Thomyquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.
Hou van dikke zurige mayo :-)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan kan ik Albert Heijn Belgische Mayonaise aanbevelen; Die smaakt echt zoals de belse en heeft zeer weinig slechte zaken in zich (e-nr rotzooi enzo)quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.
Hou van dikke zurige mayo :-)
e-nr shizzle is niet altijd rotzooi, vriend.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan kan ik Albert Heijn Belgische Mayonaise aanbevelen; Die smaakt echt zoals de belse en heeft zeer weinig slechte zaken in zich (e-nr rotzooi enzo)
Naast de xenofoob, de islamofoob en de homofoob is nu ook e-nummerfobie populariteit aan het winnen onder een deel van de bevolking.quote:
Niet altijd nee, maar de E621 shit die overal in wordt gestopt is echt niet goed voor je.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 07:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
e-nr shizzle is niet altijd rotzooi, vriend.
goedquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:37 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Niet altijd nee, maar de E621 shit die overal in wordt gestopt is echt niet goed voor je.
Ze zijn geniaal, maar weet jij ook wie het is die ze heeft bedacht?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:45 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://motherboard.vice.c(...)jke-producten-zitten
Australische chemicus dacht ik, staat wel in het artikel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zijn geniaal, maar weet jij ook wie het is die ze heeft bedacht?
Dank je, de man is een held!quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Australische chemicus dacht ik, staat wel in het artikel.
James Kennedy, heet hij, leraar scheikunde in Melbourne:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/
Je kunt zelfs posters bestellen:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/order-prints/
ga die trol nou niet voeren. gewoon dood negeren help het beste.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
goed
Over Glutamaat, E621 (MSG) schreef ik eerder:
Het werd voor het eerst geisoleerd in 1908 door Kikunae Ikeda uit Kelp. Dit wordt in Japan al sinds eeuwen gegeten (gedocumenteerd sinds 797)
Het hele verhaal over het Chinees restaurant syndroom begon in 1968 toen Robert Ho Man Kwok een brief schreef aan de New England journal of medicine schreef. HIj merkte hier in op dat ie wel eens hoofdpijn had na het bezoek aan een chinees restaurant.
ZONDER enige wetenschappelijke research kregen smaakversterkers er de schuld van. Zonder enige research nog enige wetenschappelijke reden.
Pas in 1993, let wel, 25 jaar later ! Werd het eerste wetenschappelijke dubbelblinde onderzoek naar smaakversterkers en hoofdpijn gedaan. (Tarasof en Kelly) Ze maakten eerst gehakt van voorgaande onderzoeken, die absoluut onwetenschappelijk bleken, statistiek verkeerd gebruikten.
Op basis van het onderzoek van Tarasof en Kelly die twee populaties in 4 groepen verdeelden (mensen die beweerden gevoelig te zijn voor MSG en mensen die dat niet waren, verdeeld in random groepen waar ze MSG kregen en placebos) trek ik wel conclusies.
De enige persoon die reageerde was iemand die een placebo kreeg.
Er is geen enkel bewijs voor dat MSG hoofdpijn veroorzaakt als ding op zich, het enige verband wat is aangetoont is dan mensen die een tekort hebben aan vitamine B6 hoofdpijn kunnen krijgen indien ze MSG binnen krijgen. (Karl Folkers, uni van Texas)
MSG= Mono Sodium Glutamaat =Ve-Tsin trouwens
Oh en dan nog iets, glutamaat komt van nature voor in veel zaken als oude kaas, gedroogde tomaten, boullion of stoofvlees die een tijd heeft staan pruttelen, ansjovis, doperwtjes, salami, etc etc
Het ontstaat door de afbraak van eiwitten, en geeft de volle rijke smaak die je kent van bv oude kaas, gedroogde tomaten of salami.
Sterker nog, je lichaam maakt het zelf.
lolquote:Op vrijdag 7 februari 2014 15:45 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://motherboard.vice.c(...)jke-producten-zitten
Dagje Oberhausen ook leuk, wel wat verder rijdenquote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?
Word dat weer Kleve?
Je kan met de trein naar Nijmegen, er is een directe bus naar Kranenburg. Is een mooi plaatsje met een Aldi, Pennymarkt, Rewe, DM.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?
Word dat weer Kleve?
Je zou zelf naar Düsseldorf of Keulen door kunnen treinen, als je eenmaal in Duitsland bent dan ben je er zo met de hsl.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 08:22 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dagje Oberhausen ook leuk, wel wat verder rijden
Als je wilt citytrippen, neem de ICE naar Düsseldorf.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Word dat weer Kleve?
Omdat de Edeka het dichtste bij isquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:14 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Waarom persé bij de Edeka![]()
En ik denk toch dat het een kwestie van uitproberen is....Volgende keer dat je dus weer gaat, een paar verschillende meenemen![]()
Hoogezand-Sappemeer: 2x C1000 (1 ervan wordt Coop en de ander Jumbo) 2x Jumbo (binnenkort dus 3) 1x Coop (binnenkort 2) 2x Aldi, 2x Lidl en 1x AH. Dus nu 10 supermarkten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oldenzaal, 32.000 inwoners; 2 Aldi's, 1 Lidl, 3 C1000, 1 AH, 1 Jumbo, 1 Emté... 9 supermarkten
Er zijn maar drie Multi's in Dld en die zijn in Emden en Leer.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:02 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik mis de Famila en de Mülti in de openingspost.
Zijn meerdere van de Famila, ik weet er 3. Leer, Oldenburg en ergens niet ver daar uit de buurt nog 1. Kwam er laatst toevallig langs. Weet alleen de plaatsnaam niet meer, was een klein dorpje.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:16 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Er zijn maar drie Multi's in Dld en die zijn in Emden en Leer.
En er zijn maar twee Familia's in de buurt van de grens en die is groot maar niet de goedkoopste. Ik denk daarom dat ze niet in de openingspost staan.
Wij gaan trouwens zelden naar Familia en Leer, wij rijden vaak naar Papenburg naar Real en Kaufland. Dat is net zover / dichterbij en geen oponthoud bij de tunnel
Inderdaad. En in Bunde even naar Nix Wie Hin (er zijn meer filialen dus ook tip voor anderen) voor shampoo en ijzerwaren. Ik kocht daar eens rol kippengaas voor 9 euro waar ik NL voor zelfde rol bij Formido ruim 40 moest betalen!quote:Op zondag 9 februari 2014 18:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zijn meerdere van de Famila, ik weet er 3. Leer, Oldenburg en ergens niet ver daar uit de buurt nog 1. Kwam er laatst toevallig langs. Weet alleen de plaatsnaam niet meer, was een klein dorpje.
Ff gecheckt, zit een Famila in Friesoythe.
Die tunnel is inderdaad een ramp nu, vooral overdag. Ik rij er niet meer door, gewoon de eerste afslag voor de tunnel nemen en 5 minuten later ben ik bij de Famila.
Maar Leer is vanaf Nieuweschans iets dichterbij dan Papenburg, heb een de afstand qua kilometers bekeken maar veel scheelt het niet.
Reaal en Kaufland kom ik ook vaak, altijd leuke aanbiedingen daar.
Wat is Postenbörse voor winkel? Ook restantenverkoop net als Nix Wie Hin?quote:Op zondag 9 februari 2014 18:37 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Inderdaad. En in Bunde even naar Nix Wie Hin (er zijn meer filialen dus ook tip voor anderen) voor shampoo en ijzerwaren. Ik kocht daar eens rol kippengaas voor 9 euro waar ik NL voor zelfde rol bij Formido ruim 40 moest betalen!
Klahsen voor de schoenen en in Aschendorf zo nu en dan ook naar Postenbörse (ook daarvan zijn meer filialen, tip voor anderen). Bij Postenbörse wandel je nooit zonder lege handen de deur uit
Postenbörse heeft wat weg van Action en Nix wie Hin. Heel veel spullen. Veel zooi en net-niet dingen, maar dan zit er net iets tussen dat je gebruiken kunt en wat echt een stuk goedkoper is.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:41 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wat is Postenbörse voor winkel? Ook restantenverkoop net als Nix Wie Hin?
Waar zit die? Ik ga vanaf deze week klussen in mijn nieuwe woning dus wie weet dat ik er nog dingen vind die ik kan gebruikenquote:Op zondag 9 februari 2014 19:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Postenbörse heeft wat weg van Action en Nix wie Hin. Heel veel spullen. Veel zooi en net-niet dingen, maar dan zit er net iets tussen dat je gebruiken kunt en wat echt een stuk goedkoper is.
Wij hadden rollen cellofaam waar je zo leuk cadeaus enzo mee in kunt pakken; veel goedkoper dan elders. Fietstassen, schoolspullen, glazen, enzovoort enzovoort.
Ik ga al jaren niet meer naar de Aldi omdat het elke keer toch tegenvalt. Die moeten in Nederland echt eens een andere weg in slaan.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:06 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben afgelopen week voor het eerst in jaren naar de nederlandse aldi geweest, dat was toch een beetje een afknapper na de duitse aldi sued
Nix wie hin zit hier:quote:Op zondag 9 februari 2014 21:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Waar zit die? Ik ga vanaf deze week klussen in mijn nieuwe woning dus wie weet dat ik er nog dingen vind die ik kan gebruikenKoopjes zijn altijd welkom hier
In Goch ook (was het 6e filiaal dat geopend werd in DLD)quote:Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef MCH het volgende:
Action zit ook in Duitsland. Althans in Leer. Achter de McDonalds.
quote:GroenLinks Sittard plaatst verkiezingsbord in Duitsland
Strategischer kun je een verkiezingsbord bijna niet opstellen.
GroenLinks Sittard-Geleen heeft een grote poster geplaatst bij een winkelcentrum in Tüddern, net over de Duitse grens.
Het bord staat er sinds donderdagavond en is sindsdien gezien door duizenden Nederlanders die in Tüddern hun boodschappen komen doen.
Statement
GroenLinks wil met het verkiezingsbord op Duits grondgebied een statement maken. In Sittard-Geleen is de leegloop van de eigen winkelcentra een belangrijk verkiezingsthema. Volgens de partij is het te gemakkelijk om alleen het 'winkelen over de grens' daar als oorzaak voor aan te wijzen.
Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.quote:Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef MCH het volgende:
Action zit ook in Duitsland. Althans in Leer. Achter de McDonalds.
Dat valt best wel mee, en er zijn ook dingen goedkoper.quote:Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
Dan ben ik weleens bij Postenborse geweestquote:Op maandag 10 februari 2014 06:29 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nix wie hin zit hier:
https://maps.google.nl/?l(...)19,0.013797&t=m&z=16
En Postenborse hier voor het station achter de Lidl: https://maps.google.nl/?l(...)34,0.013797&t=m&z=16
De Aldi en de Edeka op de Hoffmanallee.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef Puala het volgende:
Welke supermarkten zijn er interessant om langs te gaan in Kleve?
Aldi Sued en Kaufland.quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef Puala het volgende:
Welke supermarkten zijn er interessant om langs te gaan in Kleve?
Dit. Plus de DM drogist naast de Aldi. en eventueel Trinkgut en Fresschnapf.quote:
heb je die lijst of de post, een linkje? doe ik 'm d'r inquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit. Plus de DM drogist naast de Aldi. en eventueel Trinkgut en Fresschnapf.
Shit, ik had in het vorige topic een mooi Kleve winkellijstje met adressen gemaakt. Ik acht dat dat misschien wel in de OP kon omdat we toch vaak dezelfde vraag krijgen maar we zijn alweer op de (voor mij) derde pagina.
En bij Nix wie Hin hoor je ook altijd zo'n raar geluid alsof er iets zit te storen op speakers / boxenquote:Op maandag 10 februari 2014 09:49 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dan ben ik weleens bij Postenborse geweestHerinnerde me de naam niet. Stonk er in elk geval niet zo erg als bij Nix Wie Hin, daar hangt altijd zo'n aparte vieze lucht.
Oh ja, dat kan jijquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:28 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
heb je die lijst of de post, een linkje? doe ik 'm d'r in
De aanbiedingen zijn precies hetzelfde en van andere prijzen merk ik ook niksquote:Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Wildervankstertje het volgende:
Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
Gelukt geloof ikquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan jijEven zoeken.
Edit: stomme iPadIk kan dus geen teksten selecteren. Het is dus post 215 uit het vorige topic. Ik had hem wat aan willen passen want er staat wat persoonlijke info en een typo in, die hoeven niet perse in de OP
![]()
Ja, handig zo! al zeg ik het zelfquote:
Zo stond het in jouw postquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, handig zo! al zeg ik het zelf![]()
Er staat alleen nog een spatie te weinig in de laatste zin (Duitseversie)
Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dusquote:Fressnapf is de Duitse versie van Dierendiscounter Jumper.
Ik wist dat er iets niet goed zat aan dat woordquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dus)
Ik kom regelmatig bij de Action in Leer, viel me afgelopen week op dat vooral de klus (hoogglans verf, muurverf e.d.) en hobby artikelen (acrylverf e.d.) er duurder zijn. Emmer witte muurverf in Leer 13,99 per emmer, hier net onder de 11euro per emmer. Inhoud is hetzelfde.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De aanbiedingen zijn precies hetzelfde en van andere prijzen merk ik ook niks
Dat koop ik nooitquote:Op donderdag 13 februari 2014 21:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik kom regelmatig bij de Action in Leer, viel me afgelopen week op dat vooral de klus (hoogglans verf, muurverf e.d.) en hobby artikelen (acrylverf e.d.) er duurder zijn. Emmer witte muurverf in Leer 13,99 per emmer, hier net onder de 11euro per emmer. Inhoud is hetzelfde.
Plus dat de Jumper niet echt een discounter isquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dus)
Rewe heeft goed vleesquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:
Mijn Netto wordt een Rewe... Ik weet nog niet of ik dat heel erg leuk vind.
persoonlijk vind ik de Rewe beter dan de netto. en echt goedkoop is de netto ook niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:
Mijn Netto wordt een Rewe... Ik weet nog niet of ik dat heel erg leuk vind.
Ik vind Rewe vergelijkbaar met Appie en Netto met C1000. Ik ga me laten verrassenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:38 schreef z80 het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik de Rewe beter dan de netto. en echt goedkoop is de netto ook niet.
Wel hier in de randstad hoor.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 00:23 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Plus dat de Jumper niet echt een discounter is
Nou ik vind c1000 wel iets luxer / oordelijker hoor dan Netto. Netto doet mij meer denken aan de toenmalige Edahquote:Op vrijdag 14 februari 2014 20:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vind Rewe vergelijkbaar met Appie en Netto met C1000. Ik ga me laten verrassen
De Jumper is niks goedkoper dan de Pets Place of de Welkoop.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel hier in de randstad hoor.
Dat had toch ook hier gekund?quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:52 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal in Duitsland kopen. Hier een extra topic
Nee dit gaat alleen over Supermarkten. Ik heb zelf mijn tweede kaminofen gekocht, die koop je niet in de supermarktquote:
Kom vaak bij de Kik, maar de filialen waar ik meestal kom vind ik niet stinken. Kik zit trouwens ook in Groningen nu, Oude Ebbingestraat. Veel mooiere winkel dan de Duitse filialen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:22 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En bij Nix wie Hin hoor je ook altijd zo'n raar geluid alsof er iets zit te storen op speakers / boxen![]()
Maar als je die vindt stinken dan moet je kledingzaak "kik" eens binnen wandelen. Daar ruikt het nog synthetiser dan bij Zeeman of Wibra
Ik kocht altijd de grote zakken silica korrels bij Kaufland, Beviel me beter dan andere kattenbakvulling.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij kattebakkorrels "Klump Strau" had ik klontvormende korrels verwacht. Die van Kaufland doen dat niet, die van DM (merk "Bianca") doen dat wel
En mocht je naar binnen moeten: Duits praten..quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor diegene die morgenochtend tijd en zin hebben, morgen heeft Aldi Sued kinderkleding in de aanbieding. Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Koffie mee, parkeren met zicht op de winkel(ingang) en genieten.
vergeet het boos kijken naar andere nederlanders nietquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:16 schreef qltel het volgende:
[..]
En mocht je naar binnen moeten: Duits praten..
Ik moest lachen. Excuus, ik moet nog steeds lachenquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Hangt er vanaf wat je nodig hebt en waar je naartoe gaatquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:12 schreef Deezertje het volgende:
Zo naar Duitsland om te shoppen! Zaterdag is altijd wel hel, megadruk! Maar ja, kan alleen vandaag! Hopen dat niet veel is uitverkocht...
Penny, Aldi, DM, Tchiboquote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:13 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je nodig hebt en waar je naartoe gaat![]()
Veel plezier
kom aankomende zaterdag nog maar een keer. dan kun je zien wat druk is.quote:Op zondag 23 februari 2014 12:50 schreef Deezertje het volgende:
Gisteren abnormaal druk in Kranenburg!
Mensen kwamen met karren vol drank uit de Aldi, Rewe en Penny lopen.
Week voor carnaval dus misschien daarom extra druk
98% was NL-kenteken.
Zelf met kar vol uit de DM-gelopen. Hadden kwam ik later achter 1x artikel van 45 cent teveel aangeslagen, maar goedAldi was echt gigantisch druk, mensen graaien en graaien.
Lidl ook, en trouwens wel meer merken. Had er eerst een "anti" tegen, bier uit plastic maar mag niet klagen. Ik vind Lemon Bier, de Radler en Wit bier uit plastiek van Lidl best te pruimen.quote:Op zondag 23 februari 2014 19:08 schreef CafeRoker het volgende:
De aldi heeft plastic flesjes bier. Ook ideaal voor carnaval op plaatsen waar je geen glas mee mag nemen.
Ja, geweldig hequote:Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kreeg op youtube net deze reclame van edeka voor de clip die ik wilde kijken, vind hem beter dan wat ik eigenlijk wilde kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |