Dat ga ik eerst eens bekijken inderdaadquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:17 schreef Saekerhett het volgende:
Driver van de monitor geïnstalleerd?
Drivers van de videokaart up-to-date?
Da's ook een goede... zo vaak gezien dat mensen hun gloednieuwe scherm via VGA verbindenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:18 schreef Kevin24 het volgende:
Sluit je hem wel aan op je dual link DVI ?
dit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:18 schreef Kevin24 het volgende:
Sluit je hem wel aan op je dual link DVI ?
144 Hz is een wereld van verschil t.o.v. 60 Hz. Maar dat moet je zelf ervaren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:22 schreef A-mineur het volgende:
Ik betwijfel echter of dit veel effect zal hebben op je game. Die verversings vertraging is maar een fractie, vrijwel verwaarloosbaar.
volgens mij heb ik die ingang niet op mijn PC, ga het zo even uitproberenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
144 Hz is een wereld van verschil t.o.v. 60 Hz. Maar dat moet je zelf ervaren.
Nou, ik weet zeker dat je die wel hebt, want die aansluiting heeft elke moderne videokaart. En anders volstaat hdmi ook.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
volgens mij heb ik die ingang niet op mijn PC, ga het zo even uitproberen
het werkt en de 144 staat aan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nou, ik weet zeker dat je die wel hebt, want die aansluiting heeft elke moderne videokaart. En anders volstaat hdmi ook.
Neen..quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
144 Hz is een wereld van verschil t.o.v. 60 Hz. Maar dat moet je zelf ervaren.
Het verschil tussen 60Hz en 120Hz / 144Hz is vrij groot. Hiermee heb je vrijwel geen last meer van motion blur. Zeker in combinatie met Black Frame Insertion aan, maar dat heeft deze BenQ niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:22 schreef A-mineur het volgende:
Ik betwijfel echter of dit veel effect zal hebben op je game. Die verversings vertraging is maar een fractie, vrijwel verwaarloosbaar.
HDMI kan een maximum van 60Hz aan dus nee, dat zal niet volstaan. Er is echt Dual Link DVI nodig voor 144Hz.quote:
Ga eens even ergens anders dom lopen doen?quote:
Good god en jij koopt een 144hz monitor..quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
het werkt en de 144 staat aan.
dank jullie wel allemaal, ik ben echt zo een dufus met computers haha, ik had hem doodleuk op VGA aangesloten
Ja, maar ik heb geen drol verstand van aansluitingen. Ik nam gewoon aan: 144 hz aansluiten is 144 hz monitor, of ik dat nu op dual - dvi doe , vga of hdmiquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Good god en jij koopt een 144hz monitor..
Ik gebruik het voornamelijk voor counterstrikequote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:09 schreef delano.888 het volgende:
Ik bedoel meer, als je niet weet wat vga/hdmi/dvi voor verschillen heeft, vraag ik het me af wat het nut voor jou is om een 144hz monitor te kopen. Ook zeg je een AMD Radeon 7700 HD te hebben. Dat is niet een videokaart maar een serie kaarten. En dan niet bepaald een hoge spec serie ook. Dus waarschijnlijk heb je geld weggegooid aan die monitor, je had beter een nieuwe videokaart kunnen kopen.
Hoeveel FPS haal je dan?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik gebruik het voornamelijk voor counterstrikeEn ik merk nu best wel veel verschil tov voorheen
Dit vraag ik me dan ook afquote:
waar kan ik dat checken?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:38 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dit vraag ik me dan ook af
Good old days op CS1.6 met 300+ FPS
Trouwens goede monitor, 144hz of zelfs 120hz is zo'n verademing. Moest wel heel erg wennen bij games omdat alles zo soepel liep.
OMG je hebt serieus echt een 144hz monitor gehaald terwijl je GEEN idee hebt hoeveel fps je haalt?quote:
Moet ik weten wat ik doe om te beseffen dat het nu veel fijner speelt?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
OMG je hebt serieus echt een 144hz monitor gehaald terwijl je GEEN idee hebt hoeveel fps je haalt?je weet echt niet wat je doet he
ik speel liever competitive grote e-sport games zoals starcraft en counterstrike die ook echt uitgezonden worden, dan "xbox achtige Arcade shooters"quote:Op zondag 26 januari 2014 11:54 schreef Woods het volgende:
My god
Je koopt dus een relatief duur scherm om zo'n pauper spel mee te kunnen spelenAls je nou nog een hardcore gamer was die Battlefield oid op hogere FPS zou spelen alla, maar dit
[ afbeelding ]
Wat voor bullshit staat hier nouquote:Op zondag 26 januari 2014 11:54 schreef Woods het volgende:
My god
Je koopt dus een relatief duur scherm om zo'n pauper spel mee te kunnen spelenAls je nou nog een hardcore gamer was die Battlefield oid op hogere FPS zou spelen alla, maar dit
[ afbeelding ]
Bf4 op steam gekocht?? watquote:Op zondag 26 januari 2014 12:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik speel liever competitive grote e-sport games zoals starcraft en counterstrike die ook echt uitgezonden worden, dan "xbox achtige Arcade shooters"
Ik speel op redelijk hoog niveau , vandaar![]()
Ik vind je i.i.g. geen hardcore gamer als je BF4 en COD: ghosts speelt, maar dat kan verschillen. (heb ze overigens wel via Steam gekocht)
en ik vind 250 niet duur voor een monitor
ps. vanwaar meteen die denegerende verheven agressieve toon? Is toch nergens voor nodig , toch?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lul niet zo achterlijk dom man, of ga langs een opticien.
Omdat je met een lage framerate geen flikker hebt aan een hogere frequentie.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:42 schreef Michielos het volgende:
Mijn vraag is: Waarom is het belangrijk te weten wat mijn precieze FPS is om een betere game ervaring te hebben?Thanks alvast
En zo zijn er ook talloze testen gedaan waaruit blijkt dat men het wel ziet. Uiteindelijk is het gewoon zichtbaar.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Zo zijn er nog talloze andere onderzoeken gedaan..
quote:Op zondag 26 januari 2014 21:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Omdat je met een lage framerate geen flikker hebt aan een hogere frequentie.
[..]
En zo zijn er ook talloze testen gedaan waaruit blijkt dat men het wel ziet. Uiteindelijk is het ] gewoon [i]niet[/i zichtbaar.
Kun je wel dom blijven doen, maar het is gewoon een feit dat het zichtbaar is. Maar oké, jij ziet ook het verschil niet tussen een goedkope televisie en een dure televisie. Zo slecht zijn jouw ogen.quote:
Ja... Dat heeft absoluut alles met mijn slechte ogen te maken. Als je daar over door wilt gaan kan ik je zeggen dan mijn ogen sowieso 'beter' zijn dan die van jou omdat jij ouder zal zijn..quote:Op zondag 26 januari 2014 21:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kun je wel dom blijven doen, maar het is gewoon een feit dat het zichtbaar is. Maar oké, jij ziet ook het verschil niet tussen een goedkope televisie en een dure televisie. Zo slecht zijn jouw ogen.
Gelukkig zie je zelf ook in hoe kinderachtig je bezig bent.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:51 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ja... Dat heeft absoluut alles met mijn slechte ogen te maken. Als je daar over door wilt gaan kan ik je zeggen dan mijn ogen sowieso 'beter' zijn dan die van jou omdat jij ouder zal zijn..![]()
![]()
Ah ja...quote:EDIT: Just for the record, ik zie WEL het verschil tussen een 'goedkope' en een 'dure' televisie. Maar dat is dan ook een hele slechte vergelijking met 60/144hz..
quote:Op zondag 12 januari 2014 22:29 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Kies er dan eentje uitEr blijven honderden over, maar het boeit geen flikker welke je neemt....
quote:Op zondag 12 januari 2014 22:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kennelijk wel, anders zou er geen prijsverschil van honderden / duizenden euro's zitten tussen de goedkoopste en de duurste.
Gewoon niet meer zo dom doen.quote:
En wat is nu je punt ?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gelukkig zie je zelf ook in hoe kinderachtig je bezig bent.
[..]
Ah ja...
[..]
[..]
[..]
Gewoon niet meer zo dom doen.
Maar het feit is dat we nog altijd niet weten of TS wel boven de 60fps uit komt, zo niet is dit letterlijk weggegooid geld.quote:Op maandag 27 januari 2014 07:49 schreef Johnny Blaze het volgende:
Als je het verschil tussen 60hz en 120hz niet kunt zien, is er wat mis met je ogen.
Met counterstrike en diversen, makkelijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar het feit is dat we nog altijd niet weten of TS wel boven de 60fps uit komt, zo niet is dit letterlijk weggegooid geld.
En ik vermoed van niet met die slechte videokaart.
Alsnog is 60fps op een 120hz vloeiender dan 60fps op een 60hz monitor.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar het feit is dat we nog altijd niet weten of TS wel boven de 60fps uit komt, zo niet is dit letterlijk weggegooid geld.
En ik vermoed van niet met die slechte videokaart.
Nee natuurlijk niet gladioolquote:Op maandag 27 januari 2014 12:46 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Alsnog is 60fps op een 120hz vloeiender dan 60fps op een 60hz monitor.
Natuurlijk wel, een videokaart en monitor werken asynchroon. Dus als de videokaart een beeld stuurt naar de monitor die 60x per seconde ververst en jij zit toevallig net na die verversing dan zou je met een 120hz monitor dat beeld eerder ontvangen.quote:
Stel dat TS precies 60fps haalt met zijn GPU, dan heeft hij dus geen vsync nodig met zijn monitor. Dan zou een 120hz monitor dus absoluut NIET vloeiender zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:40 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, een videokaart en monitor werken asynchroon. Dus als de videokaart een beeld stuurt naar de monitor die 60x per seconde ververst en jij zit toevallig net na die verversing dan zou je met een 120hz monitor dat beeld eerder ontvangen.
Voorbeeld: videokaart stuurt beeld op 0.04 seconde. 60 hz monitor ontvangt deze pas op 0.05 terwijl de 120hz monitor deze ontvangt op 0.0416 omdat deze vaker ververst.
Vsync heft dit enigszins op, maar niet volledig. Daarom is gsync van nvidia ook wel een leuke nieuwe techniek.
http://nl.hardware.info/n(...)onitor-en-videokaart
Ik kan niet tegen domme opmerkingen. 60fps op een 60hz monitor is exact hetzelfde als 60fps op een 120hz monitor.quote:
Ook dat is totale bullshit. Een voorbeeld:quote:Op maandag 27 januari 2014 17:09 schreef Johnny Blaze het volgende:
Nee het is niet exact hetzelfde. Op 120hz heb je sowieso al minder input lag.
Klopt maar ze lopen normaal gesproken wel evenredig aan elkaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:19 schreef Johnny Blaze het volgende:
Responstijd is niet hetzelfde als input lag hoor.
Totaal geen realistisch scenario natuurlijk, maar inderdaad, dan is het niet vloeiender. Wel even vloeiend gezien ze exact op dezelfde tijd binnen komen dan.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Stel dat TS precies 60fps haalt met zijn GPU, dan heeft hij dus geen vsync nodig met zijn monitor. Dan zou een 120hz monitor dus absoluut NIET vloeiender zijn.
Mocht hij boven de 60fps komen dan wel natuurlijk, maar dat was niet de stelling.
[..]
Ik kan niet tegen domme opmerkingen. 60fps op een 60hz monitor is exact hetzelfde als 60fps op een 120hz monitor.
Dan moet je ze zelf ook niet maken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik kan niet tegen domme opmerkingen.
Theoretisch gezien wel. Hoe hoger de frequentie, des te minder motion judder je hebt. Dit is bij 60Hz sowieso al verwaarloosbaar maar feitelijk gezien heb je met een hogere frequentie inderdaad minder motion judder.quote:
Ook hier zit een kern van waarheid in. Een 120Hz / 144Hz monitor kan sneller beelden dat het binnen krijgt verwerken op het scherm daar het minder lang hoeft te wachten op een nieuwe frequentie. Dit gaat om een enkele microsecondes maar hij heeft geen ongelijk.quote:
quote:Een voorbeeld:
60hz, 1ms input lag:
http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/
144hz, 5ms input lag:
http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/
Absoluut niet waar. Responsietijd en input lag zijn totaal en totaal verschillend. De input lag ligt doorgaans ook veel hoger dan de responsietijd wat over de snelheid van de pixels gaat en niets met input lag te maken heeft.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Klopt maar ze lopen normaal gesproken wel evenredig aan elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |