In Wenen vaak Schnitzel gegeten, maar die werden in een koekenpan gebakken, niet gefrituurdquote:Op donderdag 30 januari 2014 09:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik wel, lekker Duits/Oostenrijks
Zo een heb ik ook!..quote:Op zondag 26 januari 2014 11:16 schreef Re.active het volgende:
Ik heb gewoon een frituur"pan"
Staat ook nog eens mooi tussen de rest van de pannen, en gaat eeuwig mee![]()
[ afbeelding ]
Dan heb je geluk gehad, of een vriend van mij pech.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:38 schreef Nico987 het volgende:
Ik heb een princes van 20 euro, om de 3 jaar is dat ding te vet om aan te pakken, dan flikker ik hem weer weg. Doe ik een jaar zonder, en dan weer 3 jaar zo'n ding van 20 euro. Kapot zijn ze nog nooit gegaan.
Klopt, maar wel zwemmend waarschijnlijk. Een schnitzel moet groter dan het bord zijn dus heb je niks aan een gewone frituurpan, en bakken ze het in een hele grote koekenpan met een paar centimeter hele hete reuzel erin. Er staat me ook nog iets bij van een methode waarbij de schnitzel van het ene vetbad in het andere gaat en dan weer een ander, maar de logica daarvan heb ik niet meegekregen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Wenen vaak Schnitzel gegeten, maar die werden in een koekenpan gebakken, niet gefrituurd
Wiener Traditionshaus Figlmüller.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar wel zwemmend waarschijnlijk. Een schnitzel moet groter dan het bord zijn dus heb je niks aan een gewone frituurpan, en bakken ze het in een hele grote koekenpan met een paar centimeter hele hete reuzel erin. Er staat me ook nog iets bij van een methode waarbij de schnitzel van het ene vetbad in het andere gaat en dan weer een ander, maar de logica daarvan heb ik niet meegekregen.
Van de hete olie in de hete boter of andersom... Dar zou het extra lekker moeten maken.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar wel zwemmend waarschijnlijk. Een schnitzel moet groter dan het bord zijn dus heb je niks aan een gewone frituurpan, en bakken ze het in een hele grote koekenpan met een paar centimeter hele hete reuzel erin. Er staat me ook nog iets bij van een methode waarbij de schnitzel van het ene vetbad in het andere gaat en dan weer een ander, maar de logica daarvan heb ik niet meegekregen.
nou nee...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:47 schreef Sannr_ het volgende:
Hahaha, je rijdt zeker ook in een Kia "Waar 7 jaar garantie de standaard is".
[..]
Maar dat kan ik dus uit de praktijk vertellen, is niet waar. De friet koelt het apparaat niet te snel af en het wordt ook mooi "droog krokant". Nu werk ik wel meestal met vers gesneden voorgekookte frietjes, maar vroeger ook met diepvries geen probleem gehad eigenlijk. Dus als het apparaat de temp snel genoeg weer omhoog krijgt zijn die extra watts pure verspilling.
Ik frituur trouwens gewoon in Diamant, aangezien zij 3 liter verpakkingen verkopen. Vloeibaar vet is sowieso veel gezonder dan vet dat verhard (zoals Ossewit).
Misschien ook geen onbelangrijke vraag: Wat ga je eigenlijk frituren, frietjes, of ook andere dingen? En wat is er stuk aan de vorige en wat voor apparaat was dat?
Niet? Ik dacht dat de stand van wetenschap was, dat vaste (verzadigde) vetten vervangen door koolhydraten niet goed was, maar vervangen door vloeibare (onverzadigde) vetten en bij voorkeur die omega-vetten wel.quote:
Frituren is op zich helemaal niet zo vet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:47 schreef sirdanilot het volgende:
Al heb ik wel het idee dat frituren helemaal niet veel ongezonder is dan bakken in veel vet. Bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes, als ik dat maak dan eet ik eigenlijk ook al het vet dat erin gaat op. Als je het dan frituurt krijg je volgens mij netto evenveel of zelfs minder vet binnen? Gisteren nog voor meer dan vijftig man aardappeltjes staan frituren
I beg to differ, ossewit is het bestequote:Op zaterdag 8 februari 2014 00:47 schreef sirdanilot het volgende:
Van die over geprocessde zooi is sowieso niet goed. Bijvoorbeeld diamant frituurvet. Verhard plantaardig vet, zoals ouderwetsche margarine of van die blokken frietvet, is ook niet goed.
Pinda olie is eigenlijk het beste, maar da's wel enigszins aan de prijs. Gewoon zonnebloemolie kan ook maar daar kleven ook nadelen aan natuurlijk. Ik frituur dus niet omdat ik geen frietpan heb uit zelfbescherming (anders word ik echt moddervet) maar ik zou het denk ik in ossewit doen.
Al heb ik wel het idee dat frituren helemaal niet veel ongezonder is dan bakken in veel vet. Bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes, als ik dat maak dan eet ik eigenlijk ook al het vet dat erin gaat op. Als je het dan frituurt krijg je volgens mij netto evenveel of zelfs minder vet binnen? Gisteren nog voor meer dan vijftig man aardappeltjes staan frituren
me tooquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zojuist besteld bij Cool Blue; morgen in huis en geen verzendkosten.
Hij bevalt prima. Ziet er nog als nieuw uit en ik maak hem minder vaak schoon dan eigenlijk zou moeten. Hij doet het erg goed en spettert niet over de rand waardoor die goedkope Princess klote dingen altijd na een 2 jaar weggetieft kunnen worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:05 schreef Manke het volgende:
[..]
me too![]()
Zat te googlen en kwam hier terecht.
Bevalt ie nog na bijna 2 jaar? Vind je 4 liter te veel of genoeg?
Nog erger is het als je zo'n klein volume olie hebt en een klein vermogen dat je olie heel snel afkoelt en je de friet dus niet bakt maar kookt. Het wordt moddervet, is niet lekker en zo verneuk je je voedsel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry? Dit betekend niets meer of minder dat je princess (baggermerk) gewoon langer 2000 watt trekt om het vet warm te krijgen dan de fritel, en daarbij meer stroom verbruikt dan de fritel, want de afkoelingsratio (warmte afgifte aan de lucht) is hoger omdat hij er langer over doet.
Als je vervolgens friet in doet koelt het vet af en is de princes niet zo goed in staat als de fritel om het warm te stoken.
Het is gewoon een kutapparaat
heb je dit vaker zien zeggen, ben er wel benieuwd naar en wil het proberen. Weet je hoe lang het houdbaar is in de praktijk als je het in een friteuse laat zitten?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
I beg to differ, ossewit is het beste
Tot je het te bruin vindtquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
heb je dit vaker zien zeggen, ben er wel benieuwd naar en wil het proberen. Weet je hoe lang het houdbaar is in de praktijk als je het in een friteuse laat zitten?
Markt of groenteboer. Of direct bij de boer zelf als je in de buurt woont.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En waar haal je die heden ten dage nog?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |