Klopt maar ze lopen normaal gesproken wel evenredig aan elkaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:19 schreef Johnny Blaze het volgende:
Responstijd is niet hetzelfde als input lag hoor.
Totaal geen realistisch scenario natuurlijk, maar inderdaad, dan is het niet vloeiender. Wel even vloeiend gezien ze exact op dezelfde tijd binnen komen dan.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Stel dat TS precies 60fps haalt met zijn GPU, dan heeft hij dus geen vsync nodig met zijn monitor. Dan zou een 120hz monitor dus absoluut NIET vloeiender zijn.
Mocht hij boven de 60fps komen dan wel natuurlijk, maar dat was niet de stelling.
[..]
Ik kan niet tegen domme opmerkingen. 60fps op een 60hz monitor is exact hetzelfde als 60fps op een 120hz monitor.
Dan moet je ze zelf ook niet maken.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef delano.888 het volgende:
Ik kan niet tegen domme opmerkingen.
Theoretisch gezien wel. Hoe hoger de frequentie, des te minder motion judder je hebt. Dit is bij 60Hz sowieso al verwaarloosbaar maar feitelijk gezien heb je met een hogere frequentie inderdaad minder motion judder.quote:
Ook hier zit een kern van waarheid in. Een 120Hz / 144Hz monitor kan sneller beelden dat het binnen krijgt verwerken op het scherm daar het minder lang hoeft te wachten op een nieuwe frequentie. Dit gaat om een enkele microsecondes maar hij heeft geen ongelijk.quote:
quote:Een voorbeeld:
60hz, 1ms input lag:
http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/
144hz, 5ms input lag:
http://tweakers.net/price(...)zwart/specificaties/
Absoluut niet waar. Responsietijd en input lag zijn totaal en totaal verschillend. De input lag ligt doorgaans ook veel hoger dan de responsietijd wat over de snelheid van de pixels gaat en niets met input lag te maken heeft.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Klopt maar ze lopen normaal gesproken wel evenredig aan elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |