Wat voor type?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:39 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik heb een Fritel, vraag me niet wat voor type... We hebben hem in 2007 of 2008 gekocht. Roest nog nergens (staat altijd buiten onder een afdak), warmt goed en snel op en houdt de temperatuur goed vast. Ik ben meer dan tevreden.
En wanneeer heb je hem gekocht? Heb je geen last van roest (weet niet of je hem binnen of buiten gebruikt)? Warmt ie wel een beetje goed en snel, en verliest ie niet de temperatuur als je er wat in doet? Ben je een beetje tevreden er over?quote:
Ik ben er prima tevreden over, heb 'm een jaar of 4 geleden gekocht en staat normaal gezien in de kelder.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:01 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
En wanneeer heb je hem gekocht? Heb je geen last van roest (weet niet of je hem binnen of buiten gebruikt)? Warmt ie wel een beetje goed en snel, en verliest ie niet de temperatuur als je er wat in doet? Ben je een beetje tevreden er over?
Ah ik dacht dat het een vraag was nav mijn friteuse..quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:12 schreef Sannr_ het volgende:
SiGNe, ik reageerde op jouw reactie op AnnaNiem, maar dank voor de omschrijving, grappig trouwens ook dat niemand de friteuse in de keuken heeft zoals ik :p
In welke volume komt ossenwit?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:34 schreef Sannr_ het volgende:
Met z'n tweeen is een normale 3L pan genoeg, 2,5 is net irritant omdat je olie altijd koopt in verpakkingen van 2 of 3 liter.
Twee kilo, verpakt in 6 blokken maar kunnen er ook 8 zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In welke volume komt ossenwit?
Ik vroeg me eigenlijk af of dat dan zoveel lichter is dan water dat het ongeveer 2.5 liter wordt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Twee kilo, verpakt in 6 blokken maar kunnen er ook 8 zijn.
edit: ah, 4 blokken dus..
Eerder zwaarder dan water, iets minder dan 2 liter dus maar het zal ook niet dusdanig minder zijn dan anderhalve liter.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vroeg me eigenlijk af of dat dan zoveel lichter is dan water dat het ongeveer 2.5 liter wordt.
je hebt meer kans dat de olie te warm wordt en er een vlam in de pan komt. Als je het met beleid doet is er niks aan de hand. Onhandig en volkomen uit de tijd is het echter wel.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:26 schreef Re.active het volgende:
Nee zie niet in hoe dit gevaarlijk is. Als je een thermometer er in hangt weet je hoe heet de olie is en zolang je geen bevroren friet met ijsklompen erin laat zakken is er niks aan het handje
Hadden er vroeger thuis ook eentje.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:58 schreef Sorella het volgende:
Ik heb er nog steeds spijt van dat ik toen mijn ouderwetse op het gas frituurpan heb weg gedaan, was ideaal voor oliebollen.
Die is geheel correctquote:Wij hebben een delonghi 4 liter pan, helemaal uit elkaar te halen en een vermogen van 3200 of 3500 watt.
Met de gedachte: hoe meer vermogen hoe eerder het vet weer op temperatuur is als ik er patat in gooi.
Vet is lichter dan waterquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eerder zwaarder dan water, iets minder dan 2 liter dus maar het zal ook niet dusdanig minder zijn dan anderhalve liter.
Laten we zeggen, 1,9 liter per 2 kilo, denk dat je dan wel goed zit.
Enmet een pan van 3 liter doe je dus gewoon 6 blokken in de pan.
De mijne is 4 liter en dan zit ik dus aan 2 hele verpakkingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |