quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:08 schreef groenappeltje20 het volgende:
Zie tt
Is dat mogelijk?
Daarmee bedoel ik stel je hebt een relatie, je bent super gek op hem/haar, je bent verliefd geworden, maar nooit zo erg dan dat je voor haar/hem voelde. Het gaat uit, en dan hoor je sommige mensen zeggen: Ik kan van niemand anders meer houden, of voelen. Omdat je hart verzegeld is?
Nou vraag ik me af, is dit mogelijk, zo ja, kunnen zulke mensen dan daadwerkelijk nooit van iemand meer houden/voelen?
Vanwaar dan je interesse?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:14 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik weet het niet, Ik heb zo'n situatie nooit meegemaakt.
Vragen mag altijd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:15 schreef moemoe het volgende:
[..]
Vanwaar dan je interesse?
Als ik vragen mag.
Mkay.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:19 schreef groenappeltje20 het volgende:
Vragen mag altijd.
Nou nee, omdat ik soms zulke mensen hoor praten.
Ik vraag me dan af, ofdat ze nooit meer van een persoon kunnen houden, of geven, voelen?
Je eerste liefde zal altijd speciaal zijn, maar ik ben nu getrouwd met een vrouw van wie ik verschrikkelijk veel hou. Dus ik heb al 2 vrouwen gehad van wie ik hield/hou.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:19 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
want? Zou je het eventueel met ons kunnen delen, Trebo?
Wat zou jij doen in zo'n situatie dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:21 schreef moemoe het volgende:
[..]
Mkay.
Ik denk overigens dat het wel mogelijk is om weer van een ander te houden. Het kan wel zo zijn dat de gevoelens voor die nieuwe liefde minder zijn natuurlijk.
Als jij eerst jouw mening geeft krijg je daarna die van mijquote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:25 schreef groenappeltje20 het volgende:
Wat zou jij doen in zo'n situatie dan?
Iemand waarvan zijn/haar liefde minder is voor jou? Hou zou jij ermee omgaan?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:25 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:26 schreef moemoe het volgende:
[..]
Als jij eerst jouw mening geeft krijg je daarna die van mij.
Ervaring is ook niet noodzakelijk, inlevingsvermogen is genoegquote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:33 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Ik heb er geen ervaring mee.
Maar ik denk bijwijze van: Mocht men heel veel van iemand houden, en het gaat vervolgens uit met die gene en dat je moeilijke tijden mee maakt, dan kan ik me voorstellen dat je dan op dat moment denkt van : Ik kan nooit meer zoveel van een ander houden". maar na mate wanneer je iemand leert kennen dat je dan bijvoorbeeld wel kunt houden van diegene?
Hihi, Inderdaadquote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:37 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ervaring is ook niet noodzakelijk, inlevingsvermogen is genoeg.
Met overigens nog steeds een vraagteken op het eind. Je mag dat best vinden hoor.
Tijd? Circa hoelang? Maar net vertelde een ander FOK!er dat de gevoelens liefde wel minder kunnen worden bij de nieuwe. Hoe is dat bij jou 't geval?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:44 schreef Targaryen het volgende:
Nee dit is onzin. Je bent hooguit dan nog niet over de ander heen, maar tijd heelt alles
Geen idee of het idd onzin is, maar tot nu toe, heb ik van niemand meer gehouden dan mijn ex van 10 jaar geleden. Ben sindsdien ook niet meer verliefd geweest. Misschien als ik 'the one' weer tegenkom, dat dat wel weer gaat gebeuren, maar tot nu toe klopt de TT eigenlijk best voor mij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:44 schreef Targaryen het volgende:
Nee dit is onzin. Je bent hooguit dan nog niet over de ander heen, maar tijd heelt alles
Pff hoe lang zal voor iedereen verschillen. Bij mijn eerste relatie van ong 2 jaar duurde dat echt lang. Laten we zeggen een half jaar voordat ik echt verder kon kijken weer, maar weet ook dat er mensen zijn die daar een jaar over doen. Eerste echte liefde maakt nu eenmaal impact.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Tijd? Circa hoelang? Maar net vertelde een ander FOK!er dat de gevoelens liefde wel minder kunnen worden bij de nieuwe. Hoe is dat bij jou 't geval?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:52 schreef theKiD het volgende:
[..]
Geen idee of het idd onzin is, maar tot nu toe, heb ik van niemand meer gehouden dan mijn ex van 10 jaar geleden. Ben sindsdien ook niet meer verliefd geweest. Misschien als ik 'the one' weer tegenkom, dat dat wel weer gaat gebeuren, maar tot nu toe klopt de TT eigenlijk best voor mij.
Verliefd worden kan niet iedereen, althans niet zo snel en makkelijk.
De ene kan juist heel snel verliefd worden en tsja, de ander niet meer.
We zijn eenmaal raar ingesteld
Ben wel over haar heen, maar eerlijk is eerlijk, dat heeft me ook een erg, erg lange tijd gekost.
Pff, dit vind ik wel jammer.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:53 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Pff hoe lang zal voor iedereen verschillen. Bij mijn eerste relatie van ong 2 jaar duurde dat echt lang. Laten we zeggen een half jaar voordat ik echt verder kon kijken weer, maar weet ook dat er mensen zijn die daar een jaar over doen. Eerste echte liefde maakt nu eenmaal impact.
Als de gevoelens bij de ander minder worden kan dat 2 oorzaken hebben (misschien meer, maar niet bij mij bekend):
1. Je houdt stiekem nog van die ander, je bent er nog niet overheen dus.
2. Je houdt gewoon niet zoveel van de nieuwe dan dat je van de eerste deed. Liefde moet soms groeien. Je kunt niet iemand vergelijken met wie je een hele lange relatie hebt gehad met iemand die je pas net kent, of waar je net verliefd op bent. Geef het tijd.
Dus het is TOCH persoonlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:02 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Pff, dit vind ik wel jammer.
Fijne quotequote:
Het hangt allemaal van de persoon af, je ziet het, reacties lopen uiteen. Vraagje voor jou, kom je nu net zelf uit een relatie dat je dit vraagt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:02 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Pff, dit vind ik wel jammer.
Het is niet persoonlijk gebaseerd naar mij toe. Ik was wel ooit in aanraking met zo'n persoon. Die vertelde me zojuist, dat die nooit meer van een ander kon houden, maar over paar maanden wel iemand had gevonden en overigens verliefd op was, waar diegene wel van hield.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:05 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Het hangt allemaal van de persoon af, je ziet het, reacties lopen uiteen. Vraagje voor jou, kom je nu net zelf uit een relatie dat je dit vraagt?
Het is maar net de vraag of diegene dat ook daadwerkelijk tegen je zegt. Hij/zij kan het natuurlijk ook voor zich houden. Dat weet je simpelweg niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:25 schreef groenappeltje20 het volgende:
Het kan wel, maar in mijn optiek proberen mensen een 'relatie' van een maand oud te vergelijken met een relatie die veel langer duurde. Dat is heel moeilijk en dan is het makkelijk zeggen dat je meer van een ander hield. Zeker als je stiekem nog gevoelens hebt voor diegene.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:11 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk gebaseerd naar mij toe. Ik was wel ooit in aanraking met zo'n persoon. Die vertelde me zojuist, dat die nooit meer van een ander kon houden, maar over paar maanden wel iemand had gevonden en overigens verliefd op was, waar diegene wel van hield.
En vervolgens was het weer uit met dat persoon, en toen dacht men 'tzelfde.
Dan vraag ik me af, of dit op een gegeven moment wel kan?
Ik sprak niet uit ervaring overigens.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:49 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Tijd? Circa hoelang? Maar net vertelde een ander FOK!er dat de gevoelens liefde wel minder kunnen worden bij de nieuwe.
Bedankt voor je eerlijke antwoord. Ja, want ik neem aan dat weinig mensen dit accepteren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:14 schreef moemoe het volgende:
[..]
Het is maar net de vraag of diegene dat ook daadwerkelijk tegen je zegt. Hij/zij kan het natuurlijk ook voor zich houden. Dat weet je simpelweg niet.
Mocht diegene dat wel zeggen EN ik zie in die persoon ook iemand waarmee ik een toekomst zou willen opbouwen dan houdt het op. Ik wil geen tweede keus zijn namelijk.
Ja maar waarom zou men überhaupt een relatie aangaan met een persoon waarvan zij/hij minder gevoelens heeft voor die gene, dat is dan toch ook gewoon hartstikke oneerlijk? Dan belazer je de boel op in mijn ogen, dan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:15 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Het kan wel, maar in mijn optiek proberen mensen een 'relatie' van een maand oud te vergelijken met een relatie die veel langer duurde. Dat is heel moeilijk en dan is het makkelijk zeggen dat je meer van een ander hield. Zeker als je stiekem nog gevoelens hebt voor diegene.
Maar wat is er jammer aan dan? Targaryen geeft gewoon zijn mening. Het is geen feitquote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:07 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Het heeft niets persoonlijk met mij te maken. Wel zou ik het vervelend vinden.
.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:03 schreef theKiD het volgende:
[..]
Fijne quote![]()
Maar nee, ik word niet snel verliefd. En ja, als ik haar vind, ga ik er voor 200% voor.
Hoezo geen feit, ik dacht er wel stiekem overquote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:25 schreef moemoe het volgende:
[..]
Maar wat is er jammer aan dan? Targaryen geeft gewoon zijn mening. Het is geen feit.
Ik vind niet dat je per definitie dan de boel belazerd. Je kan iemand heel erg leuk vinden, als je het dan toch een kans wilt geven en niet op basis van: "Ik vind je nu niet leuker dan mijn ex dus het gaat toch nooit wat worden." Alles overboord gooit. Dan vindt ik dat echt niet de boel belazeren, het kan bij de één soms alleen wat langer duren dan bij de ander, dat wil niet zeggen dat als de gevoelens later komen dat ze er niet heftiger om zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:20 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Ja maar waarom zou men überhaupt een relatie aangaan met een persoon waarvan zij/hij minder gevoelens heeft voor die gene, dat is dan toch ook gewoon hartstikke oneerlijk? Dan belazer je de boel op in mijn ogen, dan.
Hmmm, als jij het zo zegt, dan ga ik er van uitquote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:34 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je per definitie dan de boel belazerd. Je kan iemand heel erg leuk vinden, als je het dan toch een kans wilt geven en niet op basis van: "Ik vind je nu niet leuker dan mijn ex dus het gaat toch nooit wat worden." Alles overboord gooit. Dan vindt ik dat echt niet de boel belazeren, het kan bij de één soms alleen wat langer duren dan bij de ander, dat wil niet zeggen dat als de gevoelens later komen dat ze er niet heftiger om zijn.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:30 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Hoezo geen feit, ik dacht er wel stiekem over
Je gaat nu uit van wat Targaryen typt. Dit is echter slechts wat hij vindt. Het is geen feit, het is een mening!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:42 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Hmmm, als jij het zo zegt, dan ga ik er van uit
Achja, zo kijk ik er tegenaan. Vraag het over 5 jaar nog eens, zit het wellicht weer anders!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:42 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Hmmm, als jij het zo zegt, dan ga ik er van uit
Even aansluiten hierop. Het is ook geenszins mijn bedoeling iemands mening hier te vormen. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:47 schreef moemoe het volgende:
[..]
[..]
Je gaat nu uit van wat Targaryen typt. Dit is echter slechts wat hij vindt. Het is geen feit, het is een mening!
Daarom vroeg ik je meermaals wat je er zelf van vond. Ik heb het idee dat je zelf geen mening (durft?) te vormen over deze kwestie en daarom dit topic hebt geopend. Om vervolgens een mening die jou 'goed' lijkt eruit te pikken en voor waarheid aan te zien.
Correct me if I'm wrong.
Ik had mijn mening al gegeven liefmens.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:47 schreef moemoe het volgende:
[..]
[..]
Je gaat nu uit van wat Targaryen typt. Dit is echter slechts wat hij vindt. Het is geen feit, het is een mening!
Daarom vroeg ik je meermaals wat je er zelf van vond. Ik heb het idee dat je zelf geen mening (durft?) te vormen over deze kwestie en daarom dit topic hebt geopend. Om vervolgens een mening die jou 'goed' lijkt eruit te pikken en voor waarheid aan te zien.
Correct me if I'm wrong.
. Heel raar -o-quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:47 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Achja, zo kijk ik er tegenaan. Vraag het over 5 jaar nog eens, zit het wellicht weer anders!Liefde kan raar zijn.
Mkay.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 03:54 schreef groenappeltje20 het volgende:
Ik had mijn mening al gegeven liefmens.
Ja, ik ben ook gewoon nieuwsgierig hoe jullie erover dachten.
Ik dol maar met, als jij zegt dat het zo is" dan ga ik ervan uit
Of het daadwerkelijk zo is, tsjaaaaa dat weet ik niet.
waar hoor je zulke mensen praten? lolquote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:19 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Vragen mag altijd.
Nou nee, omdat ik soms zulke mensen hoor praten.
Ik vraag me dan af, ofdat ze nooit meer van een persoon kunnen houden, of geven, voelen?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 06:28 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Denken kun je beter aan een paard overlaten, die heeft een veel grotere KOP.
Dit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:20 schreef Zolder het volgende:
Nee, en dat ga jij ook leren. Het kan wel zijn dat je die gedachte een tijdje na een moeilijk break up hebt.
3 maanden is wel erg snel? Hoelang zijn jullie nu samen? Zolang iedereen maar happy isquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:46 schreef Impossibruuu het volgende:
Iets met emoties en zo. Toen ik een punt achter mijn ex-relatie van bijna 8 jaar moest zetten riep ik ook dat ik nooit meer een vrouw zou vertrouwen of verliefd kon worden; 3 maanden later trof ik mijn huidige vriendin.
En dat, een schuldgevoel aanlullen, vind ik dus echt abnormaalquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:49 schreef Voszje het volgende:
Mijn ex zei ook dat hij nooit meer van iemand anders zou houden en zelfmoord zou plegen.Inmiddels heeft 'ie een leuke vriendin.
Voor zover ik wist niet. Maar toen het eenmaal uit was kreeg ik vaak berichtjes met de raarste dingen. Hij was aangevallen door iemand en diegene wilde informatie over mij. Ik zou dus bang moeten zijn en weer bij hem moeten komen, hij zou me beschermen. Zo'n verzinsel vond ik vrij ziek.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:34 schreef Drxx het volgende:
En dat, een schuldgevoel aanlullen, vind ik dus echt abnormaalOf had hij een psychische achtergrond?
Hoelang had je met hem dan? Een psychische achtergrond kom je te zijner tijd wel achter.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:59 schreef Voszje het volgende:
[..]
Voor zover ik wist niet. Maar toen het eenmaal uit was kreeg ik vaak berichtjes met de raarste dingen. Hij was aangevallen door iemand en diegene wilde informatie over mij. Ik zou dus bang moeten zijn en weer bij hem moeten komen, hij zou me beschermen. Zo'n verzinsel vond ik vrij ziek.
Ongeveer een jaar, hij woonde echter in Zwitserland. Hij kon heel lief zijn, maar hij was bezitterig en wilde alles controleren. Dat brak me op. Zo gauw ik op mijn Facebook iets in het Nederlands schreef kreeg ik een boos berichtje, want ik maakte hem belachelijk en ik had het sowieso over hem...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:01 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hoelang had je met hem dan? Een psychische achtergrond kom je te zijner tijd wel achter.
In jouw geval dus (waarschijnlijk) een narcistische lul
Ik snap wel een beetje wat men kan bedoelen. Zo naief, zo bezeten en zo accepterend als ik was in mijn allereerste relatie, dat gaat natuurlijk niet meer terugkomen. Als ik terugkijk op mijn eerste relatie, die meteen ook 10+ jaar duurde, dan hebben we ongelofelijk veel samen ontdekt in het leven. Huizen gekocht, carrieres opgebouwd, elkaars plussen en minnen gezien, enz. Dat grenzenloze en uiterst naieve vertrouwen dat ik in haar had, dat gaat echt niet meer terugkomen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:08 schreef groenappeltje20 het volgende:
Nou vraag ik me af, is dit mogelijk, zo ja, kunnen zulke mensen dan daadwerkelijk nooit van iemand meer houden/voelen?
Ik ben ooit in het verleden verliefd geweest op iemand, toen leerde ik mijn ex kennen, maar als ik nu weer iemand tegen zou komen dan zou ik wel weer verliefd daar op kunnen worden ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 02:08 schreef groenappeltje20 het volgende:
Wat is de ware liefde dan voor jou? Wat houdt dat bij jou in?quote:Op zondag 26 januari 2014 16:35 schreef Starr_003 het volgende:
Als ik naar mezelf kijk.. kan het wel ja. 2 jaar na dat mijn relatie van 6 jaar over ging, nog niemand gevonden waar ik hetzelfde gevoel bij had. Voor mijn gevoel ben ik de ware verloren. Of ik er dan nog niet over heen ben, tja, dat zou kunnen.
De tijd zal het leren of ik uiteindelijk weer iemand vind waar ik ook zoveel van kan houden.
Sarcastisch, toch?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Natuurlijk kan dat niet. "Ware liefde" bestaat niet en soulmate verhalen zijn onzin.
Het kan wel perfectie benaderen...dus dat eigenlijk alles wat je daarna vergelijkt meteen minder is...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:21 schreef groenappeltje20 het volgende:
Perfecte relatie bestaat niet, zo denk ik dan..
Ja, dat is waar.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Het kan wel perfectie benaderen...dus dat eigenlijk alles wat je daarna vergelijkt meteen minder is...
Perfect kan inderdaad niet, maar hoe meer het richting perfect gaat, hoe lastiger is om dat een tweede keer te vinden.
Daarnaast zou je iets per definitie al niet als "perfect" kunnen omschrijven. Want dat is dan de beste situatie die je kent tot nu toe.quote:
I feel ya.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 19:24 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Het kan wel perfectie benaderen...dus dat eigenlijk alles wat je daarna vergelijkt meteen minder is...
Perfect kan inderdaad niet, maar hoe meer het richting perfect gaat, hoe lastiger is om dat een tweede keer te vinden.
Wat is ware liefde..quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:27 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Wat is de ware liefde dan voor jou? Wat houdt dat bij jou in?
Waar ik dan wel benieuwd naar ben...quote:Op maandag 10 februari 2014 09:29 schreef Maharajah het volgende:
Tijdelijk kan dit wel hoor. Mijn laatste break up zat me veel meer dwars dan ik zelf dacht, totdat het me opviel dat ik gewoon geen oprechte interesse had voor andere vrouwen een lange tijd er na nog. Ook dat ging over, maar ja 'tijdelijk op slot' kan zeker. En of dat een week een maand of een jaar is hangt van de personen, relatie en situatie af.
Been through the same! Andere vrouwen/meisjes komen vanzelf en dat is wel de oplossing voor je gevoel. Hier nu 4 maanden uit en heb nog steeds pieken en dalen zeg maar. Voel me afwisselend goed, maar dus ook wel eens slecht. Aandacht van andere vrouwelijke wezens doen mij goedquote:Op zondag 9 februari 2014 22:46 schreef Fherm het volgende:
Ik zit momenteel in deze fase,
Het is net uit met mijn ex, ik heb nog heel veel gevoelens voor haar maar zij niet meer voor mij.
Momenteel kan ik niet geloven dat ik nog van iemand anders ga houden of evenveel ga houden zoals ik dat van haar doe.
Maar ik denk dat dit maar een fase voor mij is. Als ik het allemaal heb verwerkt komt mijn liefde voor iemand anders wel weer, maar het moet natuurlijk groeien. En je gaat elke week wel een beetje meer inzien wat deze persoon eigenlijk fout heeft gedaan of wat er niet klopte. Dit helpt me ook om "over haar" te geraken, het verminderd mijn liefde voor haar. En stap per stap zorgt het ervoor dat ik die periode met haar apprecieer, blij ben dat ik die heb gehad, veel heb uitgeleerd maar nu klaar ben om verder te gaan.
Ook heb ik de komende maanden/jaren helemaal geen zin in een nieuwe relatie, maar dit zal nog wel veranderen.
En liefde komt niet in 1 dag. Het moet groeien, dus ik kan mijn liefde voor mijn volgend persoon niet vergelijken met de liefde voor mijn ex.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |