"Just another PvdA'er".quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
rare definitie van ertussen springen
We hebben het over een politicus in verkiezingstijd. Daarnaast zijn jouw vragen zijn irrelevant.
Alles?
Als je dit al alles noemt...
Maar ehm nee, ik haalde nog lang niet alles uit de kast. Dan zou ik zijn hele verleden erbij halen, om leugenachtige patronen aan te tonen. Maar ik heb geen zin om mij verder te verdiepen in Hilhorst, just another PvdAer.
Oh? Ik heb tot nu toe alleen mijn mening over jou gegeven hoor. Over de situatie zelf valt niet veel te zeggen op basis van een vaag filmpje waarin de oorsprong en het einde van de ruzie missen. Daarentegen is jouw negatieve houding vrij duidelijk.quote:Wel vreemd dat je geen problemen hebt dat er in het artikel veel uit de kast wordt gehaald om 'de tegenstander' van Hilhorst naar beneden te praten.
Als jij het zegt, ik zie het niet.quote:Je doet er zelfs lekker aan mee.
Mooi hoor, maar dat maakt je reactie niet minder subjectief.quote:Tot slot, was mijn eerste reactie niet meer dan: Broodje Aap.
Een opmerkelijke scherpe lezer attendeerde mij daarop, dus ik reageerde weer daarop. Nuanceer ik mijn reactie, is het ook niet goed? Anyway, ik reageerde op Kingstown.
Jouw opmerkingen in een juist context plaatsen horen prima bij hetzelfde onderwerp.quote:Als je niks aan een discussie hebt toe te voegen, ga dan niet andere onderwerpen erbij halen.
Ja, omdat ik op basis van het filmpje de klap ook geen klap vind. Maar dat maakt zijn actie niet minder noemenswaardig. Ik had mij er hoogstwaarschijnlijk niet mee bemoeid.quote:We apart dat je zelf tenminste wel toegeeft dat Hilhorst "hier en daar wat overdrijft''.
quote:Op maandag 27 januari 2014 15:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Of is dat nou hoe jij in het leven staat - Lekker kritiekloos alles geloven wat ze je voorschotelen?
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Hilhorst voert op dit moment als lijsttrekker van de PvdA campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
- zo is het!
quote:Op zondag 26 januari 2014 22:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Dat klopt, dat laatste stukje van het artikel klopt helemaal: Hilhorst voert op dit moment als lijsttrekker van de PvdA campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Hilhorst is het onderwerp, niet de beweegredenen van de mensen die kritiek op hem hebben. Kritiek blijft staan en kan je niet wegstrepen omdat degene die met kritiek kwam jouw inziens verkeerde ogen heeft of andere gedachten waar je het niet mee eens kan zijnquote:Op maandag 27 januari 2014 15:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoezo van onderwerp veranderen? Ik vraag alleen wat jouw beweegredenen zijn om alles van Hilhorst in het negatieve te trekken. Ik zie niet in hoe dat van onderwerp veranderen is.
Wat zijn jouw beweegredenen om deze eigenschappen aan mij toe te dichten? Je zit nu immers mij af te kraken, althans te zoeken naar iets waarmee je mij kan afkraken. En dat terwijl je net nog zo'n moeite had met mensen die andere mensen afkraken. Zeg je hiermee eigenlijk dat je dus samen met Hilhorst campagne voert?quote:Dat negatieve kan verklaard worden door:
- een afkeer van de PvdA
- een takkehekel aan alles wat moslim is
- je standaard negatieve kijk op de wereld
- of iets anders
Had je mijn reacties beter moeten lezen, dan had je iets van antwoorden kunnen vinden. Ik heb het maar in deze reactie toegevoegd voor je.quote:Aan jou de vraag waarom jij per definitie Hilhorst niet wil geloven dat hij iets goeds deed.
Top.quote:Op maandag 27 januari 2014 02:06 schreef WammesWaggel het volgende:
https://twitter.com/PieterhiIhorst
![]()
Juist.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn reacties wel leest
Maar dat was een reactie op het originele bericht met name:
Pieter Hilhorst, wethouder en lijsttrekker voor de PvdA in Amsterdam, beschermt gediscrimineerde vrouwen in tram en krijgt zelf klappen
- Je weet helemaal niet of hij ze beschermt
- hij kreeg maar een uithaal, iets anders dan klappen (= meervoud) krijgen
Pieter Hilhorst, wethouder en lijsttrekker voor de PvdA in Amsterdam heeft zaterdagmiddag een 'knal voor zijn kop' gekregen toen hij twee vrouwen probeerde te beschermen die racistisch werden uitgescholden.
- Die 'knal voor zijn kop' is in hetzelfde bericht nu al enkelvoud, blijkbaar terecht tussen aanhalingtekens, want velen kunnen het geen eens een echte klap noemen
- Worden de 2 vrouwen werkelijk racistisch uitgescholden?
- En kan je het nu werkelijk beschermen noemen?
- Nu al wordt tekstueel de ware gebeurtenis opgeblazen
Hilhorst zat in de tram in de hoofdstad toen de twee vrouwen door een andere passagier racistisch werden uitgescholden en besloot in te grijpen. Dat liep verkeerd af. De wethouder kreeg een 'knal voor zijn kop' en zette de man in kwestie uiteindelijk met de andere passagiers de tram uit.
- In te grijpen? Hij lacht die man alleen maar uit! Maar dat wordt natuurlijk niet gezegd, en moeten we maar op de video zelf zien
- Er wordt niks geschreven over een aanloop, wat deden die 2 vrouwen eigenlijk tegen die man?
- Alweer wordt geschreven over 'in te grijpen', maar naast het uitlachen dat Hilhorst doet, is er niks wat lijkt op ingrijpen.
- Eigenlijk maakte Hilhorst de situatie alleen maar erger, te zien op de video, maar niet te lezen in het bericht
- Alsof Hilhorst de man uit de tram zette, het was meer de groep die dat deed
- Waar haalt die groep het recht vandaan om iemand uit de tram te zetten?
- Nu al ruikt dit bericht naar iets dat in scene is gezet
De redactie van Joop heeft gebeld met de lijsttrekker die inmiddels aangifte heeft gedaan van het voorval bij de politie. Hilhorst:
- Aangifte van wat? Zal wel weer Geenstijl.nl zijn die dit zal controleren.
"Ik zat in tram zeven toen er twee Amsterdamse vrouwen met een Marokkaanse achtergrond en daarna een man instapten. Die man begon vreselijk tegen ze te schreeuwen. De hele tram kon het horen: "Rot op naar je eigen land. Ik ben hier geboren." Dat soort nare uitspraken.
En daar was de redder Hilhorst, die niet bang is voor de grote boze wolf. Moet ik werkelijk nog zeggen dat wanneer het lijkt op een sprookje, dat het ook een sprookje is?
Ik ben toen op hem afgestapt en ben ertussen gaan staan. Ik probeerde hem rustig te krijgen door de praten en te zeggen dat hij rustig aan moest doen. Maar daar werd hij alleen maar bozer van: "Doe niet zo agressief", riep hij, wil je dat ik je sla ofzo?"
- Hij probeerde hem helemaal niet rustig te krijgen, hij heeft heeft helemaal niet met hem staan praten, en hij heeft niet gezegd dat hij het rustig aan moest doen. Het sprookje verandert hier gewoon in een leugen, maar hey, ik ben niet anders gewend van Links.
- Daar werd hij niet bozer van, hij werd bozer van je gelach.
Ik bleef rustig en zei dat ik dat niet wilde, maar toen kreeg ik toch een knal.
Twee andere mannen uit de tram hebben vervolgens geholpen en met elkaar hebben we hem de tram uitgezet. Ik wilde eerst geen aangifte doen, maar dat hebben we uiteindelijk wel gedaan. Dit soort dingen doe je gewoon niet."
- Iemand de tram uitzetten nadat je hem eerst uitlacht zijn ook van die dingen die je gewoon niet doet
- weet je zeker dat Hilhorst zei dat hij geen mep wilde?
Hilhorst voert op dit moment als lijsttrekker van de PvdA campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
- zo is het!
Ik beticht jou niet van die eigenschappen, ik vraag aan jou wat jouw beweegredenen zijn om zo negatief te reageren.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Hilhorst is het onderwerp, niet de beweegredenen van de mensen die kritiek op hem hebben. Kritiek blijft staan en kan je niet wegstrepen omdat degene die met kritiek kwam jouw inziens verkeerde ogen heeft of andere gedachten waar je het niet mee eens kan zijn
Wat zijn jouw beweegredenen om deze eigenschappen aan mij toe te dichten? Je zit nu immers mij af te kraken, althans te zoeken naar iets waarmee je mij kan afkraken. En dat terwijl je net nog zo'n moeite had met mensen die andere mensen afkraken. Zeg je hiermee eigenlijk dat je dus samen met Hilhorst campagne voert?
Ik zag nergens iets ind e trant van 'ik ben zo negatief omdat...'. Dus nee, dat kon ik nergens vinden.quote:Had je mijn reacties beter moeten lezen, dan had je iets van antwoorden kunnen vinden. Ik heb het maar in deze reactie toegevoegd voor je.
Je doet anders grootste moeite om mij te laten geloven dat je Hilhorst per definitie niet wil geloven.quote:Overigens zit je alweer een verkeerde conclusie te trekken, dat ik Hilhorst per definitie niet wil geloven.
Wat was jij stil, kon je al die tijd maar niks vinden om op te reageren? Schitterend hoor!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Schitterende opmerking.
"Ik heb mij niet verdiept in Hilhorst, want ja pvda, maar ik weet zeker dat in zijn hele verleden leugenachtige patronen aan zijn te tonen.'
Over kritiekloosheid en vooringenomenheid gesproken.
Precies!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:43 schreef DrMabuse het volgende:
Heeft die vreselijk racistische klappengever zich eigenlijk al ergens in de media gemeld?
Lijkt me goed en vooral verhelderend om ook zijn verhaal eens te horen.
Ik noem dat vooringenomenheid.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat was jij stil, kon je al die tijd maar niks vinden om op te reageren? Schitterend hoor!
Maar kritiekloosheid en vooringenomenheid? Alweer de verkeerde conclusies van je.
Het is een lokale Amsterdamse politicus van een landelijke gevestigde partij. De kans dat daar wat mee is, is groter dat dan dat er niks mee is. Ik noem het mensenkennis en ervaring.
Je vroeg het, maar je gaf zelf antwoordquote:Op maandag 27 januari 2014 15:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik beticht jou niet van die eigenschappen, ik vraag aan jou wat jouw beweegredenen zijn om zo negatief te reageren.
Ten eerste zijn we allemaal subjectief.quote:Je hebt al aangegeven dat het om 'just another PvdA'er' gaat, dus die zijn wel duidelijk: een hekel aan de PvdA.
Dat zorgt er voor dat jouw opmerkingen volledig subjectief zijn en daarmee is het een prima aanvulling op de discussie (van jou).
Komt omdat ik niet negatief ben.quote:Ik zag nergens iets ind e trant van 'ik ben zo negatief omdat...'. Dus nee, dat kon ik nergens vinden.
Moet je toch echt beter leren lezenquote:Je doet anders grootste moeite om mij te laten geloven dat je Hilhorst per definitie niet wil geloven.
Ik ook vrijwilliger/medewerker van de PvdA-campagne.quote:Maar goed, ik heb mijn antwoord. Groetjes.
Misschien handig om een woordenboek aan te schaffen zodat je je vocabulaire kan vergroten. Al kan het ook liggen aan het feit dat je niet goed bent in conclusies trekken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik noem dat vooringenomenheid.
Pardon?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nog zo'n aanhanger van sprookjes
Alweer iemand die niet inhoudelijk kan discussiëren.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:03 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Pardon?
Maak eerst je basisschool maar eens af voordat je gaat meepraten met de volwassenen, haatgnoom.
Tip voor jou, aangezien jij mij aanraadt een woordenboek te moeten kopen:quote:
Dus je kan wel iets niet meteen voor zoete koek aannemen?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Tip voor jou, aangezien jij mij aanraadt een woordenboek te moeten kopen:
jouw relaas zijn geen feiten, maar aannames / interpretaties / vragen. Het enige feit is dat man X een hand op het gezicht van Hilhorst plaatste.
De rest van jouw relaas is absoluut nog geen feit.
Zegt iemand die op mijn redelijk inhoudelijke reactie begon met ouwehoeren.Weer een topic verknald door jou met vooringenomen, niet doordachte braaksels.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Alweer iemand die niet inhoudelijk kan discussiëren.
je bent in de war met je eigen reactiesquote:Op maandag 27 januari 2014 16:11 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Zegt iemand die op mijn redelijk inhoudelijke reactie begon met ouwehoeren.Weer een topic verknald door jou met vooringenomen, niet doordachte braaksels.
Iets niet voor zoete koek aannemen is nog niet gelijk ALLES in twijfel trekken.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus je kan wel iets niet meteen voor zoete koek aannemen?
Nu nog die kritische houding hanteren op het nieuwsberichtje over Hilhorst.
Als je het even niet meer weet, moet je even mijn relaas erbij houden.
Jij toont aan dat je totaal niet in staat bent om conclusies te trekken.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Iets niet voor zoete koek aannemen is nog niet gelijk ALLES in twijfel trekken.
Een gezonde dosis scepsis is wat je nodig hebt. En juist jij toont aan dat je dat niet hebt ^^
Fijne dag!quote:
It takes two to tangoquote:Op maandag 27 januari 2014 16:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Fijne dag!
P.s.: de volgende keer dat we gaan discussieren, herinner me even aan dit topic ok? Dan zal ik gelijk stoppen. Gesprekken met jou zij behoorlijk heilloos.
Ja, dat zou goed kunnen. PvdA is een partij waar vanuit de achterban veel kritiek op komt. Toch kan één persoon (Een Plasterk, ik noem maar wat) toch de reden zijn om erop te blijven stemmen. Het is niet voor niets een van de grootste partijen van Nederland.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het kunstje nog best kunnen werken ook. Veel gefrustreerde PvdA stemmers zoeken vaak nog een soort excuus om toch maar weer op de partij te stemmen. Wellicht is dit dan het excuus geworden.
Jij hebt je verdiept in psychologie van de PvdA-stemmer?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het kunstje nog best kunnen werken ook. Veel gefrustreerde PvdA stemmers zoeken vaak nog een soort excuus om toch maar weer op de partij te stemmen. Wellicht is dit dan het excuus geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |