abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135901135

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_135901567
Dochters van PostNL ook welkom?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_135901604
Royal Mail komt hier nog via Sandd, had net een bejaarde bezorger voor de deur staan. ;)

Maar sturen ze dat spul dan ook echt vanaf het eiland of is het zo als voor zuid Europa dat het uit Duitsland komt?

Over Duitsland, de DPD is hier nog wel echt Deutscher Paket Dienst.
Kom steeds van die bezorgende Duitse DPD busjes tegen, alleen hoe goed zou hun Nederlands zijn? :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_135901711
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:18 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Royal Mail komt hier nog via Sandd, had net een bejaarde bezorger voor de deur staan. ;)

Maar sturen ze dat spul dan ook echt vanaf het eiland of is het zo als voor zuid Europa dat het uit Duitsland komt?

Kom steeds van die bezorgende Duitse DPD busjes tegen, alleen hoe goed zou hun Nederlands zijn? :)
Bij ons komt DPD wekelijks en zijn gewoon Nederlanders...en mail wat overzee gaat gaat bij ons vaak naar Deutsche Post inderdaad. Hier valt bijna alle internationale post onder bij ons. Het zal me niets verbazen als PostNL zijn eigen manier heeft. Zoals ik al zei wij zijn een dochter, en varen niet perse onder de postNL vlag.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_135902596
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:18 schreef Stoplichtjuh het volgende:

Laatst toevallig een pakket via DPD bezorgd gekregen, is me niet opgevallen dat het iets Duits was. Prima service tot binnen de deur ook (voor 2,95 - 75 kilo!!)
pi_135902701
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:49 schreef posje het volgende:

[..]

Laatst toevallig een pakket via DPD bezorgd gekregen, is me niet opgevallen dat het iets Duits was. Prima service tot binnen de deur ook (voor 2,95 - 75 kilo!!)
Dat is idd wel een hele mooie prijs. Wist ik niet.
pi_135903478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:49 schreef posje het volgende:

[..]

Nou het zijn de kentekens die me opvallen. ;)
Via de A1 of de A35/N35 is Duitsland ook maar een kilometer of 30 a 35.
Het zal voor ze wel goedkoper zijn om een deel van Twente vanuit Duitsland te bedienen denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dan zullen ze vast en zeker wel in Duitsland tanken. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_135903528
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:11 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Nou het zijn de kentekens die me opvallen. ;)
Via de A1 of de A35/N35 is Duitsland ook maar een kilometer of 30 a 35.
Het zal voor ze wel goedkoper zijn om een deel van Twente vanuit Duitsland te bedienen denk ik.

[..]

Dan zullen ze vast en zeker wel in Duitsland tanken. :P
Dan nog maken ze veel meer kilometers dan binnenlandse chauffeurs..
pi_135903928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:17 schreef DoubleUU het volgende:
Dochters van PostNL ook welkom?
En waar werk jij dan?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_135903931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:12 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dan nog maken ze veel meer kilometers dan binnenlandse chauffeurs..
Al zijn er natuurlijk meer kosten dan alleen kilometers, misschien dat het loon en/of de voertuigen veel goedkoper zijn?
pi_135903986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En waar werk jij dan?
* Stoplichtjuh weet genoeg depot's waar bijna iedereen die er loopt een dochter van iemand is. :P
pi_135904112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:22 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Al zijn er natuurlijk meer kosten dan alleen kilometers, misschien dat het loon en/of de voertuigen veel goedkoper zijn?
Loon is een constante. Onderhoud is zeer variabel, je kan immers elk ogenblik een total-los ongeluk meemaken. Of een lekke band etc. De kans hierop is veel groter als je meer kilometers maakt.
pi_135904480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:26 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Loon is een constante. Onderhoud is zeer variabel, je kan immers elk ogenblik een total-los ongeluk meemaken. Of een lekke band etc. De kans hierop is veel groter als je meer kilometers maakt.
Aan de andere kant is er ook nog de aanschaf en belasting van de voertuigen en weet ik veel wat nog meer.
Al zullen ze er onder de streep echt wel aan verdienen lijkt mij.
pi_135904542
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:36 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Aan de andere kant is er ook nog de aanschaf en belasting van de voertuigen en weet ik veel wat nog meer.
Al zullen ze er onder de streep echt wel aan verdienen lijkt mij.
Idd, anders doen ze het niet. Het zal echter geen vetpot zijn:)
pi_135905149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Moet erbij zeggen; dat was de kopers(verzend)prijs. Wat de verkoper eraan kwijt was weet ik niet.
Overigens niet in Twente maar niet ver van de grens (Arnhem)
pi_135908306
@Gridjuh

Ook namens mij gecondoleerd
pi_135908407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:05 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij kregen gisteren allemaal een mail van de TC over aanscherping van de regels. Bijv. niet eten en drinken achter je kast. Sommigen eten om 9 u alvast een broodje, omdat wij pas om 10.40 u. mogen koffiedrinken. Ik ontbijt al om kwart over 6. Ik krijg dus pas om 10.40 kans om weer te eten en te drinken, ik vind dat wel een heel lange tijd.
Tsja... het wordt er niet gezelliger op vind ik.
ze zijn een beetje levensmoe bij de post,veel eisen weinig betalen,en veel gejank.
pi_135908517
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:44 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Het is toch ook gratis werk, anders heet het geen vrijwilligerswerk. Zonder vrijwilligers kan de brandweer niet normaal functioneren, om maar iets te noemen... Als je voor de rest niks hebt en dit is de enigste optie die over is, is het heel nobel werk. Goed voor je zelfontwikkeling en goed voor de medemens!

Ik vind het wel prettiger om erbij te doen en niet als hoofdbezigheid. Als ik in de uitkering zou zitten, zou ik sowieso niet de hele dag op de bank gaan zitten. Heb genoeg motivatie om mezelf te vermaken, daar zou vrijwilligerswerk ook bij horen.
ik beken eerlijk,zelf za ik daar nooit aan beginnen,die paar uur bij de post werk ik al bijna gratis,
daar blijft het ook bij :)
pi_135908670
bij de belastingaangifte komt vanzelf wel te voorschijn,mits je niet meerdere werkgevers hebt,
wat je retoeter krijgt,zie het als een soort spaarpotje.
pi_135908725
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:57 schreef dud0r het volgende:
Ik wou dat ik meer uren geschreven kreeg dan ik werkte. :D

Werkt jouw moeder in hetzelfde gebied?
Zo ja kan het zomaar zijn dat ze de uren van je moeder bij jou geboekt hebben.
Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt.
jij verdiend veel te veel :)
een gewone pbz kan nog geeneens op vakantie naar Katwijk :)
pi_135908949
Dat niet binnen mogen eten is ook zo suf. Als ze het weer eens voor de 80e keer opnieuw in willen voeren is er steeds iemand die een verantwoording krijgt, zodat iedereen bang moet worden...en dan krijgen we later in de week oliebollen of taart op zaal 8)7
pi_135909035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:22 schreef Troeta het volgende:
Dat niet binnen mogen eten is ook zo suf. Als ze het weer eens voor de 80e keer opnieuw in willen voeren is er steeds iemand die een verantwoording krijgt, zodat iedereen bang moet worden...en dan krijgen we later in de week oliebollen of taart op zaal 8)7
Hebben ze bij jullie geen kantine dan? Want dat lijkt me een logischer plek voor oliebollen en taart
pi_135909036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:43 schreef blanket het volgende:
Nou mensen dat was het voor mij. 12:30 uur klaar...ik heb serieus nog maar 1 of 2 x tot 11:15 uur gewerkt. Maar goed ze hebben mij niet meer nodig. 8)7

Mijn team ging vandaag uit z'n plaat aangezien er 1 dame deze week is weggevallen wegens ernstige ziekte en de week ervoor nog een dame is weggevallen ivm ziekte. Dus ik had nog een beetje hoop dat ze misschien zouden vragen of ik toch langer wilde blijven. Maar helaas. Er zitten teveel full-timers op "mijn" wijk en daar zouden ze het mee moeten doen.

Bedankt dat ik met jullie heb mogen meeschrijven *O*
Ga nou maar eens brainstormen,het 1e begin ziet er moeilijk uit,
als je er ooit een tijd mee bezig bent,zeg je had ik dit maar eerder gedaan.
Zelf ben ik al meer dan 30 jaar onderneemster en hier ook geen enkel moment spijt van.
pi_135909119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, de voorlichter heeft wel gelijk dat 100% veiligheid nooit gegarandeerd kan worden. En ontkennen dat het een chauffeur van ons was wordt ook lastig, als de gedupeerden daar inmiddels zelf ook al achter zijn. Wat ik wel vreemd vind is dat PostNL de schade niet vergoedt, zelfs niet nu duidelijk gebleken is wie de oplichter was en dat deze voor PostNL werkte.
Elke keer lig ik weer gevouwen als ze naar buiten treden met een of ander excuus,
ze kunnen ook eens bij hunzelf te rade gaan. :)
In de uitzending wordt gesproken over post wat er uit gehaald wordt(brievenbus, etc..).
Ze nemen echt van alles aan,als ik alleen hier al kijk wat er rondloopt,en het verloop gedurende de laatste 5 jaar.
Vroeger was het een beroep van eer,en gerotzooi was not done(ik heb die tijd ook nog mee mogen maken)

[ Bericht 13% gewijzigd door ophaling10 op 24-01-2014 21:34:16 ]
pi_135909584
De kantine boven word al jaren niet meer gebruikt, wij pauzeren buiten :+ ook in de winter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')