Ja, waarom zouden we het ook makkelijker maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:38 schreef Kaas- het volgende:
NL10 RABO 0[mijn rekeningnummer]
Dat kan ik gelukkig nog wel onthouden en het rekeningnummer van een ander kende je sowieso al nooit uit je hoofd en moest je copy-pasten.
Nummerbehoud kon met de oude nummers ook al niet als je van bank veranderde.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden we het ook makkelijker maken.
Plak 0031 voor alle NL nummers en je had hetzelfde effect gehad, maar dan veel doorzichtiger. En daarnaast was nummerbehoud mogelijk geweest.
Klopt. Met 06 nr's in het begin ook niet, daarna wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:48 schreef mstx het volgende:
[..]
Nummerbehoud kon met de oude nummers ook al niet als je van bank veranderde.
Onmeunig gejank. Jij had zeker ook grote bezwaren tegen de tiencijferige telefoonnummers die sinds Operatie Decibel in 1995?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:57 schreef MrStock het volgende:
Kost teveel tijd, is ons door de strot gedouwd.
Klacht: Ouders bedenker(s) IBAN hadden geen abortus gepleegd, grote fout.
Moet toegeven dat dat verschrikkelijk jammer is omdat het competitieverhogend had kunnen werken. Aan de andere kant: dat had de politiek ons waarschijnlijk toch nooit gegund, anders was het er wel eens van gekomen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt. Met 06 nr's in het begin ook niet, daarna wel.
Door IBAN is die deur permanent dichtgeslagen.
Klopt. Ze verlengen het geloof ik tot Augustus 2014 daarna zal je dat elle langer nummer zelf moeten gaan invoeren. Ik vind het wel een terechte klacht hoor van TS. Zoveel als mogelijk nu als vast hebben staan in je adres boek. Maar mocht je ooit van bank willen/gaan veranderen ben je alsnog de lul. Buiten de betalingen die je "los" gaat doen. Waardeloos lang nummer gezeik.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:10 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat mag niet meer? Dat het vanzelf tevoorschijn komt?:
Ja maar dat gaat hier over een paar procent van de particuliere gebruikers. Voor de meeste is het waardeloos, en zeker voor de oudere mensen. Daar gaan fouten gebeuren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:05 schreef Facepalm het volgende:
Onterechte klacht. Ik boek regelmatig geld naar het buitenland en ontvang ook wel eens wat uit het buitenland, met IBAN werkt dat perfect. Daarnaast kan ik nu binnen Nederland zien naar welke bank iets wordt overgeboekt en dan weet ik wanneer het bij de ander op de rekening staat.
Nog wel ja. Zou eigenlijk eind februari stoppen, maar is inmiddels uitgesteld tot ik meen augustus. Althans, bij de Rabobank.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:59 schreef zovty het volgende:
Kost toch geen tijd man. Je bank of administratiesoftware doet alles automatisch.
Klopt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:09 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Nog wel ja. Zou eigenlijk eind februari stoppen, maar is inmiddels uitgesteld tot ik meen augustus. Althans, bij de Rabobank.
Minstens zo klachtwaardig is dat mensen in mails en websites allemaal vage spaties en puntjes tussen hun nummer gaan zetten. Op die manier komt van dat hele copy/paste ook niets terecht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef Meneer_Meneer het volgende:
[..]
Klopt. Ze verlengen het geloof ik tot Augustus 2014 daarna zal je dat elle langer nummer zelf moeten gaan invoeren. Ik vind het wel een terechte klacht hoor van TS. Zoveel als mogelijk nu als vast hebben staan in je adres boek. Maar mocht je ooit van bank willen/gaan veranderen ben je alsnog de lul. Buiten de betalingen die je "los" gaat doen. Waardeloos lang nummer gezeik.
Die klacht is terecht en komt niet alleen bij rekeningnummers voor.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Minstens zo klachtwaardig is dat mensen in mails en websites allemaal vage spaties en puntjes tussen hun nummer gaan zetten. Op die manier komt van dat hele copy/paste ook niets terecht.
Ik zie het probleem eigenlijk niet voor particulieren. Het is niet dat betalingen nu op een hele andere manier gaan, het rekeningnummer moet nu alleen iets anders worden ingevoerd. En alle adressen binnen internetbankieren zijn automatisch omgezet naar IBAN.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:08 schreef Meneer_Meneer het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat hier over een paar procent van de particuliere gebruikers. Voor de meeste is het waardeloos, en zeker voor de oudere mensen. Daar gaan fouten gebeuren.
Minstens zo klachtwaardig is dat die codes ook mee veranderen, dus niet elke bank heeft zijn eigen code. Waardeloos dus. Elke keer weer goed oppassen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:16 schreef Spongeboss het volgende:
Ik haat het, waar het vroeger makkelijk was geld over te maken is het nu een grote zooi..
Lees nu nog wel, maar straks dus niet meer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef Facepalm het volgende:
[..]
binnen internetbankieren zijn automatisch omgezet naar IBAN.
Mijn bank heeft me ook geen nieuwe kaart gedaan, waar mijn IBAN op staat. Hoe moet ik mijn eigen IBAN weten? Juist dat moet ik via een site opzoeken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef Meneer_Meneer het volgende:
[..]
Minstens zo klachtwaardig is dat die codes ook mee veranderen, dus niet elke bank heeft zijn eigen code. Waardeloos dus. Elke keer weer goed oppassen.
Want dat is moeilijk? Neequote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:20 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Mijn bank heeft me ook geen nieuwe kaart gedaan, waar mijn IBAN op staat. Hoe moet ik mijn eigen IBAN weten? Juist dat moet ik via een site opzoeken.
.. ein IBAN.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:35 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Ein reich ein volk. Ook dit brengt één Europa met zich mee. Ik zie liever Nederland samen met Deutschland de DM ingaan en al de verdere losers afstoten. En dit bedoel ik als munt eenheid niet vanuit etniciteit.
dat de bank er automatisch een iban nr van maakt. Zou eigenlijk per 1 feb verboden worden, maar is nu een half jaar uitgesteld.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |