvan zijn te vinden op de starboundwiki.
X:-9034569, Y:94319308quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:06 schreef RickoKun het volgende:
[..]die baas is fucking makkelijk. Denken dat iemand de moeite wil gaan doen om coördinaten van een andere planeet wil opzoeken.
Doe het vooral af als niet luisterenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
X:-9034569, Y:94319308
Anyway, luister verder vooral niet.
"The way the game generates planets is closely tied to specific coordinates in such that makes for playing completely unique, but also lets different players in different games to find the same planet if they're at the same coordinates which enables community coordinates sharing. Being able to share in game discoveries and unique locations can help different players best find resources (like High-Tech Chests or other loot), dungeons (with Quests also with high quality loot), and or villages (typically having NPCs selling stuff).) "quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Doe het vooral af als niet luisterenJij begrijpt het zelf niet helemaal.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
"The way the game generates planets is closely tied to specific coordinates in such that makes for playing completely unique, but also lets different players in different games to find the same planet if they're at the same coordinates which enables community coordinates sharing. Being able to share in game discoveries and unique locations can help different players best find resources (like High-Tech Chests or other loot), dungeons (with Quests also with high quality loot), and or villages (typically having NPCs selling stuff).) "
Ja, en dat gaf ik ook gewoon toe toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]dat weet ik wel. Ik heb het er alleen over dat jij zei tegen Mschol dat:
"Hij gewoon maar naar links naar het piratenschip moet lopen om daar de beacon te plaatsen"
Ervanuitgaande dat Mschol op een planeet start waar een piratenschip op zit.
Weet je hoe je er komt? Je moet in je starmap (hoe je dus naar een andere planeet kunt gaan) in de meest uitgezoomde kaart rechtsbovenin het kaartje het volgende 'gebied' aanklikken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Heb nu die eerste starmap gemaakt, waardoor ik naar het bèta-kwadrant of zo kan, maar wat nu? Ik weet niet hoe ik verder moet.
Ja, ben al bij een planeet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Weet je hoe je er komt? Je moet in je starmap (hoe je dus naar een andere planeet kunt gaan) in de meest uitgezoomde kaart rechtsbovenin het kaartje het volgende 'gebied' aanklikken.
Lol maak gewoon een huis met 5-6 etages en maak daar een omheining omheen met deuren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:41 schreef Rezania het volgende:
Zo, huisje tussen twee grote muren gebouwd, kan ik ieder geval niet meer worden lastiggevallen door monsters tijdens het nachtelijke oogsten.
Hoe maak je die backups?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:26 schreef Quotidien het volgende:
Op de website van Starbound staat dat je persé een backup moet maken van je ship, omdat je anders alles verliest. In hoeverre is dit bij jullie ook het geval?
Weet je hoeveel materiaal dat kost? Daar heb ik het geduld niet voor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lol maak gewoon een huis met 5-6 etages en maak daar een omheining omheen met deuren.
Gewoon bomen omkappenquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet je hoeveel materiaal dat kost? Daar heb ik het geduld niet voor.
Meh, blijft veel werk.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon bomen omkappen
bron: http://playstarbound.com/quote:Hi,
Ive seen some requests for information recently and whilst that info is out there I understand that not everyone uses every medium so Im trying to make it easier to find.
So why have the Starbound updates slowed down a bit? The reason is two fold and it certainly has nothing to do with us taking the money and running.
The first reason is relocating the team. This is a complex and time consuming process that is (thankfully) almost at an end. We hope to have the entire team over here by the end of the month. Making this work has meant going through the visa process, setting up a work space, finding a new home for each person, team members driving for days to get legal documentation. Its been a challenge.
Some people tell us that its a waste of time and there is no benefit to working in the same office when tools exist to work remotely. These people are grossly mistaken.
Starbound is a collaborative project and its biggest time overhead right now is communication. We have a team spanning multiple timezones. There are times when the expertise or knowledge of someone that wont be around for another 8 hours is required for another team member to continue their work. Resulting in working days lost waiting for info. Explaining complex programming or architectural issues online is tricky and takes far longer, having to share files online or rebuild your game binary just to see a suggested change because you are unable to physically see another members PC is time consuming. The list of issues working in the same office will solve is very long.
This hasnt been an easy decision for anyone. After all these are people dedicated enough to be uprooting their entire lives to come to another country, away from family and friends. Given that Starbound is a profit share they wont be paid any extra and moving is expensive. But theyre doing it to ensure that Starbound is the best it can be.
The other reason updates have slowed down was the community response to faster updates. People like to point out that we said we would deliver near daily small updates and have failed to do so. They do not however point out that we made the decision to go back to more substantial updates because we were criticised heavily for putting out small updates without much substance (though larger updates were ongoing behind the scenes). Critics argued passionately that updates containing one new sub biome, or new guns, or new structures, or new weather was just pointless fluff and they wanted real game changing updates. So we listened and thats what we went back to focusing on. Weve been working on building a new progression system, new ship upgrade system, new navigation system, new monster and combat systems, all behind the scenes for one bigger update. Bigger updates take time. You simply cant have it both ways. Daily updates are small because small updates are all that can be produced in a day.
Once we have the team over in the UK we will be focusing on finishing our large game changing, progression update. Whilst providing bug fixes and small changes to the existing version. As well as pushing out updates unrelated to progression such as combat changes.
I hope this gives you an idea of whats going on.
Jawel, aangezien vandaag 1.0 uitkomtquote:» Er is al 821 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:26 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Jawel, aangezien vandaag 1.0 uitkomt
Ah je hebt hem ook?quote:
al jaren, heb er al een paar honderd uur in zitten. maar afgelopen jaar eigenlijk niet meer gespeeld omdat ik de 1.0 af wilde wachtenquote:
Heb hem zelf sinds 2013. Nog maar 19 uur in zitten, laatste keer was 2015.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
al jaren, heb er al een paar honderd uur in zitten. maar afgelopen jaar eigenlijk niet meer gespeeld omdat ik de 1.0 af wilde wachten
maar vanavond m'n 1070 eens aan het werk zetten hiermee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |