abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135937731

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van (alle?) crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waarom is de koers op Mt.Gox zo hoog en elders zo laag?
Mt.Gox heeft te maken met (lage?) limieten van de bank waardoor ze uitbetalingen (withdrawals) pas na enkele weken kunnen doen. Daarom ligt de prijs daar dus hoger.
Er zijn diverse exchanges met elk hun nadelen en voordelen.

Kent iemand bter.com en cryptsy.com? Waarom komen mijn coins niet aan?
De genoemde websites zijn niet geheel stabiel waardoor coins soms laat worden bijgeschreven. Ook kan het wegens deze problemen voorkomen dat je een tijdje geen bitcoins naar je eigen wallet kan oversturen.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingspijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal ¤ 2000,- storten als je geld wil storten.
mtgox.com: handelen in Bitcoin; kan weken/maanden duren voor je je geld op je rekening hebt staan
bitstamp.net: handelen in Bitcoin

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
http://bitcoin.clarkmoody.com
Soms kun je switchen naar een andere exchange/coin om daar de koers op te volgen.

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Wil je eigenlijk alleen proberen?

quote:
If you want to give Bitcoin a try for the first time or want somewhere to test out your trading strategies then we've made this site for you. There's no real money involved at all. Here you can buy and sell Bitcoin in the same way that you would on real exchanges. We have functionality for MtGox and Bitstamp with plans to add in more exchanges if there is enough interest. Using this site is 100% free with no plans to change that. Feedback is greatly appreciated!
https://www.bitsim.net/

MaGNets nieuwe auto, gekocht van zijn bitcoinwinsten:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:37 schreef Leafeon672 het volgende:
Bitcoins hebben mijn leven geruïneerd :'(. Mijn vriendin is nu prostituee, mijn dochtertje zit voor de cam, mijn ouders heb ik moeten vermoorden zodat ik hun organen kon verkopen, mijn huis ben ik kwijtgeraakt. Ik verkoop nu mijn kontje achter het station :'(
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:29:17 #2
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_135937750
FIPO!
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:29:27 #3
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_135937762
SEPO!
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:30:10 #4
414827 Wave103
It's not pop music
pi_135937798
Hehe gelukkig ben ik er al uit. Op 80, nog op weg naar boven. Was dat CoinedUp zo traag was, tegen de tijd dat de order doorkwam was de koers al bijna 90 :N
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:30:30 #5
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_135937810
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_135937919
tips down the drain *O*
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:35:09 #7
418854 GTAnoob
Depressief, veel $ Verloren
pi_135938045
31 Januari wordt een slachting:

---

January 31st could be very significant. If we look at what one credible source, Bloomberg, has said about the new rules in China:

http://www.bloomberg.com/(...)bitcoin-trading.html

"Chinese central bank officials told third-party payment service providers to stop offering clearing services to online Bitcoin exchanges, China Business News reported yesterday. The newspaper is affiliated with the Shanghai government,

Companies currently offering services must end them by the Chinese New Year, a weeklong holiday that begins on Jan. 31, the newspaper cited Zhou Jinhuang, deputy director of payment clearance at the People’s Bank of China, as saying at a meeting with more than 10 third-party payment service providers."

Third party payment service providers started by immediately halting deposits to the exchanges. So now the question is, what happens on January 31st to withdrawls? Quoting the same article:

“The PBOC statement on Dec. 5 was somewhat vague and there is more clarity now,” Zennon Kapron, managing director of financial consultancy Kapronasia, said in an interview yesterday in Shanghai. “The way it’s reading now is that after the Chinese New Year, you won’t be able to get your money off the platforms.”

Think about that. As of January 31st, you will no longer be able to withdraw money from Chinese BTC exchanges. Let that sink in for a second.

When Mt.Gox began having issues with withdrawals, other exchanges simply popped up and filled the void. This cannot happen in China, since these rules apply to all Chinese exchanges, and there are already restrictions on the flow of money in and out of China. Sure, BTCChina and other exchanges have found some workarounds, including using vouchers
http://www.reddit.com/r/B(...)hdrawal_option_btcc/ , but that still involves using Chinese Banks, many of which are controlled by the Chinese Government.

Unless the Government changes their stance, there are a few possible outcomes to all of this, I believe:

1.) This is already built into the price, and those in China who wanted to sell have already, and nothing will happen on January 31st.
2.) The weak hands in China were the ones who sold leading to the recent drop in price. The strategic investors are holding until the price rebounds (already under way), and are going to dump in the weeks before the deadline. China is out.
3.) The weak hands in China were the ones who sold leading to the recent drop in price. The strategic investors will continue to hold, and will move underground to trade Bitcoin.

I'd love to hear anyone's thoughts, especially those who are in China and can confirm what the sentiment is like now and what people are thinking. Perhaps there are other scenarios that may play out that I haven't considered. I personally think that scenario #2 is the most likely, or at least perhaps a combination of #2 and #3. Even if #3 were to play out, there would still be drastically less people in China willing to go through all the hassle of dealing with vouchers and other potentially shady ways of dealing with bitcoin. Regardless of which of the 3 scenarios that play out (or another scenario that I have not considered), this will be a "blip" on the radar in the life of Bitcoin. There is a bright future for crypto and 2014 will be the year that we really see BTC gain momentum. If we play our cards right, there could be an amazing buying opportunity at the end of January.
Ik spring van de brug af als LTC niet gauw weer naar de $23 grens gaat! :o
pi_135938069
ik hoop dat coinedup uit de lucht gaat. :)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:37:50 #9
418854 GTAnoob
pi_135938173
Het is dus vrij serieus:

Na 31 Januari kunnen Chinezen fluiten naar hun geld. Geen mogelijkheid om hun coins om te wisselen. Omwegen zullen extreem lastig zijn & snel door de banken onderdrukt worden (iets met vouchers o.i.d.). En sowieso is in & outflow van geld in China al erg lastig.

Laat het dus even inzinken:

Dit is hetzelfde als dat de EU Europease exchanges verbiedt om hun bitcoins om te wisselen voor geld en dit op te nemen.

Wat zou jij doen als jij na aanstaande 31 Januari je geld niet meer kon opnemen? Wat zouden alle BTC-e users doen? Ik zelf zou persoonlijk alle ''positieve'' nieuws negeren en doen wat slim is: voor 31 januari mijn schaapjes op het droge zetten & al mijn bitcoins omwisselen en mijn geld opnemen (nog voor 30 januari het liefst, voor het geval de exchange sluit en besluit zoveel mogelijk op te slokken, aangezien het hen laatste kans zal zijn).
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:38:25 #10
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_135938199
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:37 schreef GTAnoob het volgende:
Het is dus vrij serieus:

Na 31 Januari kunnen Chinezen fluiten naar hun geld. Geen mogelijkheid om hun coins om te wisselen. Omwegen zullen extreem lastig zijn & snel door de banken onderdrukt worden (iets met vouchers o.i.d.). En sowieso is in & outflow van geld in China al erg lastig.

Dit is hetzelfde als dat de EU Europease exchanges verbiedt om hun bitcoins om te wisselen voor geld en dit op te nemen.

Wat zou jij doen als jij na aanstaande 31 Januari je geld niet meer kon opnemen? Wat zouden alle BTC-e users doen? Ik zelf zou persoonlijk alle ''positieve'' nieuws negeren en doen wat slim is: voor 31 januari mijn schaapjes op het droge zetten & al mijn bitcoins omwisselen en mijn geld opnemen (nog voor 30 januari het liefst, voor het geval de exchange sluit en besluit zoveel mogelijk op te slokken, aangezien het hen laatste kans zal zijn).
Waarom doe je zo geschokt over oud nieuws?
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
pi_135938256
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:35 schreef Toto69 het volgende:
ik hoop dat coinedup uit de lucht gaat. :)
Hahaha hij blijft voorlopig op 80 hangen, rustig aan O+
LUISTER NIET NAAR WAT IK OVER DE PRIJS TE ZEGGEN HEB, DIT IS HOOGST SPECULATIEF!!
pi_135938282
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:39 schreef Stryder het volgende:

[..]

Hahaha hij blijft voorlopig op 80 hangen, rustig aan O+
niet zo gek toch, ik zit nu een maand te wachten :{ en dan gaat coinedup kutten
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:41:10 #13
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_135938346
quote:

Mijn middelvinger nog iets harder opsteken en snel meer Bitcoin kopen zodat dat geld in ieder geval weg is uit het bereik van de regering die dat besloten heeft.

Geld terug China inkrijgen is geen probleem, geld uit China krijgen is het probleem.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_135938377
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:40 schreef Toto69 het volgende:

[..]

niet zo gek toch, ik zit nu een maand te wachten :{ en dan gaat coinedup kutten
Hahaha ja ik vind cryptsy al een drama, maar coinedup slaat helemaal nergens op :')
LUISTER NIET NAAR WAT IK OVER DE PRIJS TE ZEGGEN HEB, DIT IS HOOGST SPECULATIEF!!
pi_135938386
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:41 schreef Stryder het volgende:

[..]

Hahaha ja ik vind cryptsy al een drama, maar coinedup slaat helemaal nergens op :')
idd :{
pi_135938622
quote:
Het is dus vrij serieus:

Zoals George Carlin zou zeggen.

Fuck 'em
pi_135938692
73 :{ bedankt CU
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:47:33 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_135938712
quote:
Wat zou jij doen als jij na aanstaande 31 Januari je geld niet meer kon opnemen?
Mijn BTC omzetten in USD en zorgen dat ik hier weg kom.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:50:44 #19
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_135938883
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 januari 2014 @ 20:53:24 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_135939010
USDE godverdomme _O_

100% winst :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_135939029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:53 schreef Nattekat het volgende:
USDE godverdomme _O_

100% winst :D
wat is usde
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:55:33 #22
418854 GTAnoob
pi_135939088
January 31: The Downfall of Bitcoin ***Must read, a realistic view**

**I expect a lot of downvotes as it seems negative news/topics about Bitcoin are not allowed. But if you are smart, you will read this. Make up your mind. Be realistic. Bitcoin will survive, but China will have a huge negative influence on the price and trust in bitcoin, and the 'support reliability' of the governments, banks, and exchanges, which are the backbone of the development of bitcoin. Without banks, no bitcoin. Bitcoin is not going to change the world.**

On January 31st, a new law will be effective in China: third party payments will not be allowed to trade in bitcoins, or other crypto-currencies, anymore. This means that Chinese can no longer trade in their bitcoins for fiat money, and withdraw it to their bank account.

Lets all be realistic folks. It was a fun ride, and I am sure many people have made a nice profit out of cryptocurrencies, but this will come to an end. Governments & established banks will not allow this threat to spread. We can all act like revolutionaries, but at the end of the day, we are no match for the established banks and governments.

So what if Overstocks or TigerDirect accepts Bitcoin? They will probably cash their bitcoins out as soon as their is a sign of a major threat. And what will you guys do? Continue to post a shitload of reassuring topics on reddit and other forums? You are only fooling yourself.

I will try to make it clear just a bit more.

Lets say this is not about a law implemented by the Chinese government, but a law enforced by the European Union.
On January 31st, crypto currency exchanges in Europe are no longer allowed to deal in bitcoins. After January 31st, Europeans can not withdraw their money from exchanges anymore, like BTC-e.com.

What will you do? Will you sit tight and wait for ''good news''?
Or will you face the reality and get your money out of BTC-e.com before the deadline?

Because the Chinese people know a few things for sure:

- After January 31st, their money on Chinese bitcoins exchanges is like Monopoly money. It is worthless. They can not withdraw it, it's dead money.

This is one thing they know FOR SURE.

And you don't want to mess with the Chinese government, or act ''rebellious'' against Chinese banks! Unless you want to end up in prison.

We will see some ups and downs towards January 31st, but these ups and downs will not last long. They are influenced by the Chinese, who want to use their cash cow a little bit longer. They want to squeeze the last drops of profit out of us, before they cash out on/before January 31st and Sayanora us.

----

So my question is:

*What would you do if you would not be able to withdraw your money after January 31st? Would you be stubborn and believe in a magical, holy revival, or would you accept the reality and get your money out, before everyone else did, resulting not only in your bitcoins becoming less valuable (crash), but also useless after January 31st?*
pi_135939160
pi_135939258
YESSS GODVERDMME YESSSS tips is 50 nu en ik heb hem verkocht op 73 op de een of andere manier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')