De Belgen (Wuyts en Vannieuwkerke) janken nu al over het parcours.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aan het einde van de week voorspellen ze redelijk vorst (-5). Niet verkeerd voor Van der Haar toch?
Wat nu weer dan? Hoogerheide is toch altijd prima?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Belgen (Wuyts en Vannieuwkerke) janken nu al over het parcours.
Heb je een bron of ben je nu aan het volksmennen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Belgen (Wuyts en Vannieuwkerke) janken nu al over het parcours.
quote:De Nederlandse bondscoach Johan Lammerts heeft z’n selectie bekendgemaakt voor het WK veldrijden in Hoogerheide. Lars van der Haar krijgt het gezelschap van vijf andere crossers. Het gaat om Thijs van Amerongen, Corné van Kessel, Niels Wubben, Thijs Al en Eddy van IJzendoorn.
De Nederlandse wielerbond hanteerde vooraf strenge selectiecriteria. Zo moest een crosser één keer top 8 of twee keer top 12 rijden in een Werelbekerwedstrijd. Dat zorgde voor ongerustheid bij de Nederlanders, want enkel Lars van der Haar, Corné Van Kessel en Thijs van Amerongen voldeden aan deze eisen. De bondscoach kreeg wel de vrijheid om af te wijken van deze criteria en andere argumenten te gebruiken zodat de selectie, voor eigen volk in Hoogerheide, zou kunnen uitbreiden. Uiteindelijk heeft Lammerts die kans gegrepen en krijgt van der Haar nu steun van drie extra renners. Het laatste zevende plekje wordt niet ingevuld.
‘De selectierenners die niet aan de kwalificatie eis hebben voldaan, maar toch opgenomen zijn in de oranje equipe hebben zich op een andere manier in de kijker gereden’, klinkt het in een persbericht. ‘Ze hebben ondanks het (om verschillende redenen) niet halen van de selectiecriteria, progressie geboekt en ik acht ze goed in staat om een gedegen wedstrijd te rijden komend weekend in Hoogerheide.’
De voltallige selectie:
Elite Vrouwen
Marianne Vos, Sophie de Boer, Annefleur Kalvenhaar, Sabrina Stultiens, Thalita de Jong en Yara Kastelijn
Junior Mannen
Pascal Eenkhoorn, Joris Nieuwenhuis, Sieben Wouters, Max Gulickx en Kelvin Bakx
U23 Mannen
Mathieu van der Poel, David van der Poel, Mike Teunissen, Stan Godrie, Gert-Jan Bosman en Martijn Budding
Elite Mannen
Lars van der Haar, Thijs van Amerongen, Corne van Kessel, Niels Wubben, Thijs Al en Eddy van IJzendoorn
Zou dat een dag van nationale rouw opleveren in België?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:38 schreef Nober het volgende:
Junioren en beloften zijn allemaal mannen of ook vrouwen?
Drie Nederlandse winnaars met V/d Poel, Vos en V/d Haar.
Wuyts wordt denk ik gekquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou dat een dag van nationale rouw opleveren in België?
Alleen jongens.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:38 schreef Nober het volgende:
Junioren en beloften zijn allemaal mannen of ook vrouwen?
Drie Nederlandse winnaars met V/d Poel, Vos en V/d Haar.
Als Nys zijn vorm behouden heeft, rijdt hij iedereen naar huis of nu vriest of er bakken regen valt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Alleen jongens.
Het zou kunnen, maar bij mij is Nys toch favoriet.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:34 schreef komrad het volgende:
[..]
Als Nys zijn vorm behouden heeft, rijdt hij iedereen naar huis of nu vriest of er bakken regen valt.
helemaal waar, je weet het nooit op het wk. De afgelopen maand lijkt hij alleen nog wel onoverwinnelijker dan ooit. En ik gun hem nog wel een wereldtitel, zou goed zijn op het palmares van zo'n fantastische veldrijder.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Van de andere kant is Nys en het WK nooit een goede combo geweest, al heb ik het gevoel dat dat na vorig jaar veranderd is.
ik vermoed dat Nys de concurrentie een half uurtje buiten laat spelen en dat even duidelijk maakt wie baas is. Ultiem machtsvertoon kan ook fantastisch zijn om te bekijken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik gun het hem ook wel. Als je zijn palmares bekijkt is 2 WK titels wat mager.
Ik hoop vooral op een mooie open strijd, waar de Belgen flink tegenstand krijgen van Van der Haar, Stybar, Mourey en Walsleben. Als dan uiteindelijk een Belg wint prima maar dan hebben we wel een leuke wedstrijd gehad.
quote:Mario De Clercq: 'Coalitie sluiten om van Nys te winnen'
Het seizoen van Kevin Pauwels en Klaas Vantornout was er tot nu toe eentje zonder veel uitschieters. De ploegmakkers van Sunweb-Napoleon Games moeten zondag in Hoogerheide proberen om hun winter kleur te geven. Maar dan moeten ze wel afrekenen met Sven Nys. 'Dit jaar wordt het héél moeilijk', beseft ploegleider Mario De Clercq.
'Sinds de cross in Baal rijdt Nys de tegenstand telkens op één minuut. Behalve in Leuven, maar daar reed hij volgens mij gewoon op ralenti. Zelfs op zijn 37ste wordt hij nog beter. Een gat dichtrijden op hem is zo goed als onmogelijk', vertelt De Clercq deze week in Humo. 'Het is aan de anderen om beter te rijden hé. Ik vind wel dat ze zich te makkelijk neerleggen bij zijn dominantie. Ik denk soms: was ik maar twintig jaar jonger. Ik zou het dikwijls anders aanpakken dan de renners nu.'
Wat moeten de andere Belgen dan doen om Nys toch te kunnen kloppen in Hoogerheide? 'Heel eenvoudig: Nys zo lang mogelijk proberen te volgen, tot op twee ronden van het einde. Snelle mannen als Tom Meeusen maken zo ook een kans in de sprint. Ze moeten proberen alle druk op zijn schouders te leggen, en op die van Lars van der Haar', adviseert de voormalige wereldkampioen.
En dus moeten er volgens De Clercq kliekjes worden gevormd. 'Om zondag van Nys te winnen, zou ik een coalitie met de andere renners proberen te sluiten. Niet met de buitenlanders uiteraard, die komen er op dit moment niet aan te pas. Meer dan de wedstrijd kleur geven zie ik ze niet doen. Ook Zdenek Stybar niet.'
het is elk jaar feest de week voor het wk. Iig wel lekker voorspelbaar. 1 punt is natuurlijk wel waar: de heren achter Nys moeten een stuk harder fietsen om te kunnen winnen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Gaat weer lekker in de belgische ploeg.
Moeten ze achteraf ook niet zeuren als Nys iets doen wat tegen hun belangen ingaat.
En op basis van de laatste weken mag je in ieder geval Van der Haar en Mourey (en dan is Stybar een vraagteken) minstens zo hoog inschatten als de overige Belgen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Gaat weer lekker in de belgische ploeg.
Moeten ze achteraf ook niet zeuren als Nys iets doen wat tegen hun belangen ingaat.
Mario denkt daar toch anders over:quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
En op basis van de laatste weken mag je in ieder geval Van der Haar en Mourey (en dan is Stybar een vraagteken) minstens zo hoog inschatten als de overige Belgen.
quote:Niet met de buitenlanders uiteraard, die komen er op dit moment niet aan te pas. Meer dan de wedstrijd kleur geven zie ik ze niet doen. Ook Zdenek Stybar niet.'
twitter:zdenekstybar twitterde op woensdag 29-01-2014 om 21:37:00Pretty exited about training on the track of #cx #worlds #tomorrow #finaldecision #wkhoogerheide reageer retweet
quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Mario denkt daar toch anders over:
[..]
quote:De Belgische veldrijders zetten elkaar in de aanloop naar wereldtitelstrijd verbaal behoorlijk op scherp in de media. Lars van der Haar doet echter niet mee aan deze 'oorlog'. 'Ze doen maar', zei de Nederlandse favoriet in grenshotel De Jonckheer in Ossendrecht. 'Ik weet dat Lars Boom in het verleden ook graag pittige uitspraken deed. Maar ik doe daar niet aan mee. Ik heb dit nog nooit gedaan en heb het ook niet nodig. Ik houd me alleen maar bezig met mezelf."
Vooral Sven Nys probeerde indruk te maken op de concurrentie door "indrukwekkende" trainingscijfers te onthullen. Van der Haar: "Het is waarschijnlijk toch een spelletje dat hij probeert te spelen. De Belgen hebben dat altijd gedaan. Er zijn ook mensen die er onder kunnen bezwijken. Maar het is maar informatie uit de training. Het gaat toch om zondag."
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:59 schreef thettes het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)michel_wuyts_voor_WK
Belgen die aan de Nederlanders frustratie toeschrijven.. mooi om te horen.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:44 schreef Sjoerd102 het volgende:
L1 en Omroepbrabant zenden de belofte koers live uit.
Mathieu ze maar aan puin rijden aubquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rudy de Bie: "Zijn we goed of zijn we goed"
Yepquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:43 schreef TheArt het volgende:
Nieuwenhuis moet nog vrezen voor zijn medaille.
Lijkt gebroken na die foutquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:43 schreef TheArt het volgende:
Nieuwenhuis moet nog vrezen voor zijn medaille.
Dit kommentaar is echt maar 40min te pruimen, een heel weekend is echt nog erger dan waterboarden.quote:
Als Nederland 1-2-3 haalt bij de 10km in Sotsji sta je op de tafel te dansen. Samen met Herbert.quote:
Echt niet, schaatsenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:49 schreef groenen het volgende:
[..]
Als Nederland 1-2-3 haalt bij de 10km in Sotsji sta je op de tafel te dansen. Samen met Herbert.
Dat is een olympische medaille op de minst competitieve afstand bij het schaatsen. Het gaat hier om de fucking wereldtitel bij de juniorenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:49 schreef groenen het volgende:
[..]
Als Nederland 1-2-3 haalt bij de 10km in Sotsji sta je op de tafel te dansen. Samen met Herbert.
Als België zondag 1-2-3 haalt zie je dezelfde reacties op Wuyts langskomen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is een olympische medaille op de minst competitieve afstand bij het schaatsen. Het gaat hier om de fucking wereldtitel bij de juniorenDe wereldtitels bij de junioren in het schaatsen krijgen in Nederland niet eens aandacht.
Het gaat me vooral nu om de junioren. De buitenlandse tegenstand denkt vooral in de winter aan de cross. Die zijn daar in het zomerseizoen helemaal niet mee bezig.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:52 schreef groenen het volgende:
[..]
Als België zondag 1-2-3 haalt zie je dezelfde reacties op Wuyts langskomen.
Dat zou heel verstandig zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wuyts moet op het moment dat er 3 Belgen juichend over de finish rijden, direct gaan nuanceren, stellen dat dit helemaal niets garandeert voor de toekomst, dat het de vorige jaren ook niet best was en eigenlijk meteen gaan verkondigen dat het allemaal niet zoveel voorstelt.
Nee, je zit met regelmaat op Wuyts af te geven. En dat terwijl je zelf een net zo'n grote chauvinist bent.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het gaat me vooral nu om de junioren.
Ik zit op Wuyts af te geven? Iedereen geeft op Wuyts af hier, zelfs de Belgen met regelmaatquote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:10 schreef groenen het volgende:
[..]
Nee, je zit met regelmaat op Wuyts af te geven. En dat terwijl je zelf een net zo'n grote chauvinist bent.
Ik heb eerder weinig problemen met Wuyts. Doet het op zich prima, hoewel ik bij wielrennen bv wel liever Renaat zie. Alleen hij gaat wel te veel mee in de polemiek die er bij het veldrijden te vaak heerst en draagt er soms zelf ook (onbedoeld?) een beetje aan bij. Zoals z'n gezeur over Groenendaal en van der Poel gisteren.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:30 schreef wimderon het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met Wuyts. Sterker, de alternatieven vind óf nog veel erger in hetgeen Wuyts in de schoenen geschoven wordt óf totaal ongeschikt om een wedstrijd te duiden. En soms een combinatie van beiden.
Vind t zo eigenlijk mooierquote:
Er moet ook tijd zijn voor reclame, mensen zitten niet op live sport te wachten.quote:
ze zijn ook stukje trager hequote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Menen ze dat nu? Moeten die vrouwen nu zelfs minder rijden dan ventjes van 16 jaar?
Het was na 1 minuut al gedaan.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:21 schreef danos het volgende:
Pf 15 minuten te laat ingeschakeld, tis alweer gedaan
Daarom hebben ze het parcours dit jaar verlengd, bang dat Vos iederee op een rondje zou zetten.quote:
Anders wordt het hele veld bijna gedubbeld.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Menen ze dat nu? Moeten die vrouwen nu zelfs minder rijden dan ventjes van 16 jaar?
Tja, dat krijg je als je er 2 hebt van (grofweg) het niveau Nys/Albert/....(al is Compton al eerder een Mourey) en dat de rest al meer Aernouts/Van Amerongen/Simunek/.... is. Er ontbreek daar een heel tussenniveau.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:28 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Anders wordt het hele veld bijna gedubbeld.
Een fabriekshal.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:33 schreef DeeBee het volgende:
Pa Vos plant al een verbouwinkje om meer prijzen kwijt te kunnen.
Het complete PSV-stadionquote:
We hadden moeten turven idd.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 15:41 schreef Mansjester het volgende:
Volgens mij vindt iemand dit virtuoos
En 'gretig' ook.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hoor Sanne van Paassen niet graag praten.
Om naar te kijken is het prima.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hoor Sanne van Paassen niet graag praten.
Dat waren de meesten ook niet van Vos.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat weet ik nog net zo niet bij Mathieu. Ben in ieder geval nog niet 100% overtuigd.
Oh daar was ik wel overtuigd. Vos op een kampioenschap kan altijd een stuk meer. Daarnaast kwam ze steeds meer in vorm en was Compton juist wat minder de laatste week. Dit zag ik wel aankomen.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat waren de meesten ook niet van Vos.
quote:Belofte Michael Vanthourenhout kwam vanochtend tijdens de opwarming ten val en bezeerde zijn arm. Hij ging overkop en belandde tegen een nadar. Ik sprak net met zijn teambazen bij Sunweb-Napoleon Games en het is onzeker of hij aan de start kan verschijnen om 11u.
Tot 2018 mag die meedoen toch.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:27 schreef Ereinion het volgende:
Rijdt Van Der Poel volgend jaar ook het WK beloften?
Zolang het maar één van die twee wordt, anders krijgen we weer een wereldkampioen die een heel seizoen als figurant meerijdt.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:25 schreef TheArt het volgende:
Maar Mathieu tsja, een foutje of mindere dag bij de beloften en dan ben je gelijk ook wel weg ook. Zeker met Van Aert, maar ook met anderen die er nog dichtbij zitten.
Je doelt op Teunissen neem ik aan? Die reed vorig jaar gewoon een heel sterk seizoen en was niet voor niets samen met Bosmans favoriet voor de titel. Probleem bij Teunissen is dat hij ook een heel wegseizoen rijdt en dit seizoen heeft hij de omschakeling gewoon niet kunnen maken. Hij is nooit in dat veldritritme gekomen, wat hij de afgelopen jaren wel kon.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zolang het maar één van die twee wordt, anders krijgen we weer een wereldkampioen die een heel seizoen als figurant meerijdt.
Of eentje die volgend seizoen geen U23 meer mag rijden, en dan zie je die trui dus helemaal niet.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zolang het maar één van die twee wordt, anders krijgen we weer een wereldkampioen die een heel seizoen als figurant meerijdt.
Vorig jaar was bij de beloften gewoon een overgangsjaar zonder echte toppers. Van der Haar weg, Van Aert nog net wat te jong en Van der Poel mocht nog niet meedoen.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je doelt op Teunissen neem ik aan? Die reed vorig jaar gewoon een heel sterk seizoen en was niet voor niets samen met Bosmans favoriet voor de titel. Probleem bij Teunissen is dat hij ook een heel wegseizoen rijdt en dit seizoen heeft hij de omschakeling gewoon niet kunnen maken. Hij is nooit in dat veldritritme gekomen, wat hij de afgelopen jaren wel kon.
Misschien is dat een factor, maar dat is toch echt niet de beslissende factor. Bosmans doet het best redelijk bij de profs en Teunissen zal dus gewoon in de top bij de beloften moeten meedoen en dat lukt dit jaar gewoon echt niet.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vorig jaar was bij de beloften gewoon een overgangsjaar zonder echte toppers. Van der Haar weg, Van Aert nog net wat te jong en Van der Poel mocht nog niet meedoen.
En het wordt alleen maar droger. Strakblauwe luchten overal en een redelijk windje.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:55 schreef Szura het volgende:
Opgedroogd parcours trouwens, goed voor Vd Haar straks
Jup hopelijk bewijst ie dat weer. Medaille zou al mooi zijn.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Teunissen is wel een kampioenschapsrenner.
Of hij heeft iets. Hij ziet er niet uit als normaal in ieder geval.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch de druk bij Mathieu die hem verlamd?
Denk dat hij zich idd wat te veel druk op de hals heeft gehaald. Achteraf eigenlijk nergens voor nodig gezien het feit dat Van Aert minstens net zo'n grote favoriet was.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch de druk bij Mathieu die hem verlamd?
Hij heeft inderdaad totaal geen power vandaag. Beetje treurig om te zien dit.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:18 schreef Max23 het volgende:
Het lijkt wel of die helemaal geen energie heeft
hij geeft commentaar hoor wijsneusquote:Op zondag 2 februari 2014 11:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat kan De Knegt als bondscoach hier in hemelsnaam aan doen?
Doe even normaal. Dacht dat je op zijn functie als bondscoach doelde. Weet ik veel dat hij commentaar geeft op een regionale zender die ik niet kan ontvangen.quote:
Einde carrierequote:Op zondag 2 februari 2014 11:33 schreef Ambrosius het volgende:
Gaat Mathieu dit meedragen? Haha, lekker overdreven Renaat.
Laat maar.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:34 schreef F_JD het volgende:
David komt er wel aan, hopen dat die nog naar 3 weet te springen.
zit er niet in, België 1-4quote:Op zondag 2 februari 2014 11:34 schreef F_JD het volgende:
David komt er wel aan, hopen dat die nog naar 3 weet te springen.
En wat als Adams niet was gevallenquote:
Nog vreemder: Michael Vanthourenhout heeft het BK dit jaar bij de profs gereden en het WK bij de beloften.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Van der Poel zou overstappen naar de profs, kan dat dan betekenen dat hij in het veld prof is en op de weg nog belofte (omdat hij niet bij een WT team zit)?
Indien dat kan, zou het wel belachelijk zijn.
Ja, dat had ik bij de WB in Nommay ook al opgemerkt, slaat ook nergens op.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nog vreemder: Michael Vanthourenhout heeft het BK dit jaar bij de profs gereden en het WK bij de beloften.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |