quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
"The way the game generates planets is closely tied to specific coordinates in such that makes for playing completely unique, but also lets different players in different games to find the same planet if they're at the same coordinates which enables community coordinates sharing. Being able to share in game discoveries and unique locations can help different players best find resources (like High-Tech Chests or other loot), dungeons (with Quests also with high quality loot), and or villages (typically having NPCs selling stuff).) "
Ja, en dat gaf ik ook gewoon toe toch?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]dat weet ik wel. Ik heb het er alleen over dat jij zei tegen Mschol dat:
"Hij gewoon maar naar links naar het piratenschip moet lopen om daar de beacon te plaatsen"
Ervanuitgaande dat Mschol op een planeet start waar een piratenschip op zit.
Weet je hoe je er komt? Je moet in je starmap (hoe je dus naar een andere planeet kunt gaan) in de meest uitgezoomde kaart rechtsbovenin het kaartje het volgende 'gebied' aanklikken.quote:Op woensdag 19 februari 2014 20:49 schreef Rezania het volgende:
Heb nu die eerste starmap gemaakt, waardoor ik naar het bèta-kwadrant of zo kan, maar wat nu? Ik weet niet hoe ik verder moet.
Ja, ben al bij een planeet.quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Weet je hoe je er komt? Je moet in je starmap (hoe je dus naar een andere planeet kunt gaan) in de meest uitgezoomde kaart rechtsbovenin het kaartje het volgende 'gebied' aanklikken.
Lol maak gewoon een huis met 5-6 etages en maak daar een omheining omheen met deuren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 18:41 schreef Rezania het volgende:
Zo, huisje tussen twee grote muren gebouwd, kan ik ieder geval niet meer worden lastiggevallen door monsters tijdens het nachtelijke oogsten.
Hoe maak je die backups?quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:26 schreef Quotidien het volgende:
Op de website van Starbound staat dat je persé een backup moet maken van je ship, omdat je anders alles verliest. In hoeverre is dit bij jullie ook het geval?
Weet je hoeveel materiaal dat kost? Daar heb ik het geduld niet voor.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lol maak gewoon een huis met 5-6 etages en maak daar een omheining omheen met deuren.
Gewoon bomen omkappenquote:Op donderdag 20 februari 2014 19:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet je hoeveel materiaal dat kost? Daar heb ik het geduld niet voor.
Meh, blijft veel werk.quote:Op donderdag 20 februari 2014 19:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon bomen omkappen
bron: http://playstarbound.com/quote:Hi,
Ive seen some requests for information recently and whilst that info is out there I understand that not everyone uses every medium so Im trying to make it easier to find.
So why have the Starbound updates slowed down a bit? The reason is two fold and it certainly has nothing to do with us taking the money and running.
The first reason is relocating the team. This is a complex and time consuming process that is (thankfully) almost at an end. We hope to have the entire team over here by the end of the month. Making this work has meant going through the visa process, setting up a work space, finding a new home for each person, team members driving for days to get legal documentation. Its been a challenge.
Some people tell us that its a waste of time and there is no benefit to working in the same office when tools exist to work remotely. These people are grossly mistaken.
Starbound is a collaborative project and its biggest time overhead right now is communication. We have a team spanning multiple timezones. There are times when the expertise or knowledge of someone that wont be around for another 8 hours is required for another team member to continue their work. Resulting in working days lost waiting for info. Explaining complex programming or architectural issues online is tricky and takes far longer, having to share files online or rebuild your game binary just to see a suggested change because you are unable to physically see another members PC is time consuming. The list of issues working in the same office will solve is very long.
This hasnt been an easy decision for anyone. After all these are people dedicated enough to be uprooting their entire lives to come to another country, away from family and friends. Given that Starbound is a profit share they wont be paid any extra and moving is expensive. But theyre doing it to ensure that Starbound is the best it can be.
The other reason updates have slowed down was the community response to faster updates. People like to point out that we said we would deliver near daily small updates and have failed to do so. They do not however point out that we made the decision to go back to more substantial updates because we were criticised heavily for putting out small updates without much substance (though larger updates were ongoing behind the scenes). Critics argued passionately that updates containing one new sub biome, or new guns, or new structures, or new weather was just pointless fluff and they wanted real game changing updates. So we listened and thats what we went back to focusing on. Weve been working on building a new progression system, new ship upgrade system, new navigation system, new monster and combat systems, all behind the scenes for one bigger update. Bigger updates take time. You simply cant have it both ways. Daily updates are small because small updates are all that can be produced in a day.
Once we have the team over in the UK we will be focusing on finishing our large game changing, progression update. Whilst providing bug fixes and small changes to the existing version. As well as pushing out updates unrelated to progression such as combat changes.
I hope this gives you an idea of whats going on.
Jawel, aangezien vandaag 1.0 uitkomtquote:» Er is al 821 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:26 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Jawel, aangezien vandaag 1.0 uitkomt
Ah je hebt hem ook?quote:
al jaren, heb er al een paar honderd uur in zitten. maar afgelopen jaar eigenlijk niet meer gespeeld omdat ik de 1.0 af wilde wachtenquote:
Heb hem zelf sinds 2013. Nog maar 19 uur in zitten, laatste keer was 2015.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 14:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
al jaren, heb er al een paar honderd uur in zitten. maar afgelopen jaar eigenlijk niet meer gespeeld omdat ik de 1.0 af wilde wachten
maar vanavond m'n 1070 eens aan het werk zetten hiermee
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |