Brrrr..... Veranderingen!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:57 schreef MrStock het volgende:
Kost teveel tijd, is ons door de strot gedouwd.
Klacht: Ouders bedenker(s) IBAN hadden geen abortus gepleegd, grote fout.
Binnenkort mag dat niet meer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:04 schreef Fopje het volgende:
Ik snap het gezeur niet. Ik type gewoon het "oude" rekeningnummer in en die IBAN en shit komen er vanzelf bij als ik op enter druk. Nou wat een moeite.
dat mag dus binnenkort niet meer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:59 schreef zovty het volgende:
Kost toch geen tijd man. Je bank of administratiesoftware doet alles automatisch. Maar je kunt nu wel kankermakkelijk naar het buitenland overmaken of ontvangen. Overdreven geklaag altijd.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:06 schreef HaywoodJablome het volgende:
Dit topic is mij ook door de strot geduwd
KAMERVRAGEN!
Wat mag niet meer? Dat het vanzelf tevoorschijn komt?:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Binnenkort mag dat niet meer.
Het is gewoon een achterlijk, kutsysteem dat alleen is ingevoerd om politieke redenen. Alles moet geüniformeerd worden in het 4e Rijk.
boehoe dingen veranderen!!!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Binnenkort mag dat niet meer.
Het is gewoon een achterlijk, kutsysteem dat alleen is ingevoerd om politieke redenen. Alles moet geüniformeerd worden in het 4e Rijk.
Wat niet?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:09 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
dat mag dus binnenkort niet meer.
Dit dus.. Geen problemen mee. Als je vaak overmaakt naar zelfde rekening gewoon opslaan, simpelquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:04 schreef Fopje het volgende:
Ik snap het gezeur niet. Ik type gewoon het "oude" rekeningnummer in en die IBAN en shit komen er vanzelf bij als ik op enter druk. Nou wat een moeite.
quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:01 schreef knokkels het volgende:
https://www.iban-converteren.nl/
Ik snap giro 555 ook niet. Dat is zowat een merknaam, en die hoef je niet krampachtig te gaan herinneren als je de bovenstaande link gebruikt. Mensen doen te moeilijk.
Ik stuur nog elke keer een overschrijvingskaart naar de INGquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:12 schreef mstx het volgende:
/care
Bankrekeningnummers copy/paste ik sowieso altijd, ik ken er geen een uit mijn hoofd en overtypen van papier is zo 1990.
Nog wel ja, per 1 februari niet meer en moet je dus echt dat hele alfabet en telefoonboek in typen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:04 schreef Fopje het volgende:
Ach, die paar cijfertjes en lettertjes meer. Ik lig er niet wakker om. Zo vaak doe ik niet aan internet bankieren voor zulke overboekingen. iDeal of PayPalquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:17 schreef budvar het volgende:
[..]
Nog wel ja, per 1 februari niet meer en moet je dus echt dat hele alfabet en telefoonboek in typen.
Ik heb niet echt een probleem met een langer rekeningnummer maar ik snap niet waarom dat het automatisch overzetten naar IBAN niet meer mag.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:18 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ach, die paar cijfertjes en lettertjes meer. Ik lig er niet wakker om. Zo vaak doe ik niet aan internet bankieren voor zulke overboekingen. iDeal of PayPal
Ja, waarom zouden we het ook makkelijker maken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:38 schreef Kaas- het volgende:
NL10 RABO 0[mijn rekeningnummer]
Dat kan ik gelukkig nog wel onthouden en het rekeningnummer van een ander kende je sowieso al nooit uit je hoofd en moest je copy-pasten.
Nummerbehoud kon met de oude nummers ook al niet als je van bank veranderde.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden we het ook makkelijker maken.
Plak 0031 voor alle NL nummers en je had hetzelfde effect gehad, maar dan veel doorzichtiger. En daarnaast was nummerbehoud mogelijk geweest.
Klopt. Met 06 nr's in het begin ook niet, daarna wel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:48 schreef mstx het volgende:
[..]
Nummerbehoud kon met de oude nummers ook al niet als je van bank veranderde.
Onmeunig gejank. Jij had zeker ook grote bezwaren tegen de tiencijferige telefoonnummers die sinds Operatie Decibel in 1995?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:57 schreef MrStock het volgende:
Kost teveel tijd, is ons door de strot gedouwd.
Klacht: Ouders bedenker(s) IBAN hadden geen abortus gepleegd, grote fout.
Moet toegeven dat dat verschrikkelijk jammer is omdat het competitieverhogend had kunnen werken. Aan de andere kant: dat had de politiek ons waarschijnlijk toch nooit gegund, anders was het er wel eens van gekomen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt. Met 06 nr's in het begin ook niet, daarna wel.
Door IBAN is die deur permanent dichtgeslagen.
Klopt. Ze verlengen het geloof ik tot Augustus 2014 daarna zal je dat elle langer nummer zelf moeten gaan invoeren. Ik vind het wel een terechte klacht hoor van TS. Zoveel als mogelijk nu als vast hebben staan in je adres boek. Maar mocht je ooit van bank willen/gaan veranderen ben je alsnog de lul. Buiten de betalingen die je "los" gaat doen. Waardeloos lang nummer gezeik.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:10 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat mag niet meer? Dat het vanzelf tevoorschijn komt?:
Ja maar dat gaat hier over een paar procent van de particuliere gebruikers. Voor de meeste is het waardeloos, en zeker voor de oudere mensen. Daar gaan fouten gebeuren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:05 schreef Facepalm het volgende:
Onterechte klacht. Ik boek regelmatig geld naar het buitenland en ontvang ook wel eens wat uit het buitenland, met IBAN werkt dat perfect. Daarnaast kan ik nu binnen Nederland zien naar welke bank iets wordt overgeboekt en dan weet ik wanneer het bij de ander op de rekening staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |