Wat voor type?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:39 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik heb een Fritel, vraag me niet wat voor type... We hebben hem in 2007 of 2008 gekocht. Roest nog nergens (staat altijd buiten onder een afdak), warmt goed en snel op en houdt de temperatuur goed vast. Ik ben meer dan tevreden.
En wanneeer heb je hem gekocht? Heb je geen last van roest (weet niet of je hem binnen of buiten gebruikt)? Warmt ie wel een beetje goed en snel, en verliest ie niet de temperatuur als je er wat in doet? Ben je een beetje tevreden er over?quote:
Ik ben er prima tevreden over, heb 'm een jaar of 4 geleden gekocht en staat normaal gezien in de kelder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:01 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
En wanneeer heb je hem gekocht? Heb je geen last van roest (weet niet of je hem binnen of buiten gebruikt)? Warmt ie wel een beetje goed en snel, en verliest ie niet de temperatuur als je er wat in doet? Ben je een beetje tevreden er over?
Ah ik dacht dat het een vraag was nav mijn friteuse..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:12 schreef Sannr_ het volgende:
SiGNe, ik reageerde op jouw reactie op AnnaNiem, maar dank voor de omschrijving, grappig trouwens ook dat niemand de friteuse in de keuken heeft zoals ik :p
In welke volume komt ossenwit?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:34 schreef Sannr_ het volgende:
Met z'n tweeen is een normale 3L pan genoeg, 2,5 is net irritant omdat je olie altijd koopt in verpakkingen van 2 of 3 liter.
Twee kilo, verpakt in 6 blokken maar kunnen er ook 8 zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In welke volume komt ossenwit?
Ik vroeg me eigenlijk af of dat dan zoveel lichter is dan water dat het ongeveer 2.5 liter wordt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Twee kilo, verpakt in 6 blokken maar kunnen er ook 8 zijn.
edit: ah, 4 blokken dus..
Eerder zwaarder dan water, iets minder dan 2 liter dus maar het zal ook niet dusdanig minder zijn dan anderhalve liter.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vroeg me eigenlijk af of dat dan zoveel lichter is dan water dat het ongeveer 2.5 liter wordt.
je hebt meer kans dat de olie te warm wordt en er een vlam in de pan komt. Als je het met beleid doet is er niks aan de hand. Onhandig en volkomen uit de tijd is het echter wel.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:26 schreef Re.active het volgende:
Nee zie niet in hoe dit gevaarlijk is. Als je een thermometer er in hangt weet je hoe heet de olie is en zolang je geen bevroren friet met ijsklompen erin laat zakken is er niks aan het handje
Hadden er vroeger thuis ook eentje.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:58 schreef Sorella het volgende:
Ik heb er nog steeds spijt van dat ik toen mijn ouderwetse op het gas frituurpan heb weg gedaan, was ideaal voor oliebollen.
Die is geheel correctquote:Wij hebben een delonghi 4 liter pan, helemaal uit elkaar te halen en een vermogen van 3200 of 3500 watt.
Met de gedachte: hoe meer vermogen hoe eerder het vet weer op temperatuur is als ik er patat in gooi.
Vet is lichter dan waterquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerder zwaarder dan water, iets minder dan 2 liter dus maar het zal ook niet dusdanig minder zijn dan anderhalve liter.
Laten we zeggen, 1,9 liter per 2 kilo, denk dat je dan wel goed zit.
Enmet een pan van 3 liter doe je dus gewoon 6 blokken in de pan.
De mijne is 4 liter en dan zit ik dus aan 2 hele verpakkingen.
Dit inderdaad (maar dan geen pindaolie) in combinati met zoiets:quote:Op zondag 26 januari 2014 17:53 schreef minilot het volgende:
Geen frituurpan. Als ik zo heel af en toe eens iets moet frituren dan gooi ik een fles pindaolie leeg in een stevige gietijzeren braadpan. Dat + dit:
[ afbeelding ]
= eenvoudig frituren als je het maar soms doet.
quote:Op maandag 27 januari 2014 09:06 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dit inderdaad (maar dan geen pindaolie) in combinati met zoiets:
[ afbeelding ]
Werkt perfect voor mij.
Deze. Maar gebruik hem nooit. Open keuken en direct 2 dagen frituurlucht in mijn huis.quote:Op maandag 27 januari 2014 02:01 schreef Ferdii het volgende:
Princess pannetje van 20 eurie, doet zijn werk perfect. Gaat tot nu toe jaartje of 5 mee. Kan helemaal uit elkaar en in vaatwasser.
Mij niet gezien met een dure designpanzonde van het geld
Wat een schoonheid!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
Staat in de buitenkeuken onder een afdak, frituren doe ik in Ossewit
Zojuist besteld bij Cool Blue; morgen in huis en geen verzendkosten.quote:Op maandag 27 januari 2014 08:31 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb de Fritel SF 4371. Wat een bazenapparaat
Zo een hebben wij ook. Apart snacks en friet frituren = minder vaak het frietvet vervangen.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:24 schreef raulbouli het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal nieuw in doos nog..... zo vaak wordt er gefrituurd hier.....
Daar ga je geen spijt van krijgen hoor. Goede frituurolie/vet kopen en zelfs de goedkoopste snacks komen er prachtig uitquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zojuist besteld bij Cool Blue; morgen in huis en geen verzendkosten.
Daar kwam ik ook redelijk snel achter, dat dat achteraf gezien beter was.. meteen zwarte vlekken op m'n nieuwe element en m'n huis vol rook..quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je in Ossewit gaat frituren, ipv in vloeibaar vet, smelt een blok voor in een pan, op laag vuur, doe dat in de frituur, en doe de rest van de blokken erbij. Niet blokken vet op het element stapelen
Ossenwit!quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:50 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Daar ga je geen spijt van krijgen hoor. Goede frituurolie/vet kopen en zelfs de goedkoopste snacks komen er prachtig uit
We zijn met zn tweeën, dus teveel gaat er niet in tegelijk in deze pan van 4L.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Het beste resultaat bereik je trouwens altijd door niet teveel er in te gooien.
Teveel frieten maken het vet te koud. Het water in de aardappelstaafjes heeft een keer of drie hogere soortelijke warmte dan frietvet. Dat betekend dat voor ieder volume friet 1 graad te verwarmen bijna drie keer zoveel vet 1 graad omlaag gaat.
Schnitzels hoor je niet te frituren... (vind ik dan..)quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:04 schreef Leipo666 het volgende:
enige nadeel van onze huidige pan vind ik de breedte: passen net geen 2 schnitzels naast elkaar in
Horror ding, dat is geen frituurpan maar het werk van de duivel. Misschien iets gezonder maar het is gewoon geen patat meer, en de snacks zijn geen frituur snacks meer.quote:Op woensdag 29 januari 2014 21:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Schnitzels hoor je niet te frituren... (vind ik dan..)
Wij hebben een Philips Airfryer. Ideaal ding, even 5 minuten voorverwarmen, bevroren patat erin, 10-15 minuutjes zijn gang laten gaan en klaar.in die 10 minuten kan je mooi een stukje vlees bakken en salade ofzo klaarmaken.
ik wel, lekker Duits/Oostenrijksquote:Op woensdag 29 januari 2014 21:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Schnitzels hoor je niet te frituren... (vind ik dan..)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |