maar als ze het 'erkennen' patenteren ze het en mag niemand het zonder hun toestemming maken, toch?quote:Op zondag 26 januari 2014 21:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zou niet weten in hoeveel landen cannabis te verkrijgen is op doktersrecept. Wat ik wel weet is dat er vele mensen zijn die blijkbaar baat hebben gehad bij cannabisgebruik in verschillende vormen. Nogmaals als men het erkent gaan mensen thuis zo'n zalfje of drankje maken, ze lopen dus veel meer geld mis als ze het erkennen.
Het eerste is een review van het boek. Het tweede is een reactie op die review namens de instantie bij de Zwitserse overheid die daar over gaat die verklaart dat het onderzoek niet de reden is geweest voor het besluit mbt vergoeding.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Uiteraard komt de reguliere geneeskunde met een andere verklaring.
Je kunt op een plantje geen patent aanvragen, vandaar dat de reguliere medicijnen synthetisch zijn.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar als ze het 'erkennen' patenteren ze het en mag niemand het zonder hun toestemming maken, toch?
en als maar 1 land het toe zou staan, stel, dan is dat toch voldoende om rijk mee te worden, al die mensen hebben er alles voor over voor medicatie
je kunt niet op je zolderkamer even een hasjolietje maken met <1% thc en >15% cbdalleen de olie maken is voor de meeste mensen onmogelijk
Leg dat maar eens uit aan monsanto.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt op een plantje geen patent aanvragen, vandaar dat de reguliere medicijnen synthetisch zijn.
bijnaquote:Op zondag 26 januari 2014 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt op een plantje geen patent aanvragen, vandaar dat de reguliere medicijnen synthetisch zijn.
Dat is allemaal leuk en aardig en niemand hier heeft:quote:Op zondag 26 januari 2014 19:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb wel veel baat gehad bij "kwakzalvers" en nee dat was nou niet echt een placebo effect.
Even offtopic: Het mooie is ook dat de moderne technologie in het JBZ mijn knieklachten niet konden vinden en mij naar huis stuurde met het advies een psycholoog in de armen te nemen ze dachten zelfs namelijk dat ik aan het Münchhausen syndroom zou lijden. een bezoekje naar een andere orhopeed die met een simpele echo 5 kleine klachten opspoorde en een uitgerekte kruisband, dat laatste is simpelweg te ontdekken door aan je knie te trekken in gebogen stand. Wat dat betreft heb ik minder vertrouwen gekregen in de vakkundige medische wereld.
Ontopic: Ik heb een zalfje meegenomen uit de amazone, werkt tegen verbranding, brandnetels, insectenbeten etc. etc.
Mijn moeder was hier aan het koken en kreeg kokend water over d'r buik heen, wij koelen en die zelf erop. De pijn verdween na het aanbrengen van die zelf vrijwel direct. De huisarts vroeg aan mijn moeder of ze veel pijn had, ik heb helemaal geen pijn. De dokter vond dat maar vreemd.
Maar goed sceptici zullen dat wegwimpelen onder het kopje koelen.........
Aspirine ook maar verbieden of een sticker erop dat het een nepmiddel is? Het voornaamste ingrediënt van Aspirine komt immers van een boom af.
Uiteraard komen ze daarvan terug, het is in onze wereld niet normaal om "kwakzalverij" te steunen, wat ze natuurlijk schade toe zal brengen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het eerste is een review van het boek. Het tweede is een reactie op die review namens de instantie bij de Zwitserse overheid die daar over gaat die verklaart dat het onderzoek niet de reden is geweest voor het besluit mbt vergoeding.
Ik zou niet weten of dat dat meespeelt bij de keuze om een synthetisch farmaceutisch middel te maken maar er worden wel degelijk veel farmaceutische middelen gemaakt van planten (digitalis bijv.) er zijn wel meer redenen om farmaceutische middelen te maken, namelijk omdat je een bepaalde concentratie van die werkende stof nodig hebt en enkel dat. Ook hier kan je weer aan digitalis denken wat bij een juiste dosis goed werkt maar bij een te hoge dosis dodelijk is.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Genetisch gemanipuleerde zaden komen niet vanzelf uit de grond he.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan monsanto.
Synthetische producten.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bijna
marinol, savidex (savidox?)
dus wat zou het probleem zijn?
Wel degelijk. Je zult ze wel zelf genetisch moeten manipuleren, maar de planten groeien toch echt zonder menselijke interventie. Dat is nu ook juist de reden voor de rechtzaken die ze voeten.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Genetisch gemanipuleerde zaden komen niet vanzelf uit de grond he.
Tja, als je dat soort BNW argumenten er bij wilt slepen is de basis voor een serieuze discussie wel weg natuurlijk. De review en reactie zijn vrij helder.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Uiteraard komen ze daarvan terug, het is in onze wereld niet normaal om "kwakzalverij" te steunen, wat ze natuurlijk schade toe zal brengen.
Njah, ik reageer op de TT metquote:Op zondag 26 januari 2014 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig en niemand hier heeft:
- gesteld dat artsen geen fouten maken (als iemand kritisch is op het werk van artsen dan ben ik het wel)
- echte vormen van alternatieve behandeling niet werken
- er geen planten zijn in de natuur die een gewenste werking hebben, in jouw geval een pijninhiberende werking. Sterker nog, de meeste Nederlanders weten dat er naast brandnetels paarse bloempjes groeien die de irritatie die veroorzaakt wordt door het gif van de brandnetels vermindert en vele Nederlanders weten dat je van Sint-Janskruid olie kan maken die een heelzame werking heeft. Niets nieus onder de zon.
Dus, waarom dit verhaal?![]()
Het ging in deze draad om water waarvan wordt gedaan alsof het een medicijn is. Het gaat hier niet om alternatieve behandelmethoden die wel mogelijk kunnen werken.
quote:![]()
![]()
![]()
Ik dacht bij het posten shit, dat doen ze natuurlijk wel, excuses. De bedoeling was om te zeggen dat genetisch gemanipuleerde zaadjes zoals jij post niet door moeder natuur worden gemaakt en zomaar in de jungle groeien.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel degelijk. Je zult ze wel zelf genetisch moeten manipuleren, maar de planten groeien toch echt zonder menselijke interventie. Dat is nu ook juist de reden voor de rechtzaken die ze voeten.
Ik stel alleen dat het bij mij wel werkte, net zoalsquote:Op zondag 26 januari 2014 22:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, als je dat soort BNW argumenten er bij wilt slepen is de basis voor een serieuze discussie wel weg natuurlijk. De review en reactie zijn vrij helder.
Dat neemt niet weg dat bepaalde plantjes prima te gebruiken zijn zoals het Sint-Janskruid. Als je daar olie van maakt dan genezen wonden (scaafwonden en brandwonden) veel beter. Het gaat dan ook niet om regulier of alternatief, het gaat om evidence-based werken.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het nadeel van plantjes is dat ze niet gestandaardiseerd zijn in volume en inhoud. Plantjes testen is dus veel moeilijker en dus moeilijker om evidence based op de markt te brengen. Dat heeft vast met geld te maken, maar ook absoluut met patientveiligheid.
Het was ook wat flauw natuurlijk, ik snapte wel wat je bedoelde.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik dacht bij het posten shit, dat doen ze natuurlijk wel, excuses. De bedoeling was om te zeggen dat genetisch gemanipuleerde zaadjes zoals jij post niet door moeder natuur worden gemaakt en zomaar in de jungle groeien.
Nogmaals, het wordt weliswaar 'homeopathisch' genoemd, maar het is niet wat men normaliter onder homeopathie verstaat. Er zit 10g werkzame stof per 100g in. Homeopathie is gebaseerd op het idee van het enorm verdunnen van een werkzame stof tot er eigenlijk geen werkzame stof meer over is.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stel alleen dat het bij mij wel werkte, net zoals
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h80028.pdf
bij mij, mijn hond en kinderen werkt.
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nogmaals, het wordt weliswaar 'homeopathisch' genoemd, maar het is niet wat men normaliter onder homeopathie verstaat. Er zit 10g werkzame stof per 100g in. Homeopathie is gebaseerd op het idee van het enorm verdunnen van een werkzame stof tot er eigenlijk geen werkzame stof meer over is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |