quote:
Ik heb wel veel baat gehad bij "kwakzalvers" en nee dat was nou niet echt een placebo effect.
Even offtopic: Het mooie is ook dat de moderne technologie in het JBZ mijn knieklachten niet konden vinden en mij naar huis stuurde met het advies een psycholoog in de armen te nemen ze dachten zelfs namelijk dat ik aan het Münchhausen syndroom zou lijden. een bezoekje naar een andere orhopeed die met een simpele echo 5 kleine klachten opspoorde en een uitgerekte kruisband, dat laatste is simpelweg te ontdekken door aan je knie te trekken in gebogen stand. Wat dat betreft heb ik minder vertrouwen gekregen in de vakkundige medische wereld.
Ontopic: Ik heb een zalfje meegenomen uit de amazone, werkt tegen verbranding, brandnetels, insectenbeten etc. etc.
Mijn moeder was hier aan het koken en kreeg kokend water over d'r buik heen, wij koelen en die zelf erop. De pijn verdween na het aanbrengen van die zelf vrijwel direct. De huisarts vroeg aan mijn moeder of ze veel pijn had, ik heb helemaal geen pijn. De dokter vond dat maar vreemd.
Maar goed sceptici zullen dat wegwimpelen onder het kopje koelen.........
Aspirine ook maar verbieden of een sticker erop dat het een nepmiddel is? Het voornaamste ingrediënt van Aspirine komt immers van een boom af.