Bullshit? Als je bullshit ziet, ligt dat aan je eigen ogen en/of beeldscherm die je eens moet gaan schoonmaken!quote:Op zondag 26 januari 2014 18:34 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat er de emo.gif is voor dit soort reacties, woorden komen te kort om te laten zien hoe ik me voel bij het lezen van dit soort bullshit.
Als je niet kunt winnen ga je weer direct op de persoonlijke toer met je racismekaart?quote:Op zondag 26 januari 2014 20:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat zeg je altijd, maar het valt wel vaak op dat jij het opneemt voor behoorlijk extreem xenofobe figuren.
Dus erg geloofwaardig is het niet.
Het stelt weinig voor, maar het is fijn dat er mensen zijn die dergelijke idioten in de tram aanspreken op hun gedrag. Ik hoop dat de PvdA richting de nul zetels gaat in Amsterdam, maar dit is gewoon een goede actie van de man. En het is een klap, geen duwtje.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:58 schreef Ringo het volgende:
Hoe wanhopig moet je zijn om zo'n lullig akkefietje uit te willen buiten voor electoraal gewin?
Fijn dat je mijn reacties wel leestquote:Op zondag 26 januari 2014 18:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Volgens jou was het toch een broodje aap verhaal? Helemaal niet gebeurd?
[..]
Dat klopt, dat laatste stukje van het artikel klopt helemaal: Hilhorst voert op dit moment als lijsttrekker van de PvdA campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar het is ook niet zo dat dit hele verhaal verzonnen is blijkbaar.
Whehe.quote:Op maandag 27 januari 2014 02:06 schreef WammesWaggel het volgende:
https://twitter.com/PieterhiIhorst
![]()
En geen enkele verwijzing naar Hilhorst toe in de trant van 'wat goed dat hij er tussen springt'.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn reacties wel leest
Maar dat was een reactie op het originele bericht met name:
Pieter Hilhorst, wethouder en lijsttrekker voor de PvdA in Amsterdam, beschermt gediscrimineerde vrouwen in tram en krijgt zelf klappen
- Je weet helemaal niet of hij ze beschermt
- hij kreeg maar een uithaal, iets anders dan klappen (= meervoud) krijgen
Pieter Hilhorst, wethouder en lijsttrekker voor de PvdA in Amsterdam heeft zaterdagmiddag een 'knal voor zijn kop' gekregen toen hij twee vrouwen probeerde te beschermen die racistisch werden uitgescholden.
- Die 'knal voor zijn kop' is in hetzelfde bericht nu al enkelvoud, blijkbaar terecht tussen aanhalingtekens, want velen kunnen het geen eens een echte klap noemen
- Worden de 2 vrouwen werkelijk racistisch uitgescholden?
- En kan je het nu werkelijk beschermen noemen?
- Nu al wordt tekstueel de ware gebeurtenis opgeblazen
Hilhorst zat in de tram in de hoofdstad toen de twee vrouwen door een andere passagier racistisch werden uitgescholden en besloot in te grijpen. Dat liep verkeerd af. De wethouder kreeg een 'knal voor zijn kop' en zette de man in kwestie uiteindelijk met de andere passagiers de tram uit.
- In te grijpen? Hij lacht die man alleen maar uit! Maar dat wordt natuurlijk niet gezegd, en moeten we maar op de video zelf zien
- Er wordt niks geschreven over een aanloop, wat deden die 2 vrouwen eigenlijk tegen die man?
- Alweer wordt geschreven over 'in te grijpen', maar naast het uitlachen dat Hilhorst doet, is er niks wat lijkt op ingrijpen.
- Eigenlijk maakte Hilhorst de situatie alleen maar erger, te zien op de video, maar niet te lezen in het bericht
- Alsof Hilhorst de man uit de tram zette, het was meer de groep die dat deed
- Waar haalt die groep het recht vandaan om iemand uit de tram te zetten?
- Nu al ruikt dit bericht naar iets dat in scene is gezet
De redactie van Joop heeft gebeld met de lijsttrekker die inmiddels aangifte heeft gedaan van het voorval bij de politie. Hilhorst:
- Aangifte van wat? Zal wel weer Geenstijl.nl zijn die dit zal controleren.
"Ik zat in tram zeven toen er twee Amsterdamse vrouwen met een Marokkaanse achtergrond en daarna een man instapten. Die man begon vreselijk tegen ze te schreeuwen. De hele tram kon het horen: "Rot op naar je eigen land. Ik ben hier geboren." Dat soort nare uitspraken.
En daar was de redder Hilhorst, die niet bang is voor de grote boze wolf. Moet ik werkelijk nog zeggen dat wanneer het lijkt op een sprookje, dat het ook een sprookje is?
Ik ben toen op hem afgestapt en ben ertussen gaan staan. Ik probeerde hem rustig te krijgen door de praten en te zeggen dat hij rustig aan moest doen. Maar daar werd hij alleen maar bozer van: "Doe niet zo agressief", riep hij, wil je dat ik je sla ofzo?"
- Hij probeerde hem helemaal niet rustig te krijgen, hij heeft heeft helemaal niet met hem staan praten, en hij heeft niet gezegd dat hij het rustig aan moest doen. Het sprookje verandert hier gewoon in een leugen, maar hey, ik ben niet anders gewend van Links.
- Daar werd hij niet bozer van, hij werd bozer van je gelach.
Ik bleef rustig en zei dat ik dat niet wilde, maar toen kreeg ik toch een knal.
Twee andere mannen uit de tram hebben vervolgens geholpen en met elkaar hebben we hem de tram uitgezet. Ik wilde eerst geen aangifte doen, maar dat hebben we uiteindelijk wel gedaan. Dit soort dingen doe je gewoon niet."
- Iemand de tram uitzetten nadat je hem eerst uitlacht zijn ook van die dingen die je gewoon niet doet
- weet je zeker dat Hilhorst zei dat hij geen mep wilde?
Hilhorst voert op dit moment als lijsttrekker van de PvdA campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen.
- zo is het!
Dat dus...quote:Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En geen enkele verwijzing naar Hilhorst toe in de trant van 'wat goed dat hij er tussen springt'.
Geen enkele opmerking van 'stel dat die gozer wél racistisch bezig is', 'stel dat die gozer echt een notoire eikel is'....
Nee, in plaats daarvan haal jij alles uit de kast om Hilhorst naar beneden te kunnen praten.
Is dat nou hoe jij in het leven staat? Geen goed woord over voor mensen die iets proberen, maar lekker afkraken omdat het een politicus is die van de PvdA is en hier en daar wat overdrijft?
Sure, als de vraag er is, why not?quote:Op maandag 27 januari 2014 00:00 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Erik vind jij het echt normaal dat een huis huren in het centrum van A'dam 2300,- per maand zou moeten kosten?
Jij voert samen met Hilhorst campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En geen enkele verwijzing naar Hilhorst toe in de trant van 'wat goed dat hij er tussen springt'.
Geen enkele opmerking van 'stel dat die gozer wél racistisch bezig is', 'stel dat die gozer echt een notoire eikel is'....
Nee, in plaats daarvan haal jij alles uit de kast om Hilhorst naar beneden te kunnen praten.
Is dat nou hoe jij in het leven staat? Geen goed woord over voor mensen die iets proberen, maar lekker afkraken omdat het een politicus is die van de PvdA is en hier en daar wat overdrijft?
Nog zo'n aanhanger van sprookjesquote:Op maandag 27 januari 2014 13:04 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dat dus...
Plus een klapis voor mij hetzelfde als klappen: je hoort gewoon je poten thuis te houden,ongeacht de situatie.
Waarom ben je zo boos?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij voert samen met Hilhorst campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen?
Of is dat nou hoe jij in het leven staat - Lekker kritiekloos alles geloven wat ze je voorschotelen?
Droom lekker verder. Of heb ik nu je sprookje afgepakt?
Fok zolder kamer autisme wellicht.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom ben je niet in staat om de juiste emotie te ontdekken?
Waarom ben je niet in staat om in mijn vorige reactie het antwoord te kunnen lezen dat ik niet boos ben?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Fok zolder kamer autisme wellicht.
Maar waarom ben je zo boos?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij voert samen met Hilhorst campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen?
Of is dat nou hoe jij in het leven staat - Lekker kritiekloos alles geloven wat ze je voorschotelen?
Droom lekker verder. Of heb ik nu je sprookje afgepakt?
Ik heb inhoudelijk een reactie gegeven, waarom ik dit alles een broodje aap vind. Als je geen tegenargument(en) hebt en van onderwerp gaat veranderen, hoef ik echt niet meer verder te discussiëren mbt Hilhorst.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dus zou je hem nog kunnen beantwoorden?
Hoezo van onderwerp veranderen? Ik vraag alleen wat jouw beweegredenen zijn om alles van Hilhorst in het negatieve te trekken. Ik zie niet in hoe dat van onderwerp veranderen is.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik heb inhoudelijk een reactie gegeven, waarom ik dit alles een broodje aap vind. Als je geen tegenargument(en) hebt en van onderwerp gaat veranderen, hoef ik echt niet meer verder te discussiëren mbt Hilhorst.
rare definitie van ertussen springenquote:Op maandag 27 januari 2014 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
We hebben het over een politicus in verkiezingstijd. Daarnaast zijn jouw vragen zijn irrelevant.quote:Geen enkele opmerking van 'stel dat die gozer wél racistisch bezig is', 'stel dat die gozer echt een notoire eikel is'....
Alles?quote:Nee, in plaats daarvan haal jij alles uit de kast om Hilhorst naar beneden te kunnen praten.
Als je niks aan een discussie hebt toe te voegen, ga dan niet andere onderwerpen erbij halen.quote:Is dat nou hoe jij in het leven staat? Geen goed woord over voor mensen die iets proberen, maar lekker afkraken omdat het een politicus is die van de PvdA is en hier en daar wat overdrijft?
Schitterende opmerking.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar ehm nee, ik haalde nog lang niet alles uit de kast. Dan zou ik zijn hele verleden erbij halen, om leugenachtige patronen aan te tonen. Maar ik heb geen zin om mij verder te verdiepen in Hilhorst, just another PvdAer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |