het is all inclusivequote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke leuk, moet ik een woonplaats verder gaan bezorgen in plaats van mijn eigen woonplaats.
Dat betekent dus minimaal 5 km fietsen, en dus per dag ruim een half uur reistijd.
Krijg ik extra reistijd?
Beetje vragen naar de bekende weg... maar wellicht ?
Is dat een ja?quote:
Daar lopen de meningen over uiteen. Bij ons was het een redelijk standaard dinsdag. Niet heel druk, maar zeker niet te classificeren als een daldag met hah.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:08 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag ondanks Makro dus niet druk?
Van kantoor naar depot wordt als werktijd gezien, dus dat wordt betaald.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke leuk, moet ik een woonplaats verder gaan bezorgen in plaats van mijn eigen woonplaats.
Dat betekent dus minimaal 5 km fietsen, en dus per dag ruim een half uur reistijd.
Krijg ik extra reistijd?
Probleem is dat ik niet meer voorbereid.. dus het is vanaf huis naar depot en dan wordt het een ander verhaal toch?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:30 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Van kantoor naar depot wordt als werktijd gezien, dus dat wordt betaald.
hangt dan volgens mij van de TC af of je betaald wordt of nietquote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Probleem is dat ik niet meer voorbereid.. dus het is vanaf huis naar depot en dan wordt het een ander verhaal toch?
Hm even een hartig woordje spreken dan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt dan volgens mij van de TC af of je betaald wordt of niet
Normaalgesproken krijg je dat niet betaald. Je werk begint immers pas als je op het depot bent.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 22:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Krijg ik extra reistijd?
Dus in theorie kan ik in Utrecht wonen en in Groningen te werk worden gesteld zonder dat ik daar reiskostenvergoeding voor krijg?quote:Op woensdag 29 januari 2014 01:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Normaalgesproken krijg je dat niet betaald. Je werk begint immers pas als je op het depot bent.
Nou, ik denk niet dat die theorie op zal gaan, het moet wel enigszins redelijk blijven, dus in je eigen regio, 5 km is niet echt een wereldafstand. Maar goed, je kunt natuurlijk altijd proberen te weigeren als je de extra tijd niet betaald krijgt. Dan zal het er wel aan liggen hoeveel mensen ze hebben wat hun reactie dan zal zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 01:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dus in theorie kan ik in Utrecht wonen en in Groningen te werk worden gesteld zonder dat ik daar reiskostenvergoeding voor krijg?
Sowieso is het niet mijn eigen keuze om een dorp verderop te werken.
Nee, ik overdreef enigszins.quote:Op woensdag 29 januari 2014 01:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat die theorie op zal gaan, het moet wel enigszins redelijk blijven, dus in je eigen regio, 5 km is niet echt een wereldafstand. Maar goed, je kunt natuurlijk altijd proberen te weigeren als je de extra tijd niet betaald krijgt. Dan zal het er wel aan liggen hoeveel mensen ze hebben wat hun reactie dan zal zijn.
Bij ons was de reactie "als het je niet bevalt zoek je toch ander werk?" maar mocht je ergens werken waar ze moeilijk aan mensen kunnen komen, dan zijn ze misschien wat makkelijker met het vergoeden van tijd.
Nou ja, dat probleem van niet goed bekend zijn zal in ieder geval wel snel opgelost zijn als je er 5x in de week heen moetquote:Op woensdag 29 januari 2014 01:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, ik overdreef enigszins.
Maar ze zijn bang dat ik van de een op andere dag weg ben (kans is redelijk aanwezig), dus proberen ze gaten te vullen in mijn eigen woonplaats en vervolgens kan ik voor vliegende keep spelen in een dorp verderop, waar ik niet goed bekend ben en vervolgens ook nog meer dan 10 km op een dag moet fietsen, 5x in de week.
Ja dat dan weer welquote:Op woensdag 29 januari 2014 01:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, dat probleem van niet goed bekend zijn zal in ieder geval wel snel opgelost zijn als je er 5x in de week heen moetZelf vind ik 5 km nog wel een acceptabele afstand, al ligt het er ook een beetje aan wat voor wijk je vervolgens hebt. Als het een leuke wijk is is het natuurlijk minder vervelend. Maar stond er ooit niet in 1 of ander blaadje dat postbezorgers zoveel mogelijk in hun eigen buurt moeten lopen? Lopen er alleen maar postbezorgers daar waar jij woont, of ook nog postbodes? Anders kunnen ze die misschien nog naar dat andere dorp sturen.
Met een beetje fatsoenlijke fiets is 10 a 12km een eitje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 01:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat dan weer wel![]()
Nou ja, het zal wel meevallen, maar leuk vind ik het niet.
Aanstaande zaterdag hebben we er in ons en een buurdorp maar eentje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:43 schreef dud0r het volgende:
Er is weer geen drol aan post vandaag. Morgen en zaterdag wordt het hier niet veel beter dan dinsdag.
En toen was er hier ook bijna niks te doen.
Als dit zo door gaat dan gaan we een heel slecht jaar krijgen als bedrijf zijnde.
Hoe zit het in de rest van het land met de HAH want die is hier ook sterk afgenomen.
Gisteren meerdere wijken waar geen HAH voor was.
Zaterdag meeste wijken maar 1 HAH.
Het volume stort altijd in, in januari. Qua reclame is het hier niet echt rustig te noemen, meestal dinsdag 3 soorten, en zaterdag altijd minstens 2 (maar 3 of 4 komt ook voor).quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:43 schreef dud0r het volgende:
Er is weer geen drol aan post vandaag. Morgen en zaterdag wordt het hier niet veel beter dan dinsdag.
En toen was er hier ook bijna niks te doen.
Als dit zo door gaat dan gaan we een heel slecht jaar krijgen als bedrijf zijnde.
Hoe zit het in de rest van het land met de HAH want die is hier ook sterk afgenomen.
Gisteren meerdere wijken waar geen HAH voor was.
Zaterdag meeste wijken maar 1 HAH.
Organisatorisch kan dat allemaal wel,ik zou zelf die za naar de vrijdag verhuizen,quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:16 schreef dud0r het volgende:
Ik weet dat het in Januari altijd instort, maar meestal is het twee weken en dan trekt het weer aan.
Dit is hier de derde week al dat er bijna niks te doen is.
@Ophaling10:
Lag in de lijn der verwachting.
Zeker gezien de hoeveelheid post op de daldagen momenteel. Dat kan prima verspreid worden over de didoza.
af en toe lijkt het wel of er in bepaalde gebieden gebufferd wordt(wat je al vertelde,10-15 stuks per adres)het is soms hollen of stilstaanquote:Op woensdag 29 januari 2014 08:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het volume stort altijd in, in januari. Qua reclame is het hier niet echt rustig te noemen, meestal dinsdag 3 soorten, en zaterdag altijd minstens 2 (maar 3 of 4 komt ook voor).
Dat is ook nog wel een puike oplossing inderdaad, zelf heb ik geen probleem met op zaterdag werken maar ik weet dat het voor een boel mensen lastig is/kan zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Organisatorisch kan dat allemaal wel,ik zou zelf die za naar de vrijdag verhuizen,
heeft toch iedereen het weekend vrij,plus eventuele extra dagen.
Alleen de mensen met meer dan 14 uur komen wel in de knel, met de 3 daagse bezorging(of je moet 3/4 wijken per dag willen lopen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |