abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136416540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.

Hou van dikke zurige mayo :-)
Thomy O+
Wel die in een tube nemen. Wij zagen afgelopen zaterdag dat er echt een verschil is tussen de pot en de tube. Wij dachten eerst dat we het verzonnen dat we de tube lekkerder vonden. Maar in de tube zit 82% olie en in de pot 80%.
Spoilers!
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 21:36:29 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136417871
Dankje,zal es kijken of dit dé mayo is. Heb nu Homann, maar das het toch net niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_136428025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.

Hou van dikke zurige mayo :-)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan kan ik Albert Heijn Belgische Mayonaise aanbevelen; Die smaakt echt zoals de belse en heeft zeer weinig slechte zaken in zich (e-nr rotzooi enzo)
pi_136428121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 06:25 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan kan ik Albert Heijn Belgische Mayonaise aanbevelen; Die smaakt echt zoals de belse en heeft zeer weinig slechte zaken in zich (e-nr rotzooi enzo)
e-nr shizzle is niet altijd rotzooi, vriend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:05:37 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136428411
Ach een e-nummer foobje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136428453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach een e-nummer foobje
Naast de xenofoob, de islamofoob en de homofoob is nu ook e-nummerfobie populariteit aan het winnen onder een deel van de bevolking.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:17:05 #107
45206 Pietverdriet
pi_136428494
Dan ben ik een Fobieodium
pi_136428527
Ik heb odiumfobie ;(
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:24:21 #109
45206 Pietverdriet
pi_136428546
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:21 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb odiumfobie ;(
Qui oderunt te oderunt,
pi_136428605
Maar wat ik niet vrees is de invasie van goedkope Duitse boodschappen :7
pi_136440049
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

e-nr shizzle is niet altijd rotzooi, vriend.
Niet altijd nee, maar de E621 shit die overal in wordt gestopt is echt niet goed voor je.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:40:01 #112
45206 Pietverdriet
pi_136440116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:37 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Niet altijd nee, maar de E621 shit die overal in wordt gestopt is echt niet goed voor je.
goed
Over Glutamaat, E621 (MSG) schreef ik eerder:
Het werd voor het eerst geisoleerd in 1908 door Kikunae Ikeda uit Kelp. Dit wordt in Japan al sinds eeuwen gegeten (gedocumenteerd sinds 797)

Het hele verhaal over het Chinees restaurant syndroom begon in 1968 toen Robert Ho Man Kwok een brief schreef aan de New England journal of medicine schreef. HIj merkte hier in op dat ie wel eens hoofdpijn had na het bezoek aan een chinees restaurant.

ZONDER enige wetenschappelijke research kregen smaakversterkers er de schuld van. Zonder enige research nog enige wetenschappelijke reden.

Pas in 1993, let wel, 25 jaar later ! Werd het eerste wetenschappelijke dubbelblinde onderzoek naar smaakversterkers en hoofdpijn gedaan. (Tarasof en Kelly) Ze maakten eerst gehakt van voorgaande onderzoeken, die absoluut onwetenschappelijk bleken, statistiek verkeerd gebruikten.
Op basis van het onderzoek van Tarasof en Kelly die twee populaties in 4 groepen verdeelden (mensen die beweerden gevoelig te zijn voor MSG en mensen die dat niet waren, verdeeld in random groepen waar ze MSG kregen en placebos) trek ik wel conclusies.
De enige persoon die reageerde was iemand die een placebo kreeg.
Er is geen enkel bewijs voor dat MSG hoofdpijn veroorzaakt als ding op zich, het enige verband wat is aangetoont is dan mensen die een tekort hebben aan vitamine B6 hoofdpijn kunnen krijgen indien ze MSG binnen krijgen. (Karl Folkers, uni van Texas)

MSG= Mono Sodium Glutamaat =Ve-Tsin trouwens

Oh en dan nog iets, glutamaat komt van nature voor in veel zaken als oude kaas, gedroogde tomaten, boullion of stoofvlees die een tijd heeft staan pruttelen, ansjovis, doperwtjes, salami, etc etc
Het ontstaat door de afbraak van eiwitten, en geeft de volle rijke smaak die je kent van bv oude kaas, gedroogde tomaten of salami.
Sterker nog, je lichaam maakt het zelf.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:42:36 #113
45206 Pietverdriet
pi_136440195
Naar Glutamaat is vreselijk veel onderzoek gedaan, en er wordt verschrikkelijk veel onzin over verteld, maar het is echt heel erg onschuldig
pi_136440267
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136440399
ze hebben in dld altijd gewoon dingen... die ze hier gewoon niet hebben!!!
ik heb altijd braadworsten als ik ga veel beter dan de nedelrandse saucijzen die ze braadworst noemen....
mix voor gehaktballen enzo en ach dat wat ik tegenkom hahahaha
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:51:16 #116
45206 Pietverdriet
pi_136440435
quote:
Ze zijn geniaal, maar weet jij ook wie het is die ze heeft bedacht?
pi_136440510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn geniaal, maar weet jij ook wie het is die ze heeft bedacht?
Australische chemicus dacht ik, staat wel in het artikel.

James Kennedy, heet hij, leraar scheikunde in Melbourne:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/
Je kunt zelfs posters bestellen:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/order-prints/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:00:36 #118
45206 Pietverdriet
pi_136440702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:53 schreef Felagund het volgende:

[..]

Australische chemicus dacht ik, staat wel in het artikel.

James Kennedy, heet hij, leraar scheikunde in Melbourne:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/
Je kunt zelfs posters bestellen:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/order-prints/
Dank je, de man is een held!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:57:58 #119
63722 z80
I fink you freaky
pi_136449248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

goed
Over Glutamaat, E621 (MSG) schreef ik eerder:
Het werd voor het eerst geisoleerd in 1908 door Kikunae Ikeda uit Kelp. Dit wordt in Japan al sinds eeuwen gegeten (gedocumenteerd sinds 797)

Het hele verhaal over het Chinees restaurant syndroom begon in 1968 toen Robert Ho Man Kwok een brief schreef aan de New England journal of medicine schreef. HIj merkte hier in op dat ie wel eens hoofdpijn had na het bezoek aan een chinees restaurant.

ZONDER enige wetenschappelijke research kregen smaakversterkers er de schuld van. Zonder enige research nog enige wetenschappelijke reden.

Pas in 1993, let wel, 25 jaar later ! Werd het eerste wetenschappelijke dubbelblinde onderzoek naar smaakversterkers en hoofdpijn gedaan. (Tarasof en Kelly) Ze maakten eerst gehakt van voorgaande onderzoeken, die absoluut onwetenschappelijk bleken, statistiek verkeerd gebruikten.
Op basis van het onderzoek van Tarasof en Kelly die twee populaties in 4 groepen verdeelden (mensen die beweerden gevoelig te zijn voor MSG en mensen die dat niet waren, verdeeld in random groepen waar ze MSG kregen en placebos) trek ik wel conclusies.
De enige persoon die reageerde was iemand die een placebo kreeg.
Er is geen enkel bewijs voor dat MSG hoofdpijn veroorzaakt als ding op zich, het enige verband wat is aangetoont is dan mensen die een tekort hebben aan vitamine B6 hoofdpijn kunnen krijgen indien ze MSG binnen krijgen. (Karl Folkers, uni van Texas)

MSG= Mono Sodium Glutamaat =Ve-Tsin trouwens

Oh en dan nog iets, glutamaat komt van nature voor in veel zaken als oude kaas, gedroogde tomaten, boullion of stoofvlees die een tijd heeft staan pruttelen, ansjovis, doperwtjes, salami, etc etc
Het ontstaat door de afbraak van eiwitten, en geeft de volle rijke smaak die je kent van bv oude kaas, gedroogde tomaten of salami.
Sterker nog, je lichaam maakt het zelf.
ga die trol nou niet voeren. gewoon dood negeren help het beste.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:05:02 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_136449504
pi_136449821
En nu richten we ons weer op boodschappen doen in Dld okay. Ik koop daar nagenoeg al mijn boodschappen, maar Belse Mayonaise van Ah vind ik het lekkerst.
Maar voor de meeste dingen kunnen we goedkoper / lekkerder / gezonder terecht in Duitsland en doen wij daar dus de meeste boodschappen.
pi_136460672
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?

Word dat weer Kleve?
pi_136461460
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?

Word dat weer Kleve?
Dagje Oberhausen ook leuk, wel wat verder rijden
  zaterdag 8 februari 2014 @ 08:28:54 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136461479
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:

Word dat weer Kleve?
Je kan met de trein naar Nijmegen, er is een directe bus naar Kranenburg. Is een mooi plaatsje met een Aldi, Pennymarkt, Rewe, DM.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 februari 2014 @ 08:38:58 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136461511
Kranenburg is wel heel klein, een hele dag kun je daar niet zoekbrengen. Dan zou ik toch doorrijden naar Kleve, gewoon blijven zitten in de bus :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:13:01 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136461672
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 08:22 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dagje Oberhausen ook leuk, wel wat verder rijden
Je zou zelf naar Düsseldorf of Keulen door kunnen treinen, als je eenmaal in Duitsland bent dan ben je er zo met de hsl.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:14:26 #127
45206 Pietverdriet
pi_136461686
quote:

Word dat weer Kleve?
Als je wilt citytrippen, neem de ICE naar Düsseldorf.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 00:33:27 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136491253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:14 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom persé bij de Edeka :?

En ik denk toch dat het een kwestie van uitproberen is....Volgende keer dat je dus weer gaat, een paar verschillende meenemen ;) ^O^
Omdat de Edeka het dichtste bij is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 februari 2014 @ 18:02:37 #129
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136514147
Ik mis de Famila en de Mülti in de openingspost.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:11:35 #130
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136514531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oldenzaal, 32.000 inwoners; 2 Aldi's, 1 Lidl, 3 C1000, 1 AH, 1 Jumbo, 1 Emté... 9 supermarkten :)
Hoogezand-Sappemeer: 2x C1000 (1 ervan wordt Coop en de ander Jumbo) 2x Jumbo (binnenkort dus 3) 1x Coop (binnenkort 2) 2x Aldi, 2x Lidl en 1x AH. Dus nu 10 supermarkten.
pi_136514735
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:02 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik mis de Famila en de Mülti in de openingspost.
Er zijn maar drie Multi's in Dld en die zijn in Emden en Leer.
En er zijn maar twee Familia's in de buurt van de grens en die is groot maar niet de goedkoopste. Ik denk daarom dat ze niet in de openingspost staan.
Wij gaan trouwens zelden naar Familia en Leer, wij rijden vaak naar Papenburg naar Real en Kaufland. Dat is net zover / dichterbij en geen oponthoud bij de tunnel :7
  zondag 9 februari 2014 @ 18:18:30 #132
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136514805
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:16 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Er zijn maar drie Multi's in Dld en die zijn in Emden en Leer.
En er zijn maar twee Familia's in de buurt van de grens en die is groot maar niet de goedkoopste. Ik denk daarom dat ze niet in de openingspost staan.
Wij gaan trouwens zelden naar Familia en Leer, wij rijden vaak naar Papenburg naar Real en Kaufland. Dat is net zover / dichterbij en geen oponthoud bij de tunnel :7
Zijn meerdere van de Famila, ik weet er 3. Leer, Oldenburg en ergens niet ver daar uit de buurt nog 1. Kwam er laatst toevallig langs. Weet alleen de plaatsnaam niet meer, was een klein dorpje.

Ff gecheckt, zit een Famila in Friesoythe.

Die tunnel is inderdaad een ramp nu, vooral overdag. Ik rij er niet meer door, gewoon de eerste afslag voor de tunnel nemen en 5 minuten later ben ik bij de Famila :) .

Maar Leer is vanaf Nieuweschans iets dichterbij dan Papenburg, heb een de afstand qua kilometers bekeken maar veel scheelt het niet.

Reaal en Kaufland kom ik ook vaak, altijd leuke aanbiedingen daar.
pi_136515480
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:18 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Zijn meerdere van de Famila, ik weet er 3. Leer, Oldenburg en ergens niet ver daar uit de buurt nog 1. Kwam er laatst toevallig langs. Weet alleen de plaatsnaam niet meer, was een klein dorpje.

Ff gecheckt, zit een Famila in Friesoythe.

Die tunnel is inderdaad een ramp nu, vooral overdag. Ik rij er niet meer door, gewoon de eerste afslag voor de tunnel nemen en 5 minuten later ben ik bij de Famila :) .

Maar Leer is vanaf Nieuweschans iets dichterbij dan Papenburg, heb een de afstand qua kilometers bekeken maar veel scheelt het niet.

Reaal en Kaufland kom ik ook vaak, altijd leuke aanbiedingen daar.

Inderdaad. En in Bunde even naar Nix Wie Hin (er zijn meer filialen dus ook tip voor anderen) voor shampoo en ijzerwaren. Ik kocht daar eens rol kippengaas voor 9 euro waar ik NL voor zelfde rol bij Formido ruim 40 moest betalen!
Klahsen voor de schoenen en in Aschendorf zo nu en dan ook naar Postenbörse (ook daarvan zijn meer filialen, tip voor anderen). Bij Postenbörse wandel je nooit zonder lege handen de deur uit :D
  zondag 9 februari 2014 @ 18:41:28 #134
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136515636
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:37 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Inderdaad. En in Bunde even naar Nix Wie Hin (er zijn meer filialen dus ook tip voor anderen) voor shampoo en ijzerwaren. Ik kocht daar eens rol kippengaas voor 9 euro waar ik NL voor zelfde rol bij Formido ruim 40 moest betalen!
Klahsen voor de schoenen en in Aschendorf zo nu en dan ook naar Postenbörse (ook daarvan zijn meer filialen, tip voor anderen). Bij Postenbörse wandel je nooit zonder lege handen de deur uit :D
Wat is Postenbörse voor winkel? Ook restantenverkoop net als Nix Wie Hin?
pi_136516721
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:41 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Wat is Postenbörse voor winkel? Ook restantenverkoop net als Nix Wie Hin?
Postenbörse heeft wat weg van Action en Nix wie Hin. Heel veel spullen. Veel zooi en net-niet dingen, maar dan zit er net iets tussen dat je gebruiken kunt en wat echt een stuk goedkoper is.
Wij hadden rollen cellofaam waar je zo leuk cadeaus enzo mee in kunt pakken; veel goedkoper dan elders. Fietstassen, schoolspullen, glazen, enzovoort enzovoort.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:47:26 #136
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136526147
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:07 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Postenbörse heeft wat weg van Action en Nix wie Hin. Heel veel spullen. Veel zooi en net-niet dingen, maar dan zit er net iets tussen dat je gebruiken kunt en wat echt een stuk goedkoper is.
Wij hadden rollen cellofaam waar je zo leuk cadeaus enzo mee in kunt pakken; veel goedkoper dan elders. Fietstassen, schoolspullen, glazen, enzovoort enzovoort.
Waar zit die? Ik ga vanaf deze week klussen in mijn nieuwe woning dus wie weet dat ik er nog dingen vind die ik kan gebruiken :P Koopjes zijn altijd welkom hier :)
pi_136527551
Ik ben afgelopen week voor het eerst in jaren naar de nederlandse aldi geweest, dat was toch een beetje een afknapper na de duitse aldi sued :{
pi_136532177
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:06 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben afgelopen week voor het eerst in jaren naar de nederlandse aldi geweest, dat was toch een beetje een afknapper na de duitse aldi sued :{
Ik ga al jaren niet meer naar de Aldi omdat het elke keer toch tegenvalt. Die moeten in Nederland echt eens een andere weg in slaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136533609
Ik kom er nog wel voor de koffie, maar voor de rest ziet het er inderdaad wat armzalig uit vergeleken met de Duitse Aldi(-Süd).
Album top 100 2024
pi_136535365
Action zit ook in Duitsland. Althans in Leer. Achter de McDonalds. :D
pi_136537223
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:47 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Waar zit die? Ik ga vanaf deze week klussen in mijn nieuwe woning dus wie weet dat ik er nog dingen vind die ik kan gebruiken :P Koopjes zijn altijd welkom hier :)
Nix wie hin zit hier:
https://maps.google.nl/?l(...)19,0.013797&t=m&z=16

En Postenborse hier voor het station achter de Lidl: https://maps.google.nl/?l(...)34,0.013797&t=m&z=16
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 februari 2014 @ 06:51:34 #142
13151 crew  Rewimo
pi_136537300
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef MCH het volgende:
In Goch ook (was het 6e filiaal dat geopend werd in DLD)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136537768
Niet alleen de consumenten gaan de grens over :D

http://www.l1.nl/nieuws/2(...)ezingsbord-duitsland

quote:
GroenLinks Sittard plaatst verkiezingsbord in Duitsland

Strategischer kun je een verkiezingsbord bijna niet opstellen.

GroenLinks Sittard-Geleen heeft een grote poster geplaatst bij een winkelcentrum in Tüddern, net over de Duitse grens.

Het bord staat er sinds donderdagavond en is sindsdien gezien door duizenden Nederlanders die in Tüddern hun boodschappen komen doen.

Statement

GroenLinks wil met het verkiezingsbord op Duits grondgebied een statement maken. In Sittard-Geleen is de leegloop van de eigen winkelcentra een belangrijk verkiezingsthema. Volgens de partij is het te gemakkelijk om alleen het 'winkelen over de grens' daar als oorzaak voor aan te wijzen.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:46:19 #144
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136538702
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef MCH het volgende:
Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:47:13 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136538723
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
Dat valt best wel mee, en er zijn ook dingen goedkoper.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:49:06 #146
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136538764
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 06:29 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nix wie hin zit hier:
https://maps.google.nl/?l(...)19,0.013797&t=m&z=16

En Postenborse hier voor het station achter de Lidl: https://maps.google.nl/?l(...)34,0.013797&t=m&z=16

Dan ben ik weleens bij Postenborse geweest :P Herinnerde me de naam niet. Stonk er in elk geval niet zo erg als bij Nix Wie Hin, daar hangt altijd zo'n aparte vieze lucht.
pi_136657716
Kun je in Duitsland gekochte bierkratten zonder problemen in een Nederlandse supermarkt inleveren (even afgezien van merken die ze hier niet verkopen)?
pi_136657841
Welke supermarkten zijn er interessant om langs te gaan in Kleve? :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:09:51 #149
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_136661088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef Puala het volgende:
De Aldi en de Edeka op de Hoffmanallee.
En de Kaufland, ik ga altijd naar die op de Olmstrasse.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_136672526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef Puala het volgende:
Aldi Sued en Kaufland.
Mokkel met stuntstok
pi_136673237
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:56 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Aldi Sued en Kaufland.
Dit. Plus de DM drogist naast de Aldi. en eventueel Trinkgut en Fresschnapf.

Shit, ik had in het vorige topic een mooi Kleve winkellijstje met adressen gemaakt. Ik acht dat dat misschien wel in de OP kon omdat we toch vaak dezelfde vraag krijgen maar we zijn alweer op de (voor mij) derde pagina.
Spoilers!
pi_136673453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit. Plus de DM drogist naast de Aldi. en eventueel Trinkgut en Fresschnapf.

Shit, ik had in het vorige topic een mooi Kleve winkellijstje met adressen gemaakt. Ik acht dat dat misschien wel in de OP kon omdat we toch vaak dezelfde vraag krijgen maar we zijn alweer op de (voor mij) derde pagina.
heb je die lijst of de post, een linkje? doe ik 'm d'r in
Mokkel met stuntstok
pi_136678122
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:49 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dan ben ik weleens bij Postenborse geweest :P Herinnerde me de naam niet. Stonk er in elk geval niet zo erg als bij Nix Wie Hin, daar hangt altijd zo'n aparte vieze lucht.
En bij Nix wie Hin hoor je ook altijd zo'n raar geluid alsof er iets zit te storen op speakers / boxen _O-
Maar als je die vindt stinken dan moet je kledingzaak "kik" eens binnen wandelen. Daar ruikt het nog synthetiser dan bij Zeeman of Wibra :Y
pi_136678623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:28 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

heb je die lijst of de post, een linkje? doe ik 'm d'r in
Oh ja, dat kan jij ^O^ Even zoeken.

Edit: stomme iPad :r Ik kan dus geen teksten selecteren. Het is dus post 215 uit het vorige topic. Ik had hem wat aan willen passen want er staat wat persoonlijke info en een typo in, die hoeven niet perse in de OP ;)

[ Bericht 25% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-02-2014 20:42:16 ]
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 20:45:58 #155
13151 crew  Rewimo
pi_136679314
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

De aanbiedingen zijn precies hetzelfde en van andere prijzen merk ik ook niks :)
pi_136679428
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh ja, dat kan jij ^O^ Even zoeken.

Edit: stomme iPad :r Ik kan dus geen teksten selecteren. Het is dus post 215 uit het vorige topic. Ik had hem wat aan willen passen want er staat wat persoonlijke info en een typo in, die hoeven niet perse in de OP ;)
Gelukt geloof ik :)
Mokkel met stuntstok
pi_136679916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:47 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Gelukt geloof ik :)
Ja, handig zo! al zeg ik het zelf :+
Er staat alleen nog een spatie te weinig in de laatste zin (Duitseversie)
Spoilers!
pi_136679984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, handig zo! al zeg ik het zelf :+
Er staat alleen nog een spatie te weinig in de laatste zin (Duitseversie)
Zo stond het in jouw post :6
Mokkel met stuntstok
pi_136680077
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:57 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Zo stond het in jouw post :6
;(
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 20:59:55 #160
13151 crew  Rewimo
pi_136680118
quote:
Fressnapf is de Duitse versie van Dierendiscounter Jumper.
Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dus :) )
pi_136680178
w/
Mokkel met stuntstok
pi_136681006
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik wist dat er iets niet goed zat aan dat woord 8-)
Spoilers!
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:27:06 #163
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136681857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De aanbiedingen zijn precies hetzelfde en van andere prijzen merk ik ook niks :)
Ik kom regelmatig bij de Action in Leer, viel me afgelopen week op dat vooral de klus (hoogglans verf, muurverf e.d.) en hobby artikelen (acrylverf e.d.) er duurder zijn. Emmer witte muurverf in Leer 13,99 per emmer, hier net onder de 11euro per emmer. Inhoud is hetzelfde.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 21:46:04 #164
13151 crew  Rewimo
pi_136683051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:27 schreef Wildervankstertje het volgende:

Ik kom regelmatig bij de Action in Leer, viel me afgelopen week op dat vooral de klus (hoogglans verf, muurverf e.d.) en hobby artikelen (acrylverf e.d.) er duurder zijn. Emmer witte muurverf in Leer 13,99 per emmer, hier net onder de 11euro per emmer. Inhoud is hetzelfde.
Dat koop ik nooit :+
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:23:03 #165
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_136689765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Plus dat de Jumper niet echt een discounter is :P
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:22:14 #166
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136714548
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat koop ik nooit :+
Ben nu aan het klussen in mijn nieuwe woning, dus overal op zoek naar koopjes :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 februari 2014 @ 20:24:13 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136714615
Mijn Netto wordt een Rewe... Ik weet nog niet of ik dat heel erg leuk vind.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:27:14 #168
45206 Pietverdriet
pi_136714719
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:
Rewe heeft goed vlees
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:38:53 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_136715240
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:
persoonlijk vind ik de Rewe beter dan de netto. en echt goedkoop is de netto ook niet.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 februari 2014 @ 20:40:24 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136715315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:38 schreef z80 het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik de Rewe beter dan de netto. en echt goedkoop is de netto ook niet.
Ik vind Rewe vergelijkbaar met Appie en Netto met C1000. Ik ga me laten verrassen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_136716580
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:23 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Plus dat de Jumper niet echt een discounter is :P
Wel hier in de randstad hoor.
Spoilers!
pi_136717315
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind Rewe vergelijkbaar met Appie en Netto met C1000. Ik ga me laten verrassen :)
Nou ik vind c1000 wel iets luxer / oordelijker hoor dan Netto. Netto doet mij meer denken aan de toenmalige Edah
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:00:06 #173
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_136723684
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wel hier in de randstad hoor.
De Jumper is niks goedkoper dan de Pets Place of de Welkoop.
En die zijn bijna altijd duurder dan Zooplus.
  zondag 16 februari 2014 @ 18:22:18 #174
155616 Proximo
For god, king & country
pi_136781836
Netto Markt _O_
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 16 februari 2014 @ 19:05:59 #175
45206 Pietverdriet
pi_136783177
Van alle discounters/supermarkten vind ik Norma trouwens de minste, ben de laatste tijd wat vaker bij penny geweest en die bevalt me ook goed, naast Aldi Sued.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:51:22 #176
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136787755
Bij kattebakkorrels "Klump Strau" had ik klontvormende korrels verwacht. Die van Kaufland doen dat niet, die van DM (merk "Bianca") doen dat wel :)
censuur :O
pi_136790654
Bij Fressnapf stond naast elke soort kattengrit een bakje met nat grit zodat klanten de kwaliteit kunnen belijken :D
Spoilers!
pi_136884626
Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal in Duitsland kopen. Hier een extra topic :7
pi_136884668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:52 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal in Duitsland kopen. Hier een extra topic :7
Dat had toch ook hier gekund?
Mokkel met stuntstok
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:28:43 #180
45206 Pietverdriet
pi_136885658
Voor diegene die morgenochtend tijd en zin hebben, morgen heeft Aldi Sued kinderkleding in de aanbieding. Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Koffie mee, parkeren met zicht op de winkel(ingang) en genieten.
pi_136892470
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:54 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dat had toch ook hier gekund?
Nee dit gaat alleen over Supermarkten. Ik heb zelf mijn tweede kaminofen gekocht, die koop je niet in de supermarkt ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:14:38 #182
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136892988
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:22 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En bij Nix wie Hin hoor je ook altijd zo'n raar geluid alsof er iets zit te storen op speakers / boxen _O-
Maar als je die vindt stinken dan moet je kledingzaak "kik" eens binnen wandelen. Daar ruikt het nog synthetiser dan bij Zeeman of Wibra :Y
Kom vaak bij de Kik, maar de filialen waar ik meestal kom vind ik niet stinken. Kik zit trouwens ook in Groningen nu, Oude Ebbingestraat. Veel mooiere winkel dan de Duitse filialen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:16:05 #183
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136893042
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij kattebakkorrels "Klump Strau" had ik klontvormende korrels verwacht. Die van Kaufland doen dat niet, die van DM (merk "Bianca") doen dat wel :)
Ik kocht altijd de grote zakken silica korrels bij Kaufland, Beviel me beter dan andere kattenbakvulling.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 februari 2014 @ 16:16:28 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136895783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor diegene die morgenochtend tijd en zin hebben, morgen heeft Aldi Sued kinderkleding in de aanbieding. Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Koffie mee, parkeren met zicht op de winkel(ingang) en genieten.
En mocht je naar binnen moeten: Duits praten..
pi_136896406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:16 schreef qltel het volgende:

[..]

En mocht je naar binnen moeten: Duits praten..
vergeet het boos kijken naar andere nederlanders niet >:)
pi_136975101
Hi Leonie uit Surhuisterveen hier. Is hier iemand uit Surhuisterveen/Drachten/Groningen/Leeuwarden of ergens anders in de buurt, die af en toe naar Duitsland gaat om te shoppen en met mij de benzinekosten wil delen? Ik heb geen rijbewijs, maar kan wel vertalen, ben namelijk duits ;).Via blablacar.nl kan ik niet veel ritten vinden, dus dacht ik, ik vraag hier eens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Feli op 22-02-2014 01:42:52 (verward met alias en zo) ]
Pauze....
pi_136975238
Is de trein naar Leer/Weener geen optie? Al kun je dan natuurlijk niet zoveel meenemen.
pi_136975304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Ik moest lachen. Excuus, ik moet nog steeds lachen :')
pi_136975424
Openbaar vervoer is echt erg duur, dan deel ik liever de benzinekosten, vandaar. Soms gaat er ook iemand van Groningen naar Leer voor 3 euro (blablacar.nl) bijvoorbeeld, maar naja hoe meer mensen ik ken, hoe beter. Plus, tis gezelliger.
Pauze....
pi_136975626
Arriva ziet de trein naar Leer als binnenlands vervoer. Je kunt daar ook gewoon met chipkaart/kruivatkaartjes reizen, zodat het niet duurder is dan binnenlands vervoer.

Maar ik ga zelf ook liever met de auto. Ik zal je oproep onthouden, al ga ik niet heel vaak die kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 15:07:58 ]
pi_136975840
Dankjewel LeTourdeFrance! Mocht het doorgaan verheug ik me erop :) Leberkäse, ich komme ;)
Pauze....
pi_137006070
Zo naar Duitsland om te shoppen! Zaterdag is altijd wel hel, megadruk! Maar ja, kan alleen vandaag! Hopen dat niet veel is uitverkocht...
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:13:51 #193
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137006082
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:12 schreef Deezertje het volgende:
Zo naar Duitsland om te shoppen! Zaterdag is altijd wel hel, megadruk! Maar ja, kan alleen vandaag! Hopen dat niet veel is uitverkocht...
Hangt er vanaf wat je nodig hebt en waar je naartoe gaat :P

Veel plezier :)
pi_137006229
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:13 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je nodig hebt en waar je naartoe gaat :P

Veel plezier :)
Penny, Aldi, DM, Tchibo :P
pi_137044429
Gisteren abnormaal druk in Kranenburg!
Mensen kwamen met karren vol drank uit de Aldi, Rewe en Penny lopen.
Week voor carnaval dus misschien daarom extra druk ;)
98% was NL-kenteken.

Zelf met kar vol uit de DM-gelopen. Hadden kwam ik later achter 1x artikel van 45 cent teveel aangeslagen, maar goed ;) Aldi was echt gigantisch druk, mensen graaien en graaien.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:06:15 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_137060466
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:50 schreef Deezertje het volgende:
Gisteren abnormaal druk in Kranenburg!
Mensen kwamen met karren vol drank uit de Aldi, Rewe en Penny lopen.
Week voor carnaval dus misschien daarom extra druk ;)
98% was NL-kenteken.

Zelf met kar vol uit de DM-gelopen. Hadden kwam ik later achter 1x artikel van 45 cent teveel aangeslagen, maar goed ;) Aldi was echt gigantisch druk, mensen graaien en graaien.
kom aankomende zaterdag nog maar een keer. dan kun je zien wat druk is. :Y
met Rosenmontag zittende winkels dicht of sluiten eerder. gevolg, volgens de Duitsers breekt er dan een hongerperiode aan en moet je massaal inkopen gaan doen.
pi_137060598
De aldi heeft plastic flesjes bier. Ook ideaal voor carnaval op plaatsen waar je geen glas mee mag nemen.
pi_137061442
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:08 schreef CafeRoker het volgende:
De aldi heeft plastic flesjes bier. Ook ideaal voor carnaval op plaatsen waar je geen glas mee mag nemen.
Lidl ook, en trouwens wel meer merken. Had er eerst een "anti" tegen, bier uit plastic maar mag niet klagen. Ik vind Lemon Bier, de Radler en Wit bier uit plastiek van Lidl best te pruimen.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:05:30 #199
45206 Pietverdriet
pi_137093654
Kreeg op youtube net deze reclame van edeka voor de clip die ik wilde kijken, vind hem beter dan wat ik eigenlijk wilde kijken
pi_137093716
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kreeg op youtube net deze reclame van edeka voor de clip die ik wilde kijken, vind hem beter dan wat ik eigenlijk wilde kijken
Ja, geweldig he _O- die stem, die kop, die tekst _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')