Die kent hij niet uit zijn hoofd, dus lastig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat je alleen maar het spel op de orginele kaart speelt. Een andere kaart is een te grote uitdaging voor je?
Nou ja, dan hebben we in ieder geval een makkelijke manier om Kingstown buiten een spel te houdenquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Die kent hij niet uit zijn hoofd, dus lastig.
Duitsland roept toch ook niet "Kunnen we terug gaan naar 1940? Dan hadden we het even anders gedaan!""quote:
Het spel draait dus om onderhanelen, afspraken maken en bondgenootschappen sluiten, maar ook om liegen, bedriegen en manipuleren.quote:Omdat er 34 aanvoergebieden zijn en ieder van de 7 landen ernaar streeft er 18 van te beheersen, heeft ieder land de hulp van bondgenoten nodig. Bondgenootschappen en afspraken tussen de spelers beinvloeden het verloop van het spel in hoge mate.
De spelers moeten diplomatiek optreden, wat zeggen wil dat ze proberen zich van de medewerking van anderen te verzekeren, zonder daarbij hun eigen, werkelijke bedoelingen te verraden. Bedrog, spionage enz. zijn toegestaan. Men moet echter niet zover gaan dat men een land voorgoed kwaad en dus wantrouwend maakt. Dit land is misschien nu een vijand, maar kan in de toekomst een noodzakelijke bondgenoot zijn, al naar gelang de ontwikkelingen in het spel.
Gemaakte afspraken zijn geenszins bindend! Beslissend is, welke bevelen men uiteindelijk aan zijn eenheden geeft.
Dwangmatig én constant nog wel....jeutje....dan kan je vast wel een heleboel voorbeelden op noemen waar dat jou overkomen is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 08:47 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij hebben mensen in veel spellen heel veel plezier zonder dwangmatig constant messen in ruggen te moeten steken
B_A claimde ook al zoiets en kon ook al geen voorbeeld noemen. Iets klopt er dan toch niet aan die "constant en dwangmatig" bewering.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:16 schreef 99.999 het volgende:
Ah ik constateer slechts dat het daar steeds over gaat.
Wat dat betreft heb ik dus wel een hoop hulp gehad van Kingstown. Ik gebruik hem als een soort kennisdatabase voor elke diplomacy hersenscheet die ik heb en dat kost me dan alleen maar een spel (quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:40 schreef 99.999 het volgende:
Strategisch gezien had ik friek al lang en breed moeten oprollen maar iemand moet ook wel tijd hebben om een beetje in het spel te komen.
Ik vind het wel een goede oplossing. Als de mindset van spelers zo verschillend is, dan kun je beter van te voren beter weten waar je instapt. Dat bespaart allen een hoop ergernis en onbegrip.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:37 schreef jogy het volgende:
Simpele oplossing; Zet in een eventuele volgende titel 'FG' (Fun Game) en SG (Serious Game) in de titel om duidelijk te maken wat de insteek van het spel is. FG is gewoon wat iedereen gewend is pre Kingstown en Overlast (Kijk Friek eens gaan) En SG is dus Alles doen om te winnen, hard tegen hard, geef hier die knikkers etc etc
Tof? Ik vind ze beide erg leuk om te spelen en anders blijft dit maar bijten denk ik.
Zullen we het maar gewoon de voor de lol-variant en de serieuze-variant noemen. Om één of andere onverklaarbare reden vind ik 'kindervariant' enigszins denigrerend over komen al weet ik zeker dat je het niet zo hebt bedoeld natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind het wel een goede oplossing. Als de mindset van spelers zo verschillend is, dan kun je beter van te voren beter weten waar je instapt. Dat bespaart allen een hoop ergernis en onbegrip.
Aan de ene kant de kindervariant waar iedereen gezellig elkaar helpt en aan de andere kant de grote mensen variant waar het om het echie gaat. Top plan!
En daar op anticiperen natuurlijk. Even je schroom laten varen en de dolken slijpen, ook wel eens leuk als je een kut dag hebt gehad op het werk of gewoon een baldadige bui hebt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:22 schreef remlof het volgende:
Het is veel simpeler, in games waarin Kingstown en of Overlast meespelen kan je gewoon vroeg of laat een dolk in je rug verwachten
Je D'66 modus staat volop aan zie ik!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Zullen we het maar gewoon de voor de lol-variant en de serieuze-variant noemen. Om één of andere onverklaarbare reden vind ik 'kindervariant' enigszins denigrerend over komen al weet ik zeker dat je het niet zo hebt bedoeld natuurlijk.
Ik heb het nog eens nagekeken en in "The Original" hadden wij een afspraak om Pru/Sil vrij te houden en raad eens wie die afspraak als eerste verbrak in Autumn '02....jawel....jij! Foei, foei....zomaar een dolk in mijn rug steken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:22 schreef remlof het volgende:
Het is veel simpeler, in games waarin Kingstown en of Overlast meespelen kan je gewoon vroeg of laat een dolk in je rug verwachten
Ja, jij wou mij Prui en Sil vrij laten houden terwijl er van jouw kant niets tegenover stond, zo zijn we niet getrouwd natuurlijk. Dit was de situatie op dat moment:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens nagekeken en in "The Original" hadden wij een afspraak om Pru/Sil vrij te houden en raad eens wie die afspraak als eerste verbrak in Autumn '02....jawel....jij! Foei, foei....zomaar een dolk in mijn rug steken.![]()
Uiteraard wint er uiteindelijk wel iemand in de variant waar de dolken wat botter zijn (allianties die niet zo maar verbroken worden) maar de paranoïa stand is wat lager. Een gemaakte afspraak blijft langer staan. Is ook erg leuk om te weten waar je aan toe bent en niet toch nog steeds over je schouder te moeten kijken of alles nog wel in orde is.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:27 schreef 99.999 het volgende:
Kindervariant gaat inderdaad nergens over. Het is anders spelen maar niet zo dat het niet hard tegen hard gaat.
Aan de andere kant, voor overige spelers kan een dergelijk verraad weer gunstig uitpakken.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Uiteraard wint er uiteindelijk wel iemand in de variant waar de dolken wat botter zijn (allianties die niet zo maar verbroken worden) maar de paranoïa stand is wat lager. Een gemaakte afspraak blijft langer staan. Is ook erg leuk om te weten waar je aan toe bent en niet toch nog steeds over je schouder te moeten kijken of alles nog wel in orde is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |